You are currently viewing Jak Pozyskiwać Idealnych Klientów? Sprawdzone Porady!

Jak Pozyskiwać Idealnych Klientów? Sprawdzone Porady!

Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu klientów i maksymalizacji zysków pochodzących z Twojego Salonu kosmetycznego lub Salonu fryzjerskiego, to musisz dobrze znać podstawowe kwestie, które dotyczą właśnie Twoich klientów. Jakie mają potrzeby, zwyczaje, preferencje, co lubią, a czego nie znoszą? Jaki typ osoby byłby skłonny skorzystać z Twoich usług, a kogo całkowicie wyeliminować z Twojej grupy docelowej? Dzisiaj pokażę Ci, co KONKRETNIE możesz zrobić, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach lub potencjalnych klientach. 

Dlaczego w ogóle miałabyś zainteresować się swoim Klientem?

Skąd czerpać informacje dotyczące Klientów?

W karcie klienta możesz umieścić różnego rodzaju pytania, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej o swoich Klientach. 

Np:

Podczas konsultacji czy zabiegu, warto zapytać o kilka ważnych kwestii:

Te informacje pozwolą Ci ulepszyć Twój salon:

Pamiętaj, aby nie atakować klientki milionem pytań. Pytaj spontanicznie, a jeśli zobaczysz, że klientka ma ochotę na chwile spokoju- pozwój jej na to!

Ważną kwestią jest również to, aby zapisywać każde najmniejsze detale, o których informuje nas klientka. Zdaję sobie sprawę, że czasem ciężko zapamiętać i połączyć fakty o wszystkich klientkach, szczególnie jeśli jest ich dużo. Najważniejsze, abyś nie pytała dwa razy o to samo- klientka wtedy się zniechęci i stwierdzi, że po prostu jej nie słuchasz…

Dlatego właśnie pokaż jej, że jej słuchasz!

Przy następnej wizycie zadaj pytanie dotyczące jakiegoś wydarzenia, o którym Ci wspominała lub kup ciastka, które chwaliła. Z pewnością pogłębisz Waszą relację!

Analizowanie danych o Klientach w Internecie

Aby internetowo analizować dane dotyczące Klientek, potrzebujesz specjalnych narzędzi. Sprawdzą się tutaj np. statystki na Twojej stronie internetowej, które powiedzą Ci o: 

  • Liczbie wejść na stronę– zobaczysz, jak bardzo się zmienia w przypadku akcji marketingowych
  • Popularności podstron- sprawdzisz, co tak naprawdę interesuje Twoich odbiorców
  • Źródłach wejść na stronę– zobaczysz, skąd klienci do Ciebie trafiają
  • Stronach miejscach– zobaczysz, na których stronach klienci najczęściej klikają krzyżyk i opuszczają stronę.

PROGRAM do wysyłki e-maili do Klientów

Potrzebuję płatnych reklam w Social Mediach

Korzystając z programu do mailingu, wysyłasz klientkom np. określone oferty na dane zabiegi. Możesz monitorować kto i jakie konkretnie otwiera maile. Jeśli dana klientka otwiera wyłącznie maile związane z upięciami fryzur, to właśnie takie upięcia możesz jej zaoferować na następnej wizycie. Widzisz także, jakie wiadomości są bardziej klikalne– na podstawie tego możesz zauważyć, jakie nagłówki, czy oferty trafiają najbardziej do Twojej grupy docelowej. 

Dokładnie na tej samej zasadzie działają aktywności związane z działaniami promocyjnymi

Organizując akcję promocyjną możesz zobaczyć, jaka promocja po prostu bardziej się klika i których klientów konkretnie interesuje. Dzięki temu możesz tworzyć spersonalizowane oferty właśnie dla Twoich klientów!

STATYSTYKI MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Na Instagramie czy Facebooku dostępne są statystyki, z których możesz się dowiedzieć:

Narzędzie Facebook Audience Insights udostępnia zbiorcze, ale wciąż bardziej szczegółowe dane. Dowiesz się z nich np. ile % z Twoich klientek jest zaręczonych i dzięki temu będziesz mogła zorganizować atrakcyjną ofertę ślubną! Inne udstępniane informacje: 

OPINIE

W każdej branży opinie mają kluczowe znaczenie. Dzięki nim, możesz mieć pewność, że usługi wykonywane przez Ciebie w salonie są aprobowane i robisz to dobrze. Czasem każdemu zdarza się dostać mniej pochlebną opinię- najważniejsze to wiedzieć jak na nią zareagować! NIGDY NIE USUWAJ NEGATYWNYCH OPINII ANI NIE IGNORUJ ICH! Nawet jeśli krytyka nie jest konstruktywna, odpisz na nią kulturalnie i np. zaproponuj formę rekonpensaty. Inni klienci widząc Twoją postawę zobaczą, że jesteś pewna jakości wykonywanych przez Ciebie usług i dowiedzą się, że jesteś profesjonalistką. 

SKĄD CZERPAĆ OPINIE?

MARKETING SKIEROWANY DO KOBIET

Jak tworzyć posty tak, aby Kobiety się z nim identyfikowały? Pokaż, że znasz i rozumiesz ich problemy, zmagania i wiesz jak im w tym pomóc!

Czy widzisz różnicę pomiędzy...

Zapraszam Cię na pielęgnację twarzy.

a…

Wiem, że czujesz się zmęczona po całym dniu pracy i potrzebujesz relaksu… Zasługujesz na chwilę przyjemności, dlatego zapraszam Cię na relaksującą pielęgnację twarzy, która pomoże zregenerować się nie tylko Twojej skórze!

Drugi przekaz z pewnością trafi do wyobraźni Twoich klientek i pomoże się im zdecydować na wizytę w Twoim gabinecie. Czy taki sam przekaz trafiłby do mężczyzn? Raczej nie, ale to kobiety stanowią większą część Twojej grupy docelowej.

KLUCZOWE OBSZARY MARKETINGU DLA KOBIET

To elementarny fundament branży beauty! Kobiety zgłaszają się do Ciebie właśnie po to, aby poprawić swój wygląd, zmienić coś w estetyce. Zadbaj o estetykę Twoich publikowanych postów oraz o to, by feed był spójny. To również działa na wyobraźnię kobiet, bo jeśli jesteś w stanie sprawić, aby Twój Instagram był piękny, to jesteś w stanie także estetycznie podejść do oczekiwań klientki. 

Istnieją kolory społecznie postrzegane jako te bardziej kobiece oraz jako te męskie. Chcąc podbić serca swoich klientek wybierz kolory jasne, ciepłe i żywe. Jest to tendencja, ktora utrzymuje się już wśród dzieci i chociaż nie chodzi nam o generalizację, to warto wziąć te kolory pod uwagę!

To kolejny fundament, jeśli chodzi o marketing kierowany do kobiet. Emocje, szczególnie te pozytywne będą bardzo atrakcyjnie odbierane przez potencjalne klientki, dlatego spraw, aby Twój gabinet…

JAK SPRAWIĆ, BY KLIENTKA CHCIAŁA SKORZYSTAĆ Z NASZYCH USŁUG?

Twórz przekazy, wykorzystujące siłę emocji!

Zamiast komunikatu: POZBĄDŹ SIĘ TRĄDZIKU!

Wykorzystaj komunikat: Zadbaj o swoją cerę i zgłoś się do mnie- Stosując odpowiednie zasady pielęgnacji pomogę odzyskać Ci pewność siebie.

Taki komunikat działa dużo bardziej motywująco i pozwala nam utożsamić się z problemami klientki, a dodatkowo, zyskać jej zaufanie. 

POKAŻ ODROBINĘ PRYWATNOŚCI W SOCIAL MEDIACH

Aby klientki Cię pokochały, musisz pokazać im się z bardziej ludzkiej strony. Oprócz wrzucania post z metamorfozami itd. Pokaż jak funkcjonuje Twój gabinet, pokaż swój team, podziel się swoimi miłymi przeżyciami. Twórz na tyle wartościowe treści, aby klientki były ciekawe co u Ciebie słychać!

DBAJ O SPOŁECZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ FIRMY

INDYWIDUALNA WSPÓŁPRACA

Nie od dziś wiadomo, że kobiety są z reguły bardzo wrażliwe. Kierują się wyższymi, pozytywnymi wartościami, dlatego chciałbym, aby Twoja marka również z takimi się kojarzyła! Zadbaj o udział w empatycznych, szlachetnych akcjiach typu pomoc dla bezdomnych, udział w akcjach charytatywnych czy jakichś innych, szczególnie ważnych społecznie. 

Na końcu przedstawiam ELEMENTARNE DETALE, O KTÓRYCH MUSISZ PAMIĘTAC!

Chcesz poznać inne, DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz