W dzisiejszym artykule poznasz 10 porad dotyczących tego jak rozwinąć się w branży PMU, aby utrzymywać sprzedaż na wysokim poziomie. Jeśli chcesz zacząć działać jako linergistka, bądź rozwinąć swój biznes do poziomu w którym będziesz pozyskiwała zadowalającą ilość nowych klientek to koniecznie zapoznaj się z całym artykułem.
1. Czy warto zostać linergistką?
W przypadku, gdy rzeczywiście czujesz, że tego rodzaju praca byłaby dla Ciebie dobrym rozwiązaniem to powinnaś rozważyć rozpoczęcie pracy w tej branży. Jeśli zależy Ci na tym, aby pracować w godzinach przez siebie ustalonych, a w dodatku po kilka / kilkanaście godzin w tygodniu to zdecydowanie ta praca jest Ci w stanie to zapewnić. Znów w sytuacji, gdy zależy Ci na tym, aby zarabiać przynajmniej 10 000 zł miesięcznie to również możesz mieć pewność, że gdy odpowiednio zadbasz o kilka elementów to własna firma oferująca usługę makijażu permanentnego także Ci to zapewni. Dla zobrazowania:
Scenariusz 1:
A. Załóżmy, że cena makijażu permanentnego to 1000 zł
B. Załóżmy, że w tym przypadku czas wykonania jednej usługi to 2 godziny
C. Załóżmy, że pozyskujesz 4 klientki w tygodniu
4 klientki x 4 tygodnie = 16 nowych klientek w miesiącu
16 klientek x 1000 zł = 16000 zł przychodu
16 klientek x 2 godziny pracy = 32 godziny pracy w miesiącu (8 godzin w tygodniu)
Stawka godzinowa = 500 zł
Oczywiście musimy liczyć koszty związane chociażby z prowadzeniem własnej firmy, jednakże fakt iż rok na powyższym schemacie daje nam 192 000 zł jest chyba zadowalający 🙂
Scenariusz 2:
A. Załóżmy, że cena makijażu permanentnego to 1000 zł
B. Załóżmy, że w tym przypadku czas wykonania jednej usługi to 2 godziny
C. Załóżmy, że pozyskujesz 7 klientek w tygodniu (1 dziennie, czyli pracujesz 2 godziny dziennie)
7 klientki x 4 tygodnie = 28 nowych klientek w miesiącu
28 klientek x 1000 zł = 28000 zł przychodu
28 klientek x 2 godziny pracy = 56 godziny pracy (14 godzin w tygodniu)
Stawka godzinowa = 500 zł
Oczywiście musimy liczyć koszty związane chociażby z prowadzeniem własnej firmy, jednakże fakt iż rok na powyższym schemacie daje nam 336 000 zł jest chyba zadowalający 🙂
Patrząc na możliwe zarobki możemy dojść do wniosku, iż rzeczywiście warto wejść w branżę makijażu permanentnego. Najczęściej droga ta jest dla osób, które dopiero zaczynają z branżą beauty i ukierunkowują się na tą usługę lub dla gabinetów kosmetycznych, które chcą rozbudować swoją ofertę o usługę makijażu permanentnego, by zwiększyć cash flow firmy.
Zanim jednak pochopnie zdecydujemy, że warto bezwzględnie wejść w branżę musimy zdać sobie sprawę z tego, że pieniądze to nie wszystko. Jednakże zasadniczo, aby te pieniądze zarobić trzeba naprawdę mocno na nie zapracować. Przygotowałem dla Ciebie również artykuł w którym przedstawiam 7 najważniejszych informacji, które powinnaś poznać przed rozpoczęciem pracy w branży PMU.
ZAPISZ SIĘ NA DWUMIESIĘCZNĄ, BEZPŁATNĄ AKADEMIĘ MARKETINGU DLA LINERGISTEK!
2. Szkolenia to MUST HAVE
Jeśli zależy Ci na udanej karierze w branży PMU musisz przygotować się na pracę. Powinno zależeć Ci na tym aby zostać profesjonalistą, ekspertem w swojej dziedzinie, a możesz to uzyskać tylko poprzez zebranie doświadczenia i godzin spędzonych nad szlifowaniem swoich umiejętności.
Najważniejszym elementem skutecznego marketingu i sprzedaży jest jakość wykonywanej usługi. Stąd też jeśli chcesz być dobrą linergistką musisz zadbać o nabycie odpowiednich umiejętności.
Najpierw umiejętności i estetyka, a potem BIZNES. Oczywiście warto wiedzieć jak to wszystko wygląda pod względem biznesowym, jednakże miej świadomość, że nie ma strategii, która utrzymywałaby wysoki poziom sprzedaży, gdy jakość wykonywanej usługi nie byłaby satysfakcjonująca dla Twojej klientki. Pamiętaj, że tą pracą wpływasz na wygląd ludzi, więc maksymalnie skup się na tym, aby każda osoba korzystająca z Twojej pomocy była zachwycona. Musisz być naprawdę dobra w swoich technikach, gdyż nikt do Ciebie nie przyjdzie, jeśli Twoja praca nie będzie na wysokim poziomie.
3. Postaw na BIZNES
Rozwijaj się również w innych zakresach, które umożliwią Ci zwiększanie przewagi nad swoją konkurencją. Poznaj 6 najważniejszych elementów w marketingu i sprzedaży linergistki, które dokładnie rozwijam w mojej książce:
1. Jakość usługi
2. Wizerunek
3. Content
4. Oferta
5. Płatna reklama
6. Obsługa klienta
Problem pojawia się w sytuacji, gdy do całej sprawy podchodzimy zbyt hobbistycznie. Niestety, ale tym sposobem daleko nie zajdziemy, a na pewno nie do zadowalających zarobków z tytułu wykonywanej profesji. Bycie dochodową linergistką nie polega tylko na wykonywaniu makijażu permanentnego. W pierwszej kolejności należałoby mieć kogoś, komu go możemy w ogóle zaproponować, a później wykonać. Jeśli ktoś uważa, iż wystarczy wyszkolić się, otworzyć swój salon, a klientki znajdą się same – żyje w błędnym przekonaniu, które rynek zweryfikuje bardzo szybko. Jak najszybciej należy uświadomić sobie, że otworzenie swojego salonu, to otworzenie swojej firmy, a żeby firma dobrze prosperowała należy zadbać o szereg działów i obowiązków z nią związanych. Chcesz prowadzić salon, z którego ledwo się utrzymujesz, bądź co gorsza dokładasz do swojego biznesu z myślą o lepszych czasach? Czy chcesz prowadzić dochodowy biznes, gwarantujący Tobie i Twoim bliskim życie na godnym poziomie? Skup się także na strategiach biznesowych, modelach marketingowych oraz polepszaniu procesów związanych z obsługą klienta.
Jeśli zależy Ci na tym, aby prężnie rozwijać się w branży PMU to koniecznie zapoznaj się z książką „Marketingowa Biblia Linergistek”, która opisuje 74 cennych, kluczowych lekcji na temat dochodowego biznesu linergistki.
4. Rozwijaj się i doszkalaj
Powinnaś to robić cały czas! Nawet gdy już będziesz prowadzić swoją firmę. Uważam, że część nadwyżek, które będziesz zarabiać powinnaś przeznaczać na rozwój – ten związany z wykonywaniem usługi oraz ten, który umożliwi Ci budowanie coraz silniejszej marki osobistej i dochodowego biznesu.
Jeśli zastanawiasz się nad aspektami biznesowo – marketingowymi to zachęcam Cię do zerknięcia do mojego sklepu, w którym znajdziesz specjalistyczne produkty dla Linergistek:
5. Marketing linergistki
Jeśli traktujesz marketing jako segment w Twojej firmie, to jesteś na dobrej drodze. Najczęściej tak określamy dział, który jest odpowiedzialny za kampanie reklamowe, czy szeroko rozumiane sposoby budowania silniejszej marki. Jednak musisz wiedzieć, że marketing to również wszystkie inne działania podejmowane przez Ciebie. Każda odpowiedź potencjalnej klientce na messengerze to marketing Każda rozmowa telefoniczna z potencjalną klientką to marketing. Każdy opublikowany post w Social Media to marketing. Każda sprzedaż to marketing. Każda opinia Twojej klientki to marketing.
Marketing to ogół podejmowanych przez Ciebie działań, które mają ogromny wpływ na proces pozyskania nowych klientek.
6. Zbuduj silną markę osobistą
Marketing Linergistki jest najczęściej mocno powiązany z budową silnej marki osobistej, która pozwala wyróżniać się nad swoją lokalną konkurencją. Co z kolei prowadzi do zwiększenia ilości rezerwacji wizyt na usługi znajdujące się w Twojej ofercie. Pamiętaj, iż to Ty powinnaś zadbać o to w jaki sposób odbiorą Cię Twoi nowi odbiorcy oraz czy do nich dotrzesz swoimi komunikatami reklamowymi. Myślę, że się ze mną zgodzisz, że dobra jakość wykonanej usługi to oczywiście najważniejszy element Twojej reklamy, jednakże to już pewnego rodzaju standard. Należy przedstawić swoją ofertę w sposób unikalny i inny niż robi to większość Twojej konkurencji. Tylko tym sposobem możesz mieć pewność, że wystarczająco wyróżnisz się na tle konkurencji i to do Ciebie będzie zgłaszać się większość zainteresowanych osób usługą makijażu permanentnego.
7. Postaw stronę internetową
Bardzo często właścicielka salonu decyduje się założyć stronę. Zleca ją. Strona powstaje. Nikt na nią nie wchodzi. No bo jak? W jaki sposób ma na nią trafić i dowiedzieć się czy jest tam coś, co faktycznie miałoby zachęcić do jej odwiedzenia? Strona internetowa ma sens, jednakże taka, która jest przemyślana w całym planie strategii marketingowej. Witryna to narzędzie reklamowe, które można wykorzystać do optymalizacji reklam, jednak sama w sobie nic niestety nie daje. Twoja strona powinna być Twoją wizytówką, a jednocześnie zawierać elementy sprzedażowe, by zachęcić i wpłynąć na decyzję u osoby oglądającej Twoją witrynę. By pozycjonować stronę wysoko w wyszukiwarce Google na konkretne branżowe frazy używaj ich w poszczególnych zakładkach witryny. Dodatkowo warto dodawać posty na swojego eksperckiego bloga, w którym również będziemy umieszczać frazy pomagające w pozycjonowaniu. Zauważ, że wpisując w Google makijaż permanentny i wchodząc w grafikę najczęściej możemy spotkać grafiki wykorzystywane w artykułach. Mimo dużego rozwoju platform społecznościowych takich, jak Facebook nadal nie powinniśmy zaniedbywać aspektu, jaki powinna pełnić nasza strona internetowa. Witryna naszej firmy jest wizytówką naszej pracy, a jednocześnie świetnym miejscem do przekonania potencjalnych klientek dlaczego warto skorzystać z naszych usług. Nie od dziś wiadomo, że witryna nie równa się witrynie. Dlatego też bardzo istotnym faktem jest to, by zadbać o nowoczesną stronę Internetową, co niesie szereg zalet związanych z pozyskiwaniem nowych klientek.
To fragment z mojej książki „Marketingowa Biblia Linergistek” z rozdziału związanego ze stroną internetową, która zwiększa sprzedaż.
8. Prowadź media społecznościowe
Czy wiesz, że nadal zdecydowana większość nie wie jak korzystać z mediów społecznościowych, aby stale pozyskiwać dzięki nim nowe klientki? To oczywiście okazja dla Ciebie, aby wyróżnić się na tle innych i zbudować system, który automatycznie będzie generował Ci nowe zapisy w Twój terminarz. Większość linergistek publikuje tylko i wyłącznie efekty swoich prac, a nawet to bardzo często robią w niewłaściwy sposób, przez co nie wykorzystują potencjału platform z których korzystają. Musisz mieć świadomość, że dzięki dobremu marketingowi jesteś w stanie zwiększyć swoją sprzedaż. To dlatego tak ważne jest aby zadbać o to, by budować wizerunek w Social Media, publikować wysokiej jakości posty, rozwiązywać problemy odbiorców, stworzyć dobrą ofertę, czy zadbać o procesy związane z obsługą klientek.
Nie publikuj tego, co podoba się Tobie. Publikuj to, co chce zobaczyć potencjalna klientka. Tworząc posty nie kieruj się tym, co znajduje się w Twoich myślach – musisz wejść w buty potencjalnej klientki i rzeczywiście zastanowić się co byłoby dla niej wartościowe. Najłatwiejszym sposobem jest dokładne analizowanie pytań Twoich dotychczasowych klientek, które się powielają. Znajdziesz w nich prawdziwe potrzeby i problemy. To właśnie tym powinnaś się kierować tworząc swoje treści, gdyż to właśnie dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć najlepszym rodzajem contentu do swoich potencjalnych klientek, które z całą pewnością to docenią, a następnie wynagrodzą.
Czasami wdrożenie jednego nowego działania jest w stanie podwoić Twoją sprzedaż.
9. Oferta, która zwiększa sprzedaż
Prawidłowo stworzona oferta, której celem jest zwiększenie sprzedaży, to nie tylko zwykły cennik swoich usług. Cennik jest tylko częścią oferty. Oferta, która sprzedaje, to oferta opierająca się na elementach: informacyjnych, perswazji i sprzedaży.
Jeśli mowa o ofercie, która skutecznie będzie zwiększać zapisy na usługę makijażu permanentnego musimy w pierwszej kolejności kierować się tym, iż klientkę docelową interesuje zawsze efekt, który może uzyskać, decydując się na konkretną usługę. Stąd tworząc swoją ofertę nie skupiamy się nadmiernie na opisywaniu czym jest makijaż permanentny.
Innym, często spotykanym błędem są np. krótkie komunikaty “Makijaż permanentny – oferta specjalna”. Nic w niej specjalnego, więc nie liczmy na zadowalające wyniki sprzedażowe korzystając z takiego modelu. Musisz skupić się na korzyściach wykonania makijażu permanentnego, jak i przedstawienia rozwiązania często spotykanego problemu z akceptacją swoich brwi. Zauważ jakie problemy, chęci, marzenia mają Twoje potencjalne klientki i w taki sposób stwórz swoją ofertę.
10. Obsługa klienta
To bardzo ważny element całej składanki skutecznego marketingu i sprzedaży. Powinnaś się kierować, że Twoja dotychczasowa klientka może bezpłatnie wygenerować Ci nową klientkę. Sprzedaż rodzi sprzedaż. To oznacza, że powinnaś zrobić wszystko, aby osoba korzystająca z Twoich usług była bardzo zadowolona. Gdy odpowiednio zadbasz o elementy estetyczne i jakości swojej pracy, nie możesz również zapominać, że proces obsługi klienta jest równie istotny. Tutaj Cię zaskoczę, ale obsługa klientki nie rozpoczyna się w Twoim salonie, podczas wykonywania usługi. Pierwszy kontakt z Twoją marką zainicjował początek procesu obsługi klienta. Poniżej zamieszczam kilka porad, które pomogą Ci poprawić ten element.
Odpowiadaj szybko i dokładnie
Każdy z nas lubi być obsługiwany w sposób szybki i sprawny. Nic więc dziwnego, że zainteresowana osoba, która ma czekać 48 godzin na odpowiedź, bądź osoba, która otrzymała krótką, nic nie wnoszącą odpowiedź przestaje interesować się wykonaniem makijażu permanentnego w miejscu, które ją tak obsłużyło. Kontakt z klientką w tej fazie ścieżki zakupowej jest ostatnią prostą do sprzedania swojej usługi. Należy o nią zadbać tak, jak sami chcielibyśmy być obsłużeni. Wyróżnij się na tle innych i postaw na wysokiej jakości kontakt z potencjalnymi klientkami.
Gdy ktoś pyta o ofertę, to nie odpisuj: “Usługa ta to koszt 1000 zł”.
Prowadź rozmowę, naprowadź na ważne elementy, pokaż tej osobie, że zależy Ci na jej efekcie i zadowoleniu.
Zadawaj pytania. Kieruj do rozmowy telefonicznej. Kieruj do rozmowy na żywo.
Stwórz gotowe szablony
Po co za każdym razem odpisywać na te same pytania, bądź poruszać cały czas te same kwestie z potencjalnymi klientkami, skoro można zadbać o to tworząc gotowe schematy odpowiedzi. Gotowe szablony można stworzyć nie tylko dla potencjalnych klientek, ale również dla tych, które usługę już wykonały. Przykłady:
– Film z przypomnieniem o zaleceniach obowiązujących przed wizytą
– Film z podziękowaniami za wykonanie usługi oraz przypomnienie najważniejszych zasad dbania o brwi po wykonanym zabiegu
– Film z pytaniem o proces gojenia brwi (klientka czuje się wyjątkowo, że ktoś o nią tak dba)
Daj więcej, niż się spodziewa
Jesteś świadoma tego, że marketing szeptany jest skuteczną metodą pozyskiwania nowych klientek na makijaż permanentny. Dlaczego więc w pierwszej kolejności nie skupiasz się na swoich dotychczasowych klientkach w sposób, który będą wspominać wyjątkowo? Sprzedaż rodzi sprzedaż. To bardzo ważne, aby obsługa oraz rzecz jasna, jakość wykonanej usługi była na najwyższym poziomie. Świetnym sposobem jest również zastosowanie upominku/prezentu dla swoich klientek, które otrzymają go po wykonaniu usługi. Warto stworzyć tzw. box podarunkowy, gdzie będzie coś wartościowego dla klientki, a jednocześnie voucher upominkowy dla jej znajomej, siostry, mamy, czy kuzynki.
Przykładowo, gdy dasz w upominku swojej klientce ładną kartkę z zaleceniami, być może jakiś mały upominek, a do tego kartę podarunkową to możesz mieć pewność, że w bardzo szybki sposób podwoisz swoją sprzedaż, a marketing szeptany rozwiniesz na wyższy poziom.
Można zobaczyć przykład karty podarunkowej oraz kartki zaleceniami, które zostały stworzone w sposób estetyczny i edukujący. Dzięki temu klientka czuje się w pełni zaopiekowana.
Jeśli jeszcze nie wiesz, to tego rodzaju szablony kart do dobrej obsługi klientek oraz szablony postów do Social Media możesz znaleźć w jednym z moich produktów.