Prowadzenie bloga to, nie oszukujmy się, must have naszych czasów. Każdy salon kosmetyczny lub fryzjerski, który chce posiadać dobry PR, Marketing oraz co najważniejsze- maksymalizować swoje zyski, powinien według mnie zainwestować swoje chęci właśnie w prowadzenie bloga. Gwarantuję Ci, że jest to jedna z najbardziej dochodowych rzeczy, jaką możesz zrobić i dlatego, dziś chciałbym pokazać Ci od czego w ogóle zacząć i jak ma to wyglądać. Zapraszam do artykułu!
CZY I DLACZEGO W OGÓLE MIAŁABYŚ ZACZĄĆ PROWADZIĆ BLOGA SWOJEJ FIRMY?
- POMOŻE CI TO W ZBUDOWANIU MOCNEJ RELACJI ZE SWOJĄ SPOŁECZNOŚCIĄ
Teksty pisane na blogu są zazwyczaj o wiele mniej formalnym językiem niż np. na stronie internetowej. Statystycznie częściej kupimy produkty lub skorzystamy z jakiejś usługi firmy, którą dobrze znamy, lubimy ją i powoduje u nas pozytywne emocje. Chciałbym, aby to również Twoja firma wywoływała miłe skojarzenia i abyś to Ty generowała z tego powodu satysfakcjonujące zyski! Pamiętaj, że artykuły na blogu muszą być wartościowe i zgodne z prawdą! Fajnym pomysłem jest np. tworzenie artykułów, w których utożsamiasz się z problemami swoich klientek i przekazujesz, że dzięki danym zabiegom w Twoim salonie mogą pozbyć się np. kompleksów. Kolejną ważną sprawą jest komunikacja z czytelnikami (czyli Twoimi potencjalnymi klientkami)! Na bieżąco monitoruj jakie komentarze pojawiają się pod tekstami i odpowiadaj na nie!
- ZBUDUJESZ WIZERUNEK SIEBIE JAKO EKSPERTA
Dzieląc się z innymi wiedzą, stajesz się profesjonalistką, która zna się na tym co robi i której warto zaufać. To ogromnie ważne dla Twoich klienów!
- WYPOZYCJONUJESZ SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ
Częste publikowanie nowych artykułów pomaga w pozycjonowaniu strony internetowej! W tym temacie ogromnie ważne są słowa kluczowe, w szczególności chodzi o tzw. długi ogon. To dłuższe, mniej popularne frazy, które częściej są wpisywane przez klientki z konkretnym problemem lub po prostu zainteresowaniem konkretną usługą. Na przykład, zamiast „Zdobienia Paznokci”, możesz napisać „Zdobienia Paznokci Żelowych dla Kobiet z Szeroką Płytką”.
- DASZ SIĘ LEPIEJ POZNAĆ
Blog to świetne miejsce na przedstawienie Twojego miejsca pracy! Pokaż swoim odbiorom swój salon, Twoją codzienną „rutynę”, swój team z którym wspólpracujesz.
- POWIĘKSZYSZ ZASIĘGI BLOGA I ZYSKASZ CZYTELNIKÓW
Jeśli będziesz publikować naprawdę wartościowe, pomocne treści, możesz liczyć na zyskanie dużych zasięgów. Czytelnicy chętnie dzielą się pomocnymi materiałami ze swoją rodziną i znajomymi, a później idzie to dalej…
JAK ZAŁOŻYĆ BLOGA?
Jeśli chodzi o założenie bloga, istnieje kilka kwestii na które TRZEBA zwrócić uwagę. Jeśli nie chcesz tracić czasu…
ZGŁOŚ SIĘ DO NAS, A ZAŁOŻYMY BLOGA TWOJEJ FIRMY BEUATY ZA CIEBIE!
CZYM JEST DOMENA I JAKĄ WYBRAĆ?
Domena to po prostu adres bloga. Składa się on z dwóch elementów- części głównej i końcówki. Część główna to np. nazwa Twojej firmy, a końcówka to rozszerzenie, np. „pl”, „com”
PLATFORMY DO ZAŁOŻENIA I EDYCJI BLOGA
BEZPŁATNE
- https://pl.wordpress.com,
- http://blog.pl,
- http://blogger.com,
ORAZ PŁATNY
- https://www.squarespace.com/
TWOJA STRATEGIA
Przed założeniem bloga postaraj się pomyśleć o tym, jaki jest Twój cel. Co chcesz publikować, jakie masz na to pomysły? Czy chcesz skupiać się na reklamowaniu swoich usług, czy może pójdziesz inną stroną i będziesz pomagać czytelnikom dzięki wiedzy, którą posiadasz? Są to ważne kwestie, które trzeba przemyśleć na samym początku!
CO PUBLIKOWAĆ NA BLOGU?
Postaraj się znaleźć w sobie coś oryginalnego, nietypowego, coś co TYLKO TY możesz dać swoim czytelnikom. Twój blog nie może składać się tylko i wyłącznie z reklam, bo będzie po prostu nieefektywny. Musisz utożsamić się z Twoimi potencjalnymi klientkami, poznać ich problemy i zadać sobie pytanie:
Co, w ramach dziedziny w której się specjalizuje, mogłoby być ciekawe i pomocne dla moich odbiorców?
CZY TYLKO WŁAŚCIELKA POWINNA ZAJMOWAĆ SIĘ BLOGIEM?
Byłoby idealnie, aby oprócz właścicielki salonu w pisanie bloga zaangażowani byli pracownicy, a przynajmniej ich większość. Chodzi o to, abyś pokazała swoim potencjalnym klientom, że to nie tylko Ty jesteś profesjonalistką, TY PRACUJESZ Z PROFESJONALISTAMI, którzy również posiadają fachową wiedzę. Dobrze byłoby, gdyby pod każdym postem/artykułem podpisywał się jego autor. to pozwoliłoby na budowanie prawdziwej personalnej więzi!
Maksymalizacja zysków to ogromna motywacja, prawda?
ZBIÓR NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI
- Czytelnik wchodząc na Twojego bloga, zapoznaje się również z Twoją firmą.
- Wartościowe artykuły są udostępniane przez czytelników w ich social mediach (daje Ci to różne grupy odbiorców)
- Powiadamiaj subskrybentów o każdym nowym wpisie.
- Blog pomoże Ci wypozycjonować stronę.
- Jeśli będziesz prowadziła bloga w odpowiedni sposób, przyniesie Ci to rozpoznawalność.
4 NAJWIĘKSZE GRZECHY JAKIE MOŻNA POPEŁNIĆ
- PISANIE O MAŁO INTERESUJĄCYCH TEMATACH
- NIEODPOWIADANIE NA WIADOMOŚCI I KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
- USUWANIE NIEPOCHLEBNYCH KOMENTARZY/ KRYTYKI
- BRAK PROMOCJI BLOGA
Ostatni punkt zdecydowanie wymaga rozwinięcia. Zadbaj o pozyskanie swoich czytelników poprzez np. udostępnianie swojego bloga na grupach kosmetycznych/fryzjerskich na facebooku, wysyłanie newslettera swoim stałym klientkom, publikację artykułów w gazetach czy na portalach- również lokalnych.
JAK NAPISAĆ DOBRY ARTYKUŁ TAK, BY PRZYNIÓSŁ ZAMIERZONE EFEKTY?
Jedną z kluczowych kwestii jest nasz cel- w tym przypadku przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, zatrzymanie uwagi oraz zachęcenie do oczekiwanej reakcji- umówienia się na wizytę do naszego salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego.
KONSTRUKCJA ARTYKUŁU
1. Tytuł- klucz do uwagi czytelnika
2. Lead- kilka krótkich zdań, jest to przedłużenie tytułu i oznajmienie, czego czytelnik może spodziewać się w artykule
3. Wstęp- w tym punkcie konkretnie informujemy, o czym napisaliśmy artykuł
4. Akapity- powinno być ich kilka i powinny przykuwać uwagę. Ważne jest pogrubianie ważnego tekstu, aby czytelnik po prostu się nie znudził dużą ilością informacji
5. Śródtytuły- kolejny haczyk dla uwagi Twoich potencjalnych klientów. Zapewniają przejrzystość i są bardzo chwytliwe
6. Zakończenie- krótkie podsumowanie informacji, które zawarłaś w artykule
Długość artykułu powinna być adekwatna do informacji, jakie posiadasz na dany temat. Nie przedłużaj artykułu na siłę! Odbiorca od razu się zorientuje, że „lejesz wodę” i po prostu wyłączy stronę.
NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY DOBREGO TEKSTU
- DBAJ O ORTOGRAFIĘ, FLEKSJĘ ORAZ INTERPUNKCJĘ
- STOSUJ ODPOWIEDNIĄ NARRACJĘ
- UNIKAJ STEREOTYPIZACJI
- UNIKAJ KONTROWERSJI
- STROŃ OD NIESPRAWDZONYCH INFORMACJI
- PRZECZYTAJ SWÓJ TEKST PRZED PUBLIKACJĄ
Nie musisz pisać tekstów samodzielnie, możesz skorzystać z pomocy copywritera! Jestes zainteresowana? ZGŁOŚ SIĘ DO NAS!
I NA KONIEC... CZYM JEST SEO?
SEO jest bardzo szerokim zagadnieniem, ale chciałbym Ci go wytłumaczyć właśnie w kontekście tworzenia tekstów. SEO polega na używaniu nazw kluczowych (np. salon beuaty kraków, makijaż permanentny warszawa, salon fryjerski wrocław), których zadaniem jest poprawienie pozycji w Google i wypozycjonowanie całego tekstu. Gdy ktoś będzie szukał, gdzie wykonać makijaż permanentny w Krakowie, a my umieścimy takie frazy właśnie w swoim artykule to możemy być pewni, że wyskoczy on wysoko na liście. Możesz używać fraz kluczowych w dowolnej formie, google i tak je wykorzysta w zamierzony sposób.
Skąd mam wiedzieć jakich fraz kluczowych używać?
Polecam Ci używanie poniższych stron. Obie są po angielsku, ale działają również z językiem polskim. Strony te wyszukają frazy kluczowe, kiedy wpiszemy hasła z interesującym nas tematem.
- answerthepublic.com
- wordtracker.com.
PAMIĘTAJ, ŻE TO PRAKTYKA CZYNI MISTRZA! TRZYMAM ZA CIEBIE KCIUKI!
Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?
STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE
Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!
530 077 816