Dzisiejszy artykuł, to Case Study naszego klienta Dominika, u którego w 90 dni wygenerowaliśmy sprzedaż na poziomie 102 951 zł kampanią Facebook Ads, która wydała zaledwie 2771 zł!
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak tego dokonaliśmy, to zachęcam do zapoznania się z całą dzisiejszą treścią.
Niektóre dane, kreacje – będą zamazane/ukryte, ze względu na to, iż szanuję zapisy umów z naszymi klientami, stąd też publikuję to, na co otrzymałem zgodę. Wiem, że też to czytasz Dominik, więc jeszcze raz z tego miejsca Ci dziękuję za możliwość opublikowania takiego artykułu! 🙂
PS. I tak wiesz, że póki współpracujemy to nie zwiąże się z lokalną konkurencją 😎 Ale niech popatrzą jak generuje się takie wyniki!
Jednakże w swoim portfolio mamy także współprace, które pozwalają nam na dzielenie się „większością”, więc jeśli taki format bardziej Ci odpowiada, to zachęcam do zapoznania się z poniższymi Case Studies.
Główna Przyczyna Słabej Sprzedaży u Dominika
Gdy rozpoczęliśmy współpracę, szybko zidentyfikowaliśmy problem sprzedaży zabiegów modelujących sylwetkę. Warto wspomnieć, że w tym przypadku mieliśmy do dyspozycji 4 różne technologie, które znajdowały się w klinice.
Ze statystyk z 6 poprzednich miesięcy jasno wynikało, że w stosunku do ustalonego celu sprzedażowego [ilości sprzedanych pakietów], brakowało co najmniej 80% potencjalnych klientek, którym będzie można w ogóle zaproponować zakup pakietu…
Dotychczasowy marketing polegał na komunikacji w Social Mediach i kampaniach reklamowych Facebook Ads, które ukierunkowane były na sprzedaż serii zabiegów konkretnej technologii.
Co Zaproponowałem?
Przede wszystkim ustaliłem cel, który koniecznie miał zostać spełniony przed już wcześniej ustalonym głównym celem, czyli „zwiększenie sprzedaży pakietów”.
Celem, który ja wdrożyłem było: „zwiększenie ilości klientów, którzy skorzystają z pierwszego zabiegu”.
Dlaczego?
Po pierwsze:
👉 Największą obiekcją grupy idealnych potencjalnych klientów nie jest cena.
👉 Największą obiekcją grupy idealnych potencjalnych klientów jest brak efektywności zabiegu.
Wydadzą pieniądze → A efektu nie będą mieć..
Po drugie:
👉 Jeśli nie mamy na tyle rozpromowanej marki – aby odbiorcy chcieli kupować od nas od razu pakiety, to MUST HAVE’m jest to, aby ściągnąć zainteresowane osoby na pierwszy zabieg i sprzedać pakiet na żywo.
Przecież w modelu sprzedaży takich usług istotą jest przypływ pieniędzy z jednego klienta.
Nic Ci za bardzo nie da gdy pozyskasz 20 klientów na pierwszy zabieg za 300 zł i zrezygnują po tym pierwszym razie.
Celem jest zawsze PAKIET.
Gdy byłaby sytuacja, w której to nie potrafimy sprzedać pakietu na żywo zadowalającej liczbie klientów, to jakim sposobem mielibyśmy sprzedać te pakiety osobom, które zobaczą reklamę kliniki po raz pierwszy w Social Media?
Zasadniczo pokuszę się o stwierdzenie, że CENA pierwszego zabiegu nie ma znaczenia 😲
👉 Działamy często na takiej zasadzie, aby przychód z pierwszych wizyt był np. przeznaczany na budżet reklamowy, dzięki czemu reklamy są jakby nie patrzeć za darmo.
👉 Jednakże mamy też przypadki, w których to nasi klienci organizują bezpłatne eventy związane np. z redukcją cellulitu, gdzie przychodzi masa lokalnych mieszkańców, którzy otrzymują na żywo zaproszenie na 1 zabieg.
Skutecznych sposobów działania jest wiele.
Przykład trener personalny.
W przypadku usługi w postaci treningów personalnych jest jeszcze ciężej pozyskiwać klientów, którzy kupą od razu pakiet. Dlaczego? Bo w przypadku tej usługi muszą jeszcze stosunkowo mocno zaangażować się w treningi, gdzie najczęściej jest to dla nich nieprzyjemne, ale jednocześnie chcą osiągnąć swój cel.
Nie bez powodu najczęściej stosowaną strategię pozyskiwania klientów jest proponowanie pierwszego, bezpłatnego treningu.
W tym przypadku pojedynczy trening jest także nic nie warty.
Liczy się pakiet. Liczy się cash-flow z klienta.
Na żywo łatwiej sprzedać swoją usługę.
Jeśli więc problemem jest zbyt mała ilość pozyskanych nowych potencjalnych klientek, które pojawiają się na zabiegach, to..
Rozwiązaniem tego problemu będzie przykład poniższej kampanii reklamowej.
Strategia "Zabieg Zero"
Strategia Zabieg Zero – to startegia pozwalająca na drastycznie zwiększenie sprzedaży usług modelujących sylwetkę 🚀
Powyżej przedstawiona kampania reklamowa, która pozyskała 184 zakupy pierwszej wizyty na usługę.
Naszym celem było zachęcenie pot. klientek na zapisanie się na próbny zabieg.
Dzięki temu do gabinetu przyszło łącznie 184 nowych pot. klientek z reklamy.
Każda z nich zapłaciła 99 zł za pierwszy zabieg.
To oznacza, że gabinet wygenerował już dochód z samych pierwszych wizyt.
👉 99 x 184 = 18 216 zł
👉 18 216 zł – 2771,31 zł [budżet reklamowy] = 15 444,69 zł
Jednakże, spokojnie..
Byłbym Kłamcą, gdybym napisał że już jedno działanie dało nam taki super wynik.
Tak nie było.
Wcześniej wydaliśmy na wcześniejsze etapy reklamowe (do tej akcji z zabiegiem za 99 zł) = 15 151,43 zł
Czyli dochód osiągnęliśmy, ale:
👉 15 444,69 zł – 15 151,43 zł = 293, 26 zł 👀
Można pomyśleć, że w sumie łącznie na reklamy poszło ponad 17 000 zł i zysk to ponad niecałe 300 zł, więc to tragicznie SŁABY WYNIK.
Tym bardziej, że klient musi opłacić pracowników, działania mojej agencji, opłaty firmowe itd.
No ewidentnie jest stratny.
Jednak..
74 osoby z wszystkich osób, które się zapisały – zostało klientami na dosprzedany pakiet.
👉 14 osób kupiło kolejny pojedynczy zabieg → 250 zł x 14 = 3 500 zł
👉 19 osób kupiło pakiet 6 zabiegów -> 200 zł x 6 = 1200 zł x 19 = 22 800 zł
👉 41 osób kupiło pakiet 10 zabiegów → 150 zł x 10 = 1500 zł x 41 = 61 500 zł
Przychód łączny z pakietów – 87 800 zł
Przychód z pierwszego zabiegu – 15 151,43 zł
Cały przychód z tej akcji – 102 951,43
Reklamy łącznie Facebook Ads – 17 922,74 zł
Reklamy z Google Ads (też warto wliczyć) – 4929 zł
Dochód z kampanii – ~ 80 099,69 zł
[uwaga, nie liczę wcześniej pozyskanych klientów, którzy kupili rożne usługi przed główną akcją, którą zorganizowaliśmy]
Poziom domknięć sprzedaży na żywo
74 osoby zakupiły PAKIET, a to daje wynik ok. 40% skuteczności w sprzedaży.
Fakt, że udało się sprzedać AŻ tyle pakietów 10 zabiegów – sukces tkwił w szczegółach oferty którą opracowaliśmy. To nie przypadek że pakiet 6 zabiegów był mniej chętnie wybierany – jest to technika sprzedażowa, którą tutaj zastosowaliśmy.
Czemu zależało nam na tym aby ludzie kupili pakiet 10 zabiegów?
Bo problemem tego gabinetu było to, że niemalże większość osób rezygnuje po 1 / 2 zabiegach.
Zależało nam na tym etapie, aby zebrać jak najwięcej metamorfoz, jak najwięcej historii zadowolonych klientek, co później można wykorzystać w kolejnym okienku sprzedażowym.
Zwróćmy uwagę, że gabinet tą pojedynczą akcją, którą wyżej przedstawiłem pozyskał zgody marketingowe od 110 pozostałych pot. klientek, które po pierwszym zabiegu nie zdecydowały się na zakup pakietu.
Czy to oznacza, że jeszcze część z nich nie zostanie klientami?
Oczywiście, że część z nich zostanie klientami!
Jeśli odpowiednio poprowadzi się marketing.
My najczęściej wykorzystujemy do tego celu 📲 sms marketing (jednakże dobrze przemyślany, z konkretną akcją). Nic na zasadzie “kolejna promocja!!!”, bo to nie zadziała dobrze.
Ale pomyśl, że skoro mamy 41 osób na 10 zabiegów, to zdecydowanie podczas tego okresu zbierzemy nowy materiał pod ofertę, która jeszcze bardziej wpłynie na decyzję osób i część z nich domkniemy.
A w przypadku gdy.. Gdy nie udaje się sprzedać pakietu, to nie powinniśmy mieć tych odmów gdzieś.
Powinniśmy wyciągnąć wnioski i znaleźć prawdziwe powody rezygnacji.
⛔ Największą obiekcją pot. klientek nie jest cena pakietów.
✅ Największą obiekcją jest myśl, że stracą pieniądze, a efektu nie uzyskają.
Dlatego nowe efekty w ofercie, nowe historie zadowolonych klientek będą napędzać biznes.
ZAWSZE TAK JEST.
Niedoceniana umiejętność
Jak więc możesz zauważyć, procesy mające na celu zwiększenie odsetku sprzedaży z osób, które:
→ kontaktują się przez komunikatory
→ kontaktują się telefonicznie
→ przychodzą na pierwszy zabieg / konsultację
To nieodzowny element skutecznego zwiększania sprzedaży.
Jeśli ktoś nie ma zasobów, do tego, aby realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży na żywo, to bardzo często nie ma nic do zaoferowania w innych działaniach marketingowych, które np. będą docierać do nowych pot. klientów.
Nie możesz być kolejnym gabinetem, który oferuję NAZWĘ USŁUGI.
Bądź gabinetem, który kojarzy się z osiąganiem wymarzonych rezultatów.
Odbierz Bezpłatny Poradnik
Poradnik zawiera aż 42 strony!
Gotowe strategie do wdrożenia!
Dochodowe kampanie moich klientów!
Wskazówki i strategie zawarte w tym poradniku możesz także zastosować w przypadku innych usług.
Chcesz zlecić nam prowadzenie Twoich kampanii reklamowych?
Wyślij zgłoszenie.
Możesz też skontaktować się telefonicznie.
Uwaga! Nie współpracujemy z każdym.
1. Działamy tylko i wyłącznie z gabinetami, które świadczą usługi dla swoich klientów na wysokim poziomie.
2. Działamy tylko i wyłącznie z gabinetami, które są nastawione na obopólną pracę.
3. Musisz zainwestować co najmniej 1000 zł / mc na działania mojej agencji.
To bardzo ważne kwestie, dzięki którym wspólnie jesteśmy w stanie skutecznie zwiększać Twoją sprzedaż.
Dlatego też jednym z pierwszych etapów jest brief marketingowy, a później rozmowa kwalifikacyjna.
Co możesz nam zlecić?
👉 Prowadzenie Social Mediów
👉 Prowadzenie Płatnych Reklam w Social Media
👉 Prowadzenie Reklam Google Ads
👉 Stworzenie Strony Internetowej lub Landing Page
👉 Inne [wizytówka google / pisanie artykułów / szkolenia indywidualne]
Dlaczego potrafimy generować tak dobre wyniki?
Przede wszystkim ze względu na to, iż identyfikujemy słabe strony w firmach naszych kontrahentów, po czym wdrażamy działania, dzięki którym je całkowicie eliminujemy.
A mocne strony prezentujemy wszystkim potencjalnym klientom, dzięki czemu zainteresowanie usługami naszych kontrahentów jest na coraz wyższym poziomie.