Marketing Linergistki jest najczęściej mocno powiązany z budową silnej marki osobistej, która pozwala wyróżniać się nad swoją lokalną konkurencją. Co z kolei prowadzi do zwiększenia ilości rezerwacji wizyt na usługi znajdujące się w Twojej ofercie. Pamiętaj, iż to Ty powinnaś zadbać o to w jaki sposób odbiorą Cię Twoi nowi odbiorcy oraz czy do nich dotrzesz swoimi komunikatami reklamowymi. Myślę, że się ze mną zgodzisz, że dobra jakość wykonanej usługi to oczywiście najważniejszy element Twojej reklamy, jednakże to już pewnego rodzaju standard. Należy przedstawić swoją ofertę w sposób unikalny i inny niż robi to większość Twojej konkurencji. Tylko tym sposobem możesz mieć pewność, że wystarczająco wyróżnisz się na tle konkurencji i to do Ciebie będzie zgłaszać się większość zainteresowanych osób usługą makijażu permanentnego.
Dlaczego należy budować markę osobistą?
Nie ma co ukrywać, że w branży jest coraz większa konkurencja. A czym później wchodzisz w branżę tym trudniej się przebić. Wymaga to zadbania o pewne elementy, które umożliwią odpowiednie wyróżnienie się nad konkurencją, a jednocześnie zwiększają szansę na sukces i powodzenie linergistki, której zależy na dochodowej firmie.
Wizerunek, czyli postrzeganie Ciebie, Twojej marki w sieci jest kluczowym elementem w procesie marketingowym. Na żywo dbasz o kontakt i relację z klientkami, więc koniecznie zadbaj również o to, aby tak samo było Online. W pierwszej kolejności postaw na silne i mocne fundamenty, gdyż to dzięki nim nowi odbiorcy lądujący na Twoich Social Mediach będą mogli swobodnie się po nich poruszać. Istotnym elementem jest tutaj również zadbanie o to, aby wykorzystać moc bezpłatnej reklamy Online, poprzez to, iż potencjalna klientka będzie nas mogła znaleźć na różnych platformach, dzięki czemu zwiększamy szansę na to, iż w darmowy sposób będziemy pozyskiwać nowe klientki.
Jak sprawdzić czy odpowiednio zadbałaś o swój wizerunek Online?
Odpowiedz na poniższe pytania:
1. Czy prowadzisz swój fanpage na Facebooku?
2. Czy potencjalna klientka wchodząc na Twój fanpage po raz pierwszy jest w stanie znaleźć wszystkie interesujące ją elementy? Czy szybko znajdzie tam treści, które ją przekonają do zabiegu? Czy ma szansę na to, by dostrzec to, że jesteś ekspertem w swojej branży? (Same zdjęcia efektów to za mało, aby odpowiednio zaopiekować się potencjalną klientką)
3. Czy prowadzisz profil swojego salonu na Instagramie?
4. Czy potencjalna klientka wchodząc na Twój Instagram po raz pierwszy jest w stanie znaleźć wszystkie interesujące ją elementy? Czy szybko znajdzie tam treści, które ją przekonają do zabiegu? Czy ma szansę na to, by dostrzec to, że jesteś ekspertem w swojej branży? (Same zdjęcia efektów to za mało, aby odpowiednio zaopiekować się potencjalną klientką)
5. Czy masz swoją stronę internetową, na której w sposób przejrzysty przekazujesz najważniejsze informacje potencjalnej klientce? Czy Twoja strona posiada ofertę Twoich usług? (Sam cennik i nazwa zabiegu to za mało!)
6. Czy masz swoją wizytówkę Google? Zadbałaś o najważniejsze frazy kluczowe, które ułatwią wyszukanie Twojej firmy?
7. Czy masz swój kanał na YouTube i przynajmniej 1 film reklamowy? Czy zadbałaś o to, aby dzięki sprytnemu wykorzystaniu fraz kluczowych zwiększyć szansę na wyszukanie Twojej firmy w wyszukiwarce Google / YouTube przez całkowicie nowe, zainteresowane osoby makijażem permanentnym?
8. Czy masz swój firmowy TikTok? Praktycznie nikt dotychczas nie używa tej platformy w celach marketingowych, a platforma daje nam możliwości zdobycia ogromnych zasięgów w sposób bezpłatny!
9. Czy publikujesz treści (posty, artykuły, filmy) w których edukujesz swoją grupę docelową w celu zwiększenia sprzedaży usługi makijażu permanentnego?
10. Czy wchodząc w dowolne miejsce w sieci w którym widać Twój salon znajdę tylko i wyłącznie wysokiej jakości materiały? (dobra jakość zdjęcia, ładne przedstawienie efektów, kreatywne posty, przekaz i wartość w publikacji)
11. Czy korzystasz ze zdjęć wizerunkowych, aby budować silniejszą markę Online?
12. Czy masz swój film promujący Twoją markę osobistą / Twój salon / Twoją ofertę?
13. Czy dbasz o to, aby zbierać opinie w Google oraz na Facebooku, aby każda nowa potencjalna klientka miała możliwość przekonania się do naszej osoby?
14. Czy stosujesz jakieś metody zwiększania zasięgów na Twoim Instagramie / Facebooku / innym miejscu? W sytuacji gdy tego nie robisz nie budujesz swojej zaufanej społeczności.
15. Czy zwiększasz swoją wiedzę na temat budowania marki osobistej, marketingu swojej firmy – a później wdrażasz poznane wskazówki do swojego biznesu?
Za każdą odpowiedź „Tak” otrzymujesz 1 punkt.
Ile masz punktów?
0-3 – Bardzo zaniedbany aspekt dbania o wizerunek w sieci
4-7 – Zaniedbany aspekt dbania o wizerunek w sieci
8-10 – Średni poziom dbania o wizerunek w sieci
11-13 – Dobry poziom dbania o wizerunek w sieci
14-15 – Bardzo dobry poziom, gratulacje 🙂
Jeśli zależy Ci na tym, aby prężnie rozwijać się w branży PMU, to koniecznie zapoznaj się z książką „Marketingowa Biblia Linergistek”, która opisuje 74 cennych, kluczowych lekcji na temat dochodowego biznesu linergistki.
ZAPISZ SIĘ NA DWUMIESIĘCZNĄ, BEZPŁATNĄ AKADEMIĘ MARKETINGU DLA LINERGISTEK!
Jak zacząć budować silną markę Online?
1. Należy zadbać o fundamenty – daj się zauważyć!
To między innymi wszystko to, o co zapytałem Cię we wcześniejszych pytaniach.
Skuteczny marketing w branży PMU nie polega tylko na prowadzeniu swojego firmowego Instagrama, czy Fanpage’a. Platformy te, to dwa narzędzia, dzięki którym możemy napędzać cały proces marketingowy, który zwiększy sprzedaż Twoich usług. Co oczywiście nie oznacza, że nie powinniśmy się na nich pierwszorzędnie skupiać, ponieważ to wszystko zależy od tego, czy chcesz, aby to właśnie te platformy były Twoimi głównymi narzędziami marketingowymi Aby dokładniej zobrazować Ci jakie masz możliwości stworzyłem listę najważniejszych narzędzi marketingowych dla linergistki.
Fanpage
YouTube
Tik Tok
Wizytówka Google
Strona Internetowa
Blog
Facebook Ads
Google Ads
Mail Marketing
Influencer Marketing
Marketing Offline
Nie ma co ukrywać, że najczęściej spotykanym rozwiązaniem wśród linergistek jest: Fanpage, Instagram oraz Strona Internetowa. Jak najbardziej takie zestawienie ma ogromny potencjał, jednak nawet gdy mowa o tych 3 elementach to najczęściej i tak nie są one zadbane w odpowiedni sposób, przez co też nie generują zadowalających rezultatów.
A więc jak masz zadbać o aż o 12 elementów, skoro mówię, że nawet w przypadku tych trzech marketing najczęściej leży całkowicie? Przede wszystkim na samym początku nie musisz rozwijać wszystkiego z poznanych narzędzi. Można podejść do tego metodycznie i zacząć od najpopularniejszego zestawienia: Fanpage i Instagram.
Osobiście uważam, że wspomniane 2 platformy w marketingu linergistki to MUST HAVE. Po pierwsze to właśnie tam najprościej póki co pozyskiwać nowe klientki oraz przeprowadzać odbiorców przez całą ścieżkę zakupową, aby odbiorcy stawali się płacącymi klientami. Stąd też w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o te 2 miejsca. Mowa tutaj o pewnego rodzaju fundamentach tych platform, aby zapewnić potencjalnym klientkom na np. zapoznanie się z naszą ofertą w sposób przejrzysty, spójny i DOSTOSOWANY DO PLATFORMY. Tak, to bardzo istotne, aby na Instagramie dostosować prowadzenie konta do „życia” i ogólnych zasad tego medium społecznościowego. Brak dostosowania się do platformy to najczęściej spotykany błąd, który można spotkać na profilach branżowych. Przez taki błąd nasze konto nigdy nie będzie wyróżniać się na tle innych, a więc potencjalna klientka, nigdy nie będzie zwracać na nie uwagi w większym stopniu od kont konkurencyjnych salonów. Oczywiście nie ma co ukrywać, że najważniejsze jest to, aby metamorfozy Twoich klientek były dla nowych odbiorców uznawane za wysokiej jakości prace. W innym przypadku żaden rodzaj marketingu nie przyniesie Ci zadowalających rezultatów. JAKOŚĆ TWOJEJ USŁUGI TO PODSTAWA.
Jednakże to o czym również należy wspomnieć, to fakt, iż bardzo często mimo dobrej jakości usługi Twoje materiały w mediach społecznościowych tego nie odwzorowują, przez co tracisz mnóstwo potencjalnych klientek. Mowa tutaj o dobrze wykonanym zdjęciu / filmiku, dobrym oświetleniu, czy późniejszej edycji. W sytuacji gdy chcesz zadbać o media społecznościowe, które przyczynią się do zwiększenia rezerwacji wizyt w Twoim salonie, to koniecznie zadbaj w pierwszej kolejności o aspekt związany z przedstawianiem efektów Twojej pracy. To właśnie to jest Ci najbardziej potrzebne w całym procesie marketingowym. Musisz o to zadbać w pierwszej kolejności. Wyobraź sobie sytuację, w której to korzystasz z płatnych form reklamowych w najlepszy możliwy sposób. Generujesz dużo wejść na Twoje profile społecznościowe. Twoje teksty są przekonujące, oparte na języku korzyści. Oferta jest korzystna i stworzona w prawidłowy sposób. Ale efekty Twoich prac są przedstawiane w sposób, który nie odzwierciedla prawdziwej jakości Twoich usług. Automatycznie wszystkie zadbane elementy na najwyższym poziomie nic Ci nie przyniosą, a na pewno nie sieci nowych klientek.
W przypadku, gdy ten punkt masz już za sobą i jesteś pewna, że robisz wszystko, aby przedstawione metamorfozy przyciągały i zachęcały nowe klientki, to możemy przejść dalej. Na każdej platformie są pewnego rodzaju fundamenty skutecznego prowadzenia. Dlaczego warto o nie zadbać? Spójrz. Zadbanie o fundamenty Instagrama, Fanpage, YouTube, Tik Toka, Wizytówki Google, Marketingu Offline oraz Influencer Marketingu jest praktycznie całkowicie bezpłatne. W sytuacji gdy mowa o Stronie Internetowej, Blogu, czy Mail Marketingu mowa o jednorazowych kosztach wdrożenia pewnych fundamentów w te platformy, a gdy już zasadniczo mamy swoją stronę internetową, to wystarczą odpowiednie jej modyfikacje, aby zadbać dzięki niej o każdy z tych 3 narzędzi. Daj się zauważyć szerszemu gronu odbiorców!
2. Tworzyć wysokiej jakości content
Koniecznie musimy zadbać o to by wszystko co publikujemy było:
- Wysokiej jakości
- Wartościowe dla odbiorcy
- Regularne
To nic innego, jak dbanie o utrzymywanie relacji z Twoimi potencjalnymi klientkami. Czyli jest to forma komunikacji między Tobą a Twoim odbiorcą, która nie ma funkcjonować na zasadzie BEZPOŚREDNIEJ SPRZEDAŻY, a budowie silnej relacji oraz zaufania do Twojej marki. Social Media nie sprzedają. Social Media mają napędzać sprzedaż, poprzez odpowiednią komunikację i przekaz. Większość salonów publikuje słabej jakości treści, przez co nie widać większego zaangażowania wśród swoich lokalnych odbiorców. Nic dziwnego w sytuacji, gdy posty w żadnym wypadku nie zainteresują potencjalnej klientki. Większość mówi “Twórz wartościowe posty”, ja mówię “POSTAW NA PIEDESTALE SWOJEGO IDEALNEGO KLIENTA”. Nie skupiaj się na tematach, które TY uważasz za słuszne. Publikuj to, czego Twoi odbiorcy oczekują! To takie proste, a tak mało osób się do tego stosuje!
Nie publikuj tego, co podoba się Tobie. Publikuj to, co chce zobaczyć potencjalna klientka. Tworząc posty nie kieruj się tym, co znajduje się w Twoich myślach – musisz wejść w buty potencjalnej klientki i rzeczywiście zastanowić się co byłoby dla niej wartościowe. Najłatwiejszym sposobem jest dokładne analizowanie pytań Twoich dotychczasowych klientek, które się powielają. Znajdziesz w nich prawdziwe potrzeby i problemy. To właśnie tym powinnaś się kierować tworząc swoje treści, gdyż to właśnie dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć najlepszym rodzajem contentu do swoich potencjalnych klientek, które z całą pewnością to docenią, a następnie wynagrodzą.
Jak już omawiamy content marketing to warto również wiedzieć, że w moim sklepie znajduje się produkt pozwalający na szybki sposób tworzenia wyjątkowego profilu na Instagramie, który będzie zachowywał spójność i przejrzystość. Są to gotowe szablony postów w branży PMU. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej i zobaczyć jak to działa koniecznie kliknij „zobacz więcej”.
3. Stosować płatne reklamy
W sytuacji w której nie korzystamy z płatnych kampanii nie dajemy sobie nawet możliwości na to, by dowiedziały się o naszych usługach całkowicie nowe osoby, co oczywiście utrudnia proces ciągłego pozyskiwania nowych klientów. Jest to najważniejszy element głównie ze względu na skuteczność przyciągania nowych klientów. Już samą reklamą jesteśmy w stanie pozyskiwać większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientów na reklamowane usługi, a co za tym idzie zacząć pozyskiwać pierwszych klientów właśnie tą metodologią. Stąd też dbając o swoje fundamenty oraz content marketing możemy sprytnie zwiększać przy tym zasięgi, jednakże dodając do tego ruch płatny, czyli reklamy na Facebooku, Instagramie jesteśmy w stanie cieszyć się najlepszymi rezultatami, ze względu na to iż dodajemy do tego element szybkiego dotarcia do większej grupy odbiorców.
Pragnę jednak zauważyć, że nic z tego gdy dotrzemy do większej ilości odbiorców postem, który nie będzie atrakcyjny oraz nie wzbudzi zainteresowania u odbiorcy! Chodzi o to, by wykorzystywać reklamy do pokazywania swoich komunikatów szerszej publice, które zainteresują potencjalnych klientów.
Zapewne znasz możliwość korzystania z reklam na Facebooku, czy też Instagramie – czy jednak aby na pewno dotychczas korzystałaś z nich w prawidłowy sposób? Czy tworzyłaś swoje reklamy w managerze reklam, gdzie od podstaw wybierałaś swój cel marketingowy, grupę docelową, umiejscowienie, jak i mogłaś skupiać się na 3 najważniejszych elementach kreacji reklamowej, czyli obrazie reklamowym, nagłówku reklamowym oraz tekście reklamowym? Czy Twoja kampania była odpowiednio przemyślana, czy tylko zwykłym, losowym podpromowaniem posta?
To bardzo wielka różnica i w sytuacji, gdy chcesz wykorzystywać cały potencjał który umożliwiają Ci płatne kampanie reklamowe koniecznie powinnaś zacząć korzystać ze skutecznej strategii i schematu reklamowego. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że Twoja reklama będzie bardzo tania, a jednocześnie bardzo skuteczna.
• Czy wiesz, że za 200 zł możesz wyświetlić się komunikatem reklamowym dosłownie każdej zainteresowanej osobie usługą?
• Czy wiesz, że to najtańsza forma reklamy?
• Czy wiesz, że to właśnie w Social Media masz największą szansę na przykucie uwagi nowego odbiorcy i zainteresowanie go, co będzie ułatwieniem i drogowskazem do tego, by stał się Twoim płacącym klientem?
• Czy wiesz, że możesz już w pierwszym tygodniu generować 10/30/50/100 wiadomości od zainteresowanych osób konkretnie reklamowaną usługą?
• Czy wiesz, że możesz generować tysiące wejść nowych osób na Twoją stronę, na Twój Instagram?
• Czy wiesz, że możesz budować swoją silną i mocną pozycję na rynku dzięki reklamie na Instagramie?
• Czy wiesz, że nadal mało który salon korzysta z dobrze sporządzonych kampanii reklamowych i strategii, które przyczyniają się do budowy silnej marki online oraz pozyskiwania nowych klientów
Gdy chcesz dowiedzieć się więcej na temat reklam na Facebooku, to koniecznie zapoznaj się z artykułem „Czy warto reklamować makijaż permanentny na Facebooku?”
Jedyny, tak kompleksowy poradnik dla linergistek na całym świecie
Jeśli chcesz dowiedzieć wszystkiego czego potrzebujesz, by zbudować dochodową firmę w branży PMU to polecam zapoznać się z moją książką: Marketingowa Biblia Linergistek.
Dzięki niemu:
– znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu
– zaczniesz pozyskiwać nowe klientki z mediów społecznościowych
– zwiększysz swoją sprzedaż, dzięki ofercie, którą przygotujesz ze mną w książce
– szybko zbudujesz silną markę osobistą / silną markę salonu
– poznasz sekrety skutecznego marketingu
– zbudujesz dochodowy biznes w branży PMU
– zaczniesz zarabiać więcej