Dzisiejszy artykuł kieruje dla fizjoterapeutów, którym zależy na pozyskaniu większej ilości klientów. Jeśli Twoim problemem jest to, iż ciężko buduje Ci się listę nowych kontaktów to w tym artykule przedstawię Ci konkretne metody, dzięki którym pozbędziesz się tego problemu raz na zawsze, a jednocześnie zbudujesz system, który będzie pozyskiwał nowych klientów w zautomatyzowany sposób. Przedstawię Ci 3 najskuteczniejsze sposoby generowania większej ilości wizyt w Twoim gabinecie, dzięki użyciu płatnych reklam na Facebooku lub/i Instagramie.
Nie ma co ukrywać, że rosnąca konkurencja na rynku jest coraz większa, nie mniej jednak osób, które potrzebują pomocy specjalisty wcale nie brakuje. Stąd też nadal jest miejsce dla każdego fizjoterapeuty, któremu zależy na zbudowaniu swojej silnej marki lokalnej. Jednakże musimy podejść do tego z głową oraz rozsądną strategią.
Jak skutecznie podwoić sprzedaż swoich usług?
Poniżej przedstawię Ci piramidę, która obrazuje całą grupę potencjalnych klientów na reklamowaną usługę. Dzięki temu schematowi zdasz sobie sprawę do kogo najbardziej warto docierać komunikatem bezpośredniej sprzedaży oraz dlaczego tak istotnym elementem jest tworzenie wysokiej jakości postów, czy szeroko rozumianego contentu. W sytuacji w której zależy Ci na długoterminowych i najlepszych efektach powinieneś koniecznie zadbać o ten aspekt, tworząc plan contentu, który zadowoli i przyciągnie jak największą grupę zainteresowanych odbiorców, którzy dzięki tej strategii staną się Twoimi płacącymi klientami.
3% – KUPUJE TERAZ
17% – ZBIERA INFORMACJE
20% – MA ŚWIADOMOŚĆ PROBLEMU/POTRZEBY
60% – BRAK ŚWIADOMOŚCI PROBLEMU/POTRZEBY
Możemy więc jasno stwierdzić, że najlepsza grupa do której możemy kierować reklamę sprzedażową to 3% potencjalnych klientów. Mogłoby się wydawać, że to mała część grupy i reklama nie będzie przynosiła wymiernych rezultatów.. Nic bardziej mylnego! To właśnie tej grupie w pierwszej kolejności powinno się przedstawić reklamę oferującą Twoje usługi, gdyż to właśnie osoby z tej grupy będą w stanie bezpośrednio umówić się na wizytę. Dzięki temu Twoja reklama jest tania i najbardziej dochodowa, ze względu na to iż dociera do najbardziej zainteresowanych osób, dzięki czemu sprzedaż powinna utrzymywać się na wysokim poziomie.
Jednakże musimy zwrócić uwagę również na pozostałe części piramidy. Przykładowo 17% grupa „zbierająca informacje” określa osoby, które np. szukają odpowiedniego fizjoterapeuty, który zapewni im profesjonalne podejście i chęć pomocy rozwiązania ich problemu. Być może część z nich jest niezadowolona z ich poprzedniej wizyty u innego fizjoterapeuty i tym razem potrzebują zbudować większy próg zaufania do specjalisty wykonującego usługę. Dla takich osób liczyć się będą: opinie, efekty, przedstawiony zespół, zobrazowana praca gabinetu. Reklamę ukierunkowaną na sprzedaż również będziemy wyświetlać tej grupie osób, jednakże aby przyniosła ona najefektywniejsze rezultaty musisz zadbać o wcześniej wspomniane elementy, które zadbają o budowę zaufania nowych odbiorców do Twojego gabinetu / Twojej marki osobistej.
Kolejną częścią piramidy są osoby, które co jakiś czas myślą nad wybraniem się do specjalisty, jednakże pojawiają się w ich głowie obiekcje hamujące umówienie wizyty. Twoim celem jest, by osoby takie zainspirować do zmiany oraz zachęcić do działania. Możesz to uczynić poprzez tworzenie contentu tematycznego, czy akcją limitowaną, dzięki której osoby te będą mieć szansę do skorzystania ze specjalnej okazji.
Ostatnią częścią piramidy są osoby, które nie zastanawiają się nad skorzystaniem z pomocy fizjoterapeuty. Stąd też najciężej będzie ich przekonać do tego, by umówili się TU I TERAZ na wizytę. To właśnie dlatego kierując bezpośredni komunikat sprzedażowy do tej części grupy narażamy siebie na uzyskanie bardzo niskiej konwersji (sprzedaży). Dla tej grupy warto tworzyć interesujący content edukujący, dzięki czemu długofalowo będziemy mogli wpływać również i na decyzje tej części grupy potencjalnych klientów.
Dlaczego warto korzystać z reklam na Facebooku?
Skoro prowadzenie swoich mediów społecznościowych jest całkowicie darmowe, to dlaczego opłaca się korzystać z płatnych kampanii reklamowych Facebook ADS? Po co i dlaczego mamy płacić facebookowi za to, żeby wyświetlał nasze komunikaty reklamowe? Tego dowiesz się dzięki dzisiejszemu artykułowi!
UWAGA!
Jedna bardzo ważna sprawa- mówiąc płatne kampanie reklamowe facebook ADS nie mam na myśli używania tej klasycznej metody niebieskiego przycisku, który zawsze znajduje się pod Twoim opublikowanym postem! Osobiście jako marketer nie zalecałbym korzystania z tej metody promowania, ze względu na to, iż wykazuje się ona dużo mniejszą skutecznością! Chociażby ze względu na to, że daje ona nam mniejsze możliwości już na samym starcie- Tak więc, nie ma co tutaj porównywać tej metody, do używania Facebook menadżera reklam. 🙂
RODZAJE RUCHÓW
- RUCH ORGANICZNY
Ruch organiczny to wszelkie działania, które wykonujemy nie płacąc. Jest to wszystko, co związane jest z publikacją zwykłych postów, wszystko co związane z dbaniem o swoje fundamenty w mediach społecznościowych. Wszystko co związane z darmowymi sposobami i metodami na zwiększenie zasięgów, będzie zaliczało się do ruchu organicznego.
- RUCH PŁATNY
Jeśli mowa o ruchu płatnym, tutaj mowa o wszystkich płatnych działaniach- czyli oczywiście najczęściej będzie tutaj chodziło o płatne kampanie reklamowe z użyciem Facebook ADS i to też zalicza się do ruchu płatnego.
Jednakże, jeśli zależy nam na uzyskaniu najlepszych rezultatów z możliwych powinniśmy te dwa ruchy ze sobą POŁĄCZYĆ!
Gdy zadbamy odpowiednio o ruch organiczny, a do ruchu organicznego dodamy ruch płatny czyli płatny kampanie reklamowe, to dzięki temu będziemy mogli się cieszyć najlepszymi rezultatami. Dlaczego? Ze względu na to iż jeśli my ruchem płatnym, kampaniami reklamowymi ściągniemy dużą rzeszę nowych odbiorców, którzy na przykład dotychczas jeszcze nie znali Twojej marki, nie znali Twojego gabinetu, to w drugiej kolejności należy się odpowiednio nimi zaopiekować! Oznacza to w mediach społecznościowych, że dlatego istotnym elementem jest to by zadbać o fundamenty, czyli te bazowe kluczowe posty, by ten profil społecznościowy był przejrzysty i czytelny dla nowych osób, a w drugiej kolejności należy zadbać o content marketing, czyli to, co publikujemy. Musi to być pewnego rodzaju atrakcyjne dla odbiorców zainteresowanych Twoimi usługami.
Tylko w ten sposób będziemy mieli świadomość tego, że odpowiednio zaopiekowaliśmy się leadem, nowym kontaktem, nowym odbiorcą ściągniętym z reklamy!
Główna, podstawowa korzyść dlaczego warto korzystać również z kampanii reklamowych jest taka, że w sytuacji gdy zadbamy tylko i wyłącznie o ruch organiczny (wszelkie darmowe działania), to niestety, ale musimy być świadomi tego, że nasz rozwój nie będzie zbyt dynamiczny!
Jest to bardzo ważne, by zadbać o ruch organiczny. Jednakże raczej tutaj nastawiamy się na efekty długofalowe, long-termowe, które będą oczywiście się pojawiać, jednak nie możemy oczekiwać zbyt dużo od zadbania o sam ruch organiczny. Dlatego przedstawiałem schemat, gdzie te dwa ruchy ze sobą łączymy w całość, dodajemy do siebie i generujemy najlepszy rezultat, ze względu na to, iż tylko kampaniami reklamowymi możemy dynamicznie szybko, nawet jeszcze pierwszego dnia dotrzeć do prawie każdej potencjalnie zainteresowanej osoby na Twoją usługę czy też usługi dlatego też warto dorzucić tutaj do działań płatne kampanie reklamowe.
INTERNET to miejsce, w którym znajdują się Twoi potencjalni klienci
Nie ma co ukrywać, że obecnie prawie każdy używa mediów społecznościowych, czy też internetu. Tak więc, nawiązując do tego co już mówiłem wcześniej, należy skupić się na miejscach w których możemy dotrzeć do swojej grupy docelowej! Powinniśmy szukać miejsca w którym nasi klienci przebywają sporo czasu, a właśnie media społecznościowe i internet są takie miejscami! Dlatego też, warto zainwestować swój czas i rozwój w naukę jak tego dokonywać, by skutecznie docierać do swojej grupy klientów.
Kolejną kwestią jest oczywiście to, że jest to najłatwiejsza forma przykucia uwagi nowej osoby, która nas jeszcze nie zna. Co jak co, ale w mediach społecznościowych, w internecie spędzamy bardzo dużo czasu. Jak statystyki pokazują- coraz więcej! Z tego też powodu, najłatwiej nam jako reklamodawcom przykuć uwagę nowych odbiorców.
Kolejną zaletą z całą pewnością będzie to, jak bardzo tanio, szybko i skutecznie możemy docierać do swojego wymarzonego klienta docelowego. JAK? No właśnie wykorzystując płatną formę reklamową. Za to, że płacimy facebookowi, instagramowi za wyświetlanie się komunikatów reklamowych stworzonych w menadżerze reklam, jesteśmy w stanie nawet dzisiaj dotrzeć do wszystkich lokalnych odbiorców przekazując swoją informację, którą chcemy im przekazać. Oczywiście, należy do tego podejść odpowiednią strategią, wiedzieć jak to zrobić.
Wydając od 200 do 500 zł docieramy do dosłownie każdego, czym tylko chcemy- dowolną akcją, którą zorganizujemy!
Dodatkowo, jedną z większych zalet reklamowania się na Facebooku i Instagramie jest to, że gdy stworzymy raz skuteczny model reklam, skuteczny model sprzedażowo- marketingowy to później będzie on cały czas dla nas pracował!
Jak wygląda proces tworzenia reklamy na Facebooku / Instagramie?
Kampania – ustalamy konkretny cel jaki nas interesuje. Możemy generować wejścia na ofertę, która znajduje się na stronie, możemy zwiększać zasięg swojego posta, możemy budować silną rozpoznawalność lokalną, możemy pozyskiwać kontakty od potencjalnych klientów.
Zestaw reklam – strategiczne miejsce, w którym ustalamy takie miejsca jak odbiorców, którzy mają reklamę zobaczyć, umiejscowienie reklamy, czyli miejsca gdzie Twoja reklama ma się wyświetlać, czy kwestie budżetu reklamowego.
Reklama – to to co najczęściej kojarzy się z reklamami, czyli kreacja reklamowa, którą widać „gołym okiem”. Czyli to co zobaczy Twój docelowy odbiorca (obraz reklamowy, nagłówek reklamowy, tekst reklamowy)
3 NAJSKUTECZNIEJSZE SPOSOBY REKLAMOWANIA GABINETU FIZJOTERAPEUTY
1. Pozyskiwanie kontaktów poprzez formularz zgłoszeniowy
2. Przekierowanie odbiorów do strony internetowej (np. artykuł tematyczny)
3. Pozyskiwanie kontaktów poprzez Messenger
KROK 1: Cel reklamowy
KROK 2: Grupa odbiorców
1. Podstawowa (lokalne osoby, bez większego zawężania)
2. Grupa niestandardowa (remarketing)
3. Grupa podobnych odbiorców (osoby, które np. są o podobnych specyfikacjach do naszych dotychczasowych klientów)
KORK 3: kreacja reklamowa
REKLAMA MUSI:
1. PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ
2. ZATRZYMAĆ UWAGĘ
Marketing to nie WYDATEK.
Marketing to INWESTYCJA.
To diametralna różnica. Sposób reklamowania się nie jest Twoim wydatkiem, a inwestycją w rozwój Twojej firmy. Nie powinniśmy więc klasyfikować tego pytaniem, czy warto się reklamować. Jeśli Twoim celem jest pozyskanie większej ilości klientów to ZAWSZE warto się reklamować.
Rozumiem jednak Twoje obiekcje i myśli, że problemem nie jest inwestowanie, a sytuacja w której okazuje się, że przeprowadzony marketing jest nieskuteczny. Z tym się zgodzę, by osiągnąć zamierzone rezultaty należy wiedzieć jak, kiedy i gdzie prowadzić swoje działania marketingowe, by przynosiły nam nowych klientów. Z tego powodu dzielę się dzisiaj z Tobą wskazówkami, które pomogą Ci zoptymalizować marketing Twojego gabinetu przy użyciu płatnych reklam Facebook Ads.
Nie musisz się martwić - wiedza, którą przedstawię Ci w tym artykule nie jest w żadnym wypadku wiedzą "wyssaną z palca"
To tylko kilka przykładów kont reklamowych na których prowadzę kampanie reklamowe. W samym 2020 roku wydaliśmy ponad 600 000 zł budżetu reklamowego w Facebook Ads, dzięki czemu wiemy co sprawdza się w tej branży najlepiej, na co odbiorcy reagują najlepiej.
Nie umieszczam tych screenów po to, by się chwalić. Uważam, że właściwie to nie ma czym! Chcę Ci tylko pokazać, że jestem praktykiem, który każdego dnia działa w marketingu.
Co o współpracy mówią nasi klienci?
Potrzebujesz Więcej Informacji?
Pamiętaj, że rozwój Twojej marki zależy tylko od Ciebie, a ja jestem tutaj, by Ci w tym pomóc!