Dlaczego Warto Wdrożyć Lepszy Social Media Marketing Swojego Salonu?
Niezwykły jest sam fakt podejścia do spraw marketingu przez właścicieli swoich gabinetów. Rozpoczynając swój biznes bez większych zastanowień szukamy księgowego, który odciąży nas od papierkowej pracy. Jeśli znów mowa o marketingu, to z góry zdajemy się na siebie i swoje umiejętności, które bardzo często są w tym zakresie zerowe.
Jest to bardzo ciekawe zjawisko i jak dotąd chyba nie do końca wyjaśnione, dlaczego też szeroko rozumiany marketing odbierany jest jako prosta umiejętność, którą powinien cieszyć się każdy z przedsiębiorców. Prawda jest taka, że jeśli nie poświęcimy odpowiedniej ilości czasu i energii na naukę z tego zakresu to nigdy nie powinniśmy brać pełnej odpowiedzialności za działania marketingowe naszego salonu. Dlaczego? A dlaczego sprawy podatkowe zlecamy księgowej?
- Bo się na tym nie znamy, a złe rozpatrzenie konkretnej kwestii może przyczynić się do nieprzyjemnych konsekwencji. Zupełnie tak samo powinniśmy podejść do marketingu naszej firmy. Zgodzisz się chyba z tym, że salon bez klientów nie będzie dobrze prosperować?
- Bo nie mamy na to czasu. Jako specjaliści mamy szereg innych czynności związanych z wykonywaniem swojego zawodu, by dodatkowo jeszcze szkolić się z zakresu marketingu, czy księgowości.
Dlaczego warto postawić na reklamę Facebook Ads?
PO PIERWSZE: Przestrzeń reklamowa
To nic innego jak możliwość przedstawiania swoich reklam w takich miejscach jak Facebook i Instagram – czyli w miejscu gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci.
PO DRUGIE: Kanał umożliwiający dotarcie do potencjalnych klientów
Ponadto jak pokazują statystyki przeciętnie każda osoba spędza coraz więcej czasu w Social Mediach – co jeszcze bardziej przyczynia się do lepszej skuteczności płatnych reklam w tych platformach.
PO TRZECIE: Miejsce w którym możesz pozyskiwać nowych klientów
Klienci cenią sobie czas, wygodę i profesjonalizm salonu/gabinetu – dlatego też można zauważyć jak bardzo lubią rezerwować wizyty Online.
5 Faktów o Facebook
-
Ponad 17 Milionów Polskich Użytkowników w Serwisie Facebook
-
Średni Koszt Pozyskania Klienta na Instagram/Facebook: 2,50-15 zł
-
Użytkownicy chętnie rezerwują swoje wizyty poprzez Social Media
-
Stosunkowo (jeszcze) Mało Zagrażającej Nam Konkurencji
- Miejsce w którym znajdują się Twoi Potencjalni Klienci
Jak Pozyskać Klientów i Zarabiać Na Facebooku?
Często spotykam się z sytuacją w której..
dzwoni do mnie nowy klient i od samego początku jest w głębi duszy przekonany, że Facebook nie sprzedaje. Na co ja oczywiście przytakuje, ze względu na to, iż Facebook sam w sobie nie sprzedaje. Facebook to nie Allegro. Po czym dopiero zaczynam obszernie tłumaczyć na czym polega skuteczny model sprzedaży usług z branży Beauty w Social Media.
Co umożliwia reklama na Facebooku / Instagramie?
– Możliwość wyświetlania się reklamami wszystkim użytkownikom tych platform
– Możliwość wytargetowania docelowej grupy odbiorców
– Możliwość tworzenia zaawansowanych grup odbiorców
– Możliwość przedstawiania reklamy w różnych formatach
– Możliwość łatwej i szybkiej analizy skuteczności reklam
– Możliwość tworzenia reklam domykających
– Możliwość budowania silnej marki Online
– Możliwość tworzenia reklam pozyskujących zainteresowane osoby
– Możliwość dynamicznego docierania do wszystkich potencjalnych klientów
MOŻESZ ZWIĘKSZAĆ SWOJE ZASIĘGI DARMOWYMI METODAMI, ALE NIGDY NIE BĘDZIE TO TAK DYNAMICZNE JAK PRZY UŻYCIU PŁATNYCH KAMPANII REKLAMOWYCH
W pierwszej kolejności zawsze powinniśmy postawić na silne i mocne fundamenty, gdyż to dzięki nim nowi odbiorcy lądujący w Twoich social mediach będą mogli swobodnie się po nich poruszać. Niestety jednakże jeśli o nie nie zadbamy wystarczająco wcześnie to w późniejszym czasie przyczynia się to do nie wykorzystywania pełnego potencjału reklamowego. Stąd też jeśli nie chcesz zablokować się przed pozyskaniem większej ilości klientów koniecznie zwróć uwagę na podstawy Twoich profili społecznościowych.
Aby ułatwić Ci ten proces stworzyliśmy dla Ciebie 2 ebooki w których krok po kroku zapoznasz się z elementami do poprawy na Fanpage’u i Instagramie.
UWAGA!
Klasyczne promowanie swoich postów, przy użyciu niebieskiego przycisku nie jest najlepszym wyborem jeśli mowa o tworzeniu efektywnych reklam na Facebooku, czy też Instagramie. Ta metoda daje nam ograniczone możliwości..
KAMPANIE REKLAMOWE POWINNO TWORZYĆ SIĘ W MANAGERZE REKLAM