Prowadząc Social Media Barber Shopu mamy idealną okazję, by zbudować zaufanie oraz rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów. Warto jednak zwrócić uwagę, iż naszym głównym celem marketingowym z samego początku nie powinna być zawsze bezpośrednia sprzedaż, a budowa relacji oraz wizerunku Twojego obiektu w oczach odbiorców reklamy. Skuteczny marketing Barber shopów jest najczęściej ściśle powiązany z budową silnej marki, która pozwala wyróżniać się nad swoją lokalną konkurencją, co z kolei prowadzi do zwiększenia ilości rezerwacji wizyt na usługi znajdujące się w Twojej ofercie. Pamiętaj, iż to Ty powinieneś zadbać o to w jaki sposób odbiorą Cię Twoi nowi odbiorcy oraz czy do nich dotrzesz swoimi komunikatami reklamowymi. Myślę, że się ze mną zgodzisz, że dobra jakość wykonanej usługi to oczywiście najważniejszy element Twojej reklamy, jednakże to już pewnego rodzaju standard. Należy przedstawić swoją ofertę w sposób unikalny i inny niż robi to większość Twojej konkurencji. Tylko tym sposobem możesz mieć pewność, że wystarczająco wyróżnisz się na tle konkurencji i to do Ciebie będzie zgłaszać się większość zainteresowanych osób.
Dlaczego najskuteczniejszym sposobem jest reklama na Facebooku i Instagramie?
Nie mówię tego tylko dlatego, iż jestem właścicielem firmy Beauty Marketing, która zajmuje się tylko i wyłącznie reklamowaniem obiektów beauty&hair poprzez medium jakim jest właśnie Facebook i Instagram. Osoby, które śledzą mnie już dłuższy czas zapewne wiedzą, że jeszcze w połowie 2019 roku zajmowaliśmy się innymi odłamami marketingu u swoich klientów oferując im różnego rodzaju pakiety usługowe, jak np. reklamowanie się w Google, prowadzenie mediów społecznościowych, zjazdy nagraniowe.
Doszliśmy jednak do najprawdziwszych wniosków podczas przeprowadzania analityki naszych wszystkich działań. Najlepsze rezultaty generowała reklama w Social Media. To nie jest też tak, że reklama w Google nie przyniesie Ci efektów. Przyniesie. Jednakże zauważyliśmy, że faktycznie najlepszy rezultat generuje nam płatna reklama Facebook Ads.
Co więcej jeszcze wtedy zajmowaliśmy się prowadzeniem mediów społecznościowych klientów (czyt. publikowaniem treści). Jak zapewne wiesz, aktualnie nie znajdziesz tego u nas w ofercie. Nie dlatego, że jest to dla nas mało opłacalne – ta usługa była jedną z najbardziej obleganych, co niestety często wynikało z błędnych przekonań właściciela obiektu. Nie będziemy publikować podstawowych postów w Twoich Social Media ze względu na to, iż to NIEMALŻE W OGÓLE nie przynosi efektów w postaci nowych klientów. Jeśli coś Tobie nie przynosi efektów, to jednocześnie nie przynosi ich nam. W tym tkwi kwestia naszej misji działania. Podczas współpracy jesteśmy kontrahentami – gdzie dwie strony powinny ze sobą współgrać, by wyciągać z niej najlepsze rezultaty.
Prowadzenie Social Media ≠ Reklama Facebook Ads
Prowadzenie Social Media Pakiet ten najczęściej opiera się na zleceniu firmie zewnętrznej publikowania, czyli umieszczania postów w naszych mediach społecznościowych. Nie polecałbym tej opcji ze względu na to, iż:
➢ Po pierwsze zlecenie publikacji postów jest strasznie trudne. Najczęściej wiąże się to z tym, że i tak musisz stworzyć materiały, by później przesyłać je agencji. Nie ma magicznych godzin, sposobów na opublikowanie postów na Fanpage i Instagram, a już z całą pewnością nie mają one żadnego większego wpływu na ilość pozyskiwanych klientów.
➢ Po drugie jeśli agencja ta zabrała na siebie pełne tworzenie postów wraz z ich późniejszą publikacją należy upewnić się czy aby posty, które będą tworzone są zgodne z całą misją naszego Barber shopu oraz czy aby na pewno są w wystarczającym stopniu interesujące dla naszych odbiorców.
➢ Po trzecie sama publikacja postów na Instagramie i Facebooku na ten moment nie wiele nam daje. Owszem lepiej prezentują się posty które są ze sobą spójne, połączone w jeden całościowy cykl – jednakże w gruncie rzeczy samo zadbanie TYLKO o ten element nie wiele Ci da. W szczególności gdy Twoim celem jest zwiększenie ilości pozyskiwanych klientów z działań w Twoich kontach społecznościowych. Dlaczego? Co z tego, że na Twojej tablicy znajdują się pięknie stworzone posty skoro i tak nikt ich za bardzo nie widzi? Jeśli nie korzystasz z płatnych metod reklamowych do promocji swoich działań – nie dajesz sobie wystarczającej szansy na to, by zobaczyli Cię Twoi potencjalni klienci.
Mój Darmowy Ebook
Ten poradnik to ponad 30 stron, które pozwolą Ci zrozumieć jak powinien funkcjonować skuteczny marketing usług Barber Shopu w Social Media. Wszystko zobrazowane jest na prawdziwych i praktycznych przykładach, dzięki czemu w prosty sposób możesz skopiować poznane w nim strategie. Kliknij poniższy przycisk, pobierz EBOOK’a i zapoznaj się z jego treścią w pierwszej kolejności.
Jeśli wolisz wersję wideo
Przeprowadź Metamorfozę Swoich Mediów Społecznościowych
Może Cię zaskoczę, ale nie musisz dodawać regularnie postów. Co więcej – tak jak wspominałem nie mają one większego wpływu na decyzję potencjalnego klienta. Wystarczy, że raz a porządnie zadbasz o FUNDAMENTY FACEBOOKA ORAZ INSTAGRAMA. Lepiej mieć jasny i czytelny profil, który w kilku bazowych postach opisuje i przedstawia działanie Barber Shopu, niż „wysypisko śmieci” bezwartościowych postów w których ciężko się odnaleźć i nic z nich nie wynika.
To bardzo ważne, by zadbać o FUNDAMENTY. Niestety bardzo często są one strasznie zaniedbane, mimo tego, iż nie wymagają ciągłej pracy, a jednego konkretnego działania. Zadbaj o nie, a jeszcze bardziej zwiększysz potencjał pozyskiwania klientów właśnie poprzez Social Media.
Największy sekret skutecznej reklamy Barber Shopu
Na usługę w Barber Shopie pozyskuje się klientów w nieco inny sposób niż w salonie fryzjerskim. Dzieje się tak ze względu na podstawową różnicę w grupie docelowej – płeć. Mechanizmy sprzedaży i marketingu wykorzystując w nich jednocześnie siłę perswazji różnią się od siebie. W skrócie: na kobiety działają inne komunikaty, a na mężczyzn inne komunikaty.
By to zrozumieć zadaj sobie najważniejsze PYTANIE..
Dlaczego potencjalny klient decyduje się na wybór konkretnego obiektu?
Myślę, że się ze mną zgodzisz, że dobra jakość wykonanej usługi to oczywiście najważniejszy element Twojej reklamy, jednakże to już pewnego rodzaju standard zachowany w większości Barber Shopów – nawet jak masz inne zdanie to nie ma znaczenia. Prawdopodobnie patrząc na kwestie marketingu źle do tego podchodzisz. Może Ty widzisz, że Twój zespół robi lepiej od innych, ale czy potencjalny klient zauważa różnicę? Oczywiście nie chodzi o skrajności..
Zastanów się DLACZEGO klient może chcieć wykonać konkretną usługę, co jest w jego głowie. Może to jakiś problem, a może potrzeba? Zdefiniuj co ma wpływ na to, by Twój potencjalny klient przyszedł i wykonał usługę w Twoim gabinecie. Gdy poznasz prawdziwe DLACZEGO swoich klientów dowiesz się jak docierać do nowych odbiorców, by stali się Twoimi nowymi klientami.
Uwaga: Na jedną usługę możesz znaleźć nawet klika najczęstszych powodów, które powodują ostateczną decyzję u Twojego potencjalnego Klienta!
Brak pomysłów?
No tak, na samym początku zmiana takiego podejścia do myślenia o marketingu może okazać się trudna, ale zaufaj mi, że to kwestia praktyki. Nie chciałbym jednak zostawiać Cię bez praktycznych przykładów dlatego też postanowiłem podzielić się z Tobą moimi kilkoma obserwacjami w tym zakresie.
– osoba, która chce zadbać o swój wygląd, ale jednocześnie spędzić czas w miłym gronie oraz w fajnych warunkach
– osoba, która chodzi do innego obiektu, jednakże zaczyna zauważać pewne niedociągnięcia (np. opóźnienia) To idealny czas, by odpowiednim komunikatem przygarnąć takiego mężczyznę do swojego Barber Shopu jeśli konkurencji na nim nie zależy.
– osoba, która chciałaby zapuścić brodę i chętnie pozna przydatne wskazówki
– osoba, która chodzi do innego obiektu, ale wykorzystując niektóre łączące się informacje przekonujesz ją do swojego obiektu. Brzmi magicznie, jednak spójrz – gdy ktoś zbliża się do swoich urodzin, a Ty wyświetlisz mu się kreatywnym komunikatem reklamowym z życzeniami (tak możesz to zrobić dzięki Reklamie Facebook Ads) masz ogromną szanse, by również wyciągnąć taką osobą spod skrzydeł Twojej konkurencji.
Dobra, więcej przykładów zatrzymam dla siebie, bo podobno już Twoja konkurencja zaczyna narzekać 😊
4 Filary i Przetestowane Schematy Reklam w Barber Shopie
Zadbaj o swoje zdjęcia jednym kliknięciem
Co zawiera produkt?
– 10 Upiększających Filtrów, dzięki którym będziesz mógł odmienić każde zdjęcie przedstawiające efekty Twojej pracy, co korzystnie wpłynie na ilość pozyskiwanych klientów. Nie potrzebujesz umiejętności edycji, by również cieszyć się ładnymi zdjęciami, wystarczy, że skorzystasz z jednego z filtrów.
– Instrukcję Instalacji Filtrów na Twoim Smartfonie, która przedstawi Ci jaką aplikację musisz pobrać oraz jak zapisać zakupione filtry na Twoim smartfonie.
Koszt filtrów to 49 zł za wszystkie z 10 dostępnych filtrów
Poznaj metodę, której nie stosuje (prawie) nikt
Poznane wyżej strategie sprawdzają się wyśmienicie w przypadku tego rodzaju biznesów. Jednakże jeśli komuś zależy jeszcze bardziej na większym rozwoju Barber Shopu warto pomyśleć nad sposobem, którego niemalże nikt w branży nie stosuje. Czy to oznacza, że jest to mało opłacalne skoro tego nikt nie praktykuje? Wręcz przeciwnie! Tą metodę osobiście uznaje za bardzo przydatną – a najlepsze efekty długofalowe można wyciągać właśnie dzięki tej strategii. Poniżej zamieszczam kilka kroków na których bazuje ta metodologia.
Uwaga! Bardzo ważną kwestią jest to, by bazować na klikalnej tematyce to raz. A dwa – w artykule przedstawić w sprytny sposób swoją ofertę (używanie siły perswazji, języka korzyści oraz złotego kręgu)
Prowadzenie Płatnych Kampanii Reklamowych Facebook Ads
Usługa opiera się o:
1. Szczegółowy brief marketingowy
2. Założenie oraz konfigurację managera reklam
3. Stworzenie docelowych grup odbiorców
4. Obsługę graficzną postów reklamowych
5. Pełny zakres pisania tekstów reklamowych
6. Pełną analitykę skuteczności konkretnych kampanii reklamowych
W pełni zadbam osobiście wraz ze swoim zespołem o to, by stworzyć kompletny plan marketingowy dostosowany do salonu/obiektu, który będzie opierał się na zebranym doświadczeniu oraz technikach, które sprawdzają się najlepiej u osób współpracujących już ze mną posiadających placówki o podobnej specyfikacji. Wykorzystuję najbardziej zaawansowane metody marketingu związanego z Facebook Managerem Reklam, co umożliwia mi ciągły kontakt z potencjalnymi klientami. Marketing Salonów jest specyficzny, a najważniejszy aspekt, który mogłem dotychczas zauważyć to z całą pewnością model budowy silnej marki gabinetu. Gdy zadbamy o ten element stajemy na wygranej pozycji wśród naszej lokalnej konkurencji.
W związku z obecnymi cięższymi warunkami prowadzenia działalności ze względu na lock-down narzucony z góry oraz zwiększony strach potencjalnych klientów (pandemiczny/ekonomiczny) mam do zaoferowania specjalnie dostosowany pakiet, który opiera się na 100% zleceniu nam działań reklamowych w niżej cenie niż cena regularna. Do 10 lipca oferujemy 3 miesięczną współpracę w cenie 750 zł / mc (regularnie 1300 zł / mc). Dodatkowo z każdym klientem ustalamy możliwy budżet reklamowy (300/700 zł). W dużej mierze zależy to od tego w jakim czasie klient chce w wystarczający sposób rozreklamować swoją placówkę. Średni czas ciągłej współpracy to okres od 3 do 6 miesięcy. W tym okresie jesteśmy w stanie zminimalizować działania marketingowe do minimum ze względu na zbudowaną przez nas sieć nowych klientów.
Co zyskujesz decydując się na współpracę?
Przede wszystkim możliwość zajęcia się w 100% Twoimi najważniejszymi zajęciami podczas Twojej pracy. Twoim priorytetem powinna być wysoka jakość obsługi klienta w salonie, doszkalanie się oraz swojego zespołu, by zwiększać posiadane umiejętności. Nie ukrywajmy, że tworzenie reklam, zarządzanie nimi oraz stałe konfigurowanie wraz z ich analityką nie zajmuje mało czasu. Doba ma tylko 24 godziny, a sen oraz relacje z bliskimi nie powinny być zachwiane z powodu przeznaczania czasu i energii na tworzenie i publikowanie reklam, które jak się później okazuje nie przynoszą zadowalających efektów. Oczywiście, że można się tego nauczyć. Marketing w Social Media jest jak każda inna umiejętność. Pytanie tylko, czy aby na pewno masz na to czas? Wybierając tą drogę również możesz dojść do świetnych wyników, jednak będzie to wymagać dłuższego czasu, no i przede wszystkim nauki na własnych błędach. Zawsze będę powtarzał, że nauka na własnych błędach jest okej, ale jeśli jest tylko możliwość to lepiej uczyć się na błędach innych. Na płatne reklamy Facebook Ads wydałem już ponad 215 tys. złotych. Czas oraz pieniądze, które zainwestowałem nauczyły mnie najlepszych metod, najlepszych strategii, które dziś z pełną odpowiedzialnością kopiuje do biznesów moich klientów.
Jednakże przygotowałem również alternatywę!
Jeśli przykładowo masz czas na zarządzanie reklamami Twojego salonu, jednakże potrzebujesz konkretnej instrukcji (co, gdzie kliknąć), by prawidłowo uruchomić skuteczne reklamy, które generują klientów to poniższy produkt/usługa właśnie Ci na to pozwoli. To gotowe i przetestowane schematy reklam, które można samodzielnie odwzorować do swojego Barber Shopu i także cieszyć się osiąganymi rezultatami. Pakiet ten polega na stworzeniu przez nas schematów reklam Twojego obiektu – wszystko wdrażamy w manager reklam. Dodatkowo wysyłamy instrukcję jak samodzielnie w prosty sposób powielać konkretne reklamy przykładowo w sytuacji gdy znów chcemy zwiększyć ilość wizyt. Jest to koszt jednorazowy w kwocie 1200 zł. W tej cenie zdradzamy również kwestie związane z omawianym artykułem generującym klientów. Bez tego aspektu można skorzystać już z tego pakietu w kwocie 1000 zł.
Dzięki tym schematom:
– Dowiesz się jak prowadzić swoje media społecznościowe w sposób, który pozwoli Ci zwiększać sieć klientów
– Zobaczysz i nauczysz się jak SAMODZIELNIE w kilka minut możesz tworzyć reklamy, które są skuteczne
– Poznasz gotowe schematy i strategie, którymi warto się kierować, by dynamicznie zwiększyć zainteresowanie
– Dowiesz się dlaczego będziesz miał przewagę nad konkurencją, która robi reklamy “PROMUJĄC POST”
Jest to
dla Ciebie jeśli chcesz:
1.
Zbudować silną markę lokalną
Tutaj istotnym faktem
jest to by odróżnić działanie mające na celu pozyskiwania większej ilości
polubień od faktycznie rzetelnych działań mających na celu budować większą
świadomość lokalną mieszkańców, którzy faktycznie z największych
prawdopodobieństwem mogą zostać Twoimi klientami. Pod żadnym pozorem
nie kupuj sobie obserwujących, polubień, czy botów mających na celu zwiększać
zasięgi – to droga donikąd. A z całą pewnością nie do większej ilości
klientów, a chyba na tym Ci głównie zależy? Jeśli chcesz w pełni wykorzystać
swoje media społecznościowe w celu budowy silnej marki lokalnej to schematy
zawarte w tym produkcie pozwolą Ci na dynamiczne wdrożenie gotowych reklam,
dzięki czemu efekty będziesz mogła zobaczyć już w pierwszym tygodniu
2.
Pozyskiwać nowych klientów poprzez Social Media
Bez zbędnego owijania w
bawełnę poprzez Facebook i Instagram możesz generować od 100 do 300
nowych kontaktów miesięcznie. Czy ulotki, banery, radio – dają Ci taki
zwrot i ruch w Twoim salonie? Każda z form reklamy może okazać się skuteczna,
jednakże zawsze należy skupiać się na tej która generuje najlepsze rezultaty.
Nawet jeśli dotychczas już coś robiłaś z płatnymi reklamami na Facebooku, to
zapewne popełniałaś najczęstsze błędy, które uniemożliwiają uzyskanie
zadowalających efektów.
Czy jednorazowa
inwestycja 1000/1200 zł się zwróci? Na to chyba nie muszę odpowiadać 😊
Potrzebujesz Więcej Informacji?
Zapraszam do skorzystania z całkowicie darmowej konsultacji telefonicznej na której omówimy wszystkie najważniejsze szczegóły związane z prowadzeniem działań marketingowych Twojej firmy.
Mail: beautybrandmedia@gmail.com
Tel: 530 077 816