You are currently viewing Dlaczego Warto Korzystać z Reklam na Facebooku?

Dlaczego Warto Korzystać z Reklam na Facebooku?

Skoro prowadzenie swoich mediów społecznościowych jest całkowicie darmowe, to dlaczego opłaca się korzystać z płatnych kampanii reklamowych Facebook ADS? Po co i dlaczego mamy płacić facebookowi za to, żeby wyświetlał nasze komunikaty reklamowe? Tego dowiesz się dzięki dzisiejszemu artykułowi!

UWAGA!

Jedna bardzo ważna sprawa- mówiąc płatne kampanie reklamowe facebook ADS nie mam na myśli używania tej klasycznej metody niebieskiego przycisku, który zawsze znajduje się pod Twoim opublikowanym postem! Osobiście jako marketer nie zalecałbym korzystania z tej metody promowania, ze względu na to, iż wykazuje się ona dużo mniejszą skutecznością! Chociażby ze względu na to, że daje ona nam mniejsze możliwości już na samym starcie-  Tak więc, nie ma co tutaj porównywać tej metody, do używania Facebook menadżera reklam. 🙂

RODZAJE RUCHÓW

Różnica jest tutaj bardzo prosta i miarodajna

Ruch organiczny to wszelkie działania, które wykonujemy nie płacąc. Jest to wszystko, co związane jest z publikacją zwykłych postów, wszystko co związane z dbaniem o swoje fundamenty w mediach społecznościowych. Wszystko co związane z darmowymi sposobami i metodami na zwiększenie zasięgów, będzie zaliczało się do ruchu organicznego.

Jeśli mowa o ruchu płatnym, tutaj mowa o wszystkich płatnych działaniach- czyli oczywiście najczęściej będzie tutaj chodziło o płatne kampanie reklamowe z użyciem Facebook ADS i to też zalicza się do ruchu płatnego.

Jednakże, jeśli zależy nam na uzyskaniu najlepszych rezultatów z możliwych powinniśmy te dwa ruchy ze sobą POŁĄCZYĆ!

Gdy zadbamy odpowiednio o ruch organiczny, a do ruchu organicznego dodamy ruch płatny czyli płatny kampanie reklamowe, to dzięki temu będziemy mogli się cieszyć najlepszymi rezultatami. Dlaczego? Ze względu na to iż jeśli my ruchem płatnym, kampaniami reklamowymi ściągniemy dużą rzeszę nowych odbiorców, którzy na przykład dotychczas jeszcze nie znali Twojej marki, nie znali Twojego salonu, to w drugiej kolejności należy się odpowiednio nimi zaopiekować! Oznacza to w mediach społecznościowych, że dlatego istotnym elementem jest to by zadbać o fundamenty, czyli te bazowe kluczowe posty, by ten profil społecznościowy był przejrzysty i czytelny dla nowych osób, a w drugiej kolejności należy zadbać o content marketing, czyli to, co publikujemy. Musi to być pewnego rodzaju atrakcyjne dla odbiorców zainteresowanych Twoimi usługami.

Tylko w ten sposób będziemy mieli świadomość tego, że odpowiednio zaopiekowaliśmy się leadem, nowym kontaktem, nowym odbiorcą ściągniętym z reklamy!

W przypadku, gdybyśmy nie zadbali o ruch organiczny, to niestety, ale wszystkie osoby ściągnięte ruchem płatnym (mimo nawet, że ruch płatny będzie zrobiony profesjonalnie, według wszystkich zasad dobrej skutecznej kampanii reklamowej) do nas nie przyjdą. Gdy nie ma fundamentów i dobrego ruchu organicznego to konwersja, czyli ostateczna sprzedaż będzie mniejsza!

Główna, podstawowa korzyść dlaczego warto korzystać również z kampanii reklamowych jest taka, że w sytuacji gdy zadbamy tylko i wyłącznie o ruch organiczny (wszelkie darmowe działania), to niestety, ale musimy być świadomi tego, że nasz rozwój nie będzie zbyt dynamiczny!

Jest to bardzo ważne, by zadbać o ruch organiczny. Jednakże raczej tutaj nastawiamy się na efekty długofalowe, long-termowe, które będą oczywiście się pojawiać, jednak nie możemy oczekiwać zbyt dużo od zadbania o sam ruch organiczny. Dlatego przedstawiałem schemat, gdzie te dwa ruchy ze sobą łączymy w całość, dodajemy do siebie i generujemy najlepszy rezultat, ze względu na to, iż tylko kampaniami reklamowymi możemy dynamicznie szybko, nawet jeszcze pierwszego dnia dotrzeć do prawie każdej potencjalnie zainteresowanej osoby na Twoją usługę czy też usługi dlatego też warto dorzucić tutaj do działań płatne kampanie reklamowe.

Potrzebuję płatnych reklam w Social Mediach

PODSUMOWUJĄC...

INDYWIDUALNA WSPÓŁPRACA

Zadbaj o te dwa elementy poznane w dzisiejszym artykule- o ruch organiczny oraz o ruch płatny. Tylko wykorzystując tego rodzaju podejście możemy być przekonani, że na pewno zwiększymy swoją konwersję, zwiększymy ostateczną sprzedaż swoich usług! Ponadto, gdy stworzysz skuteczną kampanię reklamową na Facebooku, by reklamować swoje usługi, usługi swojego salonu, możesz dotrzeć dynamicznie do wszystkich potencjalnych klientów, ponieważ Facebook Manager reklam umożliwia Ci wręcz precyzyjne docieranie do osób które z największym prawdopodobieństwem mogą zostać twoimi klientami. Dzięki płatnym kampaniom reklamowym na Facebooku, czy Instagramie, możemy tworzyć konkretne reklamy pod usługi/pakiety usług, czy też ogólną markę salonu dzięki czemu zwiększymy swoją rozpoznawalność lokalną wśród lokalnych odbiorców. Facebook Manager reklam umożliwia nam też testowanie kreacji reklamowych, czyli tego co konkretnie widzi Twój odbiorca, by zareagował z największym prawdopodobieństwem na widoczny, na przekazany mu komunikat reklamowy. 

Jeśli tworzymy jedną kampanię reklamową na usługę "x", to wykorzystujemy od trzech do sześciu różnych kreacji reklamowych. Oznacza to, że testujemy różnego rodzaju zdjęcia, różnego rodzaju grafiki, ze względu na to iż możemy dzięki temu wyłapać, która najlepiej się klika! Jeśli klikalność będzie większa, automatycznie najczęściej dla nas taka reklama jest najbardziej dochodowa.

Ponadto Facebook Manager reklam konkretnie pozwala nam analizować jak kampanie reklamowe działają- czyli możemy konkretnie przeprowadzić w bardzo prosty sposób analitykę działań reklamowych. Nie trzeba być tutaj wykształconym marketerem, by móc stwierdzić czy Twoja kampania reklamowa jest w porządku, czy generuje odpowiednie wyniki. Facebook Manager reklam umożliwia nam wszystkie najważniejsze statystyki w jednym prostym panelu- wystarczy też się w niego wdrożyć. 🙂 Niesamowitym więc faktem płatnej kampanii reklamowych Facebook jest to, że za 200-300 zł możemy przykładowo zapromować swój film promujący obiekt/salon/zakres usług i każda osoba lokalna zobaczy Twój komunikat reklamowy! Żadną inną formą reklamową nie będzie to wykonane takim tanim kosztem, dlatego też warto inwestować w Facebook ADS!

Dodatkowo, jedną z większych zalet reklamowania się na Facebooku i Instagramie jest to, że gdy stworzymy raz skuteczny model reklam, skuteczny model sprzedażowo- marketingowy to później będzie on cały czas dla nas pracował! Oznacza to, że raz włożymy pracę w stworzenie skutecznej kampanii reklamowej, która będzie składała się z poszczególnych etapów (które również poznasz w kolejnych artykułach).

Wystarczy raz włożyć pracę w ten proces, a później możemy cały czas powielać te kampanie reklamowe- czy to po dwóch miesiącach, czy to po trzech miesiącach, czy to po sześciu miesiącach... Zasadniczo tylko wtedy, gdy będziemy czuli potrzebę ściągnięcia nowych osób do swojego salonu, do swojego gabinetu!

Jeśli chcesz posłuchać o powyższych informacjach w formacie wideo- Stworzyłem Film, W Którym Wszystko Wyjaśniam!

Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój Fanpage?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA FACEBOOKU

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz