Odłamów i odnóg marketingu jest naprawdę bardzo wiele. Dlaczego jednak ja wciąż uważam marketing online za ten najskuteczniejszy model pozyskiwania nowej ilości klientów do Twojego salonu, a jednocześnie za najlepsze narzędzie do podtrzymywania silnej i dobrej relacji między Twoim salonem, Twoim gabinetem, a Twoimi dotychczasowymi stałymi klientami? Oczywiście mając bagaż doświadczeń w branży, mógłbym powiedzieć, że wynika to z naturalnych obserwacji. Jednakże, byłoby to mało wiarygodne w szczególności dla osób, które mają pierwszy kontakt ze mną i z naszą firmą właśnie w tym programie, w tym artykule. Dlatego też, postanowiłem, że krok po kroku wyjaśnimy w dzisiejszej lekcji każdą możliwą formę reklamową, gdzie opiszemy każdy z silnych i słabych elementów, oraz wyjaśnię na samym końcu, dlaczego też marketing online (dokładnie social media marketing) jest tym najskuteczniejszym sposobem, wymieniając szereg zalet, które można zastosować w swoim przypadku, by generować coraz większe zyski!
Jeżeli chodzi o najczęściej spotykane w formy marketingowe oraz formy reklamowe, z których się korzysta, możemy tutaj wyróżnić takie formy jak:
- REKLAMY NA BILBORDACH
- REKLAMY NA ULOTKACH
- REKLAMY W LOKALNYCH GAZETACH
- REKLAMY W AUDYCJACH RADIOWYCH
- REKLAMY W INTERNECIE
Zanim jednak przejdę do omówienia każdej z tych form reklamowych marketingowy to chciałbym na samym wstępie wyjaśnić co mam na myśli mówiąc Skuteczna Forma Reklamowa…
SKUTECZNA FORMA REKLAMOWA
Chodzi głównie o formę reklamy, która pomoże uzyskać na samym początku ustalony cel marketingowy. Tak więc, nie ma co ukrywać najczęściej w przypadku salonów Beauty będzie to pozyskiwanie nowej ilości klientów. Dlatego też, nie mogę na samym starcie określić, że reklamy na bilbordach czy też z tych innych pierwszych czterech form reklamowych nie są skuteczne i nie wygenerują efektów. Dlaczego? Ponieważ mogą je wygenerować! Każda forma reklamowa może okazać się skuteczna.
Powinniśmy zanalizować która przyniesie nam najlepsze rezultaty, czyli miarodajnie najtaniej będzie pozyskiwało nam nowego klienta. Takie działanie będziemy mogli określić mianem najskuteczniejszego! To, co mogłem zauważyć dzięki współpracom z wieloma kontrahentami właśnie z branży Beauty czy też branży fryzjerskiej, to z całą pewnością, że zawsze dla takiego właściciela liczy się jeden docelowy punkt, jakim jest target zwiększenia sprzedaży. Najlepszą i najważniejszą statystyką skutecznego marketingu powinna być oczywiście sprzedaż! Tak więc, gdy marketing nie napędza, nie generuje większej sprzedaży to z całą pewnością robimy coś źle. Najczęściej jest to spowodowane przez popełnianie szeregu błędów, które niestety powodują myśli, które są skierowane w stronę tego, że marketing internetowy czy też inne formy reklamowe się nie sprawdzają nie są skuteczne. Niestety (stety) tak nie jest, marketing jest skuteczny, tylko należy do niego podejść z odpowiednim nastawieniem, z odpowiednim celem oraz procesem! Czyli nie jest to czynność, która polega na zwykłym podpromowaniu losowej rzeczy, tylko powinniśmy stworzyć proces marketingowy, który przeprowadzi naszego odbiorcę w rolę naszego klienta!
- BILBORDY
Wyobraź sobie sytuację, że idziesz przez centrum miasta i nie masz dostępu do swojego smartfona czy dostępu do internetu. Nagle zwracasz uwagę na sytuację i rzeczy na które dziś, ze smartfonem nie zwróciła byś uwagi! Jest to oczywiście powiązane z tym, że w twojej dłoni, bądź twojej kieszeni znajduje się największe narzędzie do rozpuszczania twojej uwagi. Dlatego też, kiedyś kupując baner mogliśmy być przekonani, że wiele osób zobaczy ten banner i w drugiej kolejności zapamięta przekaz który na tym banerze się znajdował. Dziś niestety tak nie jest, głównie ze względu na to, iż mamy przy sobie wiele rozpraszaczy, które uniemożliwiają nam zapamiętanie takiego przekazu reklamowego, właśnie korzystając z tej formy reklamowej, bądź tej formy marketingowej. Po drugie, niestety kiedyś mniej osób korzystało z tej formy jaką jest billboard, czy też billboardy. Jeśli mowa o sytuacji w której nagle dużo przedsiębiorców, dużo salonów korzysta z tej formy, no to niestety, ale dużo ciężej będzie wyłapać i złapać uwagę odbiorcy, który też taki komunikat reklamowy zobaczy w centrum miast czy też innej lokalizacji gdzie takie billboardy też się umieszcza.
Billboardy możemy spotkać wszędzie! Na słupach, na barierkach, na przychodni, na sklepie, w centrum miasta…dosłownie wszędzie! Również billboardy spotkamy o różnej praktycznie każdej tematyce. O sprawach gospodarczych, o polityce, o sprawach związanych z Twoją branżą… Tak więc, każda tematyka jest poruszana w formie reklamowej jaką są billboardy. Niestety, ale musimy mieć na uwadze to, że często billboardy będą nie zbyt atrakcyjnie odbierane przez grupę osób które też napotykają je na co dzień. Jeśli mowa o bilbordach to tutaj też bardzo często widzę błąd strategiczny czyli docieranie do wszystkich osób…
Dlaczego mamy docierać do każdej osoby, skoro nie każdy jest naszym docelowym klientem?
W tych czasach najlepiej sprawdza się forma reklamowa, która jest wręcz dostosowana do mikro-grupy odbiorców. Dzięki temu, taki odbiorca czuje się wyróżniony i ewidentnie od samego początku, widzi, że komunikat reklamowy jest dostosowany do niego, do jego problemu czy też jego potrzeby.
- ULOTKI
Zupełnie tak samo jak w przypadku billboardów. Poza tym przypomnij sobie, kiedy ostatni raz korzystałaś z ulotki, która odpowiednio zachęciła Cię do skorzystania z usługi, czy też zakupienia konkretnego produktu. No właśnie… dlatego też, należy zastanowić się przed kolejnym wydrukowaniem setki czy też tysięcy nowych ulotek. Już sprawą drugorzędną jest forma przekazywania tych ulotek. Zamierzasz je zostawiać w klatkach schodowych, rozdawać przed salonem? To skomplikowany proces, który wymaga od nas dużo pracy a niestety często nie przekłada się to na rezultaty końcowe. Zupełnie jak w przypadku billboardów, jesteśmy przeciążeni tego typu komunikatami reklamowymi, dlatego też się nikt z nas za bardzo ich nie lubi!
- REKLAMA W GAZECIE LOKALNEJ LUB W AUDYCJI RADIOWEJ
Reklama w gazecie lokalnej czy też jako audycja w radiu wydawałoby się od dużo lepszym rozwiązaniem od dwóch poprzednich. Jednakże należy zastanowić się czy aby na pewno w tych miejscach jest nasz klient docelowy. aby na pewno klient docelowy czyta gazetę lokalną w której chcemy przekazać twój komunikat? Czy aby na pewno klient docelowy słucha audycji radiowej na której chcemy również wyświetlić swój komunikat? Należy się nad tym zastanowić.
Bardzo często błąd strategiczny, błąd podstawowy, fundamentalny, leży w tym, iż zbyt mocno skupiamy się na tym CO chcemy przekazać, a nie KOMU chcemy przekazać! Czyli, nie wybieramy konkretnie miejsca w którym znajduje się nasz klient docelowy na którym nam powinno zależeć od samego początku!
NAJWAŻNIEJSZA KWESTIA
Pamiętaj, moim celem nie było tutaj, by uświadomić, że te formy reklamowe nie są skuteczne! To co powiedziałem na samym początku: każda z tych form może okazać się skuteczną formą reklamową! Jednakże, ja chciałem zobrazować tutaj kilka elementów nad którymi należy się skupić, dlatego też myślę że będzie łatwiej Tobie strategicznie podejść do takich kwestii jak ulotki, billboardy, czy też pokazywanie się w audycjach radiowych lub w gazetach lokalnych. Jednakże teraz przejdziemy do piątego punktu jakim są reklamy w Internecie, a dokładnie po prostu funkcjonowanie w Online Marketingu.
- REKLAMY W INTERNECIE
Dlaczego postawiłbym przede wszystkim na reklamowanie się w internecie? Głównie z tego powodu, że jest to darmowa forma reklamy! Założenie i prowadzenie swoich mediów społecznościowych i nie tylko mediów społecznościowych, jest zupełnie za darmo! Dostajesz możliwość założenia kanału komunikacji między Tobą, a Twoim potencjalnym klientem za darmo, dlatego jest to już pierwsza przewaga nad poprzednimi, wymienionymi już formami reklamowymi.
Druga sprawa- INTERNET to miejsce, w którym znajdują się Twoi potencjalni klienci
Nie ma co ukrywać, że obecnie prawie każdy używa mediów społecznościowych, czy też internetu. Tak więc, nawiązując do tego co już mówiłem wcześniej, należy skupić się na miejscach w których możemy dotrzeć do swojej grupy docelowej! Powinniśmy szukać miejsca w którym nasi klienci przebywają sporo czasu, a właśnie media społecznościowe i internet są takie miejscami! Dlatego też, warto zainwestować swój czas i rozwój w naukę jak tego dokonywać, by skutecznie docierać do swojej grupy klientów.
Kolejną kwestią jest oczywiście to, że jest to najłatwiejsza forma przykucia uwagi nowej osoby, która nas jeszcze nie zna. Co jak co, ale w mediach społecznościowych, w internecie spędzamy bardzo dużo czasu. Jak statystyki pokazują- coraz więcej! Z tego też powodu, najłatwiej nam jako reklamodawcom przykuć uwagę nowych odbiorców.
Kolejnym aspektem będzie to, że to miejsce w którym Twoi Klienci mogą zrobić Ci ukrytą, darmową reklamę! Bardzo często spotykam się z sytuacją, że ktoś mówi mi, że przecież to marketing szeptany jest najskuteczniejszą formą reklamową… Oczywiście, marketing szeptany jest skuteczną formą marketingu. Jednakże, co w sytuacji gdy my chcemy rozwijać się dynamicznie, a ten marketing szeptany nie funkcjonuje tak jak powinien?
Albo dbamy o ten marketing szeptany, wymyślamy akcje w salonie w gabinecie, które będą polepszać tutaj ten proces pozyskiwania nowych klientów poprzez tą formę marketingu, albo decydujemy się na inne odłamy marketingu. Tutaj internet,ca dokładnie social media są świetnym rozwiązaniem. Wyobraź sobie sytuację, w której wymyślasz akcję, w której przykładowo tylko 10 osób oznacza twój salon w swojej relacji na Instagramie. Biorąc pod uwagę, że przeciętnie osoba ma od 200 do 500, a czasami więcej followersów, to teraz zobacz jak ZA DARMO udało się dotrzeć do ogromnej ilości osób. Myślę, że gdy Akcja jest dobrze sporządzona to przyniesie to dużo lepsze rezultaty niż marketing szeptany, ponieważ będzie można dotrzeć do wielkiego grona odbiorców. W sposób gdybyśmy wymyślili taką akcję sprytnie, wzbudzilibyśmy duże zaangażowanie odbiorców oraz odbiorców, którzy śledzą naszego odbiorcę, który skorzystał z takiej akcji jesteśmy w stanie generować naprawdę świetne wyniki darmowym komunikatem tego typu!
Piątą zaletą z całą pewnością będzie to, jak bardzo tanio, szybko i skutecznie możemy docierać do swojego wymarzonego klienta docelowego. JAK? No właśnie wykorzystując płatną formę reklamową. Za to, że płacimy facebookowi, instagramowi za wyświetlanie się komunikatów reklamowych stworzonych w menadżerze reklam, jesteśmy w stanie nawet dzisiaj dotrzeć do wszystkich lokalnych odbiorców przekazując swoją informację, którą chcemy im przekazać. Oczywiście, należy do tego podejść odpowiednią strategią, wiedzieć jak to zrobić.
Według mnie osobiście korzystanie z kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie jest wskazane z tego powodu że…
Wydając od 200 do 500 zł docieramy do dosłownie każdego, czym tylko chcemy- dowolną akcją, którą zorganizujemy!
Dlatego też, tutaj jest ogromna przewaga, plus mogę jeszcze wspomnieć, że rozwijająca się technologia i sztuczna inteligencja Facebook ADS umożliwia wręcz idealne docieranie do grup o podobnych specyfikacjach, na przykład podobnych do naszych dotychczasowych klientów.
Facebook dokładnie wybiera sobie Osoby, które z największym prawdopodobieństwem będą takie same jak nasi dotychczasowi klienci. Dzięki temu pokazujemy się komunikatami reklamowymi u osób które z największym prawdopodobieństwem przyjdą i zostawią u nas pieniądze! 🙂
EFEKTY KORZYSTANIA Z FACEBOOK ADS
Dodatkową, inną zaletą tego działania jest to że, dzięki temu mocno zawężamy swoją grupę docelową. Takim działaniem nasza reklama staje się bardzo tania, a jednocześnie bardzo skuteczna.
Już tak ostatecznie, na sam koniec - Proces Marketingowy pozyskania nowego klienta w social media w internecie jest naprawdę mocno uproszczony, porównując go do procesów takiego zwykłego billboardu czy też ulotek.
Z tego chociażby powodu, że w jednym miejscu jakim na przykład jest nasz Fanpejdż, czy też Instagram, możemy już przedstawić swojemu docelowemu klientowi, docelowemu odbiorcy, naszą ofertę. Możemy pokazać mu efekty naszej pracy, ta osoba może nas poznać w tym miejscu. Niestety, ale po samym bilbordzie nie da się tego wszystkiego dokonać! Ponadto algorytmy, tak jak już wspominałem we wcześniejszym punkcie, umożliwiają na ponowne wyświetlanie się innymi formami reklamy! W sytuacji, gdy odbiorca widzi billboard, widzi go tylko raz, bądź co jakiś czas gdy przechodzi przez konkretne miejsce gdzie też on się znajduje.
W sytuacji, gdy raz wejdzie w naszą reklamę - jest w naszej bazie już na zawsze, możemy cały czas korzystać z form reklamowych przekazując mu różne komunikaty reklamowe!
To, że dziś Klient nie zdecydował się przyjść do Twojego salonu wcale nie oznacza, że nie przyjdzie za miesiąc czy też nawet za pół roku, gdy też poczuje potrzebę. Gdy będzie chciał, będzie chciała rozwiązać swój problem i skorzysta z Twojej pomocy!
Jeśli chcesz posłuchać o powyższych informacjach w formacie wideo- Stworzyłem Film, W Którym Wszystko Wyjaśniam!
Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?
STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE
Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!
530 077 816