You are currently viewing 18 Sposobów Na Pozyskanie Większej Ilości Klientów Do Gabinetu Beauty & Spa

18 Sposobów Na Pozyskanie Większej Ilości Klientów Do Gabinetu Beauty & Spa

W dzisiejszym artykule przedstawię Ci 18 skutecznych strategii dzięki którym zaczniesz pozyskiwać większą ilość klientów do gabinetu beauty & spa – nawet w pierwszym tygodniu od zastosowania poniższych metod!

9 pierwszych metod jest powiązana z zasobami marketingowymi, które już zapewne masz w gabinecie, dzięki czemu wdrożenie tych sposobów nie zajmuje dużo czasu.

Znów kolejne 9 metod opiera się głównie o skutecznie działania online marketingu, które stosują nawet najlepsze gabinety na świecie.

18 Skutecznych Sposobów Na Marketing Gabinetu Beauty

Wykorzystaj Zasoby Gabinetu Beauty.

Gdy prowadzisz już swój gabinet jakiś czas to z całą pewnością masz już swoją listę dotychczasowych klientów. Być może masz już może nawet lojalne klientki, które systematycznie korzystają z Twoich usług? Idealnie się składa!

Jeśli chcesz pozyskać nowe klientki warto w pierwszej kolejności działać z tym co się ma TU i TERAZ.

9 przykładów zastosowania swoich zasobów, by szybko zwiększyć sprzedaż w gabinecie beauty

1. Karta z Zaproszeniem

Stwórz kartę z zaproszeniem dla nowych klientek i przekaż je na wizycie swoim lojalnym klientkom, by wręczyły je bliskiej im osobie.

Nie ma nic prostszego i jednocześnie lepszego dla marketingu gabinetu beauty, jak zbudowanie procesu, w którym nasze dotychczasowe klientki generują nam nowe klientki. Jest to jedna z najtańszych i najszybszych metod na szybkie zapełnianie luk w swoim terminarzu.

Stwórz piękne zaproszenia oferujące np. kwotowy lub procentowy rabat na pierwszą wizytę i przekaż je swoim lojalnym klientkom, aby przekazały je bliskiej im osobie.

Aby zmotywować do tego działania swoje klientki możesz połączyć tą akcją z punktem 5, czyli atrakcyjnym programem lojalnościowym, co znacznie polepszy rezultat końcowy w postaci nowych klientów w Twoim gabinecie.

2. SMS Marketing

Zasadniczo jeśli działasz już jakiś czas, to powinnaś mieć posegmentowane grupy odbiorców na np.

– lojalne klientki uczęszczające na zabiegi cały czas

– klientki, które nie odwiedziły gabinetu od 30 / 60 / 90 dni

– klientki, które korzystają z usługi X / klientki, które korzystają z usługi Y [itp.]

Mając takie grupy możesz dostosować odpowiednie akcje SMS Marketingowe w celu szybkiego zapełnienia swojego grafiku. 

Na przykład możesz stworzyć kampanię, którą skierujesz do klientek, które nie odwiedziły Twojego gabinetu od 60 dni z komunikatem, który ich odpowiednio zachęci do ponownego skorzystania z Twojej usługi / usług.

UWAGA! NIE RÓB TEGO NA ZASADZIE „PROMOCJA!!!”

Odbierz Bezpłatny Poradnik

3. Follow up

Czy zdarzyła Ci się kiedyś taka sytuacja, w której klientka zakończyła rozmowę na tym, że musi się zastanowić, że niedługo się skontaktuje?

Nieważne, czy mowa o rozmowie messengerowej, rozmowie telefonicznej czy na Instagramie.

Zapewne nieraz zdarzyła Ci się taka sytuacja.

Czy wiesz, że wdrażając prosty i darmowy system Follow Up, który polega na przypomnieniu się, potrafi zwiększyć sprzedaż nawet do 30%?

Nie bagatelizuj mocy dobrego systemu Follow Up! Stwórz proces po jakim czasie i jakim komunikatem będziesz kontaktować się z takimi zgłoszeniami.

4. System rekomendacji

Czy wiesz, że jednym z najistotniejszych elementów, które mają wpływ na wybór gabinetu przez potencjalną klientkę są opinie?

Nie bądź bierna i przeanalizuj czy wchodząc na Twój Fanpage / Instagram / Wizytówkę Google / Booksy – potencjalne klientki spotkają się z dużą ilością pozytywnych opinii od zadowolonych klientek.

Dlatego też gdy zależy Ci na budowaniu coraz bardziej dochodowej firmy powinnaś zacząć dbać o proces zwiększania opinii jak najszybciej się tylko da!

Są bardzo proste porady, które pozwolą Ci na uzyskanie większej ilości opinii od Twoich klientek.

– Najważniejsze jest oczywiście ich zadowolenie z jakości usługi, atmosfery w gabinecie, obsługi itd.

– Nie każ im jednak samodzielnie szukać gdzie mają wystawić opinie. Stwórz gotowy szablon z linkami, krótką instrukcją i prostym uargumentowaniem dlaczego to dla Ciebie takie ważne. Taki system możesz zastosować w obsłudze na żywo, w sms marketingu, w mail marketingu, czy w rozmowach np. poprzez messenger.

Jeszcze innym zastosowaniem jest posiadanie np. kodu QR w gabinecie, dzięki któremu klientki od razu w gabinecie mogą szybko przejść do wystawienia opinii.

Oczywiście wskazane jest również odpowiednie zmotywowanie klientek do wystawienia swojej opinii. Taką rolę może spełniać połączenie tego punktu z punktem numer 5 – czyli programem lojalnościowym. Jednak wiedz, że to nie jedyne rozwiązanie jakie stosują moi kontrahenci.

5. Program lojalnościowy

Wbrew pozorom odpowiedni program lojalnościowy i dopasowany do Twoich usług może skutecznie zwiększać sprzedaż w Twoim gabinecie beauty.

Z jednej strony może motywować klientki do otrzymania czegoś taniej, bądź nawet za darmo.

Z drugiej może być powiązany z innymi akcjami np. systemem rekomendacji, czy kartami zaproszeniowymi dla nowych klientów.

Jeśli zastosujesz sposób z kartami zaproszeniowymi dla nowych klientów, to możesz zmotywować do tego swoje lojalne klientki w taki sposób, że skorzystają również one, gdy bliska osoba skorzysta z takiej karty np. poprzez nagrodę w systemie lojalnościowym.

Dochodzi do sytuacji WIN – WIN – WIN.

Ty korzystasz, gdyż masz nowego klienta.

Twój lojalny klient korzysta, gdyż otrzymuje coś specjalnego.

Nowy klient korzysta, gdyż Twoje usługi mu/jej pomagają.

Koniecznie zastanów się nad tym jak możesz stworzyć odpowiednie systemy lojalnościowe i w jaki sposób możesz połączyć je z innymi sposobami.

 

6. Cross-Sell / Dosprzedaż

Jeśli w Twojej ofercie masz więcej niż 1 usługę, to ten punkt jest zdecydowanie warty Twojej uwagi.

Zauważyłem, że w tej branży bardzo często nie wykorzystuje się potencjału sprzedażowego z osób, które już są naszymi klientami.

Skoro np. masz klientki, które korzystają z Twojej usługi X, to nie zapomnij odpowiednimi technikami dosprzedawać im innej / innych usług z Twojej oferty.

Czasami wchodząc w głębiej w marketing nowych kontrahentów nie dowierzam, że wręcz całkowicie nie korzystają takiego zastosowania.

Jeśli zastanawiasz się nad skutecznością takiego działania, to w jednym z ostatnich przypadków, gdzie przeprowadziliśmy wdrożenie systemu cross-sellingu – udało się samym tym wdrożeniem zwiększyć przychód o 50% i to w zaledwie 1 miesiąc.

Oczywiście jak się domyślasz istotną kwestią będą tutaj miały umiejętności sprzedażowe, które wykorzystasz w swojej komunikacji ze swoimi klientami.

7. Sprzedaż Voucherów

Jest to kolejny sposób na szybkie zwiększanie swojej sprzedaży. Oczywiście odnotowanie generowania dodatkowego przychodu, dzięki tej metodzie będzie widoczne przede wszystkim w okresach takich jak: Święta, Dzień Mamy, Dzień Babci itp.

Ponadto nie ma co ukrywać, że są usługi – jak np. masaże, które zawszę będą wygrywać nad innymi w kwestii sprzedaży voucherów.

Mimo wszytsko sprzedaż voucherów to cenne źródło zarobku.

Osoby, które nawet mogą NIE BYĆ TWOIMI KLIENTAMI, mogą kupić u Ciebie voucher. 

Jednakże należy pamiętać, że pokazanie vouchera na zdjęciu w social mediach to za mało, aby skutecznie zwiększyć sprzedaż.

 

8. Konkurs / Rozdanie w Social Mediach

Sposób, który także świetnie się sprawdza, a dodatkowo pozwala na docieranie do nowych, lokalnych potencjalnych klientów.

Jest to więc nic innego jak sprytne wykorzystanie rozdania / konkursu w celu rozpromowania swojego gabinetu, bądź konkretnej usługi wśród lokalnych odbiorców.

9. Poprawa Umiejętności Sprzedażowych

Nie wiem dlaczego, ale często spotykam się z sytuacją, w której umiejętności sprzedażowe są na naprawdę niskim poziomie przez co tak naprawdę traci się potencjał zwiększania sprzedaży każdego dnia.

Oczywiście 90% właścicieli, z którymi rozmawiam uważają i mówią mi, że ich pracownicy dobrze „sprzedają”.

Wchodzę do gabinetu, zadaję kilka pytań na osobności każdemu.

Większość nie potrafi przedstawić mi logicznej argumentacji sprzedażowej.

Większość nie potrafi odpowiedzieć na „ciężkie” pytanie.

To jak ma sprzedawać coś skutecznie skoro nigdy nie zostało przepracowany schemat tego JAK SPRZEDAWAĆ.

Bycie miłym to za mało..

Wykorzystaj Online Marketing Gabinetu Beauty.

9 przykładów zastosowania online marketingu, by szybko zwiększyć sprzedaż w gabinecie beauty

10. Zadbaj o swój Fanpage i Instagram

Są to najczęściej wybierane kanały sprzedażowe, które prowadzą gabinety beauty.

Z jednej strony to sygnał, że Twój gabinet także powinien w nich działać.

Z drugiej strony to sygnał, że działa tam także większość Twoich konkurentów.

Co nie zmienia faktu, że bardzo często [NADAL!], wiele gabinetów nie wie jak prowadzić swoje social media, co publikować, aby rzeczywiście dawało to wartość dla swoich potencjalnych klientów.

Można więc ten fakt wykorzystać i stosunkowo szybko dojść do momentu, w którym media społecznościowe Twojego gabinetu będą wyróżniające, co z całą pewnością przyczyni się do większego zaangażowania Twoich potencjalnych klientów.

Jeśli chcesz, aby lokalni, potencjalni klienci postrzegali Twój gabinet najlepiej nie możesz bagatelizować roli prowadzenia swoich mediów społecznościowych, takich jak Fanpage i/lub Instagram.

 

11. Postaw na Płatne Kampanie Reklamowe Facebook Ads

Co w sytuacji w której powiedziałbym Ci, że możesz zainwestować niewielki budżet reklamowy, by wyświetlać się wszystkim potencjalnym klientkom? Co więcej, lokalnym mieszkańcom, którzy są zainteresowani tego typu usługami! To właśnie podstawowy element wyróżniający Facebook Ads od tradycyjnych form reklamy. Możemy nie wyświetlać się każdemu, tylko osobom potencjalnie zainteresowanym. Nie pokazujemy się losowym osobom, a osobom, które z większym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty. Co więcej mamy statystyki, dzięki którym jesteśmy w stanie określić skuteczność konkretnych reklam, co pozwoli nam ocenić które działania przynoszą efekt, a które należy wstrzymać, bądź zmodyfikować.

Mimo wszystko, aby działania reklamowe Facebook Ads przynosiły zadowalające rezultaty należy wiedzieć jak działać zgodnie ze strategią, która w przypadku tego typu usług sprawdza się najlepiej.

Losowe, działania polegające na promowaniu postów – są najczęściej zwykłym przepaleniem swojego budżetu reklamowego.

12. Wykorzystaj Inne Social Media

Marketing Gabinetu Beauty Na YouTube

Odnajdujesz się z nagrywaniu materiałów wideo, a jednocześnie zależy Ci na tym aby to właśnie Ciebie i Twój gabinet wybierały potencjalne klientki? Koniecznie zastanów się nad rozpoczęciem prowadzenia swojego kanału na YouTube. To naprawdę świetne i idealne miejsce na którym możesz zbudować społeczność, a w późniejszym etapie przekuć to na coraz większe zainteresowanie Twoimi usługami.

 Pamiętaj, że powinnaś się wyróżnić nad swoją konkurencją. 

Oni tego nie robią? 

Właśnie dlatego Ty zacznij dzielić się interesującymi tematykami, które zaciekawią i przykują uwagę potencjalnych klientek. 

W tym nie chodzi o to, aby mieć setki tysięcy wyświetleń. Ty potrzebujesz kilkuset wyświetleń lokalnych, potencjalnych klientek – aby skutecznie zwiększyć Twoją sprzedaż 🙂

 

Marketing Gabinetu Beauty Na Tik Tok

 

Jeszcze innym przykładem tego typu miejsc jest sam TikTok. Stosunkowo młoda platforma, jednakże to właśnie dzięki temu największe szanse na szybkie „przebicie się” jest właśnie tam. Nie myśl kategorią stereotypów mówiących, iż tam są same dzieci lub osoby młode przebywające tam tylko i wyłącznie w celach rozrywkowych. Masz szanse zbudować społeczność (i to całkowicie bezpłatnie!), której później możesz sprzedawać swoje usługi. 

Tylko od Ciebie zależy czy mimo niezadowalającej ilości klientek zrobisz coś z tym, czy będziesz bezczynnie patrzyć jak prężnie rozwija się Twoja konkurencja.

Nie ukrywam, że w modelu firmy lokalnej – nadal polecamy korzystanie z płatnej formy reklamowej także na Tik Toku.

Dzięki temu TU i TERAZ można dotrzeć precyzyjnie do idealnej grupy docelowej. 

13. Postaw na Dobrą Stronę Internetową

Przejrzysta i czytelna strona to MUST HAVE dobrze prosperującego Gabinetu Beauty. Powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje dla potencjalnego klienta. Począwszy od informacji na temat wykonywanych usług, po cennik, czy przedstawienie zespołu wykonującego zabiegi w Twoim Gabinecie. 

Pamiętaj, by Twoja strona nie była zbyt krótka lub w żadnym wypadku zbyt długa. Żadna z tych wersji nie sprawdzi się dobrze.

Nie używaj specjalistycznych słów, których może nie zrozumieć Twój odbiorca. Posługuj się jasnym, a jednocześnie profesjonalnym językiem. 

Warto umieścić na stronie najczęściej wyszukiwane frazy przez Twoich potencjalnych klientów, co poprawi darmowe pozycjonowanie i zwiększa szansę na częstsze odwiedzanie naszej witryny. 

Wystrzegaj się stockowych zdjęć! To robi większość Gabinetów. Wyróżnij się i wykonaj swoją profesjonalną sesję zdjęciową pokazując swój gabinet i swoich pracowników. Od razu zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach osoby przeglądającej Twoją stronę. 

Responsywność ponad wszystko. Zadbaj o to, by Twoja strona mogła się przejrzyście wyświetlać na wszelkiego rodzaju urządzeniach. Tym bardziej, że około 85/90% wejść na strony www gabinetów beauty odbywa się na urządzeniach mobilnych. 

UWAGA! Nie polecam tworzenia zwykłych stron „wizytówek” w przypadku gabinetów beauty. Strona, która jest stworzona bez przemyślanej strategii, bez odpowiedniej nawigacji i atrakcyjnej oferty – traci całkowicie sens i swoją użyteczność. 

Strona to jednorazowa inwestycja, nie warto więc stworzyć czegoś, co nie będzie przynosiło Ci rezultatów..

14. Zadbaj o Atrakcyjną Ofertę

Dobra Oferta – najczęściej ten aspekt leży całkowicie. Dobra oferta to nie grafika przedstawiająca usługi i ceny, które świadczysz. Owszem, dobra oferta powinna zawierać takie przedstawienie również, jednakże powinna być to tylko część CAŁEJ OFERTY. 

Gdy marketingiem przyciągniesz konkretną ilość nowych osób to połowa sukcesu za Tobą. Jednakże co teraz? No właśnie. Udało się PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ, teraz musisz zrobić wszystko, by tą uwagę ZATRZYMAĆ. 

A nie ma nic ważniejszego w sytuacji takich usług, aniżeli dobrze sporządzona OFERTA! 

Jeśli Twoja oferta składa się z jednego posta na Facebooku, to robisz coś źle. 

Jeśli Twoja oferta to kilka zdań o zabiegu, maszynie i cennik, to robisz coś źle. 

Dobra oferta charakteryzuje się tym iż zawiera elementy: informacyjne, marketingowe i perswazji. 

To właśnie dzięki tym elementom będzie w stanie skutecznie zwiększać odsetek sprzedaży z osób, które z Twoją ofertą będą się zapoznawać. 

Przykład: W przypadku usług modelowania sylwetki najczęściej gabinety na pierwszym planie „chwalą się technologiami używanymi w gabinecie”, gdzie oferta skupiona na celu potencjalnej klientki jest w stanie wygenerować co najmniej kilku krotnie więcej sprzedaży.

6 elementów oferty, która zwiększy Twoją sprzedaż!

15. Wykorzystaj Płatne Kampanie Reklamowe Google Ads

Segment Google od lat jest w tej branży jest zaniedbywany, a drzemie w nim ogromny potencjał. 

Każdego dnia, potencjalni klienci na różne usługi, na różne produkty szukają ich za pośrednictwem wyszukiwarki Google 🔍 

Nie jest inaczej w przypadku usług gabinetu beauty. 

Spójrzmy na przykładzie usług modelujących sylwetkę, co przedstawię Ci na przykładzie kilku zabiegów poniżej [miasto Poznań]⤵

To oznacza, że miesięcznie w Poznaniu wyszukiwana jest fraza: 

„kriolipoliza” – 720 razy

„endermologia” – 880 razy

„lipoliza iniekcyjna” – 880 razy

Sporo, prawda? 

A co gdy teraz Ci powiem, że jeśli dotychczas, potencjalni klienci wpisywali te frazy i nie widzieli w wyświetlonych możliwościach Twojej firmy, to tak naprawdę większość z tych osób zostało klientami Twojej konkurencji? 🤯

Czym charakteryzuje się grupa pot. klientów, która szuka takich fraz kluczowych w Google jak: “nazwa usługi + lokalizacja”? 

Tym, że są bliscy podjęcia zakupu. Są na ostatnich etapach ścieżki zakupowej. Często szukają idealnego miejsca, gdzie wykonują daną usługę. Dlatego też zadbanie o swoją widoczność w Google to podstawa! 

Często zdarza się, że samo wdrożenie tego elementu pozwala nawet kilkukrotnie zwiększyć sprzedaż 💸

16. Zadbaj o Widoczność Wizytówki Google

Jedno z miejsc w którym potencjalni Klienci mogą Cię znaleźć? Oczywiście, że wyszukiwarka Google! Wykorzystaj całkowicie darmowe narzędzie „Google Moja Firma” i stwórz profil swojej firmy. 

Oczywiście, prawdopodobnie Twoja konkurencja również posiada taki profil, ale.. 

Jest sposób, by wyświetlać się większej ilości użytkowników wyszukujących branżowe frazy kluczowe. Co zrobić? 

-Dokładnie Uzupełnij Wszystkie Informacje na Profilu. [Najważniejszy jest tytuł!]

-Dodaj Ciekawe Zdjęcia obrazujące Twoją firmę. 

-Poproś swoich dotychczasowych klientów o napisanie opinii. 

-Systematycznie Aktualizuj Wizytówkę np. Dodawaj Wpisy. 

-Podepnij pod Profil Google swoją Stronę Internetową.

17. Skorzystaj z Systemu Rezerwacji Online

Na przykład z Booksy, które na obecny moment jest zdecydowanie najpopularniejsze wśród potencjalnych klientów gabinetu beauty, co jest najistotniejsze  w kwestii docierania do nowych potencjalnych klientów. 

Można zauważyć, że wpisując w Google frazy takie jak np. „depilacja laserowa wrocław”, czy „endermologia gdańsk” – bardzo często wysoko w rankingu Google pojawi się strona Booksy z „TOP 20 w Danej Lokalizacji”. 

Jakby nie było gdy potencjalny klient wejdzie na Booksy, a tam będzie nasza firma, to oczywiście zwiększamy tym samym swoją widoczność w sieci, co zwiększa szanse na pozyskiwanie większej ilości nowych klientów. 

Są też oczywiście takie usługi podstawowe, których potencjalne klientki bardzo często szukają bezpośrednio w Booksy – wtedy tym bardziej powinniśmy być widoczni w tym miejscu, jeśli chcemy pokazać się nowym, potencjalnym klientom. 

PREZENT – Jeśli jeszcze nie korzystasz z Booksy, to rejestrując się wpisz kod promocyjny „Habrzyk” – dzięki czemu otrzymasz 3 miesiące prowadzenia booksy za darmo! [Płacisz za 3 miesiące, a 3 otrzymasz bezpłatnie]. 

 

18. Wdróż Influencer Marketing

Jeszcze inną metodą na pozyskanie nowych klientów jest wdrożenie influencer marketingu. 

Wbrew pozorom nie chodzi tylko i wyłącznie o influencerów, którzy mają co najmniej po 100 tysięcy obserwujących. 

Nawet ktoś z kilkuset / kiloma tysiącami – jest w stanie wygenerować Ci więcej klientów, niż ktoś kto ma 1 milion obserwujących.

Wszystko zależy od tego jak zaangażowana jest jego widownia oraz czy jego obserwujący są naszymi potencjalnymi klientami. 

Jeśli jeszcze nie stosowałaś metody związanej z influencer marketingiem, to koniecznie Ci ją polecam, gdyż skuteczne działanie w tym obszarze jest w stanie pozyskać Ci wiele nowych płacących klientów.

Inni przeczytali także:

Chcesz skorzystać z mojej pomocy?

Dziękuję za przeczytanie całego artykułu. W sytuacji w której potrzebujesz profesjonalnej pomocy w zakresie prowadzenia swoich kampanii reklamowych możesz odezwać się do mnie i wspólnie obierzemy najlepszą dla Ciebie możliwość. W mojej ofercie znajdziesz usługę pełnego zlecenia prowadzenia płatnych kampanii reklamowych, jak i możliwość przeszkolenia się (online) z tego zakresu, dostając jednocześnie gotowe schematy reklamowe. Jeśli jesteś chętna kliknij poniższy przycisk i wyślij mi wiadomość.

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz