W dzisiejszym artykule przedstawię Ci przetestowane strategie marketingowe, które sprawdzają się w celu pozyskiwania nowych klientów na treningi personalne. Zobrazuję to na konkretnych przykładach, więc jeśli jesteś trenerem personalnym to możesz odwzorować poznane tutaj metody do swojego przypadku i samodzielnie poczuć efektywność reklam na Facebooku. Mimo, iż 90% moich kontrahentów to właściciele salonów kosmetycznych & fryzjerskich, tak w drugiej kolejności pod względem ilości kont reklamowych prowadzę branżę trenerów. Co więcej, właściwie to moją pierwszą pracą w życiu była właśnie własna działalność gospodarcza w roli trenera personalnego, co ułatwia mi tworzenie schematów reklam ze względu na to, iż dokładnie znam profile idealnego docelowego klienta. Wnioski, którymi mogę się z Tobą podzielić? W branży trenerskiej ciężej pozyskuje się klienta, aniżeli w branży beauty. Czy to oznacza, że reklama Facebook Ads nie ma tutaj zastosowania i stosunkowo dobrego przełożenia na ostateczny wynik sprzedażowy? Oczywiście, że nie! Jednakże musimy być przygotowani na to, by podejść do spraw związanych z płatnymi reklamami w odpowiedni sposób i z wcześniej przygotowaną strategią marketingową – gdy jej zabraknie najczęściej jesteśmy skazani na porażkę, przepalając kolejny, źle zainwestowany budżet reklamowy..
Główna różnica we wcześniej wspomnianych branżach:
Idąc na zabieg kosmetyczny często możemy cieszyć się efektem zaraz po jego wykonaniu
Idąc do trenera personalnego musimy włożyć wiele pracy, by zobaczyć pierwsze rezultaty
Dlaczego trener personalny powinien korzystać z reklamy Facebook Ads?
Z bardziej szczegółowych informacji chodzi główne o sam fakt NAJŁATWIEJSZEGO, a jednocześnie NAJTAŃSZEGO sposobu dotarcia do grupy potencjalnych klientów. Facebook Manager Reklam umożliwia na wręcz precyzyjne wybranie do kogo konkretnie chcemy skierować naszą reklamę, dzięki czemu obniżamy koszty reklamowe, a w tym samym czasie zwiększamy procent naszej sprzedaży.
3 błędy, przez które nie pozyskujesz nowych klientów
Publikowanie niewartościowych postów dla odbiorcy
Kontent Trenera Personalnego powinien opierać się o publikowanie interesujących treści dla jego widowni. To nic innego jak dzielenie się wskazówkami ze swoją publicznością, która ich potrzebuje. Tutaj nasuwa się jeden z większych błędów – ciągłe publikowanie ofert sprzedażowych.
Promowanie swoich postów poprzez tzw. „PROMUJ POST”
„PROMOWANIE” swoich postów poprzez NIEBIESKI PRZYCISK POD POSTEM najczęściej kończy się zerową, bądź niską skutecznością, przez co też sama reklama może okazać się dla nas mało opłacalna Łatwo więc w ten sposób wyrobić sobie negatywną opinię na temat reklamowania się w Social Media. Gdy będziesz tworzył kampanie w managerze reklam to:
✅ Będziesz mógł dobrać odpowiedni cel reklamowy (pozyskiwanie kontaktów, zwiększenie wejść na stronę internetową, wyświetlenia filmu)
✅ Będziesz mógł wybrać do kogo chcesz tą reklamę kierować, dzięki czemu przestaniesz przepalać budżet reklamowy na wyświetlanie się osobom niezainteresowanym Twoimi usługami.
✅ Będziesz mógł tworzyć grupy niestandardowych odbiorców, co oznacza między innymi, że będziesz miał możliwość stworzenia grupy osób, które z największym prawdopodobieństwem będą chciały skorzystać z Twojej pomocy.
Powtarzanie schematu, który nie przynosi rezultatów
Jeśli dotychczas przez dłuższy czas wykonujesz szereg czynności, które nie przynoszą Ci zamierzonych rezultatów powinieneś obrać inny kierunek, być może całkowicie zmienić swoją strategię marketingową i przetestować inny model marketingowo-sprzedażowy. Ciągłe czekanie na swojego klienta i nadzieja, że pojawi się on z publikowanych przez Ciebie postów na dłuższą metę może okazać się dla Ciebie autodestrukcyjne!
Największy sekret skutecznej reklamy
Zapamiętaj, że jeśli zależy Ci na skutecznej reklamie to staraj się reklamować EFEKT/REZULTAT, a nie NAZWĘ usługi. Jest to strategia opierająca się na schemacie ZŁOTEGO KRĘGU.
Jeśli chcesz zacząć pozyskiwać większą ilość klientów na usługę reklamując ją nie skupiaj się w pierwszej kolejności na tym czym jest ta usługa. Zastanów się DLACZEGO klient może chcieć wykonać konkretną usługę, co jest w jego głowie. Może to jakiś problem, a może potrzeba? Zdefiniuj co ma wpływ na to, by Twój potencjalny klient przyszedł WŁAŚNIE DO CIEBIE. Gdy poznasz prawdziwe DLACZEGO swoich klientów dowiesz się jak docierać do nowych odbiorców, by stali się Twoimi nowymi klientami.
Poznaj kompleksowy model reklamy, który umożliwi Ci pozyskiwać nowych klientów
Poniżej przedstawiam kilka slajdów w których przedstawiam 3 etapowy model generowania klientów na treningi poprzez zastosowanie lejka marketingowego.
Poznaj bardziej szczegółowo poznaną strategię i zastosuj ją w praktyce
Potrzebujesz wsparcia? Zobacz jak mogę Ci pomóc
Stworzę Za Ciebie Pełną i Indywidualną Strategię Marketingową Pod Reklamę Facebook Ads (na okres 3-6 miesięcy)
Poprowadzę Twoje Reklamy z Pełnym Nadzorem i Analityką Przez Okres 1 Miesiąca
Napiszę Chwytliwe Teksty oraz Nagłówki Reklamowe Które Przyciągną Uwagę Twoich Odbiorców
Wybiorę i Stworzę Grafiki Reklamowe, Które Będą Klikalne Przez Potencjalnych Klientów
Stworzę i Zapiszę Grupy Docelowe Do Których Będę Kierował Komunikaty Reklamowe
Rozpiszę 3 Tematy, Które Będziesz Mógł Poruszyć w Artykule (By umożliwić i wdrożyć zaawansowany model reklamowy)
Otrzymasz Jeden w Pełni Przygotowany Artykuł Sprzedażowy Pod Treningi Personalne (Gotowy do wdrożenia w reklamy)
Dostaniesz Nagrany Materiał Wideo Przedstawiający Jak Samodzielnie Powielać Stworzone Reklamy w Prosty Sposób
A to wszystko zrobię dla Ciebie przy jednorazowej opłacie 2000 zł.
Jest to na ten moment jeden z najlepszych sposobów budowania rozpoznawalności wśród lokalnych mieszkańców. Metoda ta sprawdza się znacznie lepiej niż wszelkiego rodzaju ulotki, banery – głównie ze względu na możliwość wyświetlania się wcześniej stworzonym, konkretnym grupom odbiorców. Zachowując przy tym odpowiedni model komunikowania się, który prowadzi do skutecznego zwiększania zaufania do trenera, a tym samym zwiększonej sprzedaży pakietów treningowych.
W pełni zadbam osobiście o to, by stworzyć kompletny plan marketingowy dostosowany do Twojego przypadku, który będzie opierał się na zebranym doświadczeniu oraz technikach, które sprawdzają się najlepiej u osób współpracujących już ze mną posiadających biznes o tej samej specyfikacji. Wykorzystuję najbardziej zaawansowane metody marketingu związanego z Facebook Managerem Reklam, co umożliwia mi ciągły kontakt z potencjalnymi klientami. Marketing Trenera Personalnego jest specyficzny, a najważniejszy aspekt, który mogłem dotychczas zauważyć to z całą pewnością model budowy silnej marki osobistej. Gdy zadbamy o ten element stajemy na wygranej pozycji wśród naszej lokalnej konkurencji.
Zobacz co mówią o współpracy nasi klienci
Wydaje Ci się, że jest to zbyt duża kwota na Twoje możliwości?
Proszę uwierzyć, że to rozumiem. Każda osoba, która nie miała okazji jeszcze na własnym przykładzie zobaczyć efektów płatnych kampanii Facebook Ads uważa tak samo! To normalne, że boimy się nadmiernych wydatków. Jednak szczerze nie polecam traktować marketingu jako wydatku, a samej w sobie inwestycji w rozwój naszej firmy. Mimo, to zawsze pojawią się w naszej głowie myśli “A co gdy to się nawet nie zwróci!”. W tym miejscu mogę zapewnić, że tylko 3 razy spotkaliśmy się z sytuacją w której to wyszliśmy na zero dla naszych klientów. Jednakże wiązało się to z tym, że klienci pozyskani przez nasze działania nie chcieli po miesiącu współpracy wiązać się na dłuższy okres, co często nie jest już winą marketingu, a samej obsługi i jakości wykonanej usługi. Jeśli więc, jesteś przekonana/y, że elementy związane z obsługą i sprzedażą są w Twoim przypadku na dobrym poziomie nie musisz się nawet martwić, o to czy kampania będzie skuteczna. Dla nas to zwykła formalność. Korzystamy z autorskich strategii marketingowych do pozyskiwania klientów z Twojej branży. Wiemy co działa i co sprawdza się najlepiej. Jeśli nie widziałaś/eś przykładowych efektów kampanii poniżej zamieszam kilka screenów obrazujących efekty kampanii reklamowych:
1. Zwiększenie followingu fanpage wśród lokalnych osób zainteresowanych usługą treningów personalnych. Podczas 6 tygodni reklamy przyszło 556 nowych osób pod fanpage marki osobistej trenera, dzięki czemu kontakt z potencjalnym klientem został maksymalnie ułatwiony – nawet poprzez zwykłe dodawanie postów. Długofalowo przynosi to niesamowite rezultaty domykania nowych klientów.
2. Etap pierwszy lejka marketingowo-sprzedażowego. Cel to przyciągnięcie uwagi wszystkich zainteresowanych osób poruszoną tematyką w artykule na zewnętrznej stronie. Pozyskaliśmy tutaj 6481 nowych osób, które widząc reklamę zdecydowały zapoznać się z całością tekstu tematycznego. Koszt wejścia na artykuł przez jedną osobę wyniósł nas 5 groszy! Tak, to możliwe 🙂 Co więcej na stronie mamy oczywiście zainstalowaną wtyczkę Piksela Facebooka, dzięki czemu zczytała ona każdą osobę będącą na stronie docelowej – co daje nam wiele możliwości przy tworzeniu kolejnych kampanii reklamowych.
3. Nowa kampania skierowana typowo pod konwersję sprzedażową wśród osób o podobnej specyfikacji do osób, które miesiąc wcześniej wypełniły formularz kontaktowy w celu umówienia się na pierwszy trening. Czas trwania: 7 dni.
Potrzebujesz Więcej Informacji?
Zapraszam do skorzystania z całkowicie darmowej konsultacji telefonicznej na której omówimy wszystkie najważniejsze szczegóły związane z prowadzeniem działań marketingowych Twojej firmy.
Mail: beautybrandmedia@gmail.com
Tel: 530 077 816