You are currently viewing Jak Pozyskiwać Więcej Klientów do Salonu Beauty Dzięki Prowadzeniu Bloga?

Jak Pozyskiwać Więcej Klientów do Salonu Beauty Dzięki Prowadzeniu Bloga?

Prowadzenie bloga to, nie oszukujmy się, must have naszych czasów. Każdy salon kosmetyczny lub fryzjerski, który chce posiadać dobry PR, Marketing oraz co najważniejsze- maksymalizować swoje zyski, powinien według mnie zainwestować swoje chęci właśnie w prowadzenie bloga. Gwarantuję Ci, że jest to jedna z najbardziej dochodowych rzeczy, jaką możesz zrobić i dlatego, dziś chciałbym pokazać Ci od czego w ogóle zacząć i jak ma to wyglądać. Zapraszam do artykułu!

CZY I DLACZEGO W OGÓLE MIAŁABYŚ ZACZĄĆ PROWADZIĆ BLOGA SWOJEJ FIRMY?

Teksty pisane na blogu są zazwyczaj o wiele mniej formalnym językiem niż np. na stronie internetowej. Statystycznie częściej kupimy produkty lub skorzystamy z jakiejś usługi firmy, którą dobrze znamy, lubimy ją i powoduje u nas pozytywne emocje. Chciałbym, aby to również Twoja firma wywoływała miłe skojarzenia i abyś to Ty generowała z tego powodu satysfakcjonujące zyski! Pamiętaj, że artykuły na blogu muszą być wartościowe i zgodne z prawdą! Fajnym pomysłem jest np. tworzenie artykułów, w których utożsamiasz się z problemami swoich klientek i przekazujesz, że dzięki danym zabiegom w Twoim salonie mogą pozbyć się np. kompleksów. Kolejną ważną sprawą jest komunikacja z czytelnikami (czyli Twoimi potencjalnymi klientkami)! Na bieżąco monitoruj jakie komentarze pojawiają się pod tekstami i odpowiadaj na nie!

Dzieląc się z innymi wiedzą, stajesz się profesjonalistką, która zna się na tym co robi i której warto zaufać. To ogromnie ważne dla Twoich klienów!

Częste publikowanie nowych artykułów pomaga w pozycjonowaniu strony internetowej! W tym temacie ogromnie ważne są słowa kluczowe, w szczególności chodzi o tzw. długi ogon. To dłuższe, mniej popularne frazy, które częściej są wpisywane przez klientki z konkretnym problemem lub po prostu zainteresowaniem konkretną usługą. Na przykład, zamiast „Zdobienia Paznokci”, możesz napisać „Zdobienia Paznokci Żelowych dla Kobiet z Szeroką Płytką”.

Blog to świetne miejsce na przedstawienie Twojego miejsca pracy! Pokaż swoim odbiorom swój salon, Twoją codzienną „rutynę”, swój team z którym wspólpracujesz.

Jeśli będziesz publikować naprawdę wartościowe, pomocne treści, możesz liczyć na zyskanie dużych zasięgów. Czytelnicy chętnie dzielą się pomocnymi materiałami ze swoją rodziną i znajomymi, a później idzie to dalej…

JAK ZAŁOŻYĆ BLOGA?

Jeśli chodzi o założenie bloga, istnieje kilka kwestii na które TRZEBA zwrócić uwagę. Jeśli nie chcesz tracić czasu…

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS, A ZAŁOŻYMY BLOGA TWOJEJ FIRMY BEUATY ZA CIEBIE!

Potrzebuję płatnych reklam w Social Mediach

CZYM JEST DOMENA I JAKĄ WYBRAĆ?

Domena to po prostu adres bloga. Składa się on z dwóch elementów- części głównej i końcówki. Część główna to np. nazwa Twojej firmy, a końcówka to rozszerzenie, np. „pl”, „com”

PLATFORMY DO ZAŁOŻENIA I EDYCJI BLOGA

BEZPŁATNE

  • https://pl.wordpress.com,
  • http://blog.pl,
  • http://blogger.com,

ORAZ PŁATNY

  • https://www.squarespace.com/

TWOJA STRATEGIA

Przed założeniem bloga postaraj się pomyśleć o tym, jaki jest Twój cel. Co chcesz publikować, jakie masz na to pomysły? Czy chcesz skupiać się na reklamowaniu swoich usług, czy może pójdziesz inną stroną i będziesz pomagać czytelnikom dzięki wiedzy, którą posiadasz? Są to ważne kwestie, które trzeba przemyśleć na samym początku!

CO PUBLIKOWAĆ NA BLOGU?

Postaraj się znaleźć w sobie coś oryginalnego, nietypowego, coś co TYLKO TY możesz dać swoim czytelnikom. Twój blog nie może składać się tylko i wyłącznie z reklam, bo będzie po prostu nieefektywny. Musisz utożsamić się z Twoimi potencjalnymi klientkami, poznać ich problemy i zadać sobie pytanie:

Co, w ramach dziedziny w której się specjalizuje, mogłoby być ciekawe i pomocne dla moich odbiorców?

CZY TYLKO WŁAŚCIELKA POWINNA ZAJMOWAĆ SIĘ BLOGIEM?

Byłoby idealnie, aby oprócz właścicielki salonu w pisanie bloga zaangażowani byli pracownicy, a przynajmniej ich większość. Chodzi o to, abyś pokazała swoim potencjalnym klientom, że to nie tylko Ty jesteś profesjonalistką, TY PRACUJESZ Z PROFESJONALISTAMI, którzy również posiadają fachową wiedzę. Dobrze byłoby, gdyby pod każdym postem/artykułem podpisywał się jego autor. to pozwoliłoby na budowanie prawdziwej personalnej więzi!

Maksymalizacja zysków to ogromna motywacja, prawda?

ZBIÓR NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI

4 NAJWIĘKSZE GRZECHY JAKIE MOŻNA POPEŁNIĆ

Ostatni punkt zdecydowanie wymaga rozwinięcia. Zadbaj o pozyskanie swoich czytelników poprzez np. udostępnianie swojego bloga na grupach kosmetycznych/fryzjerskich na facebooku, wysyłanie newslettera swoim stałym klientkom, publikację artykułów w gazetach czy na portalach- również lokalnych. 

JAK NAPISAĆ DOBRY ARTYKUŁ TAK, BY PRZYNIÓSŁ ZAMIERZONE EFEKTY?

Jedną z kluczowych kwestii jest nasz cel- w tym przypadku przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, zatrzymanie uwagi oraz zachęcenie do oczekiwanej reakcji- umówienia się na wizytę do naszego salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego. 

KONSTRUKCJA ARTYKUŁU

Potrzebuję wsparcia w prowadzeniu mediów społecznościowych

1. Tytuł- klucz do uwagi czytelnika

2. Lead- kilka krótkich zdań, jest to przedłużenie tytułu i oznajmienie, czego czytelnik może spodziewać się w artykule

3. Wstęp- w tym punkcie konkretnie informujemy, o czym napisaliśmy artykuł

4. Akapity- powinno być ich kilka i powinny przykuwać uwagę. Ważne jest pogrubianie ważnego tekstu, aby czytelnik po prostu się nie znudził dużą ilością informacji

5. Śródtytuły- kolejny haczyk dla uwagi Twoich potencjalnych klientów. Zapewniają przejrzystość i są bardzo chwytliwe

6. Zakończenie- krótkie podsumowanie informacji, które zawarłaś w artykule

INDYWIDUALNE SZKOLENIE

Długość artykułu powinna być adekwatna do informacji, jakie posiadasz na dany temat. Nie przedłużaj artykułu na siłę! Odbiorca od razu się zorientuje, że „lejesz wodę” i po prostu wyłączy stronę. 

NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY DOBREGO TEKSTU

Nie musisz pisać tekstów samodzielnie, możesz skorzystać z pomocy copywritera! Jestes zainteresowana? ZGŁOŚ SIĘ DO NAS!

I NA KONIEC... CZYM JEST SEO?

INDYWIDUALNA WSPÓŁPRACA

SEO jest bardzo szerokim zagadnieniem, ale chciałbym Ci go wytłumaczyć właśnie w kontekście tworzenia tekstów. SEO polega na używaniu nazw kluczowych (np. salon beuaty kraków, makijaż permanentny warszawa, salon fryjerski wrocław), których zadaniem jest poprawienie pozycji w Google i wypozycjonowanie całego tekstu. Gdy ktoś będzie szukał, gdzie wykonać makijaż permanentny w Krakowie, a my umieścimy takie frazy właśnie w swoim artykule to możemy być pewni, że wyskoczy on wysoko na liście. Możesz używać fraz kluczowych w dowolnej formie, google i tak je wykorzysta w zamierzony sposób.

Skąd mam wiedzieć jakich fraz kluczowych używać?

Polecam Ci używanie poniższych stron. Obie są po angielsku, ale działają również z językiem polskim. Strony te wyszukają frazy kluczowe, kiedy wpiszemy hasła z interesującym nas tematem. 

  • answerthepublic.com
  • wordtracker.com. 

PAMIĘTAJ, ŻE TO PRAKTYKA CZYNI MISTRZA! TRZYMAM ZA CIEBIE KCIUKI!

Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz