You are currently viewing JAK WYKORZYSTYWAĆ WIDEO MARKETING W SALONIE BEAUTY?

JAK WYKORZYSTYWAĆ WIDEO MARKETING W SALONIE BEAUTY?

WIDEO stało się nieodłącznym elementem naszego nie tylko Marketingowego życia. Jest to jedno z najłatwiejszych i najbardziej przystępnych przedstawień informacji dla odbiorcy. Możliwe, że teksty, które wstawiasz na swoje profile w Social Mediach po prostu znudziły Twoją społeczność i dlatego zaangażowanie i zasięgi spadają. Dziś, pokażę Ci jak efektownie wprowadzić wideo, do czego może się przydać w Salonie Kosmetycznym lub Fryzjerskim i co musisz zrobić, aby zmaksymalizować dzięki niemu swoje zyski!

DLACZEGO WIDEO JEST TAK WAŻNE I ZA CO TWOJA SPOŁECZNOŚĆ JE (PO)KOCHA?

Zagłębiając się w statystyki, ponad połowa Polaków rocznie nie przeczytała ŻADNEJ ksiązki. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Treść przekazywana w formie tekstu jest po prostu o wiele bardziej absorbująca dla odbiorcy. To może być odpowiedź na małe zaangażowanie, z jakim możesz zmagać się na swoim Facebookowym Profilu. Treści udostępniane w formie wideo to treści BARDZO PRZYSTĘPNE, przyjemne dla oka i sprawiające, że chce się je oglądać. Facebook stawia filmy wideo na podium ważności treści w swoim serwisie, więc my musimy to wykorzystać! Dla Założyciela Facebooka, wideo jest prawdziwie elementarnym aspektem, a to wszystko za sprawą tego, że generuje ogrom czasu spędzanego na danej platformie- w tym przypadku na Facebooku. Jeśli zaczniesz nagrywać wideo na swój profil, Twoja społeczność Cię pokocha za przystępne treści oraz na pewno podniesie Twoje zasięgi.

JAK NA FACEBOOKU TWORZYĆ TREŚCI WIDEO?

Weż pod uwagę, że przeciętny odbiorca spędza około 2 minuty na pojedyńcze „przejrzenie tablicy”. Musimy go zachęcić do poświęcenia czasu na dłuższy materiał- co będzie ultra trudne, lub po prostu nauczyć się tworzyć tzw. mikro-wideo, które od pierwszej sekundy przykują uwagę. OSOBIŚCIE PROPONUJĘ NASTĘPUJĄCE TYTUŁY:

Ponad 80% użytkowników ogląda filmy na Facebooku z wyłączonym dźwiękiem. W praktyce oznacza to jedno- bez transkrypcji nie zachęcisz odbiorcy do obejrzenia czegokolwiek!

Ogromna większość użytkowników Facebooka używa go za pośrednictwem aplikacji na telefon. Jeśli opublikujesz film w formacie kwadratu, zajmie on zdecydowanie więcej miejsca na ekranie niż film poziomy- jest to mały aspekt, który zdecydowanie może dużo zdziałać!

Dzięki wideo, możesz utworzyć różne, nietypowe formaty postów na facebooku. Jednym z moich ulubionych jest karuzela, czyli post który składa się z min. 3 i max 10 elementów (zdjęć lub filmów). Przynosi oczekiwane rezultaty, ponieważ bardzo zwraca uwagę odbiorców!

Moje pomysły do wykorzystania karuzeli:

Jest to jedna z możliwości uwielbianych przez algorytm Facebooka. Tutaj chodzi o to, że do postu wstawiasz zdjęcia, np salonu, metamorfoz, a facebook odczytuje je jako wideo. 

JAK TO ZROBIĆ?

WYBIERZ FORMAT KWADRATOWY KAŻDEGO ZDJĘCIA

POŁĄCZ ZE SOBĄ OD 2 DO 3 ELEMENTÓW (ZDJĘĆ)

DODAJ DŹWIĘK Z DARMOWEJ BAZY MUZYKI FACEBOOKA

TWOJE WIDEO ZOSTAŁO ZAPROJEKTOWANE

Jak Wybrać Rodzaj Wideo Na Facebooku W Branży Beauty?

1. TUTORIALE

TUTORIAL to metoda przekazywania wiedzy krok po kroku. Tworzenie tutoriali przez salony fryzjerskie lub kosmetyczne jest bardzo wdzięczną formą kontaktu ze swoją widownią, ponieważ jest to forma interaktywna, dokładniejsza niż zwykła instrukcja. Stworzony przez Ciebie tutorial ma za zadanie dostarczenie wszelkich niezbędnych informacji potrzebnych do wykonania np. makijażu w Branży Beauty.

NA PRZYKŁAD: 

2. PORADNIKI

Materiały, w których dzielisz się wiedzą ze swoją widownią. Podziel się z nimi Twoimi wskazówkami, doświadczeniem, może jakimiś innowacyjnymi tipami na wykonanie czegoś w Branży Beauty? Poradnik pomoże Ci też w nawiązaniu relacji z odbiorcami. 

3. METAMORFOZY "PRZED-PO"

Pokaż swoim potencjalnym klientom co potrafisz stworzyć! Wideo pomoże Ci np. w realizacji spektakularnych pokazów slajdów, dzięki którym będziesz mogła pochwalić się swoimi umiejętnościami i zachęcić odbiorców do odwiedzenia Twojego Beauty Salonu. 

WIDEO NA INSTAGRAMIE

Największą potęgą, jeśli chodzi o treści wideo na Instagramie są INSTA STORIES. Ich główną cechą jest to, że znikają po 24h od publikacji, co daje Ci naprawdę duże pole do popisu. Filmiki lub zdjęcia mają trwać max 15 sekund. Możesz relacjonować swoje „firmowe życie”, udostępniać metamorfozy, przedstawić Twój team, a jeśli chcesz, aby relacje pozostały na dłużej zapisać je jako WYRÓŻNIONE. Tym samym sprawisz, że profil Twojego Salonu Kosmetycznego lub Fryzjerskiego stanie się atrakcyjnieszy i bardziej przystępny dla potencjalnych klientów z uwagi na informacje dostępne dla nich „od ręki”. WIĘCEJ O WYRÓŻNIONYCH RELACJACH ZNAJDZIESZ W ARTYKULE PONIŻEJ!

INSTAGRAMTV (IGTV)

To miejsce, które na Instagramie ma specjalną zakładkę na Twoim profilu. Użytkownicy wrzucają tam treści trwające od 10 sekund do nawet 10 min! Usługa ta umożliwi Ci np. stworzenie tutorialu makijażu lub upięcia. WIĘCEJ O TUTORIALACH I IGTV PONIŻEJ!

PODSTAWY POTRZEBNE DO TWORZENIA TREŚCI NA INSTAGRAMIE

Dobre oświetlenie to must have, o który musisz zadbać! Osobiście polecam Ring Light, używam go, aby po prostu doświetlić sobie swoje stanowisko w trakcie nagrywania filmów czy robienia zdjęć. Świetnie sprawdzi się również w salonach kosmetycznych czy fryzjerskich. Zostawia on charakterystyczny okrąg w oku klientki, co wygląda spektakularnie na zdjęciach! Bardzo popularne są też softboxy, które tworzą zamglone, wygładzające światło i dają szerokie pole oświetlenia. W zależności od Twoich preferencji, możesz wybrać softbox pionowy lub poziomy. 

Mikrofony dzielimy na krawatowe, czyli takie mniejsze, które możemy przypiąć np do koszulki, oraz kierunkowe. Nie warto zaniedbywać aspektu mikrofonu, ponieważ przy lepszym audio po prostu lepiej ogląda się filmy. 

Upewnij się, że obiektyw w Twoim Telefonie czy Kamerze jest czysty. Najlepiej stworzyć nagranie próbne, które pomoże nam w zaoszczędzeniu czasu w razie, gdy coś byłoby nie tak. 

Potrzebuję płatnych reklam w Social Mediach

Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem nagrywania włączyć tą funkcję. Pozwoli Ci ona na uniknięcie sytuacji, w której np. podczas nagrywania zadzwoni do Ciebie przyjaciółka i przerwie Twoje wideo. 

Istnieje ogrom różnych, często skomplikowanych aplikacji do obróbki filmów czy zdjęć. Sam zmagałem się z problemem utrudnionej edycji zdjęć przez beznadziejne aplikacje, dlatego doskonale rozumiem ten problem! Wyselekcjonowałem aplikacje, które z pewnością pomogą Ci w obróbce materiału!

Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz