You are currently viewing Czy warto reklamować gabinet podczas pandemii koronawirusa?

Czy warto reklamować gabinet podczas pandemii koronawirusa?

Najbliższy czas z całą pewnością nie będzie należał do najlepszych pod względem sprzedaży w salonach kosmetycznych & fryzjerskich. Oczywiście największy problem tkwi w tym, iż nikt nie wie ile to całe szaleństwo będzie trwać..  To pytania, które zapewne nurtują każdą właścicielkę biznesu beauty. W dzisiejszym artykule chciałbym Wam przedstawić okiem marketera w branży beauty swoje osobiste stanowisko w całej tej sprawie i podzielić się z Wami konkretnymi poradami jak wykorzystać ten czas, by odpowiednio rozreklamować swój salon.  

Po pierwsze: Nie skupiaj się na czymś czego nie możesz zmienić!

Cała sytuacja jest poważna i nie należy jej bagatelizować, jednakże samo narzekanie, strach i panika nic nie wniesie. Nawet gdy firma X ma upaść to po prostu upadnie. Brzmi strasznie ale to niestety prawda i tego nie zmienimy. Możemy jednak odpowiednim działaniem zminimalizować to ryzyko, a nawet wykorzystać ten okres na rozwój, który odczujemy podczas odbudowy po aktywnym okresie pandemii. Przestańmy „gdybać”, zacznijmy działać.

Przestańmy „gdybać”, zacznijmy działać.

Stworzyliśmy ponad 40 artykułów tematycznych dla branży BEAUTY! A to wszystko po to, by wspierać branżę 🙂 

DODATKOWO NA NASZYM YOUTUBE RÓWNIEŻ OPUBLIKOWALIŚMY PONAD 20 NOWYCH MATERIAŁÓW WIDEO

Po drugie: Rozplanuj strategię marketingową!

Co ten gość wygaduje. Po co mi marketing i „koszty” z nim związane skoro do salonu przychodzi coraz mniej klientek? Pamiętaj, że marketing możesz też robić za 0 ZŁ! Zaraz przedstawię Ci jak wykorzystać Social Media w darmowy sposób, co zwiększy szansę na dalsze powodzenie Twojego biznesu. 

1. Nie zaprzestawaj pokazywać się w mediach społecznościowych! 

Twój ostatni post dotyczy zamknięcia Twojego obiektu? NIE KOŃCZ NA TYM. Wykorzystaj ten czas na to, by mimo wszystko publikować interesujące posty dla swoich klientów. Oczywiście można wykorzystać sam fakt panowania aktualnego wirusa, jednak nie tylko. Wskazówki, porady, nasza wypowiedź umożliwi nam ciągłą komunikację z potencjalnymi klientami. 

2. Postaw na poprawę jakości Twoich mediów społecznościowych. 

Jak zawsze słyszałem od klientek „pracuję od rana do wieczora i nie mam czasu na to wszystko” tak teraz chyba nie powinno to stanowić wymówki. Jeśli zastanawiasz się jak możesz polepszyć swojego Instagrama oraz Facebooka przygotowałem specjalny DARMOWY PORADNIK związany z FUNDAMENTAMI SOCIAL MEDIA. Dowiesz się z niego o najważniejszych elementach, które koniecznie należy poprawić oraz jakie posty należy publikować, by zachęcać odbiorców do aktywnego śledzenia naszych profili. 

 

3. Zastanów się nad płatną reklamą Facebook Ads. 

„Zacznę się reklamować gdy cała panika już minie” Zastanów się jednak, czy aby wtedy nie będzie za późno? Nieważne czy wszystko minie za miesiąc, dwa czy pół roku to nad bazą klientów się pracuje nie dzień, czy nawet tydzień. Gdy już wszystko minie nagle wszystkie obiekty zaczną próbować zapełniać swój grafik różnymi metodami. Co to oznacza? Ciężko będzie się przebić – każdy salon będzie chciał ponownie zaistnieć i wrócić na dobre tory. Dlaczego akurat reklama na Facebooku, a nie np. Google Ads? 

Czy aktualnie ktokolwiek wpisuje w Google frazę „salon kosmetyczny – miasto”? No właśnie. Wykorzystajmy więc moc reklamy w Social Media i wyjdźmy do potencjalnych klientów w pierwszej kolejności. Dodatkowo chciałbym wspomnieć, że reklama Facebook Ads jest jedną z najtańszych jakie możemy wykorzystać do skutecznego rozreklamowania swojego salonu. 

ALE.. należy podejść do sytuacji z odpowiednią strategią która sprawdza się NAJLEPIEJ w branży:

Powinniśmy aktualnie budować coraz większe zainteresowanie wśród osób, które nas jeszcze nie znają oraz cały czas zwiększać sympatię naszych dotychczasowych klientów. Będzie to możliwie gdy zastosujesz się do porad z mojego poradnika oraz postawisz na reklamę Facebook Ads.

Pamiętaj, że to właśnie teraz najłatwiej przyciągnąć uwagę nowych odbiorców. Spędzają w Social Media jeszcze więcej czasu niż zwykle. Dlatego też ważne jest, by stworzyć odpowiedni komunikat w ich stronę oraz wykorzystać go w reklamie, by w tani sposób budować większe grono odbiorców. Pokażę Ci 2 losowe przykłady, które wykorzystujemy u naszych kontrahentów:

1. Budowanie większego followingu – gdy taką reklamą ściągniemy większą ilość nowych odbiorców zwiększamy szansę dotarcia do nich w późniejszym etapie komunikatem, który zachęci ich do zarezerwowania wizyty w naszym salonie.

2. Budowanie silnej marki lokalnej + świadomości lokalnej o naszym istnieniu – możemy wykorzystać do tego filmy edukujące (gdzie koszt wyświetlenia może kosztować nas zaledwie 1 grosz!) lub artykuły tematyczne jak w poniższym przykładzie, który kieruje na artykuł.

Po pierwsze osoby zaczynają czytać nasze treści, więc poznają nas (pomimo aktualnej paniki). A po drugie gdy korzystamy z wtyczki „Piksel Facebooka” każda osoba, która odwiedzi naszą stronę zostanie w niej zapisana – co oznacza, że w każdym momencie możemy do takich osób dotrzeć diametralnie zmniejszając koszty reklamy kierując ją do najbardziej zainteresowanych odbiorców. Tak więc teraz budujemy u klientów ogromne bazy czytelników/osób oglądających, by później gdy wszystko się uspokoi „zaatakować” komunikatami sprzedażowymi 🙂

Podsumowując:

Koniecznie zadbaj o dobry marketing w mediach społecznościowych. W sytuacji w której uważasz, że nie możesz sobie pozwolić na inwestycje w budżet reklamowy zacznij wdrażać darmowe kroki, które poznasz w moim poradniku. 

Jeśli jednak jesteś w stanie inwestować 300 zł w budżet reklamowy koniecznie reklamuj się na Facebooku i Instagramie – zobaczysz jak trafną inwestycją jest aktualnie dobra reklama – która przyniesie Ci długofalowe rezultaty. 

W przypadku w którym nie potrafisz tworzyć kampanii w Managerze Reklam, by trafiać odpowiednim komunikatem do dobrej grupy docelowej możesz to zlecić nam. Nasza praca jest zdalna, dzięki czemu cały czas możemy pracować i walczyć o budowę marki naszych kontrahentów.

Na sam koniec chciałbym nam wszystkim życzyć jak najlepiej i jak najszybszego powrotu do normalności! Pamiętajmy o tym, że po każdym kryzysie przychodzą świetne okazje do jeszcze lepszego rozwoju 🙂 

 

Arkadiusz Habrzyk 

BEAUTY MARKETING

Dodaj komentarz