W ostatnich latach w kontekście marketingu salonów beauty wiele mówi się o Social Mediach, o płatnych kampaniach reklamowych Facebook Ads. Nie zwraca się uwagi na reklamy w Google i możliwości, które z płyną z ich zastosowania. Po ostatnim sukcesie mojej kontrahentki u której w lutym wygenerowaliśmy o 40% większą sprzedaż w stosunku do lutego poprzedniego roku, postanowiłem, że podzielę się tą wiedzą także z Tobą, abyś mogła przenieść poznane wskazówki do działań w swojej firmie. W dzisiejszym artykule szczegółowo przedstawię Ci dlaczego warto zadbać o swój marketing w wyszukiwarce Google oraz jak zrobić to w sposób, który pozwoli pozyskiwać więcej klientek na Twoje usługi.
Czy wiesz ile potencjalnych klientek szuka konkretnych usług w wyszukiwarce Google? Jeśli nie, to po tym artykule gwarantuje Ci, że zaczniesz dbać o swoją widoczność nie tylko w mediach społecznościowych, a także w Google. Spójrz na poniższe przykłady. Obrazują one ile miesięcznie potencjalnych klientek wpisuje w województwie śląskim poniższe frazy.
- „Fryzjer Katowice” – 5400 miesięcznie, daje wynik 64 800 wyszukiwań rocznie!
- „Endermologia” – 2900 miesięcznie, daje wynik 34 800 wyszukiwań rocznie!
- „Brwi permanentne” – 4400 miesięcznie, daje wynik 52 800 wyszukiwań rocznie!
- „Powiększanie ust” – 1900 miesięcznie, daje wynik 22 800 wyszukiwań rocznie!
Zadbaj o to, aby to właśnie Ciebie mogły znaleźć potencjalne klientki, gdy szukają gabinetu dla siebie.
Dlaczego warto reklamować swoje usługi w Google?
Jeśli nie ma kliknięcia Twojej reklamy przez potencjalną klientkę – nie płacisz!
Stosując reklamę Google Ads płacisz tylko wtedy, gdy odbiorca kliknie w Twoją reklamę, czyli spełni jej cel reklamowy. Oznacza to, że płacisz nie za wyświetlenie / zasięg, a za podjęte działanie, które potencjalne klientki podejmą względem reklamy. Jeśli odwiedzą stronę, którą reklamujesz czy zadzwonią do Ciebie, dopiero wtedy zostanie naliczony koszt. Jest to bardzo uczciwa forma rozliczania.
2. Możesz zacząć od dowolnego budżetu
To ile chcesz zainwestować w tą formę reklamy zależy od Ciebie i związane jest głównie z tym jakie efekty chcesz uzyskać w określonym czasie. W sytuacji gdy osiągnięcie celu reklamy przez jedną osobę kosztuje np. 50 groszy, to gdy chcesz miesięcznie pozyskiwać 300 potencjalnych klientek, które będą miały szansę poznać Twoją ofertę, wystarczy zaledwie 150 zł budżetu reklamowego.
3. Możesz uzyskać natychmiastowe rezultaty
Jeśli należysz do osób, które nie przepadają za wdrażaniem działań, które przyniosą rezultaty dopiero w przyszłości [mimo wszystko pamiętaj, by je także robić!] to Google Ads jest idealnym rozwiązaniem. Dzięki tej formie reklamowej jesteś w stanie osiągnąć natychmiastowe efekty z kampanii reklamowej. Przede wszystkim tym różni się Google Ads od klasycznego pozycjonowania swojej strony internetowej. W przypadku pozycjonowania na wyniki czeka się zazwyczaj znacznie dłużej.
Kampanie reklamową zaraz po przygotowaniu można aktywować, gdzie proces wypuszczenia reklam jest bardzo szybki.
Reklama w Google jest uznawana za jedną z najbardziej przyjaznych form reklamy dla potencjalnych klientek.
4. Reklamy są skierowanie do idealnej grupy potencjalnych klientek
Reklamy Google Ads charakteryzują się tym, iż dociera się do grupy osób zainteresowanej usługami, które reklamujesz.
Reklama skierowana jest do osób, które wpisały w wyszukiwarkę Google jedną z jakiś fraz kluczowych na którą się reklamujemy. Co oznacza, że jeśli ktoś wyszukuje „salon stylizacji paznokci [lokalizacja]”, czy „salon fryzjerski [lokalizacja]” to jest zainteresowany usługami, które świadczysz w swojej firmie. Ta grupa odbiorców chcę znaleźć gabinet w konkretnej lokalizacji w jakim będzie mogła wykonać wyszukiwaną usługę. Jeśli się takim odbiorcom na co dzień nie wyświetlasz jako propozycja, to najzwyczajniej na świecie tracisz szansę na pozyskanie tych potencjalnych klientek.
Google Ads umożliwia nam trafianie swoją reklamą do grupy potencjalnych klientek, które znajdują się na ostatnich etapach ścieżki zakupowej. To też oznacza, iż są bliskie podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie.
Podstawą jest więc zapewnienie sobie reklamy na podstawowe, główne frazy kluczowe, dzięki czemu zaczniesz trafiać do swojej wymarzonej grupy potencjalnych klientek, które chcą skorzystać z usług, które masz w swojej ofercie.
Należy mieć na uwadze, że można wykorzystać jeszcze bardziej zaawansowane techniki, dzięki którym jeszcze bardziej zwiększy się efektywność reklamy. Jednakże zastosowanie podstawowych reklam w Google dają w większości przypadków znakomite rezultaty.
5. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod reklamowych w biznesach lokalnych
Jak wykorzystać Google Ads lokalnie? Przede wszystkim wybierz opcję kierowania reklamy na konkretną okolicę. Możesz zdecydować się na konkretną miejscowość, bądź promień kilometrów od konkretnego miejsca np. Twojego gabinetu. Dzięki zoptymalizowaniu reklamy pod firmę lokalną, nie zmarnujesz budżetu na klientki, które nie są z Twojej okolicy. Zdobędziesz za to zainteresowanie tych, którzy szukają salonu takiego jak Twój.
Potrzebujesz pomocy?
Jeśli potrzebujesz pomocy w marketingu swojej firmy, bądź bezpośrednio interesuje Cię kwestia związana z reklamą płatną Google Ads, to skontaktuj się ze mną poprzez formularz. Kliknij w poniższy przycisk i napisz do mnie wiadomość.
Chcesz odebrać bezpłatną, ponad 30 minutową analizę marketingową Twojej firmy?
Co tracisz nie używając reklamy Google Ads?
W przypadku, w którym Twoja firma nie jest wypozycjonowana w Google na frazy kluczowe w Twojej branży, a jednocześnie nie korzysta z płatnych kampanii reklamowych Google Ads, to najprawdopodobniej każdego dnia tracisz potencjał pozyskania nowych klientek właśnie z tego źródła.
Niezależnie od tego jakie usługi świadczysz powinnaś postawić na zwiększenie widoczności Twojego salonu w Google.
Codziennie Twoje potencjalne klientki wpisują w tą wyszukiwarkę takie frazy jak: „makijaż permanentny – miejscowość”, „salon fryzjerski – miejscowość”, „powiększanie ust – miejscowość” „stylizacja rzęs – miejscowość” itd.
Jeśli nie znajdą tam Ciebie, a Twoją konkurencję – prawdopodobnie skorzystają z ich oferty, a nie z Twojej.
Co się dzieje gdy potencjalne klientki wpiszą tego typu frazy powiązane z Twoją usługą i lokalizacją?
- Wyświetlą im się strony internetowe salonów oferujących tą usługę.
- Wyświetlą im się wizytówki google salonów oferujących tą usługę.
- Jednak czy wyświetlisz się im Ty?
Jeśli nie, to popełniasz ogromny błąd i być może nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego ile przez niego tracisz pieniędzy.
Przedstawię to na przykładzie Warszawy i usługi nanoplastii włosów. Pamiętaj jednak, że ma to zastosowanie w każdym rodzaju usług.
📅 Co miesiąc samą frazę “nanoplastia warszawa” wyszukuje ok. 320 osób.
📣 Przez cały rok daje nam to liczbę ok. 3840 osób.
📅 Co miesiąc w całym województwie Mazowieckim fraza “nanoplastia włosów” jest wyszukiwana przez ok. 1900 osób.
📣 Przez cały rok daje nam to liczbę ok. 22 800 osób.
Czy stać Cię na to, aby nie dać sobie szansy, by te osoby mogły
stać się Twoimi płacącymi klientami? 🤔
Te wszystkie potencjalne klientki wpisujące te frazy najczęściej decydują się na usługę w jednym z salonów, który im się wyświetlił. Oczywiście jest to zwykle poparte researchem. Klientki przeważnie zawsze analizują i porównują oferty różnych salonów, tak aby mieć pewność, że wybiorą najlepsze miejsce dla siebie.
👉 Jednakże jeśli Twój salon nie wyświetlił się im w pierwszych 6 / 8 wynikach, to nie był w ogóle brany pod uwagę. Już dawno straciłaś szansę na pozyskiwanie tych klientek 👎
Jak skorzystać z reklam w Google, aby były skuteczne?
Przede wszystkim należy zrozumieć, że zadbanie o działania związane z górą lejka sprzedażowego nie dotyczą tylko i wyłącznie mediów społecznościowych, a także innych kanałów. W dzisiejszym artykule poruszyłem kwestię Google Ads, czyli tematu powiązanego z wyszukiwarką Google. Stąd koniecznie sprawdź, czy Twój biznes zadbał o widoczność właśnie w tym miejscu. Jeśli nie, to przedstawię Ci kilka wskazówek jak to możesz zrobić.
Podstawowe kanały, o które warto zadbać w Google:
- 1. Strona Internetowa
- 2. Wizytówka Google
- 3. Poboczne (np. top 20 booksy, film na YT, fanpage, instagram
⚠ Jednakże samo założenie tych narzędzi może nic Ci nie dać!
🔎 Należy wiedzieć jak zadbać o generowanie cennego ruch potencjalnych klientek na Twoją stronę internetową, czy wizytówkę google. W gruncie rzeczy w samej wyszukiwarce google mamy 2 najlepsze metody:
1. Pozycjonowanie
2. Reklama Google Ads
✅ Pierwszy sposób wymaga wdrożeń działań, które będą z czasem pozycjonować Twoją stronę coraz wyżej w rankingu Google na frazy kluczowe, które wpisują Twoje potencjalne klientki.
✅ Drugi sposób ze względu na to, iż zapłacisz Google, umożliwia Ci tu i teraz wyświetlanie się na wysokiej pozycji na frazy kluczowe, które wpisują Twoje potencjalne klientki.
📣 📣Polecam pracować na tych dwóch metodach. Dzięki pierwszej możesz docelowo nie potrzebować płatnej reklamy w Google, gdyż strona będzie i tak wysoko wypozycjonowana. A dzięki drugiej metodzie jesteś w stanie już teraz przestać tracić potencjał tych potencjalnych klientek, które szukają salonu, w którym mogą wykonać wyszukiwane usługi, które znajdują się w Twoim gabinecie 💵
W przypadku kampanii reklamowych Google Ads, kluczowe będzie to, aby skorzystać z najlepszych możliwych fraz, które wyszukują w Google Twoje potencjalne klientki.
NIESPODZIANKA [BONUS DLA CZYTELNICZEK MOJEGO BLOGA]
Jeśli chciałabyś zlecić mojej agencji abyśmy prowadzili Twoje kampanie reklamowe Google Ads, to przygotowałem dla czytelniczek mojego bloga ofertę specjalną. Standardowa współpraca Google Ads wynosi 1000 zł / mc. Mam jednak ofertę dla ograniczonej ilości gabinetów wśród moich czytelników.
Poprzez zgłoszenie z przycisku poniżej możesz zapewnić sobie roczną reklamę w Google Ads za 300 zł / mc + budżet reklamowy. W treści zgłoszenia napisz: „Reklama w Google”, a ja skontaktuje się z Tobą i dokładnie wszystko omówimy.
*Oferta dostępna dla 10 pierwszych zgłoszeń.