Prowadząc Social Media Salonu Kosmetycznego / Salonu Fryzjerskiego mamy idealną okazję, by zbudować zaufanie wśród potencjalnych klientów. Naszym głównym celem nie powinna być tutaj bezpośrednia sprzedaż, a budowa relacji oraz wizerunku eksperta w oczach naszych odbiorców. Takie podejście pozwoli Twojej firmie na sprawne poruszanie się w świecie Internetu, stale pozyskując nowych klientów. W tym artykule zamierzam nauczyć Cię jak skutecznie zwiększyć rozpoznawalność Twojego Salonu lokalnie oraz w Internecie.
Marketing Online vs Marketing Standardowy
Owszem, jeszcze lat temu 10 wcale nie potrzebowaliśmy reklamy w Internecie, a jak już ją mieliśmy to przynosiła ona mierne rezultaty porównując ją do np. baneru w centrum miasta. Jednakże czasy zmieniły się diametralnie, a Marketing Online stał się jednym ze skuteczniejszych sposobów zapełniania swojego grafiku. Dlaczego? Ponieważ to właśnie w tych miejscach możesz spotkać swoich klientów. Kto z nas nie używa Facebook’a, Instagram’a, czy YouTube? No właśnie..
Internet to niedocenione miejsce do pozyskiwania klientów.
Nie ma co ukrywać, że nadal istnieje przekonanie nakierowujące na to, iż wszelkiego rodzaju platformy społecznościowe są wykorzystywane w celach czysto rozrywkowych. Oczywiście większość osób z tego też powodu używa Social Media, ale my jako przedsiębiorcy możemy tak naprawdę tylko na tym skorzystać .
Bądź tam gdzie znajdują się Twoi Klienci.
Jeśli aktywnie prowadzisz swoje konta społecznościowe zwiększasz swoje szanse na to, że człowiek po drugiej stronie ekranu skorzysta z Twojej oferty. Z tego powodu warto prowadzić swoje konta społecznościowe. Nawet w sytuacji w której dziś nie mamy problemu z odpowiednią ilością zapisów to i tak powinniśmy zadbać o swoje Social Media. Zapewniając sobie tym samym spokojną głowę na przyszłość, jeśli miałby wydarzyć się jakiś kryzys. Mając swoją aktywną publiczność zebraną w jednym miejscu masz dużo większe szanse na odbudowanie się, nawet gdy przyjdzie Ci tego dokonać od zera. Zostawmy jednak czarny scenariusz na boku i przejdźmy do konkretów, które pozwolą Ci zbudować potężną markę Online oraz pozyskać nową sieć klientów.
Wersja artykułu w postaci filmu:
Chcesz za darmo nauczyć się jak skutecznie działać w mediach społecznościowych oraz odpalić swoje pierwsze dochodowe kampanie reklamowe na facebooku?
1. Zadbaj o swój Fanpage.
Facebook to potęga jeśli chodzi o dostępne możliwości promocji swojego biznesu. Jeśli jesteś specjalistą w swoim fachu to Fanpage jest idealnym miejscem na wizytówkę efektów Twojej pracy. W sytuacji w której zainteresowana osoba poszczególnym zabiegiem wejdzie na Twój profil i zobaczy świetne rezultaty oraz wysoką jakość automatycznie zbudujesz sobie wiarygodność w oczach takiej osoby. Oczywiście nie ma co ukrywać, że branżowych profili z Twojej Branży jest naprawdę wiele. Co nie zmienia faktu, że większość z nich popełnia podstawowe błędy uniemożliwiające rozwój ich Salonów. Zgadza się, również ten aspekt możesz przekuć na Twoją korzyść i lokalne zwycięstwo nad swoją konkurencją. Zatem przejdźmy do konkretów związanych z Fanpage.
W przypadku Facebook’a w pierwszej kolejności zadbaj o:
- Nazwę użytkownika
- Zdjęcie w tle
- Zdjęcie profilowe
- Opis
Nazwa użytkownika – jest to konkretna fraza, która po wpisaniu w wyszukiwarkę Facebook wyświetli nasz profil. Wykorzystując to w biznesie lokalnym idealnie sprawdzi się nazwa rodzaju usługi/zawodu wraz z miastem np. @salonurodywarszawa
Zdjęcie w tle – zdecydowanie jest to pierwszy kontakt wzrokowy osoby, która wchodzi na nasz Fanpage. Wykorzystaj to i umieść w nim konkretny pozwalające na upewnienie się czy znalazła tego co szukała. Warto zaznaczyć co robimy, gdzie nas można znaleźć oraz mimo wszystko przejrzyście zakomunikować swój numer telefonu.
Zdjęcie profilowe – powinno jasno określać czym się zajmujemy. Może być przedstawione w postaci logo (gdy rzeczywiście jest ono wyróżniającym elementem naszej firmy), bądź w postaci wysokiej jakości zdjęcia właściciela.
Opis – miejsce które wyświetla się tuż pod naszym zdjęciem w tle. Umożliwia nam ulokować zdjęcie oraz wstawić opis naszej firmy, co pozwala osobie przeglądającej nasz Fanpage na poznanie nas bliżej.
Więcej cennych wskazówek o Fanpage poznasz tutaj:
2. Buduj wizerunek Eksperta.
Kiedy klient decyduje się na wykonanie zabiegu pod naszym okiem/w naszym salonie? Wtedy gdy w wystarczającym stopniu nam zaufał. Powinno więc zależeć nam na pokazywaniu siebie oraz swojego Salonu w jak najlepszym świetle. Świetnie sprawdzą się tutaj artykuły tematyczne, które będą pomagać potencjalnym klientom z przezwyciężeniem pewnych obaw, czy obiekcji związanych np. z konkretnym zabiegiem. Uświadamiając oraz edukując swoją publiczność na dany temat stajemy się dla nich ekspertami, co jednocześnie buduje silną relację pomiędzy nami, a osobami oglądającymi. W przypadku, gdy osoba ta zdecyduje się skorzystać z omawianego zabiegu zrobi to u nas. Dlaczego? Bo to my jej pomogliśmy, bo to my pokazaliśmy jej efekty naszej pracy i to my zaprosiliśmy ją na pierwszą konsultację.
3. Publikuj angażujące treści.
Content Marketing Salonu Piękności, bądź Salonu Fryzjerskiego powinien opierać się na publikowaniu interesujących treści dla naszej widowni. To nic innego jak dzielenie się wskazówkami ze swoją publicznością, która ich potrzebuje. Tutaj nasuwa się jeden z większych błędów tego typu miejsc udzielających się w Social Media. Ciągłe publikowanie ofert sprzedażowych. Nie chodzi o to, by nie publikować ofert, jak najbardziej można to robić. Jednakże zdecydowanie nie powinny one przekraczać 30% naszych wszystkich działań w Internecie. Za każdym razem podczas publikacji zastanów się, czy aby na pewno nie niszczy to zdrowych proporcji Twojego Fanpage. Oglądanie na okrągło tych samych promocji na zabieg XYZ w żadnym wypadku nie jest atrakcyjne – z reguły częściej kończy się to decyzją o unfollow, aniżeli skorzystaniem z naszej pomocy. Dodatkową istotną kwestią jest fakt, iż robi to większość profili z Twojej branży, wykorzystaj to i wyróżnij się z tłumu.
Co publikować w Social Media jako Klinika Medycyny Estetycznej?
- Efekty swojej pracy
- Opisy konkretnych przypadków tzw. CASE STUDY
- Wskazówki
- Przedstawienie pracy swojego Salonu
- Poradniki tematyczne np. związane z konkretnym zabiegiem
EXTRA TIP:
Pamiętaj, że nie zawsze to co Ty uważasz za interesujące takie też będzie dla Twoich odbiorców. Nie nadużywaj specjalistycznych słów branżowych, które mogą być niezrozumiałe dla klasycznego Kowalskiego. Staraj się mówić językiem swojego klienta. Poruszaj tematy, które mogą być ciekawe dla niego, nie te które są ciekawe dla Ciebie. Zastanów się o co najczęściej pytają Twoi dotychczasowi klienci. Właśnie podsunąłem Ci pomysł na pierwsze kilka postów 🙂
4. Postaw na Wideo.
Nie ma co ukrywać, że film oddaje więcej pozytywnych emocji i autentyczności niż zwykłe zdjęcie z opisem. Dodatkowo wykorzystując fakt wszelkich algorytmów nastawionych na format wideo możemy skorzystać z płatnych kampanii reklamowych Facebook Ads, by zbudować silną rozpoznawalność lokalną niewielkim kosztem. Jeśli masz tylko możliwość zacznij nagrywać więcej filmów. Może to być:
- Przedstawienie efektów przed/po w formie wideo
- Pokazanie przebiegu konkretnego zabiegu w przyspieszonym tempie
- Film wiedzowy na konkretny temat
- Film Promujący Twój Salon
5. Stwórz film promujący.
Co powinien przedstawiać taki materiał wideo?
- Kim jesteś i czym się zajmujesz?
- Jak możesz pomóc konkretnej osobie?
- Gdzie można skorzystać z Twojej pomocy?
- Czym się wyróżniasz od konkurencji?
- Zachęcenie do zapisania się na wizytę.
Świetnie zbuduje to postrzeganie Ciebie jako Eksperta w swojej dziedzinie w oczach potencjalnych klientów, co korzystnie wpłynie na Twoją autentyczność oraz poczucie zaufania w Twoim kierunku.
6. Wykorzystaj moc płatnej reklamy Facebook Ads.
Co w sytuacji w której powiedziałbym Ci, że w wyżej wymienione wideo możesz zainwestować niewielki budżet reklamowy, by wyświetlać się lokalnym mieszkańcom? Co więcej, lokalnym mieszkańcom, którzy są zainteresowani tego typu usługami! To właśnie podstawowy element wyróżniający Facebook Ads od tradycyjnych form reklamy. Możemy nie wyświetlać się każdemu, tylko osobom potencjalnie zainteresowanym. Nie pokazujemy się losowym osobom, a osobom, które z większym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty. Co więcej mamy statystyki, dzięki którym jesteśmy w stanie określić skuteczność konkretnych reklam, co pozwoli nam ocenić które działania przynoszą efekt, a które należy wstrzymać, bądź zmodyfikować.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat płatnych Reklam Facebook Ads zachęcam do pobrania mojego darmowego poradnika:
7. Zadbaj o wizytówkę Google.
Jedno z miejsc w którym potencjalni Klienci mogą Cię znaleźć? Oczywiście, że wyszukiwarka Google! Wykorzystaj całkowicie darmowe narzędzie „Google Moja Firma” i stwórz profil swojej firmy.
Oczywiście, prawdopodobnie Twoja konkurencja również posiada taki profil, ale.. Jest sposób, by wyświetlać się większej ilości użytkowników wyszukujących branżowe frazy kluczowe. Co zrobić?
- Dokładnie Uzupełnij Wszystkie Informacje na Profilu.
- Dodaj Ciekawe Zdjęcia obrazujące Twoją firmę.
- Poproś swoich dotychczasowych klientów o napisanie opinii.
- Systematycznie Aktualizuj Wizytówkę np. Dodawaj Wpisy.
- Podepnij pod Profil Google swoją Stronę Internetową.
8. Stwórz dobrą stronę Internetową.
Przejrzysta i czytelna strona to MUST HAVE dobrze prosperującego Salonu Beauty. Powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje dla potencjalnego klienta. Począwszy od informacji na temat wykonywanych usług, po cennik, czy przedstawienie zespołu wykonującego zabiegi w Twoim Salonie. Pamiętaj, by Twoja strona nie była zbyt krótka lub w żadnym wypadku zbyt długa. Żadna z tych wersji nie sprawdzi się dobrze. Nie używaj specjalistycznych słów, których może nie zrozumieć Twój odbiorca. Posługuj się jasnym, a jednocześnie profesjonalnym językiem. Warto umieścić na stronie najczęściej wyszukiwane frazy przez Twoich potencjalnych klientów, co poprawi darmowe pozycjonowanie i zwiększa szansę na częstsze odwiedzanie naszej witryny. Wystrzegaj się stockowych zdjęć! To robi większość Salonów. Wyróżnij się i wykonaj swoją profesjonalną sesję zdjęciową pokazując swój gabinet i swoich pracowników. Od razu zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach osoby przeglądającej Twoją stronę. Responsywność ponad wszystko. Zadbaj o to, by Twoja strona mogła się przejrzyście wyświetlać na wszelkiego rodzaju urządzeniach.
Z doświadczenia wspomnę, że większość dotychczasowych zapisów Online generowanych na zabiegi kosmetyczne są generowane poprzez urządzenia mobilne.
Jeśli chcesz poznać 8 DARMOWYCH źródeł pozyskiwania klientów KONIECZNIE obejrzyj ten film:
Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?
STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE
Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!
530 077 816