You are currently viewing Wykorzystaj Ten Proces Marketingowy w Swoim Salonie i Pozyskuj Więcej Klientów na Swoje Usługi / Szkolenia

Wykorzystaj Ten Proces Marketingowy w Swoim Salonie i Pozyskuj Więcej Klientów na Swoje Usługi / Szkolenia

Czy wiesz, że jeśli w Twoim salonie co jakiś czas uruchamiasz nową promocję na konkretny zabieg to dzięki tej strategii możesz drastycznie zwiększyć ilość rezerwacji? Zapewne wiesz, że poinformowanie o tym swoich odbiorców zwykłym postem w social media nie wiele Ci da, ze względu na to, iż mało kto w ogóle zobaczy Twój komunikat. Co więcej tutaj według mnie tkwi duży problem strategiczny, który kłóci się ze wstępnym celem. Jeżeli ustalasz promocję w swoim gabinecie, a jej celem priorytetowym jest ściągnięcie jak największej ilości osób, które jeszcze nie były Twoimi klientami (być może nie wiedziały o istnieniu miejsca, być może nigdy nie zainteresowały się w czym Twoje usługi mogą pomóc, być może są klientami Twojej konkurencji) więc komunikat dotyczący promocji nie powinien wylądować na tablicach u Twoich dotychczasowych klientów. 

W takiej sytuacji dochodzimy do drugiej możliwości korzystania z metody, którą zaraz Ci przedstawię – nawet gdy Twoja usługa według Ciebie nie powinna być „na rabat, na zniżkę”, mówimy tu np. o segmencie barber shopów, salonów fryzjerskich, salonów stylizacji paznokci, lecz nie tylko, to dziś przedstawię Ci wyjątek od tej reguły. Która w żadnym wypadku nie będzie tłumaczyła Ci, że rabaty są w porządku – nie są, to też moje zdanie, ale w tym przypadku zauważysz duży potencjał wykorzystania tej strategii w której nie zawsze chodzi o „promocję”. Miłej lektury 🙂 

Zawsze najważniejsza będzie OFERTA

Dobra Oferta – tutaj najczęściej ten aspekt leży całkowicie. Dobra oferta to nie grafika przedstawiająca usługi, które świadczysz. Owszem, dobra oferta powinna zawierać takie przedstawienie również, jednakże powinna być to tylko część CAŁEJ OFERTY.

W ostatnim artykule przedstawiłem Ci mój autorski schemat oferty, która przyczyni się do sprzedaży większej ilości usług. Jeśli prowadzisz swój salon kosmetyczny, fryzjerski, gabinet kosmetologii estetycznej, studio modelowania sylwetki powinnaś zastanowić się czy aby na pewno usługi, które oferujesz są dobrze zaprezentowane potencjalnym klientom.

Gdy marketingiem przyciągniesz konkretną ilość nowych osób to połowa sukcesu za Tobą. Jednakże co teraz? No właśnie. Udało się PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ, teraz musisz zrobić wszystko, by tą uwagę ZATRZYMAĆ. A nie ma nic ważniejszego w sytuacji takich usług, aniżeli dobrze sporządzona OFERTA!  Jeśli Twoja oferta składa się z jednego posta na Facebooku to robisz coś źle. (Choć bardzo często nawet to nie jest dopracowane..)

Cały artykuł o OFERCIE znajdziesz klikając w powyższy przycisk 

Umiejscowienie Twojej Oferty

Tak jak już niejednokrotnie wspominałem – nie wszystko da się dobrze zaprezentować w mediach społecznościowych. Czym usługa jest droższa, czy bardziej ingerująca w ciało klientów tym my musimy skorzystać z ulepszonych form przedstawiających co mamy do zaoferowania. Często masz naprawdę wiele materiałów, które mogłabyś przedstawić i pokazać swoim potencjalnym klientom, by już na tym etapie ich zachęcić do zarezerwowania wizyty. Jednakże nie da się wszystkiego umieścić w jednym poście, aby był on czytelny, przejrzysty i klikalny. 

Być może już ktoś z czytelników ma swoją stronę internetową na której ma „wszystkie informacje” – to teraz pytanie kontrolne: kto na tą stronę wchodzi? Ile było wejść w ostatnim miesiącu na poszczególne jej zakładki? Ile sprzedaży wygenerowała Twoja strona? Dlaczego pytam? Gdyż w większości przypadków strona internetowa nie generuje zupełnie żadnych klientów, co więcej prawie nikt na nie wchodzi, a jak już wchodzi to sporządzone oferty nie są na tyle przekonujące by wywrzeć poczucie u drugiej osoby, że musi skorzystać z przedstawionej usługi.  

Dlatego też jako marketer od płatnych reklam na facebooku, widzę, że dużo lepiej sprawdzają się strony pokroju Landing Page

Czym jest Landing Page? To nic innego jak strona docelowa do której chcemy kierować potencjalne klientki, by zobaczyły pełną ofertę Twojej usługi. Najczęściej charakteryzuje się tym, iż jedna strona docelowa zawiera przedstawienie jednej usługi, jednak nie tylko. My osobiście budujemy też takie strony o rozbudowaną funkcję np. pod blog (gdzie jasno obrazujemy jak 1/3 artykuły napisane tylko raz przyczyniają się do zwiększenia rezerwacji wizyt)

Tego rodzaju stronę wykorzystuje się do zaawansowanych metod reklamowych, które umożliwiają względnie najlepsze rezultaty w postaci największej konwersji, czyli najważniejszego aspektu – sprzedaży. W sytuacji gdy jest ona stworzona zgodnie z zasadami dobrej oferty możemy mieć pewność, że każda osoba wchodząca w takie miejsce „jest narażona” na skorzystanie z przedstawianej usługi 🙂 Pamiętajmy, że w pierwszej kolejności trzeba mieć na uwadze, fakt, iż jakoś te osoby trzeba ściągnąć w to miejsce! Nic lepiej nie działa, jak wspomniana płatna reklama na facebooku. 

Sam landing page nic Ci nie da

Jeśli nie będziesz korzystać z płatnej formy reklamy, by przekierować grupę odbiorców na landing page. Widzisz nawet w sytuacji w której mógłbym teraz jasno i ładnie zadeklarować, że mój zespół stworzy idealną stronę docelową dla Twojego przypadku to nie zależy mi na sprzedaży tej usługi każdemu. Od samego początku dałem sobie cel w którym określiłem, że każda moja usługa ma pomagać i rozwijać firmę mojego kontrahenta. Na szczęście do tej pory mi się to udaje. Dlatego też istotnym dla mnie faktem jest to, by po drugiej stronie była osoba gotowa na WSPÓŁPRACĘ. Nie odwrócę wszystkiego do góry nogami i nie będę prowadził firmy za Ciebie. Jeśli jednak Ty odpowiednio zajmiesz się aspektami zarządzania salonu, obsługą klienta oraz prowadzeniem social media (zgodnie z naszymi gotowymi szablonami, wskazówkami) to ja moimi działaniami marketingowymi w mediach społecznościowych poprzez płatne reklamy Facebook Ads zrobię wszystko by każdego miesiąca generować Ci listę nowych klientów. 

To właśnie z tego powodu dopiero po ponad roku rozwinęliśmy w naszej firmie kolejne działy, takie jak Content Marketing i Strony Lądowania

Gdyż samo publikowanie postów, branding, czy właśnie strony lądowania, strony internetowe nic nie dają. To o reklamę, marketing powinniśmy zadbać gdy celem jest pozyskanie nowej sieci klientów. Stąd też uważam, że obecnie gdy mamy osoby do tworzenia landing page, mamy osoby do tworzenia ofert usług w całej branży, mamy osobę odpowiedzialną za naukę Content Marketingu salonu + mamy od samego początku mój najsilniejszy dział Facebook Ads. Dlaczego zdecydowałem się rozwinąć pozostałe działy? Gdyż w sytuacji gdy je połączymy mamy pełny gotowych schemat reklamowy pozyskujący klientów, którym można podążać od 3 do 6 miesięcy 🙂

Przykłady kiedy warto użyć strony lądowania

– Chcesz pozyskać nowych klientów na usługę stylizacji paznokci, koloryzacji włosów, strzyżenia męskiego, makijażu permanentnego, modelowania ust, modelowania sylwetki itp

– Chcesz zrobić promocyjną akcję na konkretną usługę dla nowych klientów

– Chcesz zaprezentować specjalne akcje np. bony podarunkowe jako idealny pomysł na prezent (dzień mamy, święta itp)

 

W każdym bloku usług Twoja strona będzie się nieco różnić

W sytuacji w której mowa o usługach podstawowych (paznokcie, rzęsy, makijaż, brwi) i usługach fryzjerskich najczęściej strona lądowania jest bardzo krótka oraz zawiera 1/3 sekcji (Konkretna oferta, opis stylistki/salonu/przedstawienie metamorfoz, Wezwanie do działania)

Jednakże gdy mowa o usługach droższych – czyli pozostałe 4 bloki tworzy się bardziej zaawansowany model przedstawienia swojej usługi. W tych przypadkach musimy bardziej przekonać potencjalnego klienta, by się zdecydował. Stąd też najczęściej musimy przekazać w tym miejscu więcej informacji. Co konkretnie? Myślę, że pomocny może być tutaj mój autorski schemat dobrej oferty. Klikając w przycisk poniżej przeniesiesz się do artykułu w którym znajdziesz gotowy szablon [kartka A4] oferty tego typu usług.

Poznaj główne korzyści posiadania Landing Page

Ponadto, czy wiesz, że:

1. Możesz generować tysiące wejść na specjalnie przygotowaną ofertę, która ma wyłonić już na pierwszym etapie najbardziej zainteresowane osoby, które chcą skorzystać z oferty. 

2. Możesz tworzyć reklamy pokazując je tylko osobom, które były na Twojej ofercie, co oznacza, że koszty reklamowe będą strasznie niskie!

3. Możesz tworzyć grupy podobnych odbiorców na bazie bazy mailingowej / osób, które były na stronie / bądź tych którzy już są Twoimi klientami? Sztuczna inteligencja znajdzie niemalże takie same osoby, o podobnych upodobaniach. Co to oznacza? Twoje reklamy będą widzieć tylko osoby, które z największym prawdopodobieństwem skuszą się na Twoją usługę.

Chcesz rozpocząć z nami pełnowymiarową współpracę?

Jeśli jeszcze z nami nie współpracujesz oczywiście możemy przygotować dla Ciebie Twoją stronę lądowania, stworzyć ofertę, napisać artykuły – jednakże gdy odpowiednio nie zadbasz o płatną reklamę to nic Ci nie da stworzenie tego typu miejsca. Dlatego w pierwszej kolejności skupiamy się na współpracy w której dopracowujemy Twoje reklamy, strategię marketingową oraz każdy najważniejszy element odpowiedzialny za metamorfozę Twoich Mediów Społecznościowych. 

Dodaj komentarz