You are currently viewing CONTENT MARKETING Salonu Kosmetycznego Lub Fryzjerskiego

CONTENT MARKETING Salonu Kosmetycznego Lub Fryzjerskiego

Nigdy wcześniej nie spotkałaś się z Content Marketingiem i nie wiesz co to jest? Chciałabyś się dowiedzieć jak skutecznie wykorzystać go, aby efektywnie promować wybrane treści? Przygotowałem poniższy artykuł, aby przybliżyć Ci temat tej niezwykle dochodowej metody! Przedstawię Ci również BEAUTY KONTENT FORMUŁĘ, która jest dla Ciebie niezwykle przydatna!

CONTENT MARKETING

Mówiąc inaczej, jest to Marketing Treści. Upraszczając, pojęcie to obejmuje działania, które mają na celu pozyskiwanie grupy odbiorców-klientów, poprzez dostarczanie im darmowych, wartościowych i atrakcyjnych dla nich materiałów. 

PRZYKŁAD

1.

Tylko w tym tygodniu promocja na makijaż permanentny! 10% taniej- zyskujesz prawie 100 zł!

2.

Tworzenie merytorycznego artykułu dotyczącego makijażu permanentnego, omówienie korzyści, wszelkich mitów z nim związanych i odpowiedzenie na kilka najważniejszych, najczęściej zadawanych pytań. Na końcu artykułu dodajemy informację o trwającej promocji. 

NUMER 2. PRZEKAZUJE FORMĘ PROMOCJI OPARTĄ NA CONTENT MARKETINGU. Dzięki niej, potencjalna klientka zobaczy, że jesteś absolutnym ekspertem w danym temacie.

CONTENT MARKETING- czym różni się od klasycznej reklamy?

JAKIE SĄ CELE CONTENT MARKETINGU?

Głównym celem content marketingu, jak już wcześniej wspomniałem, jest POZYSKANIE KLIENTA. Ten rodzaj marketingu realizuje również cele poboczne- swoją drogą, bardzo dla nas atrakcyjne.

oraz KORZYŚCI

INDYWIDUALNA WSPÓŁPRACA

Dlaczego w ogóle warto?

Ludzie, czyli nasi odbiorcy, potencjalni klienci POTRZEBUJĄ autorytetów. Potrzebują kogoś, kto potwierdzi im dane informacje, do kogo będą mogli zwrócić się z pytaniem dotyczącej danej dziedziny. Możesz stać się ich własnym ekspertem! Pamiętaj jednak, że Twoje porady muszą być wartościowe i przede wszystkim zgodne z nauką i prawdą– tylko tym sposobem zbudujesz swoją wiarygodność.

Jak to działa?

Dajemy coś za darmo (np. wiedzę), aby później zaproponować płatną usługę. Jeśli nasze materiały będą na tyle wartościowe, że klientki będą widzieć np. poprawę stanu cery dzięki naszym DARMOWYM PORADOM, to zdecydowanie przyjdą na zabieg- który na pewno będzie skuteczny, bo przecież nawet te darmowe porady zadziałały. 

Potrzebuję płatnych reklam w Social Mediach

RODZAJE TREŚCI W CONTENT MARKETINGU

1. TEKST

artykuły poradnikowe, e-booki, wywiady

2. GRAFIKA

grafiki z poradami dotyczącymi np. pielęgnacji, infografiki

3. WIDEO

filmy z informacjami dotyczącymi kosmetyków, tutoriale makijażowe, live na Facebooku czy Instagramie, na których integrujemy się ze swoją społecznością

Zastanawiasz się co zrobić, aby treści były efektywne i atrakcyjne?

Jeśli chcesz zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług, to oczywiste, że musisz je jakoś „zareklamować”. Jeśli planujesz wprowadzenie nowego zabiegu dotyczącego pielęgnacji skóry twarzy, to może rozpocznij już pisanie na temat nieprawidłowej higieny twarzy i innych typowych problemów, aby później nawiązać do oferowanej usługi?

Powinnaś być chodzącą wiedzą dla swoich klientek. Może stwórz kompendium wiedzy, w którym zawrzesz najczęściej pojawiające się pytania dotyczące ogółu usług, które wykonujesz? Taki artykuł przyda się, aby Twoje posty nie były wyłącznie tymi sprzedażowymi. 

Możesz to zrobić za pomocą ciekawych grafik, infografik, spójnego feedu, komunikatach skierowanych bezpośrednio do odbiorcy, poruszania nietypowych, ale wciąż wartościowych tematów.

Jeśli na co dzień mimo białego fartucha i głowy pełnej profesjonalnej wiedzy jesteś zdystansowaną kobietą z humorem- pokaż to również odbiorcom na blogu!

Oczywiście, że w artykule przekażesz wartościową wiedzę i tym przyciągniesz do siebie klientkę. Pamiętaj jednak, że będziecie rozmawiać na wizycie i wtedy tez dobrze by było czymś jej zaimponować. 

SMS, Newsletter czy media społecznościowe– absolutne fundamenty. To właśnie tam będziesz pytać klientki, czy np. chciałyby dowiedzieć się więcej o zabiegu, który w krótce będzie w Twojej ofercie lub wysyłać artykuły o danym zagadnieniu, które będzie dla nich atrakcyjne. 

A co z dystrybucją treści?

Artykuły zamieszczaj w zakładkach AKTUALNOŚCI lub BLOG na swojej stronie internetowej. Dzięki temu: 

Gdzie jeszcze mogę zamieszczać treści?

Nie musisz pisać tekstów samodzielnie, możesz skorzystać z pomocy copywritera! Jestes zainteresowana? ZGŁOŚ SIĘ DO NAS!

BEAUTY CONTENT FORMUŁA

Beauty Content Formuła– proces, dzięki któremu w stworzenie materiałów wkładasz pracę raz, a później sprytnie używasz ich dystrybucji w różnych kanałach społecznościowych. Dzięki temu procesowi rozwiążesz problem z niewiedzą CO PUBLIKOWAĆ. Zaczniesz tworzyć posty, które chcą widzieć Twoi odbiorcy. Twoje posty zaczną generować większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientek. Przestaniesz tracić czas na czynności, które nie przekładają się na rezultaty. 

Jest to powiązane głównie z tym by publikować wysokiej jakości posty, atrakcyjne posty dla swoich Odbiorców. Totalnie nie będziemy skupiać się na ilości publikacji, nie będziemy publikować czegoś, co nie ma sensu i nie przekłada się w żaden sposób na efekt końcowy, czyli zwiększoną sprzedaż. Skupimy się na stworzeniu pewnej bazy postów które będą ściśle ze sobą powiązane i będą prowadzić docelowego, potencjalnego klienta do tego, aby został twoim płacącym klientem w salonie. 

PLANOWANIE TWOJEGO KONTENTU ZALEŻY OD TEGO, W KTÓREJ KATEGORII BRANŻY BEAUTY DZIAŁASZ

Fryzjerzy, Barberzy, Makijażystki– osoby z tej branży mają większe pole manewru i mogą postawić na większy luz.

Makijaż permanentny, kosmetologia- ze względu na bardziej inwazyjne wykonywane usługi nasze podejście do klienta będzie inne. Pamiętaj, działamy na podświadomość, dlatego musimy zapewnić naszej klientce poczucie bezpieczeństwa, swobodę oraz profesjonalizm.

BEAUTY CONTENT FORMUŁA- zastosowanie krok po kroku

Gdy już to zrobimy, zastanówmy się jakie problemy ta usługa rozwiązuje… Dlaczego potencjalny klient chce skorzystać z tej usługi, którą Ty chcesz promować? Musisz  wypisać najczęściej spotykane problemy które właśnie Twoja usługa rozwiązuje. W zależności od tego w jakim segmencie branży działasz, tak też będziesz musiała dostosować ten komunikat.  Oczywiście, nie każda usługa rozwiązuje problem- myślę, że dużo lepszym rozwiązaniem będzie przedstawienie schematu: Potrzeba-> zaspokojenie potrzeby.

Musimy wybrać miejsce, w którym będzie nasz główny post, główny artykuł, bądź główny film. Czy to będzie YouTube, jakiś blog, czy to będzie Facebook, Instagram…Musi być gdzieś to jedno miejsce- takie pierwotne, z którego będziemy tworzyć rozgałęzienia na nasze inne social media.

Skupimy się tutaj na przykładzie posta na blogu. Możecie to tak samo zrobić w formie wideo na YouTube, albo tak jak wcześniej wspomniałam, inna platforma-inna forma treści. Skupiamy na blogu, dlatego, że możecie w jednym wielkim materiale poruszyć kwestie branży, możecie poruszać podkategorie którymi się zajmujecie, jakie jest zapotrzebowanie, co ona robi, jakie będą plusy. Na bazie takiego wielkiego artykułu tworzyć później akapity w których też możecie poruszać tematy które odpowiadają na najczęstsze pytania klientów.

Utworzenie z BAZOWEGO postu podmateriałów, czyli mikro-kontentu. Zbudowaliśmy cały podstawowe kontent, fundamentalny kontent, to teraz możemy skupić się na utworzeniu Mikro-kontentu. Jest to nic innego, jak skorzystanie już z tego, co zostało utworzone. Napisaliśmy artykuł zgodnie ze schematem dobrego artykułu, dobrej oferty i dzięki temu że już to zrobiliśmy,  teraz możemy konkretnie wycinać sobie fragmenty naszego artykułu i tworzyć posty- na przykład na fanpejdżu czy też Instagramie. Czyli, będziecie to opierać na przykładzie modelu mądrej dystrybucji treści!

RAZ włożysz pracę w swój materiał główny, dzięki czemu będzie on zawierał wszystkie najważniejsze informacje, które mogą zaciekawić potencjalnego klienta, a dzięki temu że teraz powycinamy konkretne fragmenty będziemy w stanie przedstawiać to w mediach społecznościowych. Czyli nic innego, jak po prostu będziemy dostosowywać kontent do Platformy na której publikujemy swoje treści! Właśnie taka praca pomoże nam zastosować kontent do danej platformy, ponieważ na Instagramie będziemy pisać inne posty, będziemy publikować troszkę inną treść niż na Facebooku, bazując na jednym ciągle dostępnym materiale. Główny materiał jest kluczowym elementem generującym nowych klientów, a mikro-kontent dodatkowo nam do niego przekierowuje!

PRZYKŁAD POSTU

Tworzysz post dotyczący np. Makijażu permanentnego. Wyjaśniasz czym jest makijaż, wstawiasz zdjęcia przed-po,  opisujesz jak wygląda zabieg oraz wstawiasz kilka najpopularniejszych mitów związanych z tym zabiegiem i rozwiewasz wątpliwości swoich klientek. Na końcu zapraszasz potencjalne klientki na np. darmową konsultację, proponujesz zniżkę itd. Następnie, wycinasz z artykułu np. TRZY mity związane z makijażem permanentnym i wklejasz je do postu na Instagramie. Na końcu wklejasz też link do głównego artykułu, np: „Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat makijażu permanentnego i nie tylko, zapraszam do artykułu poniżej!”

My również Korzystamy z Beauty Content Formuły, jeśli chodzi o firmę Beauty Marketing! Dlaczego? Ponieważ uważamy ten system, tą formułę za naprawdę wartościową!

Potrzebuję wsparcia w prowadzeniu mediów społecznościowych

Zachęcamy Cię również do powielania treści w różnych formach, np. artykuł oraz wideo. Daje to szansę na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów!

Jeśli chcesz posłuchać o powyższych informacjach w formacie wideo- Stworzyłem Film, W Którym Wszystko Wyjaśniam!

Chcesz poznać inne, DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz