KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE
SPIS TREŚCI
Przez przedsiębiorców jest to platforma bardzo często kojarzona tylko z dodawaniem ładnych, prywatnych zdjęć oraz miejscem spędzania wolnego czasu przez młode osoby. Jak pokazują statystyki – wcale tak nie jest. Na Instagramie znajdziemy młode, jak i starsze pokolenie. To czy wykorzystamy potencjał prowadzenia firmowego konta w tej platformie zależy już tylko od nas.
Marketingowa Biblia Linergistek
To jedyna książka na świecie, która powstała dla linergistek z zakresu skutecznego pozyskiwania nowych klientek. Otrzymujesz w niej gotowe rozwiązania marketingowe, narzędzia i strategie w celu zwiększenia sprzedaży usługi makijażu permanentnego.
Poznasz metody, dzięki którym zbudujesz dochodowy biznes w branży PMU oraz dowiesz się jak działać, by już nigdy nie martwić się o braki w terminarzu.
Zachęcam również do obejrzenia mojego filmu w którym przedstawiam jak ze 190 zł wygenerowałem 28 000 zł przychodu dla Linergistki
W poniższym artykule przedstawię Ci elementarne kwestie dotyczące efektywnego prowadzenia konta na Instagramie
Jak sprawić, by potencjalne klientki wybierały Ciebie?
Należy sobie uświadomić jak ważnym aspektem jest posiadanie gotowego, przetestowanego i skutecznego procesu, który będzie pozyskiwał nowe klientki. Dobrze wiem, że procesy, czy też procedury są zaniedbane w pracy Linergistek, a pełnią one jedną bardzo ważną kwestię – ułatwiają pracę, a jednocześnie automatyzują proces pozyskania nowych klientek. Jeśli nie będziesz działała schematem, który się sprawdza, to za każdym razem będziesz w sytuacji, w której to tracisz czas na wykonywanie zbędnych czynności, które wcale nie przyczynią się do pozyskiwania nowych klientek na usługę makijażu permanentnego.
Jednakże teraz chciałbym, abyś zastanowiła się co decyduje o wyborze Linergistki? Wejdź w buty swoich klientek i zastanów się na co zwracają uwagę. Dlaczego masz to zrobić? Bo często wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego dlaczego powinno się dbać o swój wizerunek w social mediach lub dlaczego Instagram nie pozyskuje zadowalającej ilości nowych klientek.
Na początek, przedstawiam DWA KLUCZOWE ASPEKTY ZWIĄZANE Z ETAPAMI POZNAWCZYMI NA INSTAGRAMIE
- PRZYCIĄGNIĘCIE UWAGI
- PRZYTRZYMANIE UWAGI
Po pierwsze, by ktoś nas mógł znaleźć potrzebuje nazwy, więc to ważne, by wykorzystać pewne zalety prowadzenia firmy lokalnej. Na Instagramie mamy możliwość wykorzystania dwóch nazw, które mogą się od siebie różnić. Warto to wykorzystać zawierając w nich odmienne frazy/słowa kluczowe dla naszej firmy. Tym samym zwiększamy szansę na ukazanie się osobie, która będzie szukała konkretnych fraz, czyli bezpośrednio naszej potencjalnej klientce. Dodatkowo nazwa użytkownika to ta nazwa, która wyświetla się innym, gdy polubiliśmy ich zdjęcie. Warto więc zwiększyć swoje szanse na kliknięcie w nasz profil przez tę osobę. Konkretna i jasna nazwa nam to umożliwi.
Pamiętaj, by również zadbać o dobre zdjęcie profilowe, gdyż one także ma swój duży udział podczas pierwszego etapu, czyli przyciągnięcia uwagi.
Po drugie gdy ktoś już nas znajdzie to pierwsze co widzi to.. TAK – nasz biogram. Dzięki dobrze sporządzonemu opisowi jesteśmy w stanie jasno określić nowej osobie najważniejsze dla niej informacje. Spójrz. Udało się pozytywnie przejść etap pierwszy, zachęciłaś kogoś do odwiedzenia Twojego Profilu. Połowa sukcesu za Tobą. Teraz jeszcze osoba ta musi kliknąć obserwuj i zacząć śledzić Twoje posty, a jeszcze później zapisać się do Twojego Salonu. Większość salonów ma już z tym ogromny problem. W zupełności nie dbają o kolejne istotne elementy zatrzymania uwagi nowej osoby przeglądającej ich profil. Oczywiście jest to ogromnym błędem – dla nich. Znów dla Ciebie ogromną szansą na szybkie przebicie się nad swoją konkurencją. Czytając ten artykuł jesteś może w 15% grupie przedsiębiorców, której zależy na rozwoju swojej firmy. Z tego też powodu przejdźmy do konkretów.
Poniżej po krótce omówię elementarne kwestie związane z Instagramem. Chcesz dowiedzieć się więcej? W dalszej części artykułu rozwinę każdą kwestię tak, aby rozwiać Twoje wszelkie wątpliwości i abyś w łatwy sposób mogła wyciągnąć ogrom przydatnej wiedzy! Jednakże, gdy chcesz poznać sekrety skutecznego prowadzenia Instagrama Linergistki to polecam zapoznać się z moim Ebookiem, w którym dowiesz się wszystkiego jak przebić się nad konkurencją.
ZAPISZ SIĘ NA DWUMIESIĘCZNĄ, BEZPŁATNĄ AKADEMIĘ MARKETINGU DLA LINERGISTEK!
9 Najważniejszych Elementów Instagrama Linergistki
1. Ustawienia
Warto prowadzić profil o charakterze firmowym, dzięki czemu będziemy mieli dostępne statystyki naszego konta, a jest to nieodzowny element obserwacji czy podążamy w dobrym kierunku. Zalety konta firmowego:
– Dostęp do wskaźników skuteczności relacji i promowanych postów.
– Wgląd w statystyki dotyczące obserwujących Cię osób i ich reakcji na Twoje posty i relacje.
– Możliwość dodania informacji o firmie, np. godzin pracy, lokalizacji i numeru telefonu.
Warto także połączyć swojego Instagrama ze swoim Fanpage’m.
2. Nazwa użytkownika
Jest to fraza, która po wpisaniu w wyszukiwarkę Instagram’a wyświetli nasz profil. Podobnie jak na Facebook’u mamy tutaj możliwość określenia dwóch nazw, co daje nam większe pole do działania głównie w zakresie zwiększenia szans wyszukania naszego profilu. Warto w jednej nazwie kierować się zasadami, jak w przypadku nazwy Fanpage (usługa/nazwa + lokalizacja), znów w drugiej nazwie wykorzystać swoje imię i nazwisko, bądź gdy prowadzimy salon – jego nazwę . Z całą pewnością warto skorzystać z fraz związanych z lokalizacją, zawodem, bądź typem świadczonych usług. Pamiętaj, że główna nazwa to jeden z dwóch elementów, które składają się na przyciąganie uwagi na Instagramie.
3. Zdjęcie profilowe
Aby zachęcić kogoś do wejścia na nasz profil, pierwsze, czym możemy się wyróżnić spośród miliona kont, to nieszablonowym zdjęciem profilowym. Warto skorzystać z rzucających się w oczy kolorów w tle oraz naszej twarzy/logo. Kolejnym ważnym aspektem jest to, by zdjęcie profilowe dla całkowicie nowego odbiorcy jasno przedstawiało czym możemy się zajmować, czego może się spodziewać odwiedzając nasz profil.
4. Biogram
Miejsce w którym zdecydowanie powinniśmy podkreślić kilka najważniejszych informacji.
Umówmy się, dokładne opisanie swoich działań używając 150 znaków jest po prostu niemożliwe. Koniecznie więc należy zaznaczyć tam tylko kluczowe informacje na nasz temat. Ustalając swój biogram kieruj się tym, co najbardziej chciałaby wiedzieć Twoja potencjalna klientka. Format ułożenia i rozpisania powyższych elementów jest dowolny. Najczęściej korzysta się z wypunktowania najważniejszych informacji, bądź dłuższego zdania zawierającego wszystkie szczegóły. Pamiętaj jednak, by zadbać o PRZEJRZYSTY i JASNY KOMUNIKAT.
5. Link
Warto zwrócić uwagę, że biogram jest jednym z dwóch miejsc, w których możemy ulokować link do np. strony internetowej. W branży biznesów lokalnych najczęściej wykorzystuje się właśnie łącze do naszej witryny. Dzięki czemu najbardziej zainteresowane osoby mogą dokładnie przyjrzeć się naszej ofercie. Dlatego też istotną rolę odgrywa Twoja strona Internetowa.
6. Wyróżnione relacje
Umożliwiają każdej nowej osobie na naszym profilu na lepsze zapoznanie się z tym, co robimy, co oferujemy i co świadczymy. Warto stworzyć kilka podstawowych tematów, na które będzie można zerknąć tuż pod naszym BIO. Może to być zakładka: ,,Kontakt”, ,,Opinie”, ,,Metamorfozy” itp. Gdy o to nie zadbamy, to w żadnym wypadku nie informujemy swoich odbiorców o najważniejszych szczegółach naszej firmy, a z całą pewnością nie ułatwiamy im znalezienia poszczególnych informacji.
7. Relacje
Instagram podzieliłbym na 2 główne miejsca:
– Główne posty
– Relacje
Chcąc wykorzystywać cały potencjał Instagrama zdecydowanie powinniśmy korzystać z obu tych form przekazu. Najczęściej można jednak spotkać sytuację, w której to publikuje się główne posty, a o relacje nie dba w żaden sposób. Publikując w tym miejscu niewartościowe materiały, bądź co gorsze nie publikując nic. Tym sposobem sami tracimy cenny zasięg, który moglibyśmy uzyskać podczas tworzenia dobrych Instagramowych relacji. Zacznij dokumentować to, co dzieje się w Twojej firmie. Informuj co robisz, co robicie. Potraktuj to miejsce, jak sama nazwa zresztą wskazuje, jako punkt do budowania i podtrzymywania relacji ze swoimi odbiorcami. Wykorzystuj takie elementy, jak dodawanie lokalizacji, hasztagu (jednego) oraz twórz je w kreatywny i ciekawy sposób.
8. IG TV
Za pomocą IGTV również możesz prezentować metamorfozy, nagrywać filmy bardziej edukacyjne lub takie, w których opowiadasz o swoich ulubionych produktach. Możesz przedstawić swój team lub poświęcić kilkuminutowy materiał na przedstawienie swojego salonu. Tworzyć tutoriale i testować nowości. Dosłownie wszystko, co podpowie Ci twoja kreatywność!
9. Główne posty
Czyli nasza główna tablica publikowanych przez nas treści. Koniecznie musimy zadbać o to by wszystko co publikujemy było:
- Wysokiej jakości
- Wartościowe dla odbiorcy
- Regularne
Na Instagramie możemy publikować w tej sekcji zdjęcia, grafiki lub filmy. Wszystko to powinno być wysokiej jakości, oznacza to, że gdy robimy zdjęcie, to nie możemy robić go w ciemnym pomieszczeniu, bądź co gorsze pod światło. Instagram takich zdjęć nie kocha. Nie oznacza to jednak, że musimy robić perfekcyjne ujęcia niczym w Hollywood. Nie, wystarczy, że będą dobre. A w sytuacji, gdy zadbasz do tego zdjęcia o wartościowy opis będziesz o krok dalej niż Twoja konkurencja. Co oznacza wartościowy opis? Taki, który rozwiązuje jakiś problem Twoich klientek – taki, który im pomaga. Dzięki temu zbudujesz relację z osobą, której pomogłeś, staniesz się w jej oczach ekspertem. Feed, czyli główna tablica naszego profilu powinna ze sobą współgrać. Jednakże nie należy do tego podchodzić zbyt mocno rygorystycznie, szukając perfekcyjnych połączeń. Mimo to, warto zastanowić się jaki rodzaj treści publikujemy do poszczególnych “okienek”, by cały feed był ze sobą spójny. Świetnie, gdy także spójnie jest przekazywana wartość w postaci treści opisów, bądź filmów tematycznych. Pomyśl więc o motywie i stylu Twojego konta! Większość ludzi to wzrokowcy, to znaczy, że Twoje konto musi być jedną, spójną i przyciągającą uwagę wizytówką!
Jak już omawiamy content marketing to warto również wiedzieć, że w moim sklepie znajduje się produkt pozwalający na szybki sposób tworzenia wyjątkowego profilu na Instagramie i Facebooku, który będzie zachowywał spójność i przejrzystość. Są to gotowe szablony postów w branży PMU. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej i zobaczyć jak to działa koniecznie kliknij „zobacz więcej”.
Co publikować na profilu salonu makijażu permanentnego?
- Metamorfozy naszych klientów
- Opinie naszych klientów
- Przebieg wykonywanej usługi
- Zdjęcia poruszające interesujące tematy dla odbiorców
- Swoje osiągnięcia, przemyślenia, szkolenia
Najważniejsze jest to, by nie wpaść w pułapkę publikacji tylko i wyłącznie metamorfoz swoich klientów.
Owszem, są one naprawdę bardzo istotne, to w końcu wizytówka Twojej pracy. Jednakże takie efekty można zobaczyć również u Twojej konkurencji. Nie trzeba ukrywać tego, że aktualnie dobra jakość wykonanej usługi to standard dobrze prosperujących salonów. Należy więc wyjść z czymś więcej niż tylko pokazywaniem rezultatów naszej pracy. Oczywiście gdybyśmy mieli już zbudowaną silną markę osobistą/lokalną moglibyśmy działać w taki sposób – ze względu na to, iż większość osób do których chcemy docierać, by już nas wystarczająco znała.
Polecam zastosować inny model - pozwalający jednocześnie na budowę silniejszej marki Online. Polega on na publikacji różnego rodzaju treści. Efekty, opinie, nasze wypowiedzi, porady, zdjęcia tematyczne, dokumentowanie ze szkoleń.
Po co? By się wyróżnić, by zbudować silniejszą relację z odbiorcami, by poszerzać swoją listę odbiorców, by pozyskiwać coraz większą ilość nowych klientów.
Jak za darmo zwiększyć zasięgi na Instagramie?
Korzystaj z pasujących do branży hasztagów
Jakich # używać, by przynosiło to zadowalające korzyści dla naszej lokalnej firmy? Jedno jest pewne. Nie wykorzystując sposobu, który w rzeczywistości nic nas nie kosztuje jesteśmy po prostu stratni. Stratni zasięgu, który ucieka nam przez palce za każdym razem, gdy dodamy nowy post. Szczególnie zwróciłbym uwagę na # ze względu na lokalny tryb prowadzenia działalności! Naprawdę w prosty sposób możemy zacząć pokazywać się osobom, które są w naszym pobliżu, jednak dotychczas o nas nie słyszały. Oczywiście samym HASZTAGIEM nie zdobędziemy klientki, ale z całą pewnością dajemy innym szansę, by mogli nas zauważyć. Po to właśnie są hasztagi! Warto zastanowić się czy takie hasztagi pozycjonują nas w miejscu, gdzie faktycznie „przebywa” na Instagramie nasza potencjalna klientka, bo moim zdaniem zdecydowanie warto tu postawić nie na ilość a jakość.
Podstawowe kategorie hasztagów:
1. Specyficzne dla Twojej firmy np. jej nazwa
2. Określające lokalizację
3. Określające zawód/usługę/produkt
4. Połączenie drugiego i trzeciego punktu
KILKA WAŻNYCH UWAG!
– #makijazpermanentnypoznan a #makijażpermanentnypoznań to dwa inne HASZTAGI
– Możesz wykorzystać do 30 hasztagów pod postem
– Korzystając z # lokalizacyjnych staraj się nie wybierać miejsc, w którym przebywają głównie turyści
– Nie zaśmiecaj opisu i dodaj HASZTAGI do sekcji komentarzy (sprawdź czy u Ciebie się sprawdzi)
– Wykorzystuj potencjał różnych #, nie wstawiaj ciągle tych samych
– Nie trać czasu, by pisać je za każdym razem gdy dodajesz post. Zrób sobie kilka list w notatniku z gotowymi HASZTAGAMI. Kopiuj-Wklej, i po sprawie.
Wchodź w interakcje z odbiorcami
Ważnym aspektem jest to, by zawsze doceniać swoją społeczność. Na Instagramie nie liczy się tylko pozyskiwanie obserwatorów, a również budowanie z nimi relacji. Dlatego staraj się tworzyć posty tak, aby wzbudzić chęć skomentowania, a później odpowiadaj na komentarze swoich obserwatorów – radząc im i podchodząc indywidualnie. Zadaj kolejne pytanie, by jeszcze bardziej zainicjować rozmowę i wymianę zdań. Innym sposobem będzie wyróżnienie poszczególnego komentarza i udostępnienie go w swojej relacji z oznaczeniem. Myślę, że osoba ta poczuje się naprawdę wyróżniona – w szczególności, gdy dodamy parę miłych słów od siebie. Co więcej, inni odbiorcy widząc takie zachowanie będą chcieli również znaleźć się na tym miejscu, co zachęci ich do jeszcze większego zaangażowania w Twój profil. Pamiętaj – bądź dostępna dla swoich widzów! Innym świetnym pomysłem jest organizowanie co jakiś czas giveaway/konkursów, co niesie za sobą wiele korzyści. Tego typu akcje mogą niewielkim, bądź zerowym kosztem pozyskać nam świetne zasięgowe wyniki. Tworząc jednak tego rodzaju akcję, rób ją zgodnie z regulaminem panującym na wybranej platformie.
Sprytne pozyskiwanie obserwujących innych kont branżowych
Komentuj profile osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami.
Wyszukuj potencjalne klientki po hasztagach np. określających ich lokalizację. Zaglądaj na profile swoich fanów i dodawaj pod ich postami serduszka czy komentarze. Możesz to samo robić u innych kont branżowych, które śledzą Twoje potencjalne klientki. Skoro mowa już o lokalizacji, ważna rada – nie zapominaj dodawać lokalizacji do publikowanych przez Ciebie postów!
Twórz chętnie udostępniające się treści.
Najłatwiej dokonać tego poprzez relację na Instagramie, gdzie możemy kogoś oznaczyć, co też daje nam dużą szansę na to, że osoba ta udostępni tą relację u siebie. W sytuacji, gdy osobę taką w relacji dziennie ogląda 1000 osób, to właśnie za darmo dotarłaś do 1000 osób. Dlatego często podkreślam, że należy tworzyć wyróżniające, kreatywne relacje, ze względu na to, iż jeśli już udało się nam pokazać w relacji drugiej osoby, to teraz najważniejszym czynnikiem dla nas powinna być ilość wejść w nasz profil z zasięgów tego działania. Jak zadbać o to, by wiele osób odwiedziło Twój profil dzięki temu, że ktoś udostępni Twoją relację u siebie? Musi się to wyróżniać, przykuwać uwagę oraz prezentować ciekawy przekaz. Kolejnym krokiem będzie już zatrzymanie takiej osoby na profilu poprzez danie nam obserwacji – jak tego dokonać? To proste! Nasz profil musi taką osobę zainteresować. Innym ważnym aspektem będzie zachęcenie swoich klientek, by dzieliły się opiniami/efektami w swojej relacji!
Współpraca z Influencerami – to jeden z nowszych modeli marketingowych, który prężnie się rozwija, stąd też warto zacząć wdrażać tą metodę w swój biznes. Influencer to wpływowa osoba w swoim kręgu fanów. Zasadniczo zostać nim może każdy, kto tworzy treści w Internecie. Często błędnie za taką osobę postrzega się kogoś, kto ma przynajmniej kilkanaście tysięcy obserwujących. A nie dostrzega się korzyści swoich lokalnych Instagram’owych twórców, którzy może nie mają setek tysięcy followersów, ale śledzą je np. tylko lokalne osoby! Co bardzo często jest najistotniejsze w pozyskiwaniu korzyści z tego rodzaju marketingu. Podczas wybierania Influencera musisz zastanowić się czy obserwatorzy takiej osoby będą skłonne odwiedzić Twój salon i skorzystać z usług? Czy pokazanie się szerszemu gronu odbiorców u takiej osoby pomoże Ci budować silniejszą markę Online, wzmocnić swoją pozycję na rynku, wyprzedzić konkurencję, pozyskać klientów z publiczności Influencera.
Postaw na publikację w godzinach, w których są aktywni Twoi odbiorcy
W tym punkcie należy zachować odpowiednią taktykę i strategię. Jednakże muszę na wstępie zmartwić większą część osób szukających magicznej metody i pory dnia na opublikowanie swojego posta – patrząc pod całościowym pryzmatem ma to naprawdę mikro-znaczenie w całym procesie pozyskiwania klientek z mediów społecznościowych. Czyli zasadniczo nie ma to większego wpływu, czy Twój post pojawi się o godzinie 09:00, 12:00 czy 21:00. A już tym bardziej NIE MA IDEALNEJ PORY NA PUBLIKACJĘ DLA KAŻDEGO – to nie jest tak, że wrzucając coś o 21:00 Instagram nagle lepiej będzie traktował Twój post. Tutaj jedynym istotnym czynnikiem (zasadniczo nie tylko tutaj!) to Twój.. KLIENT DOCELOWY. Zastanów się kiedy masz największą szansę, by trafić w moment kiedy Twój odbiorca scrolluje tablicę. A zasadniczo mam jeszcze lepszą wskazówkę od ZASTANAWIANIA SIĘ – po prostu TESTUJ. Wrzuć post o podobnej tematyce, wykorzystując podobne zdjęcie/grafikę i tekst danego dnia o 10 rano, a w inny dzień tygodnia opublikuj post o 10 wieczorem. TESTUJ – OBSERWUJ – WDRAŻAJ.
Unikatowe, wyróżniające się treści na głównym profilu
Dlaczego uważasz, że Twoi odbiorcy powinni bardziej angażować się w to, co publikujesz? Bo Tobie się tak wydaje? To troszkę błędny punkt widzenia – już wyjaśniam dlaczego. Niesamowicie sprawdza się tutaj moje autorskie podejście, które jasno podkreśla, że jeśli mój odbiorca nie angażuje się w to, co stworzyłem, to problem tkwi po mojej stronie, nie odbiorcy. Więc kolejne pytanie – dlaczego uważasz, że odbiorca powinien na to reagować? Bo Tobie się tak wydaje, tak? Koniecznie zapamiętaj, że to co publikujesz nie ma podobać się TYLKO TOBIE, a TWOIM ODBIORCOM. Czy choć raz zastanawiałaś się nad tym, co Twój odbiorca ma w głowie? Jakie problemy / potrzeby znajdują się w głowie takiej osoby? Nie? Spokojnie, mało kto podchodzi do tego w aż tak profesjonalnym stopniu – jednakże bardzo serdecznie polecam zacząć, jeśli zależy Ci na prowadzeniu profilu, który jest chętnie przeglądany przez zainteresowanych Twoimi usługami użytkowników. Przestajemy skupiać się i myśleć godzinami nad tym co publikować, tylko wchodzimy w buty swojego docelowego odbiorcy, stajemy się jego przewodnikiem, który poprowadzi za rękę i wskaże dlaczego, jak i co należy zrobić, by rozwiązać jego problemy czy zaspokoić jego potrzeby.
Postaw na wideo-marketing
Forma przekazu w postaci wideo zdecydowanie zdominowała Instagram. Dodatkowo platforma sama z siebie mocno promuje ten format przekazu, stąd też warto na niego postawić. Ponadto w filmie masz więcej możliwości aniżeli w zwykłym poście ze zdjęciem. Wykorzystaj ten aspekt do dzielenia się wskazówkami oraz do elementów zapoznawczych z Tobą, czy Twoim salonem.
Wskazówki dotyczące wideo na Instagramie:
Dostosuj wideo do platformy – wideo na Instagramie najczęściej powinno być krótkie i dynamiczne. Tutaj najczęściej korzysta się z tak zwanego mikro-kontentu, czyli filmików trwających 1-3 minut, które jednak pomimo tego są bardzo treściwe i wartościowe.
Dodaj napisy – większość użytkowników ogląda materiały na Instagramie bez dźwięku, więc rozwiąż ten problem i pozwól odbiorcom oglądać Twoje materiały z napisami!
Wzbudź ciekawość – to istotny element! Nikt nie będzie chciał oglądać całego materiału, gdy odpowiednio nie zachęcisz go do obejrzenia filmu już w pierwszych sekundach. Stąd też na samym początku postaw na jasny komunikat czego widz dowie się w wideo. Wykorzystaj do tego: – np. zdanie: ,,W tym filmie pokażę Ci pięć prostych…” lub ,,Jeśli chcesz dowiedzieć jak poradzić sobie z (…), to koniecznie zobacz ten film do końca.”
Co warto nagrywać?
Poradniki wideo:
– wskazówki dotyczące makijażu
– proces zabiegu makijażu permanentnego
– proces gojenia makijażu permanentnego
– przedstawienie 5 powodów dlaczego warto postawić na makijaż permanentny brwi
NIE WIESZ CO PUBLIKOWAĆ?
Tutaj wracamy do najważniejszego punktu. Kim jest Twoja klientka, jakie są jej najczęstsze pytania, jakie są jej najczęstsze obiekcje, z czym ma największe problemy, co wpływa na to, że chciałaby skorzystać z usługi?
Twórz kreatywne InstaStories
Zainspiruj się najlepszymi z branży, śledź co publikują w relacji i wdróż wartościowe pomysły. Pamiętaj, że to relacja. Jak sama nazwa wskazuje – ma to budować relację pomiędzy Tobą a Twoją widownią.
Co możesz publikować w swoich relacjach?
– Efekty Twoich prac
– może warto zadbać o ciekawe przedstawienie, a nie tylko zdjęcie przed/zdjęcie po? Wykorzystaj do tego animacje, które możesz przygotować samodzielnie np. w różnego rodzaju aplikacjach, które możesz zainstalować na swój smartfon.
– Twoje zdanie na konkretny, interesujący temat
– daj się poznać swoim odbiorcom i nie bój się wyrażać swojego zdania. Bądź autentyczna i szczera. Pamiętaj jednak, żeby to faktycznie był interesujący temat. Jeśli budujemy swoją markę osobistą, owszem możemy pokazać trochę luźnego, prywatnego materiału, jednak niech to będzie 5/10% relacji – czy to aby na pewno interesuje odbiorców? Skup się na tym, by nawet w relacji w interesujący sposób pomagać im rozwiązywać swoje problemy i odpowiadać na ich pytania.
– Pamiętaj, że możesz w relacji udostępniać swój nowo dodany post – to naprawdę ważne. Dzięki temu dajesz sobie większą szansę na to, że Twój post zostanie zauważony przez większość Twoich obserwatorów.
– Świetną sprawą jest również oznaczanie innych w relacji. Dzięki temu, gdy wypowiadamy się na temat kogoś – możemy go oznaczyć. Jest duża szansa, że opublikuje tę relację u siebie! Czyli zobaczy Cię x więcej osób… za darmo!
– Jeśli lubisz mieć wszystko poukładane możesz również wszystko sobie odpowiednio zaplanować. Spójrz. Wystarczy podzielić to na to, co konkretnie chcesz przedstawiać w relacji – efekty prac, Twoje wypowiedzi na temat usługi, Twoje porady do odbiorców, opinie swoich klientów, recenzje produktów, życie Twojego salonu, seria pytań&odpowiedzi, ankiety dla swoich odbiorców itd.
Jeśli wybierzesz sobie wszystkie interesujące Cię opcje możesz wyznaczyć do tego poszczególne dni. Czyli np. metamorfozy możesz przedstawiać co poniedziałek oraz środę i sobotę, porady eksperckie np. co wtorek. Nie musisz tak tego dzielić, ale są osoby, które lubią mieć poukładane po prostu wszystko – nawet relacje!