Prowadzisz Salon Kosmetyczny lub Fryzjerski i nie przynosi Ci on oczekiwanych zysków? Twoje konta społecznościowe zamiast budować zaangażowaną społeczność, demotywują Cię do dalszego działania? Mimo tego, że regularnie wrzucasz posty, nie widzisz żadnej relacji, ani reakcji odbiorców pod zdjęciami? WIEM, co może być przyczyną! Wyselekcjonowałem dla Ciebie PIĘĆ NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW, które popełniają Salony Beauty.
TOP 5 NAJGORSZYCH RODZAJÓW POSTÓW
- 1. Gorzej niż fatalna jakość zdjęcia efektu pracy
Jeśli chcemy aby ktoś po drugiej stronie z oglądających zdecydował się na wizytę to powinniśmy zadbać o to, by przedstawienie rezultatów Twojej pracy wyglądało PRZYNAJMNIEJ dobrze.
Dążyłbym mimo wszystko do posiadania lepszych zdjęć od konkurencji. Musisz się czymś wyróżnić, nie mówiąc o tym jak wiele więcej osób przyciągnie uwagę prawidłowo wykonane zdjęcie. To jest zupełnie ta sama sytuacja w której dietetyk, pomagający zrzucać wagę innym ważyłby 120 kg – czy potencjalni klienci potrafiliby mu zaufać? No oczywiście, że nie. Mimo, że może znać się na swojej pracy to zaufanie pomiędzy nim, a nowym odbiorcą jest nie do przeskoczenia. Zupełnie tak samo jest gdy publikujesz nieładne zdjęcia efektów swojej pracy.
- 2. Zdjęcia prezentujące pracę podczas zabiegu “na odwal się”
Gdy mowa np. o zobrazowaniu swojej pracy warto mieć zdjęcia przedstawiające wizerunek osoby wykonującej zabieg.
Dzięki temu jednocześnie przedstawiamy osobę wykonującą zabieg, a ponadto możemy zobrazować i opisać przedstawioną na zdjęciu usługę. Raczej nie powinniśmy skupiać się tylko na przedstawianiu efektów swojej pracy, choć jak wiadomo wszystko zależy od segmentu branży w której konkretnie działasz. W stylizacji włosów, paznokci i tego typu usług zdjęcia efektów prac są motorem napędowym Twojego profilu. Jednakże w tych, jak i innych usługach należałoby także pokazywać się z nieco innej strony. Dzięki temu osoby będą mogły poznać Twoich pracowników, Ciebie, klimat w Twoim salonie – co przyczyni się do tego, że oglądająca osoba zacznie postrzegać Cię jak kogoś kogo już zna! Stąd też koniecznie zadbaj o profesjonalne zdjęcia. Nie, nie musi to być sesja zdjęciowa z fotografem. Można wykonywać bardzo dobre zdjęcia do Social Mediów porządnym smartfonem.
- 3. Zdjęcia typu “Patrz jaka fajna głowica”
Szczerze powiedziawszy nie wiem skąd ten trend zaczął funkcjonować i obracać się na wielu profilach. Mowa tutaj oczywiście o pewnym segmencie branży, a dokładnie zabiegów do których potrzebujemy specjalistycznych maszyn. Najczęściej mowa o zabiegach modelujących sylwetkę, jednak nie tylko.
Czy wiesz, że najczęściej to jaką maszyną zabieg jest wykonywany oraz to jakiej głowicy używasz totalnie nie ma znaczenia dla nowej potencjalnej klientki?
Dla niej liczy się efekt, czego może się spodziewać, czy już bardziej osoba, która zabieg będzie wykonywać aniżeli głowica.
Ja wiem, że ma to ogromne znaczenie na jakim sprzęcie się pracuje. Jednakże nie jest to dobry pomysł, by swój content marketing opierać tylko na tego typu komunikatach. Takie zdjęcia nawet nie przykuwają uwagi, co oznacza, że mało kto się zatrzyma, by zapoznać się z opisem, o ile takowy został stworzony, bo często też mogę zauważyć brak informacji o zabiegu, jakoby każda osoba przeglądająca profil miała sama domyślić się na temat usługi, którą wykonuje Twój salon. To zupełnie ta sama sytuacja w której ja jako marketer zrobiłbym zdjęcie wyłączonego laptopa na biurku i skierował opis w Twoją stronę “Skuteczny marketing, dziś -50%” – czy zachęcił bym Cię tym do skorzystania z moich usług!? 🙂
- 4. Wykorzystywanie tylko zdjęć stockowych
Nie jestem zwolennikiem zdjęć stockowych używanych na profilu, jednakże z biegiem czasu coraz bardziej się do nich przekonywałem, ale..
To nie oznacza, że profil salonu powinien opierać się na tego typu materiałach.
Niestety ale takie zdjęcia nie budują relacji z Twoimi odbiorcami, nie zwiększają świadomości na temat Twojego salonu, Twojej oferty, Twoim personelu. Pamiętaj jednak, że można ich używać jednakże z odpowiednimi proporcjami do innych bazowych zdjęć, które powinny być autorskie i wyróżniające się! Postaw na swoje zdjęcia, będziesz unikatowa 🙂
- 5. Bazowanie na przesyconych grafikach
Często można zauważyć, że salony decydują się tworzyć grafiki. Byłoby w porządku gdyby nie fakt, że najczęściej jest to powiązane z tym, że obiekt nie ma swoich profesjonalnych zdjęć.
To droga donikąd. Tym bardziej, że tworzone grafiki często w ilościach hurtowych totalnie zaśmiecają profile tworząc je nie przejrzystymi i nie spójnymi dla odbiorców. Tutaj nasuwa się jeden z większych błędów tego typu miejsc udzielających się w Social Media. Ciągłe publikowanie ofert sprzedażowych. Nie chodzi o to, by nie publikować ofert, jak najbardziej można to robić. Jednakże zdecydowanie nie powinny one przekraczać 30% naszych wszystkich działań w Internecie.
Za każdym razem podczas publikacji zastanów się, czy aby na pewno nie niszczy to zdrowych proporcji Twojego Fanpage.
Oglądanie na okrągło tych samych promocji na zabieg XYZ w żadnym wypadku nie jest atrakcyjne – z reguły częściej kończy się to decyzją o unfollow, aniżeli skorzystaniem z naszej pomocy. Dodatkową istotną kwestią jest fakt, iż robi to większość profili z Twojej branży, wykorzystaj to i wyróżnij się z tłumu. Zapamiętaj, że Social Media to nie ofertownia, allegro, olx. Tutaj powinniśmy bazować na budowie relacji oraz komunikacji ze swoimi odbiorcami.
Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?
STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE
Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!
530 077 816