You are currently viewing Jak Zdobywać Więcej Klientów Na Instagramie – Poradnik Dla Branży Beauty

Jak Zdobywać Więcej Klientów Na Instagramie – Poradnik Dla Branży Beauty

KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE

INSTAGRAM

Przez przedsiębiorców jest to bardzo często platforma kojarzona tylko z dodawaniem ładnych, prywatnych zdjęć oraz miejscem spędzania wolnego czasu przez młode osoby. Jak pokazują statystyki wcale tak nie jest, gdyż na Instagramie znajdziemy młode, jak i starsze pokolenie. To czy wykorzystamy potencjał prowadzenia firmowego konta w tej platformie zależy już tylko od nas. Stworzyłem Prawdziwe Kompendium Wiedzy, aby pokazać Ci, jak poprawnie prowadzić swój profil na Instagramie, tak, by Twoje działania były efektywne i maksymalizowały zyski Twojego Salonu Kosmetycznego lub Fryzjerskiego!

W poniższym artykule przedstawie Ci WSZYSTKIE elementarne kwestie dotyczące efektywnego prowadzenia konta na Instagramie

Na początek, przedstawiam DWA KLUCZOWE ASPEKTY ZWIĄZANE Z ETAPAMI POZNAWCZYMI NA INSTAGRAMIE

Po pierwsze, by ktoś nas mógł znaleźć potrzebuje nazwy, więc to ważne by wykorzystać pewne zalety prowadzenia firmy lokalnej. Na Instagramie mamy możliwość wykorzystania dwóch nazw, które mogą się od siebie różnić. Warto to wykorzystać zawierając w nich odmienne frazy/słowa kluczowe dla naszej firmy. W sytuacji w której prowadzimy salon kosmetyczny w Lublinie, jedną z nich może być np. Salon Kosmetyczny Lublin, a druga może zawierać np. pełną nazwę firmy. Tym samym zwiększamy szansę na ukazanie się osobie, która będzie szukała konkretnych fraz, czyli bezpośrednio naszej potencjalnej klientce. Dodatkowo nazwa użytkownika to ta nazwa, która wyświetla się innym, gdy polubiliśmy ich zdjęcie. Warto więc, zwiększyć swoje szansę na kliknięcie w nasz profil przez tą osobę. Konkretna i jasna nazwa nam to umożliwi. Pamiętaj, by również zadbać o dobre zdjęcie profilowe, gdyż one także ma swój duży udział podczas pierwszego etapu, czyli przyciągnięcia uwagi.

Po drugie gdy ktoś już nas znajdzie to pierwsze co widzi to.. TAK – nasz biogram. Dzięki dobrze sporządzonemu opisowi jesteśmy w stanie jasno określić nowej osobie najważniejsze dla niej informacje. Spójrz. Udało się pozytywnie przejść etap pierwszy, zachęciłaś kogoś do odwiedzenia Twojego Profilu. Połowa sukcesu za Tobą. Teraz jeszcze osoba ta musi kliknąć obserwuj i zacząć śledzić Twoje posty, a jeszcze później zapisać się do Twojego Salonu. Większość salonów ma już z tym ogromny problem. W zupełności nie dbają o kolejne istotne elementy zatrzymania uwagi nowej osoby przeglądającej ich profil. Oczywiście jest to ogromnym błędem – dla nich. Znów dla Ciebie ogromną szansą na szybkie przebicie się nad swoją konkurencją. Czytając ten artykuł jesteś może w 15% grupie przedsiębiorców, której zależy na rozwoju swojej firmy. Z tego też powodu przejdźmy do konkretów.

MOCNA PIĄTKA BEAUTY INSTAGRAMA- FUNDAMENTY

Poniżej po krótce omówię elementarne kwestie związane z Instagramem. Chcesz dowiedzieć się więcej? W dalszej części artykułu rozwinę każdą kwestię tak, aby rozwiać Twoje wszelkie wątpliwości i abyś w łatwy sposób mogła wyciągnąc ogrom przydatnej wiedzy!

1. Nazwa użytkownika

Jest to fraza, która po wpisaniu w wyszukiwarkę Instagramu wyświetli nasz profil. W odróżnieniu do Facebook’a mamy tutaj możliwość określenia dwóch nazw, co daje nam większe pole do działania. Gdy prowadzimy jednoosobową działalność warto w jednej nazwie kierować się zasadami jak w przypadku nazwy Fanpage (usługa/nazwa + lokalizacja), znów w drugiej nazwie wykorzystać swoje imię i nazwisko.

2. Zdjęcie profilowe

By ktoś zechciał wejść na nasz profil pierwsze czym możemy dać się zauważyć wśród milionów kont to wyróżniającym się zdjęciem profilowym. Warto skorzystać z rzucających się w oczy kolorów w tle oraz naszej twarzy/logo.

3. Biogram

Miejsce w którym zdecydowanie powinniśmy podkreślić kilka najważniejszych informacji.

Umówmy się, dokładne opisanie swoich działań używając 150 znaków nie jest po prostu możliwe. Koniecznie więc należy zaznaczyć tam tylko kluczowe informacje na nasz temat. Ustalając swój biogram kieruj się tym, co najbardziej chciałby wiedzieć Twój potencjalny klient.

4. Wyróżnione relacje

Umożliwiają każdej nowej osobie na naszym profilu na lepsze zapoznanie się z tym co robimy, co oferujemy i co świadczymy. Warto stworzyć kilka podstawowych tematów na które będzie można zerknąć tuż pod naszym BIO. Może to być zakładka: kontakt, opinie, metamorfozy itp.

5. Główne posty

Czyli nasza główna tablica publikowanych przez nas treści. Koniecznie musimy zadbać o to by wszystko co publikujemy było:

BIOGRAM

Biogram to miejsce, które rzuca nam się w oczy od razu po wejściu na Instagramowy profil salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego. Musisz je dobrze wykorzystać, ze względu na dostępność jedynie 150 znaków włącznie ze spacjami! Chciałbym przedstawić Ci, jak bardzo ważne jest to miejsce i mocno podkreślić, że należy umieścić w nim jedynie konkrety! Dobry biogram na profilu salonu niesie za sobą ogromny potencjał i jest kolejną cegiełką, która pomoże Ci w efektywnym prowadzeniu swojej marki. 

3 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE STWORZENIA BIOGRAMU

Styl wypunktowania

Styl dłuższego zdania

Chcesz dowiedzieć się jak krok po kroku stworzyć estetyczny, spersonalizowany biogram? Przygotowałem osobny artykuł w którym piszę wyłącznie na temat BIOGRAMU

WYRÓŻNIONE RELACJE

Funkcja WYRÓŻNIONYCH RELACJI na Instagramie jest jednym z głównych narzędzi, dzięki którym możesz pozyskać spektakularną grupę odbiorców. Chciałbym zaprezentować Ci przydatne wskazówki oraz metody, które satysfakcjonująco pomogą Ci w tworzeniu grafik do relacji  bez umiejętności graficznych!

Dlaczego Przemyślane i Spójne Relacje na Instagramie są takie ważne?

Ponieważ to właśnie dzięki wyróżnionym relacjom mamy szansę w najprostszy i najszybszy sposób przedstawić najważniejsze informacje i aspekty dotyczące naszej działalności nowym odbiorcom odwiedzającym nasz profil po raz pierwszy!

3 POMYSŁY NA RELACJE, KTÓRE POMOGĄ CI ZDOBYWAĆ KLIENTÓW

1. KONTAKT Z NAMI

2. METAMORFOZY NASZYCH KLIENTÓW

3. OPINIE NASZYCH KLIENTÓW

Wyjątkowe Narzędzie, które pomoże Ci realizować takie grafiki...

Aplikacja, której możemy używać za pośrednictwem swojego telefonu i która według mnie, jest jeszcze łatwiejszym narzędziem do tworzenia różnego rodzaju grafik. Storyart jest darmowa, jednakże możemy również skorzystać z opcji Premium, która pozwala na tworzenie naprawdę kosmicznych grafik, co swoją drogą ogromnie polecam! Możemy tworzyć również animowane filmy, co pokazuje również w moim filmie, który znajdziesz poniżej. Przechodząc jednak do głównego tematu, czyli Ikonek do Wyróżnionych Relacji na Instagramie, w Storyart znajdziesz templates (szablony) , które możesz wykorzystać na swoim profilu! Jednym kliknięciem możesz zmienić również ikonkę, której chciałabyś użyć. Co ważne, aplikacja ta posiada templates stworzone z myślą o Branży Beauty, i takie też rekomenduję!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Wyróżnionych Relacji? Stworzyłem artykuł, w którym omawiam m.in Jak krok po kroku stworzyć relacje, inspiruję innymi pomysłami na relacje oraz przedstawiam filmy instruktażowe, dzięki którym w banalny sposób sama stworzysz piękne ikonki!

GŁÓWNE POSTY

Na Instagramie możemy publikować w tej sekcji zdjęcia, infografiki lub filmy. Wszystko to powinno być wysokiej jakości, oznacza to, że gdy robimy zdjęcie to nie możemy robić go w ciemnym pomieszczeniu, bądź co gorsze pod światło Instagram takich zdjęć nie kocha. Nie oznacza to jednak, że musimy robić perfekcyjne ujęcia niczym w Hollywood. Nie, wystarczy, że będą dobre. A w sytuacji gdy zadbasz do tego zdjęcia o dobry, wartościowy opis będziesz o krok dalej niż Twoja konkurencja. Co oznacza wartościowy opis? Taki, który rozwiązuje jakiś problem Twoich klientów, taki który im pomaga. Dzięki temu zbudujesz relację z osobą, której pomogłeś, staniesz się w jej oczach ekspertem.

Wspomniałem już tutaj, że powinno zależeć nam, by się wyróżniać prowadząc swoje Media Społecznościowe. Idealnym więc rozwiązaniem jest dzielenie się wiedzą oraz wskazówkami ze swoimi odbiorcami. Nadal spora część przedsiębiorców nie wykorzystuje tego aspektu w rozwoju swoich działań w Internecie. Bądź inny i zacznij edukować!

Co możemy wrzucać na Główny Profil?

Najważniejsze jest to, by nie wpaść w pułapkę publikacji tylko i wyłącznie metamorfoz swoich klientów.

Owszem, są one naprawdę bardzo istotne, to w końcu wizytówka Twojej pracy. Jednakże takie efekty można zobaczyć również u Twojej konkurencji. Nie trzeba ukrywać tego, że aktualnie dobra jakość wykonanej usługi to standard dobrze prosperujących salonów. Należy więc wyjść z czymś więcej niż tylko pokazywaniem rezultatów naszej pracy. Oczywiście gdybyśmy mieli już zbudowaną silną markę osobistą/lokalną moglibyśmy działać w taki sposób – ze względu na to, iż większość osób do których chcemy docierać, by już nas wystarczająco znała. 

Polecam zastosować inny model - pozwalający jednocześnie na budowę silniejszej marki Online. Polega on na publikacji różnego rodzaju treści. Efekty, opinie, nasze wypowiedzi, porady, zdjęcia tematyczne, dokumentowanie ze szkoleń.

Po co? By się wyróżnić, by zbudować silniejszą relację z odbiorcami, by poszerzać swoją listę odbiorców, by pozyskiwać coraz większą ilość nowych klientów. Wiem, że może wydawać się to trudne dla osób, które nie są stworzone pod media społecznościowe, ale..

Pisząc o przedstawieniu metamorfoz nie chodzi mi tylko o wstawienie zwykłego zdjęcia (przed/po). Chodzi mi o to, byś nauczyła się wykorzystywać tzw. utylizację kontentu. 

Skoro zrobiliśmy zdjęcie przed, zdjęcie po. To dlaczego jednocześnie nie nagraliśmy tego również w postaci wideo? Dlaczego nie nagraliśmy przyspieszonego tempa całego procesu? Dlaczego nie zrobiliśmy sobie selfie z klientem/modelką? Widzisz – to tylko jedna metamorfoza, a możliwość przedstawienia jej w Social Media daje nam przynajmniej 5 różnych sposobów na jej opublikowanie. Nie, tutaj nie chodzi o ty by Ci utrudniać. Tutaj właśnie chodzi o ułatwianie Twojej pracy! Skoro jedna przemiana pozwala Ci na stworzenie 5 postów, to zaledwie 5 metamorfoz pozwoli Ci stworzyć 25 pomysłów na treści do Social Media.

KOLEJNĄ WAŻNĄ KWESTIĄ JEST MÓJ OSOBISTY PODZIAŁ INSTAGRAMA...

Dzielę go na dwie, całkowicie odrębne części:

Chcąc wykorzystywać cały potencjał Instagrama zdecydowanie powinniśmy korzystać z obu tych form przekazu.

Najczęściej można jednak spotkać sytuację w której to publikuje się główne posty, a o relacje nie dba w żaden sposób. Publikując w tym miejscu niewartościowe materiały, bądź co gorsze nie publikując nic. Tym sposobem sami tracimy cenny zasięg, który moglibyśmy uzyskać podczas tworzenia dobrych Instagramowych relacji. Tak, wiem, że najczęściej w Twojej głowie pojawia się myśl „ale nie wiem co mogę pokazywać”. Nie skupiaj się na tym. Zacznij dokumentować to co dzieje się w Twojej firmie. Informuj co robisz, co robicie. Potraktuj to miejsce, jak sama nazwa zresztą wskazuje jako punkt do budowania i podtrzymywania relacji ze swoimi odbiorcami. Wykorzystuj takie elementy jak dodawanie lokalizacji, hasztagu (jednego) oraz twórz je w kreatywny i ciekawy sposób – tutaj również omawiana wyżej aplikacja StoryArt z całą pewnościś Ci pomoże.

HASZTAGI

Hasztagi są nieodzwonym elementem instagrama, dzięki któremu w bardzo efektywny sposób możesz dotrzeć do spektakularnej grupy odbiorców, a ja chciałbym Ci w tym pomóc! Nie wiesz jakich hasztagów używać, by zwiększyć popularność swojego profilu? A może używasz hasztagów, a mimo wszystko nie widzisz oczekiwanych rezultatów? Chciałabyś dowiedzieć się, jak łatwo generować ogromne zasięgi oraz jakie są elementarne kwestie związane z instagramowymi hasztagami? To dla Ciebie przygotowałem poniższe wskazówki. 

PODSTAWOWE KATEGORIE HASZTAGÓW

HASZTAGI, jak dobrze wiesz, służą do kategoryzowania treści udostępnianych na mediach społecznościowych. INSTAGRAM stworzył nam ograniczenie, w postaci 30 hasztagów, które możemy wykorzystać w opisie zdjęć. Moją rolą jest pokazanie Ci, że warto wykorzystać ich cały limit, po to, by cieszyć się zaskakującymi rezultatami!

Pamiętaj, że HASZTAGI, których użyjesz, MUSZĄ pasować do tematyki Twojego zdjęcia. Chodzi o przyciąganie adekwatnej społeczności!

RODZAJE HASZTAGÓW

1. Specyficzne dla Twojej firmy, np. jej nazwa

2. Określające lokalizację.​

3. Określające zawód/usługę/produkt.​

4. Połączenie punktu 2&3.​

WAŻNE UWAGI!

  • #fryzjerpoznan a #fryzjerpoznań to dwa inne HASZTAGI.
  • Korzystając z # lokalizacyjnych PAMIĘTAJ, że np. salon fryzjerski powinien docierać tylko do lokalnych osób.
  • Pamiętaj o limicie 30 hasztagów na opis i wykorzystaj go w 100%!
  • Nie zaśmiecaj opisu i dodaj HASZTAGI do sekcji komentarzy (sprawdź czy u Ciebie się sprawdzi)
  • Wykorzystuj potencjał różnych #, nie wstawiaj ciągle tych samych.
  • Nie trać czasu, by pisać je za każdym razem gdy dodajesz post. Zrób sobie kilka list w notatniku z gotowymi HASZTAGAMI. Kopiuj-Wklej i po sprawie!

TRZY NAJCZĘSTSZE BŁĘDY ZWIĄZAE Z HASZTAGAMI

1. BRAK HASZTAGÓW

Niestety, wciąż istnieją osoby, które nadal ich nie używają. W efekcie otrzymują brak zasięgów z hasztagów. 

2. UŻYWANIE ZBYT POPULARNYCH HASZTAGÓW

Na pewno kojarzysz hasztagi typu #followme #likeforlike czy #follow4follow. Używanie takich hasztagów nie przyniesie Ci żadnych korzyści, bo po pierwsze, mają zbyt szeroką społeczność, która nie jest adekwatna z osobami, które chcesz pozyskać, po drugie, najczęściej duże hasztagi są zbanowane, a po trzecie, możesz zainteresować nimi boty, które skutecznie zmniejszą wiarygodność Twojego instagramowego profilu. 

3. UŻYWANIE MAŁO POPULARNYCH HASZTAGÓW

Musisz pamiętać, aby Twoje hasztagi były szersze niż #KosmetyczkaKasia, ponieważ takich nikt nawet nie wyszukuje! Spraw, by były bardziej uniwersalne i jednocześnie spójne z Twoją profesją. 

Chcesz poznać więcej popularnych błędów związanych z Hasztagami, aby ich nie popełnić? Jesteś ciekawa innych WAŻNYCH informacji dotyczących hasztagów? Zapraszam do artykułu poświęconego HASZTAGOM!

PRZYDATNE APLIKACJE

Obróbka zdjęć sprawia Ci kłopot? Nie wiesz co zrobić, aby to właśnie TWOJE zdjęcia przyciągały spektakularną społeczność? Masz wrażenie, że planowanie postów, obrabianie zdjęć i wrzucanie ich na profil salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego jest po prostu zbyt czasochłonne i się do tego nie nadajesz?

Jeśli tak, to właśnie dla CIEBIE wyselekcjonowałem 3 Najlepsze Aplikacje, które pomogą Ci efektywnie i przyjemnie prowadzić profile Twojego salonu w Social Mediach.

1. CANVA

CANVA to jedna z moich ulubionych aplikacji, w której możesz stworzyć praktycznie wszystko! Od postów na instagramie, karuzel, banerów, po loga, animacje i wiele więcej! Canva zawiera gotowe szablony, siatki, dzięki którym możesz tworzyć kolaże składające się ze zdjęć, cytatów i umieszczać je w estetyczny, spójny sposób. Nie jest to aplikacja dla profesjonalistów, odnajdziesz się w niej bez problemu, jeżeli masz w sobie pokłady kreatywności! Dodatkowym atutem canvy jest to, że w całości funkcjonuje w języku polskim. 

2. INSHOT

Aplikacja, dzięki której bez problemu poradzisz sobie z montażem filmów, nawet, jeśli nie masz o tym pojęcia! Inshot to aplikacja banalna w użytkowaniu. Posiada liczne efekty, cięcia oraz możliwość tworzenia różnych długości filmów, co oczywiście jest mocno przydatne. Możesz tworzyć w niej metamorfozy swoich klientek, bądź filmy na IGTV- instagramowy film, trwający dłużej niż minutę, ukazujący się w specjalnej zakładce. Aplikacja ta jest idealna do pokazania Twoich makijaży, Twojego salonu lub Teamu, z którym współpracujesz. 

3. LIGHTROOM

Jest to odłam wszystkim dobrze znanego Photoshopa, w którym możesz w spektakularny sposób podkręcić kolory w każdym swoim zdjęciu i sprawić, że błyskawicznie przyciągnie uwagę. Aplikacja ta oferuje ogrom opcji dotyczących jasności, saturacji, koloru, temperatury i tak dalej! Lightroom jest profesjonalnym programem, w którym również bez problemu sobie poradzisz- tym bardziej, że jest dostępny do ściągnięcia na telefon! Co najważniejsze- w tej aplikacji możesz stworzyć własny, niepowtarzalny filtr- preset, który będziesz nakładać na każde swoje zdjęcie, przez co feed będzie bardzo spójny i estetyczny! Stworzony przez Ciebie filtr możesz rozesłać również osobom z Twojego teamu, co znacząco ułatwi współpracę. 

Jeśli jesteś ciekawa jakie inne, przydatne aplikacje wybrałem do Mojego Top Ulubionych Aplikacji, zapraszam do artykułu poniżej!

JAK ZADBAĆ O PIĘKNY I SPÓJNY FEED?

Stworzenie Spójnego i Estetycznego Feedu na Instagramie ma ogromne znaczenie dla Twojej Firmy

SPÓJNY FEED

WAŻNA ZASADA- PUBLIKUJ TO, CO CHCE WIDZIEĆ TWÓJ ODBIORCA

INSPIRACJE, które warto wykorzystać podczas tworzenia Feedu na Instagramie

1. Stwórz swój własny motyw wizualny i zaplanuj wygląd feedu

To jeden z najważniejszych punktów! Pomyśl, jaka estetyka Cię interesuje, jakie kolory lubisz i w jakim klimacie chciałabyś stworzyć swój Feed. Jeśli potrzebujesz pomocy- chętnie udzielimy jej również w tym zakresie!

Zadaj sobie pytania: Czy chcę, aby moja marka kojarzyła się z konkretnym kolorem? Czy chcę korzystać z filtrów, a jeśli tak, to z jakich? Jakie chciałabyś wzbudzać emocje w potencjalnych klientach, kiedy wchodziliby na Twój profil? 

2. Dbaj o jakość i dobry wygląd zdjęć

Jakość publikowanych zdjęć ma ogromne znaczenie dla Twoich potencjalnych klientów! Zadbaj o dobry sprzęt, który pozwoli Ci na wykonywanie właśnie takich zdjęć oraz o inne aspekty takie jak dobre oświetlenie, tło, czy kadr. 

3. Używaj odpowiednich filtrów

Filtry nadają zdjęciom kolorytu i piękna, a używając tych samych lub zbliżonych do siebie filtrów na każdym zdjęci, tworzysz piękny i spójny feed. Dbając o estetykę w Branży Beauty, stworzyliśmy personalizowane PRESETY!

Filtry te są stworzone z podziałem dla BarberShopów, Makijażystek, Stylistek Paznokci, Salonów Fryzjerskich oraz Linergistek i Kosmetologów. Paczka filtrów jest spersonalizowana właśnie pod Twoją branżę, oraz możesz zakupić ją w atrakcyjnej cenie.

Interesuje Cię temat Instagramowego Feedu i chciałabyć poznać inne tajniki oraz inspiracje, które wykorzystasz w swojej pracy? Stworzyłem osobny Artykuł, do którego właśnie Cię przekierowuję!

PO OMÓWIENIU PODSTAWOWYCH KWESTII, CHCIAŁBYM WYTŁUMACZYĆ CI...

JAK ZA DARMO ZWIĘKSZYĆ ZASIĘGI NA INSTAGRAMIE?

Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pomogą za darmo zwiększać Twoje zasięgi na Instagramie wśród potencjalnych klientów Twojego salonu.

 

1. Korzystaj z pasujących do branży hasztagów

Jakich # używać, by przynosiło to zadowalające korzyści dla naszej lokalnej firmy?

Jedno jest pewne. Nie wykorzystując sposobu, który w rzeczywistości nic nas nie kosztuje jesteśmy po prostu stratni. Stratni zasięgu, który ucieka nam przez palce za każdym razem gdy dodamy nowy post. Szczególnie zwracałabym uwagę na # ze względu na lokalny tryb prowadzenia działalności! Naprawdę w prosty sposób możecie zacząć pokazywać się osobom, które są w Waszym pobliżu, jednak dotychczas o Was nie słyszały. Oczywiście samym HASZTAGIEM nie zdobędziecie klienta, ale z całą pewnością dajecie innym szansę, by mogli Was zauważyć. Po to właśnie są hasztagi! Warto zastanowić się czy takie hasztagi pozycjonują nas w miejscu, gdzie faktycznie „przebywa” na Instagramie nasza potencjalna Klientka, bo moim zdaniem zdecydowanie warto tu postawić nie na ilość a jakość.

Podstawowe kategorie hasztagów:

2. Wchodź w interakcje z odbiorcami

Ważnym aspektem jest to, by zawsze doceniać swoją społeczność. Na Instagramie nie liczy się tylko pozyskiwanie obserwatorów, a również budowanie z nimi relacji. Dlatego staraj się tworzyć posty tak, aby wzbudzić chęć skomentowania, a później odpowiadaj na komentarze swoich obserwatorów – radząc im i pochodząc do nich indywidualnie.

Myślę, że osoba ta poczuje się naprawdę wyróżniona – w szczególności gdy dodamy parę miłych słów od siebie. Co więcej inni odbiorcy widząc takie zachowanie będą chcieli również znaleźć się na tym miejscu, co zachęci ich do jeszcze większego zaangażowania w Twój profil. Pamiętaj – bądź dostępna dla swoich widzów!

Innym świetnym pomysłem jest organizowanie co jakiś czas giveaway/konkursów co niesie za sobą wiele korzyści. Tego typu akcje mogą niewielkim, bądź zerowym kosztem pozyskać nam świetne zasięgowe wyniki. Tworząc jednak tego rodzaju akcję rób ją zgodnie z regulaminem panującym w wybranej platformie.

3. Sprytne pozyskiwanie obserwujących innych kont branżowych

Jesteś zainteresowana Extra Tipami i Czwartym, Dodatkowym Punktem? Umieściłem je w poniższym artykule!

JAK ZWIĘKSZYĆ ZAANGAŻOWANIE ODBIORCÓW?

3 skuteczne sposoby na wzbudzenie zaangażowania u Twoich obserwatorów

1. Upewnij się czy profil jest prawidłowo uzupełniony

Tak, to oczywiście podstawa. Taki MUST HAVE bez którego każda kolejna wskazówka nie będzie prawidłowo funkcjonować. Stąd też sprawdź czy Twój Instagram aby na pewno jest zadbany i jasno określa odbiorcy wyróżniający się styl prowadzenia oraz konkretny segment działania.

2. Postaw na publikację w godzinach w której są aktywni Twoi odbiorcy

W tym punkcie należy zachować odpowiednią taktykę i strategię. Jednakże muszę na wstępie zmartwić większą część osób szukających magicznej metody i pory dnia na opublikowanie swojego posta – patrząc pod całościowym pryzmatem ma to naprawdę mikro-znaczenie w całym procesie pozyskiwania klientów z mediów społecznościowych.

Czyli zasadniczo nie ma to większego znaczenia, czy Twój post pojawi się o godzinie 09:00, 12:00 czy 21:00. A już tym bardziej NIE MA IDEALNEJ PORY NA PUBLIKACJĘ DLA KAŻDEGO – to nie jest tak, że wrzucając coś o 21:00 Instagram nagle lepiej będzie traktował Twój post. Tutaj jednym istotnym czynnikiem (zasadniczo nie tylko tutaj!) to Twój.. KLIENT DOCELOWY.

Zastanów się kiedy masz największą szansę, by trafić w moment kiedy Twój odbiorca scrolluje tablicę. A zasadniczo mam jeszcze lepszą wskazówkę od ZASTANAWIANIA SIĘ – po prostu TESTUJ. Wrzuć post o podobnej tematyce, wykorzystując podobne zdjęcie/grafikę i tekst danego dnia o 10 rano, a w inny dzień tygodnia opublikuj post o 10 wieczorem.

TESTUJ – OBSERWUJ - WDRAŻAJ

3. Unikatowe, wyróżniające się treści na głównym profilu

Dlaczego uważasz, że Twoi odbiorcy powinni bardziej angażować się w to co publikujesz? Bo Tobie się tak wydaje? To troszkę błędne podejście – już wyjaśniam dlaczego.

Niesamowicie sprawdza się tutaj moje autorskie podejście, które jasno podkreśla, że jeśli mój odbiorca nie angażuje się w to co stworzyłem to problem tkwi po mojej stronie, nie odbiorcy. Więc kolejne pytanie – dlaczego uważasz, że odbiorca powinien na to reagować? Bo Tobie się tak wydaje, tak? Koniecznie zapamiętaj, że to co publikujesz nie ma podobać się TYLKO TOBIE, a TWOIM ODBIORCOM.

Czy choć raz zastanawiałaś się nad tym co Twój odbiorca ma w głowie? Jakie problemy / potrzeby znajdują się w głowie takiej osoby? Nie? Spokojnie, mało kto podchodzi do tego aż w tak profesjonalnym stopniu – jednakże bardzo serdecznie polecam zacząć, jeśli zależy Ci na prowadzeniu profilu, który jest chętnie przeglądany przez zainteresowanych użytkowników Twoimi usługami.

3 KLUCZOWE PORADY WYRÓŻNIAJĄCEGO SIĘ INSTAGRAMA:

Nie musisz od podstaw wymyślać czegoś, czego jeszcze nikt nie robi. Możesz zainspirować się od najlepszych i robić coś co od razu przynosi dobre rezultaty. Znajdź 1/3 profili branżowych, które znakomicie radzą sobie z Instagramem i wdróż w swój profil skuteczne schematy, które tam się sprawdzają. Przeglądnij jakie relacje publikują, zapisuj pomysły, zainspiruj się tematykami, które poruszają, to wszystko pomoże Ci w tworzeniu Twojego profilu. Nie chce Ci się poszperać i poszukać po Instagramie inspiracji? Na to chyba nie muszę odpowiadać.. Prostszej i bardziej skutecznej metody nie znajdziesz.

No tak z jednej strony gość mówi Ci inspiruj się od innych, a tu wyjeżdża z „bądź oryginalna” – o co mu chodzi? O to, by nie traktować INSPIRACJI jako kopiuj – wklej, bo jestem tego świadomy, że tak wiele osób też, by postąpiła. Zresztą to nie moja spekulacja, wystarczy przejrzeć Instagrama jak wiele osób od siebie KRADNIE grafiki, jeszcze bezczelnie prosząc obserwatorów w opisie o nie kopiowanie autorskiego dzieła. What the fuck? Myślę, że fajnie byłoby przedstawiać siebie jako naturalną, prawdziwą osobę – przecież to jest Twoim największym wyróżnikiem. Bądź szczera ze swoimi odbiorcami – gdy tak nie będzie, a wszystko będzie na siłę od razu będzie można to zauważyć gołym okiem – obserwatorzy nie chcą śledzić takich kont.

Czyli nic innego jak układ Twoich postów na głównej tablicy Twojego profilu. Jest to istotne, by profil Twój był przejrzysty i spójny. To ułatwia odbiorcom przeglądanie Twojego Instagrama. Ponadto będą zaskoczeni i zapamiętają Cię na długo, gdy zobaczą nietypowy styl prowadzenia, który będzie rzadko spotykany, a z którego jednocześnie w super łatwy sposób można wyciągać najważniejsze i ciekawe informacje. Opracuj więc pomysł na swoją Instagramową tablicę i znów tutaj polecam wrócić do punktu a i skorzystać z inspiracji. A ponadto pamiętaj – nie chodzi tylko o wygląd, a o przekaz, przekaz, który chcą widzieć Twoi odbiorcy. Tym samym znów chciałem zobrazować jak istotnym czynnikiem jest obracanie się wśród zasady PUBLIKUJ TO CO CHCE WIDZIEĆ TWÓJ ODBIORCA.

Co warto publikować i przedstawiać w mediach społecznościowych jako salon kosmetyczny / fryzjerski?

TOP 5 PROPOZYCJI:

Dlaczego warto prowadzić transmisje na żywo na Instagramie?

Ciekawe funkcje transmisji o których warto wiedzieć:

  • Możesz korzystać ze specjalnych filtrów na swoją twarz (oczywiście traktowałbym to jako dodatek, chyba że faktycznie jest to dostosowany filtr do Ciebie)
  • Podczas Live możesz obracać kamerę jednym kliknięciem – przydaje się to gdy chcemy pokazać oglądającym co widzimy po drugiej stronie
  • Jeśli posiadasz iPHONE możesz podczas transmisji prezentować zdjęcia z rolki aparatu!
  • Możesz zaprosić gościa do transmisji, gdzie będziecie współdzielić ekran!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat ZAANGAŻOWANIA na Instagramie? Napisałem obszerny artykuł, w którym chętnie dzielę się swoją wiedzą! Znajdują się w nim EXTRA PUNKTY

NA KONIEC, CHCIAŁBYM PRZEDSTAWIĆ CI...

3 INSPIRACJE NA POSTY NA INSTAGRAMIE, DZIĘKI KTÓRYM PODNIESIESZ SWOJE ZASIĘGI!

Nie masz pomysłu na posty? Dostajesz mało polubień, komentarzy przez co tracisz motywację na dalsze publikowanie? Masz wrażenie, że zdjęcia, które udostępniasz, nie przyciągają uwagi i są po prostu nijakie? Chciałbym przedstawić Ci proste wskazówki, dzięki którym ulepszysz swój Instagramowy profil oraz stworzysz posty, które będą przyciągać rekordową liczbę odbiorców!

1. Przedstawienie efektów

Tutaj polecałbym mimo wszystko znaleźć sposoby przedstawiania efektów w nieco inny sposób od tego którego używają wszyscy.

2. Przedstawienie zdjęcia podczas pracy

Dzięki tego rodzaju materiałom będziemy w stanie mogli wzbudzić więcej zaufania do naszej marki w oczach potencjalnego klienta.

3. Przedstawienie zespołu

To ważny element, by budować relację z odbiorcą. Ludzie lubią wiedzieć kto wykonuje konkretne zabiegi.

PO WIĘCEJ INSPIRACJI, ZAPRASZAM CIĘ TUTAJ!

JEST MI OGROMNIE MIŁO, ŻE PRZECZYTAŁAŚ TEN ARTYKUŁ I WIEM, ŻE ZNACZĄCO POMOŻE CI W EFEKTYWNEJ PRACY NA INSTAGRAMIE SALONU KOSMETYCZNEGO/FRYZJERSKIEGO

Stworzyliśmy specjalne dla Ciebie ebooki o podstawowych zasadach poruszania się w aplikacjach takich jak INSTAGRAM I FACEBOOK, które możesz pobrać całkowicie ZA DARMO!

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Pamiętaj, że rozwój Twojej marki zależy tylko od Ciebie, a ja jestem tutaj, by Ci w tym pomóc!

Dodaj komentarz