Marketing Linergistki jest najczęściej mocno powiązany z budową silnej marki osobistej, która pozwala wyróżniać się nad swoją lokalną konkurencją. Co z kolei prowadzi do zwiększenia ilości rezerwacji wizyt na usługi znajdujące się w Twojej ofercie. Pamiętaj, iż to Ty powinnaś zadbać o to w jaki sposób odbiorą Cię Twoi nowi odbiorcy oraz czy do nich dotrzesz swoimi komunikatami reklamowymi. Myślę, że się ze mną zgodzisz, że dobra jakość wykonanej usługi to oczywiście najważniejszy element Twojej reklamy, jednakże to już pewnego rodzaju standard. Należy przedstawić swoją ofertę w sposób unikalny i inny niż robi to większość Twojej konkurencji. Tylko tym sposobem możesz mieć pewność, że wystarczająco wyróżnisz się na tle konkurencji i to do Ciebie będzie zgłaszać się większość zainteresowanych osób usługą makijażu permanentnego.
Reklama na Facebooku, czyli najlepsza i najtańsza forma reklamy dla Linergistki
Manager Reklam, a dokładnie możliwość targetowania grupy odbiorców umożliwia nam wręcz precyzyjne dotarcie do grupy potencjalnych klientek. Gdy dołożymy do tego odpowiednią strategię, cel reklamowy oraz kreację w postaci zdjęcia, tekstu reklamowego oraz nagłówka możemy liczyć na świetne rezultaty – naprawdę niskim kosztem w stosunku do efektów, które możemy wygenerować.
Mowa tutaj o wynikach takich jak:
1. Zwiększenie ilości osób obserwujących Twój profil – co w dłuższej perspektywie czasu daje Ci możliwość kontaktu z potencjalnymi klientkami poprzez publikowane posty.
Na powyższym obrazku możesz zauważyć ilość nowych fanów pod Fanpage mojej klientki. Dokładnie 1620 kobiet z okolicy 50 km od lokalizacji salonu, które zainteresowały się efektami makijażu permanentnego. Cała kampania kosztowała nas 888,17 zł – to chyba mało patrząc na ilość nowych osób, które poznały Ciebie, Twoją ofertę i masz z nimi ułatwioną komunikację poprzez zwykłą publikację kolejnych postów? 🙂
2. Budowanie silnej marki lokalnej oraz zwiększenie zaufania wśród potencjalnych klientek poprzez zastosowanie artykułu, w którym wypowiadamy się na temat, który je zainteresuje.
Na powyższym zdjęciu widzimy ilość osób, które zdecydowały się wejść z naszej reklamy na artykuł dotyczący tematyki makijażu permanentnego. Dzięki takiej reklamie jesteśmy w stanie ze stosunkowo dużej grupy odbiorców (możemy ją kierować do naprawdę każdej kobiety) wyciągnąć najbardziej zainteresowane osoby omawianą tematyką w artykule. Dlaczego? Bo kto wchodzi w artykuł tematyczny, jak nie osoby, które się tą tematyką interesują? A kto taką reklamę omija? Osoby, które nie są zainteresowane tego rodzaju usługami i bardzo dobrze – na tym też powinno nam zależeć. Selekcja potencjalnych klientek od osób, które nigdy nie będą skłonne nam zapłacić. Po co przepalać budżet na takie osoby?
3. Bezpośrednie pozyskiwanie kontaktów od osób zainteresowanych Twoją ofertą np. w komunikatorze Messenger.
Możesz również skorzystać z metody szybkiego zapełniania swojego grafiku i najlepiej posłuży Ci do tego komunikat reklamowy kierujący do bezpośredniego zapisywania się na wizytę. Na powyższym zdjęciu możesz zauważyć jak reklama wygenerowała 95 nowych rozmów, gdzie średnio rozpoczęcie jednej rozmowy wyniosło moją klientkę zaledwie 3,42 zł.
NIEZAWODNY MODEL REKLAMY FACEBOOK ADS
W skutecznej reklamie makijażu permanentnego najlepiej sprzedaje zobrazowanie efektów Twojej pracy
Z powyższych przykładów już wiesz jak ważną rolę pełni budowa marki osobistej oraz wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. To właśnie dzięki temu najczęściej docelowy odbiorca decyduje się na pomoc w Twoim gabinecie, a nie gabinecie konkurencji. Stąd też ważnym elementem jest pokazywanie się z jak najlepszej strony – wskazane jest nagrywanie filmików, pisanie artykułów, wskazówek dla Twoich odbiorców. Jednakże najbardziej istotnym elementem jest przedstawienie efektów Twojej w pracy w sposób najlepszy jak się tylko da.
Mimo, iż Twoja praca może wyglądać świetnie na żywo – to nie oznacza, że tak samo będzie się prezentować w Social Media na zdjęciu. Social Media żyją swoimi prawami. Twoje zdjęcie musi wyglądać maksymalnie zachęcająco.
Koszt pozyskania kontaktu od potencjalnej klientki wykorzystując w reklamie słabe zdjęcie wynosi ➡ 8-20 zł
Gdy wykorzystasz ulepszoną wersję generujesz rozpoczęcie nowej konwersacji w kwocie ➡ 1-5 zł
Nie trzeba ukrywać, że wizytówką Twojej pracy są efekty Twoich klientek. Ważne jest również to, by odpowiednio zadbać o przedstawienie ich w sposób dostosowany do Mediów Społecznościowych. Jeśli masz gorsze zdjęcia niż Twoja konkurencja zmniejszasz sobie szanse na to, iż to właśnie 𝘾𝙞𝙚𝙗𝙞𝙚 𝙬𝙮𝙗𝙞𝙚𝙧𝙯𝙚 𝙤𝙨𝙤𝙗𝙖, która zdecyduje się wykonać makijaż permanentny.
Jako, że prowadzę marketingowo wiele Linergistek mogłem zauważyć, że wiele z nich nie ma czasu na robienie perfekcyjnego zdjęcia, czy późniejszego procesu edycji..
Stąd też chciałbym Wam przedstawić produkt autorstwa Emilii ➡ Gotowe 𝐅𝐈𝐋𝐓𝐑𝐘 do zdjęć Makijażu 𝐏𝐞𝐫𝐦𝐚𝐧𝐞𝐧𝐭𝐧𝐞𝐠𝐨 😍
Dzięki nim jednym kliknięciem odmienisz swoje zdjęcia ❣
W paczce znajdziesz 8 GOTOWYCH FILTRÓW, dzięki czemu masz pewność, że każde z Twoich zdjęć przejdzie niesamowitą metamorfozę! 😍
1. AGNES
2. BETTY
3. MARY
4. KATE
5. RITA
6. BILLY
7. NICOL
8. NOEMI
3 najczęściej popełniane błędy, których należy się wystrzegać
Postrzeganie ilości obserwatorów jako najważniejszy czynnik
Przeanalizujmy ten przypadek. Na nasz profil wchodzi po raz pierwszy osoba (jak nie prowadzimy płatnych działań to nie mam pojęcia skąd o nas wie, ale załóżmy, że przeczytała na ulotce i wklepała nazwę salonu na facebooku) co widzi pierwsze? Na pewno nie liczbę fanów, a zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, opis. Jeśli więc nie zadbamy o tego typu fundamenty, to nie ma najmniejszego znaczenia ile nasz profil na LIKE. Nawet jeśli jest tam i 13 tysięcy. A posty są z kategorii: do kosza. To nic z tego. Można być pewnym, że ilość polubień nie wpływa na decyzję o przyjściu do nas na wizytę. Zastanów się czy Ty decydując się na usługę faktycznie kierowałabyś się ilością polubień strony? W czasach gdy 100 tysięcy polubień możemy kupić za 1000 zł? Czy aby lepiej nie zadziałałby przejrzysty i czytelny profil salonu? Czy nie bardziej przekonałby Cię zobrazowane efekty, recenzje klientów salonu? Czy czasami większego wpływu nie miałby film na którym omawiasz konkretny temat, a dzięki temu osoba oglądająca ma większe szanse na pierwsze poznanie osób zarządzających obiektem? Zastanów się czy Twoim celem jest większa ilość like, czy klientów. To ogromna różnica. Nie piszę o tym z przypadku. Zgłaszają się do mnie osoby, które notorycznie pytają mnie o aspekt związany z WIĘKSZĄ ILOŚCIĄ OBSERWUJĄCYCH. Musisz zastanowić się czy jesteś influencerem zarabiającym na reklamowaniu produktów poprzez to, że masz sporą rzeszę odbiorców, czy jesteś biznesem beauty, który zarabia na klientach, a konkretnie wykonywanych usługach. Jeśli należysz do grupy drugiej to, czy faktycznie potrzebujesz kilkunastu tysięcy fanów? Czy 200 nowych klientek nie zapełni Twojego grafiku?
Zlecanie agencji publikowania postów w mediach społecznościowych
Po pierwsze zlecenie publikacji postów jest strasznie trudne. Najczęściej wiąże się to z tym, że i tak musisz stworzyć materiały, by później przesyłać je agencji. Co najzwyczajniej nie ma sensu. Skoro mamy już im coś wysłać (najczęściej z opisem) to co za różnica kto opublikuje tą treść. Nie ma magicznych godzin, sposobów na opublikowanie postów na Fanpage i Instagram, a już z całą pewnością nie mają one żadnego większego wpływu na ilość pozyskiwanych klientów z tego typu działania. Po drugie sama publikacja postów na Instagramie i Facebooku na ten moment nie wiele nam daje. Owszem lepiej prezentują się posty które są ze sobą spójne, połączone w jeden całościowy cykl – jednakże w gruncie rzeczy samo zadbanie TYLKO o ten element nie wiele Ci da. W szczególności gdy Twoim celem jest zwiększenie ilości pozyskiwanych klientów z działań w Twoich kontach społecznościowych. Dlaczego? Co z tego, że na Twojej tablicy znajdują się pięknie stworzone posty skoro i tak nikt ich za bardzo nie widzi? Jeśli nie korzystasz z płatnych metod reklamowych do promocji swoich działań – nie dajesz sobie wystarczającej szansy na to, by zobaczyli Cię Twoi potencjalni klienci.
Promowanie swoich postów poprzez tzw. „PROMUJ POST”
„PROMOWANIE” swoich postów tym najbardziej podstawowym sposobem (NIEBIESKI PRZYCISK POD POSTEM) najczęściej kończy się zerową, bądź niską skutecznością, przez co też sama reklama może okazać się dla nas mało opłacalna ⛔ Łatwo więc w ten sposób wyrobić sobie negatywną opinię na temat reklamowania się w Social Media. Jednakże musimy być świadomi tego, że istnieje Manager, który daje nam dużo więcej możliwości tworząc swoje reklamy. Przede wszystkim dzięki niemu:
✅ Będziesz mogła dobrać odpowiedni cel reklamowy (pozyskiwanie kontaktów, zwiększenie wejść na stronę internetową, wyświetlenia filmu)
✅ Będziesz mogła wybrać do kogo chcesz tą reklamę kierować, dzięki czemu przestaniesz przepalać budżet reklamowy na wyświetlanie się osobom niezainteresowanym Twoimi usługami.
✅ Będziesz mogła tworzyć grupy niestandardowych odbiorców, co oznacza między innymi, że będziesz miała możliwość stworzenia grupy osób, które z największym prawdopodobieństwem będą chciały skorzystać z Twoich zabiegów.
Jeśli potrzebujesz pomocy
Jeśli jesteś osobą, która chce w pełni zlecić prowadzenie kampanii reklamowych swoich usług, czyli nie chcesz poświęcać czasu na naukę całego procesu chociażby, że względu na to, iż chcesz się skupić na swojej pracy to dla Ciebie dobrym rozwiązaniem tego problemu będzie zlecenie nam działań marketingowych w Twoich Social Media.