Dzisiejszy artykuł kieruję do wszystkich osób, które korzystają z dowolnego serwisu umożliwiającego umawianie wizyt Online, bądź chcą z niego zacząć korzystać, aby zwiększyć sprzedaż usług w swoim salonie beauty. Nie ma co ukrywać, iż najpopularniejszymi aplikacjami w Polsce w tym zakresie jest Moment.pl oraz Booksy. Zapewne wiesz, że firmy te łączą ze sobą siły, dzięki czemu nie musisz już wybierać pomiędzy nimi, gdyż finalnie wszystkie salony zostaną przerzucone do booksy. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwi budowanie coraz większej bazy klientów w salonach współpracujących z powyżej wspomnianymi systemami do rezerwacji wizyt online.
Uważam, że udostępnienie klientom salonu możliwości rezerwacji online jest naprawdę ważne ze względu na komfort i wygodę rezerwowania wizyt w dogodnym terminie i godzinie dla klienta. Ponadto jestem wielkim zwolennikiem PROCESÓW i PROCEDUR w firmie, a posiadanie systemu rezerwacji Online pozwala nam „oddelegować” część czynności związanej z obsługą klientów. Co jasno wskazuje na to, iż jest to obopólnie wskazane – zarówno dla klientów, jak i dla Ciebie, właściciela swojego salonu.
Koniecznie zachęcam do zapoznania się z całym artykułem, gdyż na samym końcu wręczę Ci BARDZO interesujący PREZENT, dzięki czemu współpraca z systemem do rezerwacji online będzie dla Ciebie MAKSYMALNIE atrakcyjna 🙂
Jeśli jeszcze mnie nie znasz, to koniecznie zapoznaj się z poniższym webinarem, który poprowadziłem dla VERSUM.
Dowiesz się z niego jak pozyskiwać więcej zapisów na usługi, dzięki wykorzystaniu dwóch narzędzi:
1. Płatnych reklam na Facebooku i Instagramie
2. Systemu do rezerwacji Online (Booksy / Moment.pl)
A ponadto zobaczysz wyniki, które generuje się, dzięki zastosowaniu tej metody.
Jakich efektów możesz się spodziewać?
Poniżej przedstawiam screeny trzech ostatnich kampanii reklamowych wykorzystujących tą metodę.
1. Wyniki:
A. 2404 przekierowań do konta w systemie rezerwacji online
B. 26 720 lokalnych osób widziało komunikaty reklamowe
C. Średni koszt jednego przekierowania do systemu to 0,14 zł
D. Łącznie kampania kosztowała 337, 08 zł
Czy taki rodzaj kampanii reklamowej się opłaca?
Załóżmy, że Twoja usługa kosztuje 100 zł. Oznacza to, że kampania reklamowa zwraca się już, gdy zaledwie 4 osoby zarezerwują wizytę. W rzeczywistości na ofercie Twoich usług w systemie rezerwacji online wylądowało ponad 2000 osób. Oczywiście nie zamierzam wciskać Ci kłamstw i historii, które przedstawiałyby scenariusz, w którym to z tej kampanii reklamowej zapisało się na usługę 1000 osób! Jednakże wyobraź sobie sytuację w której to TYLKO 50 osób rezerwuje wizytę w Twoim salonie. Jeśli Twoją usługą jest np. manicure to tutaj bardzo istotnym elementem jest systematyczność wykonywanej usługi, co oznacza, że raz pozyskana klientka może generować Ci cash-flow przez następne miesiące, a nawet lata. Stąd też 50 osób x 100 zł = 5000 zł. Załóżmy że 20 osób pozostanie stałymi klientkami Twojego salonu i przez kolejne 12 miesięcy będzie umawiać się na wizytę.
20 osób x 100 zł = 2000 zł
2000 zł x 12 miesięcy = 24 000 zł
A jaki był koszt marketingowy tej jednej kampanii reklamowej? Tak.. 337,08 zł 🙂 A co gdy wykorzystasz inne, jeszcze bardziej zaawansowane metody reklamowe?
Poniżej znajdziesz wyniki dwóch pozostałych kampanii reklamowych:
Tak dokładnie na żadnym z podanych przykładów koszt wejścia nie przekroczył 15 GROSZY! 🙂
Dlaczego warto korzystać z Booksy?
1. Ułatwisz sobie pracę
Jeśli nie chcesz tracić czasu na zapisywanie każdego klienta do Twojego salonu, to zdecydowanie polecam system, dzięki któremu w pełni zautomatyzujesz to zadanie. Jestem ogromnym zwolennikiem automatyzowania czynności, które tylko zautomatyzować można! Między innymi dzięki temu, będziesz mogła poświęcić ten czas na inne, priorytetowe zadania związane z marketingiem, czy wykonywaniem swojej pracy, co korzystnie wpłynie na rozwój Twojej działalności.
Przykład braku automatyzacji w firmie? Osoba, która nie korzystałaby z reklamy w social media, tylko poświęcała czas na roznoszenie ulotek. Prowadząc swoją firmę skup się w pełni na czynnościach, które generują Ci najwięcej dochodu. Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby uruchomienie kampanii reklamowej Facebook Ads powiązanej z systemem do rezerwacji online, która będzie cały czas aktywna, nawet gdy Ty właśnie wykonywałabyś swoją pracę, bądź nawet odpoczywała przy lampce wina w sobotni wieczór?
2. Ułatwisz klientom proces rezerwowania wizyt
Nie ma co ukrywać, że w każdej firmie KLIENT powinien być najważniejszy. Ułatwiając swoim klientom oraz potencjalnym klientom proces rezerwacji wizyty zdecydowanie działamy na naszą korzyść. W dzisiejszych czasach każda osoba stawia na komfort, wygodę i szybkość. Stąd też, powinniśmy zrobić wszystko, aby osoba po drugiej stronie mogła zapisać się do nas po najniższej linii oporu. Pamiętaj, że to od Ciebie zależy czy ułatwisz potencjalnym klientom drogę do skorzystania z Twoich usług. Korzystając z Booksy – mamy tą możliwość. Niemalże każdy zna tą aplikację oraz ma ją na swoim smartfonie, co w pełni ułatwia proces zapisania się na konkretną usługę do Twojego salonu.
Sam osobiście za każdym razem korzystam z aplikacji, gdy umawiam wizytę w Barber Shopie.
3. Zwiększysz szansę na wyszukanie Twojego salonu przez nowych potencjalnych klientów
To niesamowita zaleta dla salonów korzystających z systemu do rezerwacji wizyt online. Nic dziwnego, że bardzo często proces szukania konkretnych usług odbywa się właśnie w aplikacji Booksy. Stąd też, gdy Twój salon znajdzie się w aplikacji, dajesz sobie szansę na to, iż zobaczą Cię całkowicie nowe osoby, które mogą stać się Twoimi płacącymi klientami.
Ponadto Booksy cały czas prowadzi swoje płatne kampanie reklamowe kierujące odbiorców do aplikacji, w której mogą znaleźć Twój salon. Oznacza to, iż Booksy inwestuje w płatne reklamy kierujące potencjalnych klientów do salonów w Twojej okolicy, które są w aplikacji. Można więc powiedzieć, że pozyskujesz nowych klientów za darmo, a dokładnie za budżet reklamowy, który Booksy przeznacza na płatne reklamy.
4. Ułatwisz proces budowania rekomendacji Twojego salonu
Zapewne wiesz, że nowy odbiorca lądujący na Twoim Fanpage’u, Instagramie, Stronie Inernetowej, czy profilu na Booksy w pierwszej kolejności zwraca uwagę na efekty Twojej pracy, a zaraz po tym poszukuje opinii, które utwierdzą go w przekonaniu, że warto skorzystać z usług Twojego salonu. Stąd też możliwość zamieszczania opinii w tej aplikacji jest niezmiernie pomocne w budowaniu zaufania nowych odbiorców.
5. Możesz wykorzystać płatną reklamę Facebook Ads do zwiększenia zapisów na Twoje usługi poprzez Booksy
Nie ma nic prostszego i bardziej skutecznego od połączenia tych dwóch narzędzi marketingowych w celu zwiększenia ilości pozyskiwanych przez Ciebie klientów. Nie dość, że nie wymaga to od Ciebie ciągłego poświęcania czasu na zapisywanie nowych klientów, to jednocześnie jest to najwygodniejsza możliwość rezerwacji wizyty w oczach potencjalnych klientów.
Ponadto Booksy współpracuje z Facebookiem, co daje jeszcze więcej możliwości do wykorzystania i zautomatyzowania wielu procesów marketingowych.
6. Możesz korzystać z wielu innych, bardzo przydatnych narzędzi marketingowych
Narzędzi marketingowych, które możesz wykorzystywać do zwiększania ilości nowych klientów, czy polepszenia dotychczasowej obsługi online jest naprawdę bardzo dużo. Po prawej stronie zamieszam kilkanaście przykładów.
Prawda jest taka, że większość salonów nie wykorzystuje pełnego potencjału marketingowego, przez co nie jest w stanie generować zadowalających rezultatów. Najczęściej wynika to z zamykania się na wiele możliwości, korzystając cały czas z tych samych metod marketingowych, które być może nawet do tej pory nie przynoszą dobrych wyników.
Mail marketing, SMS marketing, influencer marketing, facebook ads – to narzędzia, które omija się szerokim łukiem. Niestety, ale podążając tym sposobem, jednocześnie szerokim łukiem omija nas większa sprzedaż w salonie.
Booksy daje Ci możliwość wysyłania automatycznych wiadomości (SMS) , jak i tych, które informowałby o np. nowym zabiegu, czy ofercie konkretnej usługi.
Aby przekonać się o wszystkich możliwościach, które oferuje Ci booksy – zgłoś się na 7 dniowy darmowy okres, na którym dowiesz się dosłownie wszystkiego. Zanim to jednak zrobisz koniecznie zobacz co dla Ciebie przygotowałem na samym końcu artykułu 🙂
Proces Marketingowy Salonu Beauty
Czym jest proces marketingowy? Najprościej ujmując jest to sekwencja czynności wykonywanych po sobie, dążących do zrealizowania wcześniej obranego celu marketingowego, którym najczęściej jest pozyskanie nowej sieci klientów. Gdy stworzymy swój spersonalizowany i prawidłowy proces marketingowy salonu będziemy mogli opierać się o wykonywanie tych samych czynności, które za każdym razem będą przyczyniały się do generowania nowych klientów.
Co oznacza, że jeśli często zastanawiasz się nad tym jak pozyskać nowych klientów, powinnaś popracować nad stworzeniem strategii marketingowej – co w przyszłości pozwoli zaoszczędzić Ci pokaźną ilość czasu. Z mojego doświadczenia największym potencjałem w branży beauty cieszy się płatna reklama Facebook Ads. Co w żadnym wypadku nie oznacza, że inne formy reklamowe nie są skuteczne, być może są, jednak ja jestem zwolennikiem płatnych kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie z kilku prostych powodów:
1. Jest to miejsce w którym znajdują się Twoi potencjalni klienci
2. Stosunkowo mało zagrażającej konkurencji wykorzystującej dobrych schematów reklam
3. Klienci chętnie rezerwują swoje wizyty poprzez Social Media
4. Średni koszt pozyskania kontaktu oscyluje w granicach: 0,5 – 15 zł
5. Średni koszt przekierowania do systemu rezerwacji Online oscyluje w granicach: 0,08 – 1,5 zł
Dodatkowo żadna z innych form reklamy nie pozwala na tworzenie tak zaawansowanych strategii marketingowych jakie możesz stworzyć wykorzystując potencjał Facebook Ads. Tutaj ograniczenia właściwie nie istnieją! Możesz docierać swoimi komunikatami reklamowymi do kogokolwiek chcesz, możesz tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, co oznacza, że możesz np. kierować swoje reklamy tylko do osób, które wcześniej odwiedziły ofertę Twojej usługi – co bardzo mocno przyczynia się do optymalizacji budżetu reklamowego, dzięki czemu Twoje reklamy stają się tanie, a jednocześnie skuteczne!
Musisz jednak być świadoma, że tworzenie skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku to nie to samo co PROMOWANIE swoich postów, poprzez niebieski przycisk znajdujący się pod postami, które umieszczasz na swoim Fanpage!
Całkowicie bezpłatne szkolenie z zakresu skutecznego marketingu i sprzedaży dla branży beauty!
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak w pełni wykorzystać marketing online do tego, aby pozyskiwać coraz więcej klientów, to koniecznie zapoznaj się z moim bezpłatnym szkoleniem!
Zapoznaj się również z moją książką
Marketingowa Biblia Linergistek – 74 Lekcje, Które Pomogą Ci Zwiększyć Sprzedaż Usługi Makijażu Permanentnego
To jedyna książka na świecie, która powstała dla linergistek z zakresu skutecznego pozyskiwania nowych klientek. Otrzymujesz w niej gotowe rozwiązania marketingowe, narzędzia i strategie w celu zwiększenia sprzedaży usługi makijażu permanentnego.
Czy książka będzie wartościowa również dla innych segmentów branży beauty? – Jak najbardziej, w książce są uniwersalne metody pozwalające zwiększyć swoją sprzedaż, poprzez usprawnienie procesów marketingowych w swojej firmie beauty.
Jak wykorzystać płatną reklamę na Facebooku / Instagramie do zwiększenia ilości rezerwacji wizyt?
Krok I – Wybierz Odpowiedni Cel Marketingowy
Naszym celem w tym przypadku jest przekierowanie do zewnętrznej strony umożliwiającej rezerwację wizyt Online, stąd też polecam zdecydować się na cel: RUCH.
Krok II – Stwórz Grupę Odbiorców
Polecam zastosować:
A. Zasięg 10/30 km od punktu salonu
B. Wybrać opcję “osoby mieszkające w tej lokalizacji”
C. Wybrać grupę wiekową, która nas interesuje
D. Dodać GŁÓWNE zainteresowanie naszych potencjalnych klientów
Krok III – Zadbaj o Swoją Kreację Reklamową (OBRAZ / NAGŁÓWEK / TEKST REKLAMOWY)
Kieruj się zasadą, iż dobrze klikalna kreacja składa się z 3 najważniejszych elementów:
Obraz reklamowy – 70% SUKCESU
Nagłówek reklamowy – 20% SUKCESU
Tekst reklamowy – 10% SUKCESU
Dlaczego? Spójrz bardzo często staramy się pierwszorzędnie pisać piękny i jakościowy tekst reklamowy, a prawda jest taka, że jakkolwiek byśmy go nie napisali, to aby ktokolwiek go przeczytał musimy przyciągnąć uwagę odbiorcy po drugiej stronie ekranu! Nie zrobimy tego tekstem reklamowym. Musimy w sprytny sposób PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ odbiorcy, by przestał scrollować wall’a facebooka.. W największym stopniu mamy szansę dokonać tego poprzez OBRAZ, a w drugiej kolejności NAGŁÓWEK. Natomiast tekst pełni rolę ZATRZYMANIA UWAGI – ZACIEKAWIENIA ODBIORCY.
Jest to podstawowy model reklam kierujący do zapisów Online. Stąd też nie zapomnij podać prawidłowego linku przekierowującego właśnie do tego miejsca.
Podsumowując czy warto korzystać z systemu do rezerwacji wizyt online? Z tym pytaniem zostawiam już Was samych. Jednakże ja jako klient Barber Shopu, właśnie zamierzam zarezerwować swoją wizytę.
BONUS
OFERTA LIMITOWANA
Jeśli chcesz zacząć korzystać z systemu rezerwacji Online (moment.pl lub booksy), a jednocześnie chcesz otrzymać NAJKORZYSTNIEJSZE warunki współpracy (których nie znajdziesz nigdzie w sieci), to koniecznie skontaktuj się ze mną, a ja prześlę Ci krótki kod, dzięki któremu będziesz mogła wdrożyć system rezerwacji online korzystając ze SPECJALNEJ, LIMITOWANEJ PROMOCJI 🙂
Uwaga – ofertę będę mógł przekazać 15 pierwszym zgłoszeniom!
Kliknij poniższy przycisk i skontaktuj się poprzez formularz, a ja przekażę Ci specjalny kod, który będziesz mogła użyć rozpoczynając współpracę z Moment.pl lub Booksy 🙂