Czy kiedykolwiek zadałaś sobie pytanie „Co dzisiaj opublikuję?”
Nie wiesz dokładnie, jak szybko znaleźć nowych klientów i masz przeczucie, że czegoś brakuje? Chcesz znaleźć łatwy sposób na rozwój firmy, bez spędzania godzin w mediach społecznościowych i bez nauki kolejnego skomplikowanego narzędzia marketingowego? Zaczynasz nowy biznes kosmetyczny i chcesz przyciągnąć nowych klientów we właściwy sposób lub masz już salon? Potrzebujesz praktycznego przewodnika krok po kroku? To, co sprawdza się w marketingu w tym roku, jest zupełnie inne niż kilka lat temu i chcę mieć pewność, że jesteś w 100% na czasie. Dlatego zebrałam całą masę gadżetów marketingowych aby poprowadzić Cię przez świat Instagrama i Facebooka, dzieląc się z Tobą krok po kroku co warto publikować w swoich mediach społecznościowych.
Na początek! Czy wiesz na czym bazuje Instagram i Facebook?
Zauważyliśmy, że u jednych nasze kampanie reklamowe przynoszą lepsze rezultaty, u innych gorsze – wiemy już co było powodem tego zjawiska. Głównie powodował to brak zadbanych fundamentów jeśli chodzi o nasze firmowe media społecznościowe. Proces pozyskania klientów był utrudniony, iż osoba, która została ściągnięta przez naszą reklamę na główny profil, szybko rezygnowała z jego przeglądnięcia gdyż nie mogła znaleźć konkretów a temat działań.
Brak podstawowych informacji o chociażby już wspomnianej ofercie jest po prostu nieprofesjonalne. Każdy wybierając się do salonu woli wiedzieć ile co kosztuje, co można wykonać. Jeśli tego nie ma to skąd klient/ka ma wiedzieć czym dokładnie się zajmujemy? Problem ten tyczy się Instagrama i Facebooka, dlatego zaraz zaczniemy omawiać sobie każdy z najważniejszych elementów tych platform społecznościowych. Zauważmy też proszę różnicę pomiędzy prowadzeniem “influencerskim” Instagrama, a prowadzeniem firmowego Instagrama. To naprawdę należy pojąć i zrozumieć tę różnicę. Jako lokalna firma nie zależy nam na 100000 obserwujących i tysiącach serduszek. Zależy nam na lokalnych mieszkańcach, którzy z największym prawdopodobieństwem są zainteresowani tego typu usługami, które świadczymy. Nie traktuj więc w żadnym wypadku Instagrama jako zabawki! A bardziej jako potężne narzędzie, które na ten moment wraz z Facebookiem przynosi najlepszy współczynnik konwersji z przypadku usług beauty. Jeśli zależy Ci na EFEKTOWNYM prowadzeniu kont społecznościowych z tego poradnika się tego nie dowiesz. Jeśli znów Twoim celem jest EFEKTYWNE działanie w Social Media mające na celu szybszy rozwój Twojego biznesu – zapraszam do lektury.
Stworzyłam specjalne dla Ciebie ebooki o podstawowych zasadach poruszania się w tych aplikacjach, całkowicie ZA DARMO!
Mogę zagwarantować, że masz co najmniej pięć postów, które możesz wstawić już dziś !
Kiedy tworzysz treści wiele Twoich sukcesów będzie zależeć od sposobu w jaki je pokazujesz. Jeśli poświęcisz 5 minut dziennie na skorzystanie z niektórych moich pomysłów, przekonasz się, że zyskujesz większe zaangażowanie na Instagramie, będziesz mieć większy zasięg ze swojego profilu i odkryjesz, jak fajne są media społecznościowe. Czy wiesz, że w dosłownie kilka dni możesz zaplanować i przygotować gotowe posty, które później będzie można publikować przez następne miesiące? Co więcej, nie chodzi tutaj o przedstawianie zwykłych metamorfoz – to robi każdy. Chodzi o posty, które będą tematyczne, o posty, które zainteresują potencjalnych klientów. Kolejną z zalet jest sam fakt, iż musimy włożyć w to jednorazową prace, a w późniejszym etapie każdy stworzony post będzie generował nam liczne korzyści.
Chcesz za darmo nauczyć się jak skutecznie działać w mediach społecznościowych oraz odpalić swoje pierwsze dochodowe kampanie reklamowe na facebooku?
Kliknij i dołącz do całkowicie bezpłatnego programu!
Jak zaplanować wysokiej jakości posty?
Posty, które skutecznie będą angażować potencjalnych klientów oraz zwiększą ilość sprzedaży Twoich usług?
Zanim przejdziemy do omówienia całej strategii BEAUTY KONTENT FORMUŁY, musimy wyjaśnić sobie pewną podstawę. Na poniższym zdjęciu postanowiliśmy zobrazować pewien podział, który stosujemy w naszej firmie:
Usługi Podstawowe:
- Stylizacja Paznokci
- Stylizacja Rzęs
- Stylizacja Brwi
- Makijaż
Usługi Fryzjerskie:
- Salony Fryzjerskie
- Barber Shopy
Usługa Makijażu Permanentnego:
- Makijaż permanentny brwi i ust
Usługi Kosmetologii Estetycznej:
- Zabiegi modelujące usta itp.
Usługi Modelowania Sylwetki:
- HIFU
- Kriolipoliza
- Lipolaser
- Treningi personalne
Dlaczego jest to istotne? Ze względu na różnice w prowadzeniu skutecznej strategii marketingowej, która ma na celu pozyskiwanie nowych klientów. Czyli mimo podobnej specyfikacji, zasadniczo tej samej branży – nie możemy wrzucać wszystkich do przysłowiowego jednego wora. Jednakże niebezcelowo umieściłam poszczególne usługi w 3 kolumnach. Pierwsza z nich może stosować podobny model marketingowy. Druga z kolumn także charakteryzuje się podobną specyfikacją. Jednak trzeciej nie należy traktować już jednolicie.
Usługi Podstawowe oraz Usługi Fryzjerskie
W tym przypadku nie ma co ukrywać bazuje się głównie na zobrazowaniu efektów Twojej pracy. Jest to najważniejsza wizytówka Twojej firmy. Możemy więc jasno stwierdzić, że publikowanie metamorfoz, efektów będzie się tutaj sprawdzało znakomicie. Ważne jest jednak to, by na tego typu publikacjach się to nie kończyło – trzeba również zastosować model postów tematycznych.
Usługa Makijażu Permanentnego i Usługi Kosmetologii Estetycznej
Zaprezentowanie najlepszych zdjęć efektów pracy jest priorytetem. Opis twojego doświadczenia i prezentacja twojego salonu będzie istotna z uwagi na to, że twoje usługi są bardziej ingerujące i klient musi czuć się bezpiecznie. Zaprezentowanie opinii klientów bardzo pomoże w kreowaniu wizerunku Twojego salonu.
Usługi modelowania sylwetki
W tym przypadku bardzo ważne jest pokazanie wiedzy eksperckiej i doświadczenia. Świetnie sprawdzą się posty tematyczne o charakterze edukacyjnym, infografiki, filmy poruszające najczęstsze pytania. Oczywiście też warto pokazać opinie osób, które już skorzystały i przestrzeń, w której pracujesz. Ludzie natrafiają na Twój profil na Instagramie każdego dnia i chcą wiedzieć, co myślą o Tobie Twoi poprzedni klienci. Ułatw im to, umieszczając swoje recenzje na pierwszym planie.
Zanim jednak przejdę do omówienia na czym się skupić podczas tego typu postów chciałabym wyjaśnić Ci kolejny schemat, jeśli zapamiętasz go łatwiej będzie Ci tworzyć kolejne treści.
Polega to na stworzeniu bazowego, głównego materiału np. artykuł tematyczny o szerokiej tematyce naszej usługi. Później możemy wycinać z niego fragmenty i publikować je w innych platformach czyli np. na Facebooku i Instagramie w formie posta tematycznego dostosowanego do poszczególnej platformy. Z jednego artykułu może powstać od 3 do 6 interesujących postów! A nie trzeba ukrywać, że 6-12 postów w mediach społecznościowych jako pewnego rodzaju „baza, fundament” jest w zupełności wystarczająca, by generowała zadowalające rezultaty przez kolejne miesiące. Wykonujesz pracę raz i czerpiesz z niej wiele korzyści! Dobrze wiem że gdy nie ma się poukładanej strategii nie da się prowadzić dobrze swoich mediów społecznościowych. Główna zaleta posiadania artykułu: to zawarcie wszystkich informacji o usłudze w jednym miejscu.
Pamiętaj: NIE SPRZEDAWAJ NAZWY, SPRZEDAWAJ EFEKT
Inne wskazówki!
InstaStory
Poza głównym artykułem na którym będzie bazować twoja aktywność w social mediach warto w łatwy sposób zaangażować klientów w interaktywną relację za pomocą InstaStory. Kiedyś relacje na Instagramie były małą, nieważna częścią, na którą nikt nie patrzył. Teraz umożliwiają ci budowanie zasięgu i lepszego kontaktu z klientem. Naprawdę nie powinny zabierać Ci czasu. Stworzysz je w maksymalnie 5 minut dziennie. Możesz używać ich, aby pokazać prawdziwą, kreatywną stronę swojej firmy i promować to, co robisz. Obserwują Cię nie tylko Twoi klienci! Każdy, kto natknie się na Twój profil, również je obejrzy. Możesz użyć dodatkowych funkcji, takich jak naklejki, ankiety, głosowanie, pytania i wiele innych. Co warto umieścić w relacji na Instagramie? Wszystkiego Cię nauczę.
Pomogę ci również w odkrywaniu IGTV!
Podziel się bogactwem wiedzy jako profesjonalista z branży kosmetycznej. Filmy to kolejny świetny sposób na poznanie wszystkich w zespole. Możesz nagrywać filmy w stylu „wywiadu”, w których zadajesz im pytania i pomagasz swoim obserwatorom poznać swój salon od środka. Podziel się miłością na temat swoich ulubionych produktów. Mówiąc o produktach nie w sposób wyprzedaży, ale w celach edukacyjnych, podkreślasz swoją wiedzę jako profesjonalista. Pochwal się swoją przestrzenią, zaprezentuj przestrzeń salonu.
Aplikacje, które ułatwią Twoją pracę!
Podzielę się z Tobą darmowymi programami, które odmienią całkowicie Twoje profile. Stworzyłam plik filtrów do zdjęć, dzięki którym Twój wkład w publikację zdjęć będzie jeszcze mniejszy i zaoszczędzisz bardzo dużo czasu!
A wszystkiego nauczysz się za darmo w naszej Akademii Beauty Marketing!
Od czego zacząć? Stwórz bazowy artykuł!
Zastanów się dlaczego Twój klient chce skorzystać z Twojej usługi?
- Problem a Rozwiązanie Problemu
- Potrzeba a Zaspokojenie Potrzeby
W przypadku USŁUG PODSTAWOWYCH I USŁUG FRYZJERSKICH jasno możemy je przypisać pod schemat numer 2. Chodzi głównie o aspekt związany z tematyką postów/treści które będziemy tworzyć. Musisz wiedzieć, że czym droższy zabieg, czym bardziej ingerujący w ciało klienta tym więcej elementów perswazji i sprzedaży będzie trzeba zastosować, by wpłynąć na decyzję potencjalnego klienta o kupieniu naszej usługi. Nie będziesz przecież pisać artykułu: Czy stylizacja paznokci metodą X jest bezpieczna?
Jednak przy USŁUDZE KOSMETOLOGII ESTETYCZNEJ: Czy modelowanie ust jest bezpieczne? Brzmi to lepiej i zapewne będzie klikalne przez potencjalnie zainteresowane osoby. Proponowałabym raz a porządnie skupić się na stworzeniu wysokiej jakości artykułu, przedstawienia oferty, pracowników, opinii. Publikowanie na ostatnią chwilę nic nie daje. Więc można ich przebić tym, że stworzy się bazowe, gotowe posty.
Cześć, jestem Emilia! Pomagam właścicielom firm kosmetycznych rozwijać się dzięki inteligentnym pomysłom marketingowym w Social Media. Opracowałam formułę, która w niezawodny sposób ma przekształcać nieznajomych w obserwujących i obserwujących w wiernych klientów. Dziękuję Ci za przeczytanie tego artykułu!
Jeśli jesteś zainteresowana nauczeniem się krok po kroku prawidłowego poruszania w mediach społecznościowych i uruchamianiu swoich pierwszych dochodowych kampanii reklamowych to zachęcam Cię do zapisania się na nasz 30 dniowy DARMOWY program 🙂