You are currently viewing Branża Szkoleniowa – Jak Pozyskiwać Kursantki na Swoje Szkolenia i Kursy?

Branża Szkoleniowa – Jak Pozyskiwać Kursantki na Swoje Szkolenia i Kursy?

Jeśli działasz w branży szkoleniowej zapewne wiesz jak bardzo opłacalnym obszarem jest właśnie ta dziedzina. Nie ma co ukrywać, że rosnąca konkurencja na rynku szkoleniowym jest coraz większa, nie mniej jednak osób, które na takie szkolenia się wybierają nadal nie brakuje. Stąd też nadal jest miejsce dla każdego szkoleniowca, któremu zależy na zbudowaniu swojej silnej marki szkoleniowej. Jednakże musimy podejść do tego z głową oraz rozsądną strategią. Powinniśmy wyciągnąć wnioski dlaczego niektórzy na każdym szkoleniu wypełniają miejsca, a niektórzy nie potrafią uzbierać jednej grupy? W dzisiejszym artykule zobrazuję Ci jak przyczynić się do rozwoju swojej oferty szkoleniowej.

Święta Trójka Każdego Szkoleniowca

1. Marka Osobista

Osobiście mogę zauważyć, że kluczem do silnej marki szkoleń jest silna marka osobista. To co decyduje o tym, czy potencjalna kursantka wybierze Twój kurs, a nie kurs konkurencji zależy oczywiście od wielu czynników. Przede wszystkim Twój marketing – to tylko od niego zależy czy nowe osoby będą widzieć co masz do zaoferowania. Po drugie dobrze sporządzona oferta, co często wiąże się z dobrze zbudowanym procesem marketingowo-sprzedażowym. Po trzecie Twoja MARKA OSOBISTA! Twoja sylwetka musi cieszyć się wysokim standardem zaufania, co wypracowuje się właśnie poprzez budowanie marki osobistej. Obecnie najłatwiej i najszybciej buduje się ją poprzez media społecznościowe, gdyż umożliwiają wygodne podtrzymywanie relacji potencjalna kursantka-szkoleniowiec. Dlatego też powinnaś być aktywna w swoich Social Media. Pamiętaj jednak, by nie popaść w pułapkę CIĄGŁEJ PUBLIKACJI POSTÓW. Brzmi dziwnie, ale tak – samo publikowanie postów niewiele Ci przyniesie, zasadniczo mało kto je zobaczy. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zbudowanie strategii – dzięki której przygotowujesz wszystko raz w odpowiedniej sekwencji i później korzystasz ze stworzonych przez Ciebie materiałów. Tak to możliwe. Nie chodzi o fakt, że już nie będziesz musiała publikować postów, ale nie będziesz musiała się nad tym tak często skupiać, a dwa nagle gdy zastosujesz się do opracowanej strategii wszystko zacznie być poukładane i przejrzyste. 

2. Dobra Oferta

Gdy marketingiem przyciągniesz konkretną ilość nowych osób to połowa sukcesu za Tobą. Jednakże co teraz? No właśnie. Udało się PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ, teraz musisz zrobić wszystko, by tą uwagę ZATRZYMAĆ. A nie ma nic ważniejszego w sytuacji szkoleń, aniżeli dobrze sporządzona OFERTA!  Jeśli Twoja oferta składa się z jednego posta na Facebooku to robisz coś źle. Jeśli ktoś ma wydać u Ciebie ponad 1000 zł musisz odpowiednio go do tego zachęcić, przekonać. Stąd też jeżeli chodzi o szkolenia bardzo mocno podkreślam, że ważnym aspektem jest posiadanie oferty, co najczęściej wiąże się ze stworzeniem specjalnej strony na której taką ofertę też umieścimy. UWAGA! Dobrze sporządzona oferta to nie AGENDA. Agenda powinna być tylko jednym elementem Twojej oferty. Oferta to nic innego jak proces, który ma na celu przedstawić co mamy do zaoferowania i przekonać odbiorcę do zapłacenia nam za nasz czas/produkt/usługę, jednocześnie obrazując, że cena jest adekwatna do jakości oferowanego szkolenia. 

Jeśli zależy nam na OFERCIE, KTÓRA SPRZEDAJE musimy stworzyć ją z elementami perswazyjno-sprzedażowymi

Jeśli już mamy przygotowaną ofertę na bazie schematu to kolejnym WAŻNYM czynnikiem jest UMIEJSCOWIENIE OFERTY. 

3. Reklama Facebook Ads

Jeśli masz pewność, że Twoja oferta jest przyrządzona zgodnie z najważniejszymi elementami możesz zacząć myśleć o formie pozyskującej coraz więcej zainteresowanych osób Twoją ofertą, a konkretnie szkoleniami. Najprostszym i najszybszym sposobem jest wykorzystanie płatnych kampanii Reklamowych na Facebooku. Istotnie jest jednak to, by w prawidłowo sposób stworzyć lejek marketingowo-sprzedażowy. Co oznacza, że musimy stworzyć proces w którym cały czas PRZYCIĄGAMY UWAGĘ nowych zainteresowanych odbiorców, jednocześnie przedstawiając tym najbardziej zainteresowanym kolejne zachęcające reklamy (artykuły tematyczne, materiały wideo, darmowe poradniki, wskazówki), które mają doprowadzić odbiorcę przez cały proces marketingowy do punktu kulminacyjnego, czyli sprzedaży. 

Jeśli już mamy przygotowaną ofertę na bazie schematu oraz umieszczoną w odpowiedni sposób to kolejnym WAŻNYM czynnikiem jest PROCES MARKETINGOWY

Skuteczny Model Sprzedażowo-Marketingowy Szkoleń/Kursów

W powyższym filmie dowiadujemy się między innymi o dwóch możliwościach wykorzystania Facebook Ads do promowania swoich szkoleń. Sposób bezpośredni oraz sposób 3-etapowego lejka marketingowego. Osobiście uważam, że jeśli chcesz działać długofalowo i mocno wdrożyć się w branżę szkoleniową warto zacząć myśleć o tej drugiej metodologii. Polega ona w pierwszej kolejności na przyciągnięciu uwagi wszystkich potencjalnych kursantek np. poprzez skierowanie ich do artykułu. Dzięki temu w sytuacji gdy mamy zainstalowaną wtyczkę Piksela Facebooka – zczytuje ona każdą osobę, która znajduje się na naszej stronie. Co też w drugim i trzecim etapie umożliwia docieranie reklamami tylko do tych osób. A to oczywiście oznacza jedno: tańsza i bardziej skuteczna reklama – głównie ze względu na to, iż docieramy kolejnymi reklamami do ograniczonej ilości osób (które były na artykule). Mogłoby się wydawać, że docieranie do JAK NAJWIĘKSZEJ ilości osób ma sens – jednakże nie sprawdza się to w praktyce. Gdy zastosujesz 3 etapowy model lejka marketingowego uświadomisz sobie jak powinien przebiegać prawidłowy proces marketingowo-sprzedażowy Twoich szkoleń. 

Krótkie wyjaśnienie całego PROCESU:

I ETAP – polega na przyciągnięciu całkowicie nowych osób potencjalnie zainteresowanych omawianą tematyką. W praktyce najczęściej opiera się on o przekierowaniu grupy docelowej na materiał w postaci artykułu tematycznego związanego z reklamowanym szkoleniem. Dzięki temu niemalże każdą osobę z grupy ustalonej na samym początku, która skorzysta w naszego linku przekierowującego możemy uznać za potencjalną kursantkę. Niekoniecznie uda Ci się ją pozyskać już na najbliższy termin szkoleniowy, jednak możesz mieć pewność, że jeśli zainteresował ją temat powiązany ze szkoleniem to masz duże szanse na to, że gdy odpowiednio wykorzystasz możliwości reklamy remarketingowej to prędzej czy później osoba ta będzie szkolić się pod Twoim okiem.

II ETAP – gdy w pierwszej części kierowaliśmy osoby z szeroko ustalonej grupy odbiorców na artykuł tematyczny to teraz możemy zawęzić grupę docelową do tych odbiorców, którzy odwiedzili nasz artykuł. Korzyści? Docieranie kolejnymi reklamami do osób najbardziej zainteresowanych oraz bardzo tani model reklamy ze względu na ograniczoną grupę docelową, którą wyłoniliśmy w ETAPIE I.

III ETAP – w tym kroku należy skupić się na stworzeniu bezpośrednich ofert sprzedażowych, co oznacza, że możemy wykorzystać aspekt przekierowania do strony z zapisami, czy stworzyć też system zapisów poprzez Messenger. Najważniejsze jest to, by użyć dobrze skomponowanego CTA (WEZWANIA DO DZIAŁANIA) – gdzie najczęściej wykorzystujemy elementy: specjalnej okazji, limitu miejsc, limitu czasu, rabatu. Co pozwala na skuteczne domknięcie potencjalnych kursantek. 

Jakie efekty można uzyskać? CASE STUDY

Metoda bezpośredniego ściągania osób potencjalnie zainteresowanych poprzez dobrze wybraną grupę docelową na poszczególne szkolenia

Zgodnie z tym co omawiałem w filmie – metoda ta może przynieść rezultaty, jednak musimy mocno postawić na targetowanie grupy docelowej oraz na kreacji reklamowej (obraz  i nagłówek – muszą w odpowiedni sposób przyciągnąć uwagę, znów tekst reklamowy musi być napisany w sposób wystarczająco zachęcająco do skontaktowania się z nami odnośnie reklamowanego szkolenia. Myślę, że idealnie metoda ta sprawdza się gdy mamy np. limit miejsc na szkoleniu i brakuje nam kilku osób do zapełnienia listy 🙂

Metoda opierająca się o model 3-etapowego lejka

Tak w wielkim skrócie prezentuje się pierwsza część. Jest to przekierowanie na artykuł tematyczny. Budowanie grupy zainteresowanych konkretną tematyką, a jednocześnie budowanie marki osobistej online. Wynik? 1133 czytelników.

W drugim etapie kierujemy kolejny artykuł do grupy odbiorców – jednakże teraz reklamę kierujemy tylko do osób, które były wcześniej na naszym artykule pierwszym. Dzięki temu docieramy do osób maksymalnie zainteresowanych, a po drugie koszty takiego dotarcia są strasznie niskie (za ten etap reklama kosztowała 37,45 zł) Pamiętaj, że już w artykułach możesz skorzystać z modelu ofertowego w którym to będziesz przekierowywała do oferty głównej / zapisów 🙂 Więc pozyskiwanie pierwszych zgłoszeń może nastąpić już przy 1 i 2 etapie.

Trzeci etap polega na domknięciu osób, które jeszcze nie zdecydowały się skorzystać z naszej oferty szkoleniowej. W tym przypadku nie kierowaliśmy na stronę z ofertą, a na wiadomości messenger. Efekt? 12 wiadomości, 5,70 zł za jedną.

Jednakże musimy wiedzieć, że czym dłużej tworzymy tego typu procesy marketingowo-sprzedażowe tym lepszą konwersję będziemy wstanie pozyskiwać. Pamiętaj liczy się MARKA OSOBISTA, OFERTA ORAZ PŁATNA REKLAMA. Gdy coś z tych elementów nie jest dopracowane – wiesz co robić 🙂 

W sytuacji w której dopiero zaczynamy budować naszą markę osobistą w roli szkoleniowca warto pozyskiwać nowe osoby, które zaczną śledzić nasze poczynania. Stąd też na powyższym zdjęciu obrazuje, że można pozyskać np. 447 nowych osób za kwotę 237, 41 zł 🙂 Facebook Ads daje mnóstwo możliwości, które pozwalają napędzać Twój biznes.

Potrzebujesz wsparcia? Zobacz jak mogę Ci pomóc

OPCJA I

Stworzę Za Ciebie Pełną i Indywidualną Strategię Marketingową Pod Reklamę Facebook Ads (która będzie dla Ciebie na okres 3-6 miesięcy)

Poprowadzę Twoje Reklamy z Pełnym Nadzorem i Analityką Przez Okres 1 Miesiąca

Napiszę Chwytliwe Teksty oraz Nagłówki Reklamowe Które Przyciągną Uwagę Twoich Odbiorców

Wybiorę i Stworzę Grafiki Reklamowe, Które Będą Klikalne Przez Potencjalnych Klientów

Stworzę i Zapiszę Grupy Docelowe Do Których Będę Kierował Komunikaty Reklamowe

Rozpiszę 3 Tematy, Które Będziesz Mogła Poruszyć w Artykule (By umożliwić i wdrożyć zaawansowany model reklamowy)

Pomożemy Ci Stworzyć Ofertę, Która Zwiększy Ilość Sprzedaży

Dostaniesz Nagrany Materiał Wideo Przedstawiający Jak Samodzielnie Powielać Stworzone Reklamy w Prosty Sposób

A to wszystko zrobię dla Ciebie przy jednorazowej opłacie 2000 zł. 

Jest to na ten moment jeden z najlepszych sposobów budowania silnej marki branżowego szkoleniowca. Metoda ta sprawdza się znacznie lepiej niż wszelkiego rodzaju ulotki, banery – głównie ze względu na możliwość wyświetlania się wcześniej stworzonym, konkretnym grupom odbiorców. Zachowując przy tym odpowiedni model komunikowania się, który prowadzi do skutecznego zwiększania zaufania do szkoleniowca, a tym samym zwiększonej sprzedaży miejsc szkoleniowych.

W pełni zadbam osobiście o to, by stworzyć kompletny plan marketingowy dostosowany do Twojego przypadku, który będzie opierał się na zebranym doświadczeniu oraz technikach, które sprawdzają się najlepiej u osób współpracujących już ze mną posiadających biznes o tej samej specyfikacji, bądź podobnej specyfikacji. Wykorzystuję najbardziej zaawansowane metody marketingu związanego z Facebook Managerem Reklam, co umożliwia mi ciągły kontakt z potencjalnymi klientami. Marketing Szkoleniowca jest specyficzny, a najważniejszy aspekt, który mogłem dotychczas zauważyć to z całą pewnością model budowy silnej marki osobistej. Gdy zadbamy o ten element stajemy na wygranej pozycji wśród licznej konkurencji.

OPCJA III

Indywidualna współpraca marketingowa opierająca się o prowadzenie kampanii reklamowych Facebook Ads:

850 zł / mc (okres 6 miesięcy)

1000 zł /mc (okres 3 miesięcy)

+ budżet reklamowy, który szkoleniowiec chce zainwestować w płatne reklamy (zależy od rodzaju szkolenia, miejscowości, ilości szkoleń)

 

Potrzebujesz Więcej Informacji?

Zapraszam do skorzystania z całkowicie darmowej konsultacji telefonicznej na której omówimy wszystkie najważniejsze szczegóły związane z prowadzeniem działań marketingowych Twojej firmy. 

Mail: beautybrandmedia@gmail.com

Tel: 530 077 816

Dodaj komentarz