Dlaczego część linergistek nie ma problemu z pozyskiwaniem nowych klientek na usługę makijażu permanentnego, a druga część nie potrafi znaleźć metody na dochodowe i opłacalne prowadzenie swojego biznesu? Co różni te dwie grupy? W dzisiejszym artykule przedstawię Ci 4 najczęstsze powody, przez które część linergistek bankrutuje.
1. Brak biznesowego podejścia
Należy zdać sobie sprawę z tego, iż założenie salonu makijażu permanentnego, a później zarządzanie nim powinno opierać się na wykonywaniu szeregu czynności związanych z prowadzeniem własnej firmy. Najczęściej osoba decydująca się zacząć działać w tej branży kieruje się tym, że lubi wykonywać tą pracę, a jednocześnie może z niej zarabiać zadowalającą pensję. Wybiera się więc na szkolenia i udoskonala swoje umiejętności, aby świadczyć usługi na wysokim poziomie. Po tym etapie przychodzi moment w którym otwiera salon i bardzo szybko przekonuje się, że zarabianie kwot o których wcześniej myślała nie jest wcale takie proste jak mogło się na początkowej fazie wydawać.
Jeszcze innym przypadkiem są gabinety kosmetyczne, które działają już na rynku, jednak w celu zwiększenia dochodów wdrażają makijaż permanentny jako nową usługę do swojej oferty. Tutaj także, właściciel przekonuje się, że utrzymywanie zadowalającego cash flow nie jest takie proste, jak wydawało się na samym początku.
Problem pojawia się w sytuacji, gdy do całej sprawy podchodzimy zbyt hobbistycznie. Niestety, ale tym sposobem daleko nie zajdziemy, a na pewno nie do zadowalających zarobków z tytułu wykonywanej profesji. Bycie dochodową linergistką nie polega tylko na wykonywaniu makijażu permanentnego. W pierwszej kolejności należałoby mieć kogoś, komu go możemy w ogóle zaproponować, a później wykonać. Jeśli ktoś uważa, iż wystarczy wyszkolić się, otworzyć swój salon, a klientki znajdą się same – żyje w błędnym przekonaniu, które rynek zweryfikuje bardzo szybko. Jak najszybciej należy uświadomić sobie, że otworzenie swojego salonu, to otworzenie swojej firmy, a żeby firma dobrze prosperowała należy zadbać o szereg działów i obowiązków z nią związanych. Chcesz prowadzić salon, z którego ledwo się utrzymujesz, bądź co gorsza dokładasz do swojego biznesu z myślą o lepszych czasach? Czy chcesz prowadzić dochodowy biznes, gwarantujący Tobie i Twoim bliskim życie na godnym poziomie?
Jeśli wybierasz wariant drugi to napisałem książkę dla takich osób, jak Ty. Poznasz w niej wszystkie aspekty, które sprawnie pomogą Ci ułożyć wszystkie puzzle w całość, by wznieść Twój biznes na wyższy poziom.
Powyżej znajduje się fragment mojej książki „Marketingowa Biblia Linergistek, którą serdecznie polecam osobom, które chcą dowiedzieć się wszystkiego co pozwoli prężnie rozwijać się w branży PMU.
Czy wiesz ile kosztuje Cię pozyskanie jednej nowej klientki do Twojej firmy?
Mając okazję współpracować, rozmawiać i szkolić wiele linergistek zauważyłem, że zdecydowana większość nie wie, ile kosztuje je pozyskanie nowej klientki. Dlaczego powinnaś wiedzieć ile kosztuje Cię pozyskiwanie nowej klientki? Gdyż niewiedza uniemożliwia Ci jakąkolwiek analizę Twoich dotychczasowych działań. Skąd więc masz wiedzieć czy Twój biznes się zwraca? Skąd wiesz, który rodzaj marketingu daje Ci zwrot z inwestycji, skoro nie masz pojęcia na temat podstawowego współczynnika skuteczności w Twojej firmie?
Wskaźnik ROI (return on investment), to wskaźnik przedstawiający zwrot z inwestycji. Przykładowo w mojej firmie ROI to 10x, co oznacza, że każde 100 zł zainwestowane w działanie marketingowe generuje 1000 zł zwrotu.
ZAPISZ SIĘ NA DWUMIESIĘCZNĄ, BEZPŁATNĄ AKADEMIĘ MARKETINGU DLA LINERGISTEK!
2. Brak elementów wyróżniających
Z całą pewnością wiesz, że:
– Na rynku jest już bardzo duża ilość linergistek
– Coraz więcej osób edukuje się w tym zakresie
To oznacza, że z każdym rokiem coraz ciężej przebić się w tej branży, ze względu na coraz większą i silniejszą konkurencję. Czy to jednak oznacza, iż nie warto rozpoczynać tej działalności? Nie. Warto jak najbardziej, bo jest dużo miejsca na profesjonalistów, którzy wiedzą co robić, aby odpowiednio wyróżnić się nad swoją konkurencją. To oznacza, że jeśli wie się:
– jak zbudować zaufaną społeczność
– jak budować silną markę osobistą
– jak stale zwiększać poziom rozpoznawalności lokalnej
– jak pozyskiwać nowe klientki
– jak skutecznie zwiększać sprzedaż
to ma się ogromną szansę na to, iż stanie się, tą najbardziej rozchwytywaną i najchętniej wybieraną linergistką przez potencjalne klientki.
Być może pomyślisz teraz, że tak nie jest, bo przecież masz swoje media społecznościowe i mimo publikowania postów nie pozyskujesz zadowalającej ilości nowych klientek. No właśnie i tak myśli większość.
„Przecież robię to, to i to”
A kwintesencja tkwi w szczegółach. Robisz tylko to, co robi już Twoja konkurencja. A jeśli chcesz zacząć prowadzić dochodowy biznes w branży PMU to musisz się wyróżnić.
Czy choć raz zadałaś sobie pytanie dlaczego potencjalna klientka powinna wybrać Ciebie, a nie salon konkurencji? Co tak bardzo Cię wyróżnia, iż odbiorca powinien znaleźć się w Twoim grafiku? To naprawdę kluczowe pytanie, na które powinnaś odpowiedzieć na tym etapie książki. Odpowiedź na nie pozwoli Ci znaleźć swoje mocne i wyróżniające strony, a to jednocześnie ułatwi drogę do budowania najsilniejszej marki lokalnej. Proszę, tylko nie używaj sztampowego: “Indywidualne podejście do klienta”, “wysoka jakość usługi”. To elementy, które są standardem. Jeśli chcesz zostać najchętniej i najczęściej wybieraną linergistką, musisz wyjść do klientek z czymś więcej, niż robią to inni.
6 najważniejszych elementów skutecznego marketingu i zwiększenia sprzedaży w branży PMU:
1. Jakość usługi
2. Wizerunek
3. Content
4. Oferta
5. Płatna reklama
6. Obsługa klienta
Gdy jakość wykonywania Twoich usług jest na wysokim poziomie to pozostało Ci 5 elementów, które powinnaś stale pielęgnować i rozwinąć do takiego poziomu, aby zautomatyzować proces pozyskiwania nowych klientek do Twojego salonu.
Wizerunek
Wizerunek, czyli postrzeganie Ciebie, Twojej marki w sieci jest kluczowym elementem w procesie marketingowym. Na żywo dbasz o kontakt i relację z klientkami, więc koniecznie zadbaj również o to, aby tak samo było Online. W pierwszej kolejności postaw na silne i mocne fundamenty, gdyż to dzięki nim nowi odbiorcy lądujący na Twoich Social Mediach będą mogli swobodnie się po nich poruszać. Istotnym elementem jest tutaj również zadbanie o to, aby wykorzystać moc bezpłatnej reklamy Online, poprzez to, iż potencjalna klientka będzie nas mogła znaleźć na różnych platformach, dzięki czemu zwiększamy szansę na to, iż w darmowy sposób będziemy pozyskiwać nowe klientki. Dokładnie uczę jak to zrobić w „Marketingowej Biblii Linergistek”
Content
To nic innego, jak dbanie o utrzymywanie relacji z Twoimi potencjalnymi klientkami. Czyli jest to forma komunikacji między Tobą a Twoim odbiorcą, która nie ma funkcjonować na zasadzie BEZPOŚREDNIEJ SPRZEDAŻY, a budowie silnej relacji oraz zaufania do Twojej marki. Nie skupiaj się na tematach, które TY uważasz za słuszne. Publikuj to, czego Twoi odbiorcy oczekują! To takie proste, a tak mało osób się do tego stosuje! Na tym etapie często spotykam się z wieloma obiekcjami linergistek odnośnie tworzenia swojego contentu – często nie wiedzą jak to robić, co konkretnie publikować, bądź nie wiedzą na jakich tematach się skupić. Przez co też bardzo często publikowane treści są słabe i w żadnym stopniu nie zachęcające do skorzystania z usługi. Jeszcze innym problemem jest często wymieniany brak czasu na tworzenie wysokiej jakości contentu. Gdzie prawda jest taka, że aby stworzyć IDEALNY PLAN CONTENTU, który będzie CAŁY CZAS przyciągał nowe klientki wystarczą 3 dni pracy. Tak w 3 dni jesteś w stanie stworzyć treści, które później będziesz wykorzystywać w procesie marketingowym przez najbliższe 6 miesięcy, czy nawet rok! Dokładnie pokazuję jak korzystać z tej metody w mojej książce, więc jeśli chcesz się tego nauczyć to możesz to wszystko mieć w jednym miejscu w bardzo niskiej cenie 🙂
Jak już omawiamy content marketing to warto również wiedzieć, że w moim sklepie znajduje się produkt pozwalający na szybki sposób tworzenia wyjątkowego profilu na Instagramie i Facebooku, który będzie zachowywał spójność i przejrzystość. Są to gotowe szablony postów w branży PMU. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej i zobaczyć jak to działa koniecznie kliknij „zobacz więcej”.
Oferta
Jeśli mowa o ofercie, która skutecznie będzie zwiększać zapisy na usługę makijażu permanentnego musimy w pierwszej kolejności kierować się tym, iż klientkę docelową interesuje zawsze efekt, który może uzyskać, decydując się na konkretną usługę. Stąd tworząc swoją ofertę nie skupiamy się nadmiernie na opisywaniu czym jest makijaż permanentny. Innym, często spotykanym błędem są np. krótkie komunikaty “Makijaż permanentny – oferta specjalna”. Nic w niej specjalnego, więc nie liczmy na zadowalające wyniki sprzedażowe korzystając z takiego modelu. Musisz skupić się na korzyściach wykonania makijażu permanentnego, jak i przedstawienia rozwiązania często spotykanego problemu z akceptacją swoich brwi. Zauważ jakie problemy, chęci, marzenia mają Twoje potencjalne klientki i w taki sposób stwórz swoją ofertę.
Jak pisać, aby odbiorcy chętnie czytali naszą ofertę, a jednocześnie aby wpływała na decyzje osób ją czytających?
Język korzyści to technika prezentowania oferty wykorzystująca korzyści, jakie klient, dzięki naszej usłudze, osiągnie. Posługując się językiem korzyści zwiększasz szanse na pozyskanie klientki – dostrzega ona realną wartość, jaka wypływa z wykonania usługi makijażu permanentnego.
Dlaczego warto posługiwać się językiem korzyści? Cel języka korzyści jest prosty – ma przekonywać klientki do skorzystania z usługi. Za jego pomocą:
– Pokażesz wartości produktów lub usług, przez co rozwiejesz wszelkie obiekcje
– Podniesiesz konwersję – język korzyści skłania użytkowników do działania
– Dotrzesz do klientek niższym kosztem – atrakcyjna treść oferty rozprzestrzenia się o wiele dynamiczniej
– Zwiększysz sprzedaż
Prawidłowo stworzona oferta, której celem jest zwiększenie sprzedaży, to nie tylko zwykły cennik swoich usług. Cennik jest tylko częścią oferty. Oferta, która sprzedaje, to oferta opierająca się na elementach: informacyjnych, perswazji i sprzedaży.
Płatna reklama
W sytuacji, w której nie korzystamy z płatnych kampanii nie dajemy sobie nawet możliwości na to, by dowiedziały się o naszych usługach całkowicie nowe osoby, co oczywiście utrudnia proces ciągłego pozyskiwania nowych klientów. Jest to najważniejszy element głównie ze względu na skuteczność przyciągania nowych chętnych osób. Dobre prowadzenie swoich kont społecznościowych nie powinno skupiać się TYLKO na zwiększeniu ilości polubień, serduszek, obserwujących. Social Media powinny napędzać sprzedaż, powinny ułatwić kontakt między nami, a potencjalnymi klientkami, by w gruncie rzeczy przekładało się to na coraz większą sprzedaż.
Chcesz samodzielnie w tani sposób przetestować prawidłowo stworzone reklamy? Proponuję zapoznać się z produktem „Pozyskaj minimum 1000 nowych potencjalnych klientek na makijaż permanentny w 30 dni”. Dzięki niemu w bardzo szybki, tani i dynamiczny sposób pozyskasz bardzo dużą ilość nowych, lokalnych potencjalnych klientek. Jednocześnie zbudujesz coraz większą rozpoznawalność lokalną.
3. Brak metody ciągłego pozyskiwania nowych klientek
Jeśli odpowiednio nie zadbamy o proces pozyskiwania nowych klientek to wiąże się to z dużą szansą na to, iż w naszym grafiku cały czas będą luki. W sytuacji, w której chcesz zautomatyzować pozyskiwanie nowych klientek musisz zbudować system, dzięki któremu przeprowadzisz każdą zainteresowaną osobę przez poszczególne etapy ścieżki zakupowej. Najłatwiej i najszybciej możemy tego dokonać poprzez zastosowanie skutecznej kampanii reklamowej.
Schemat, który poznasz poniżej jest niezmiernie ważny. Dzięki niemu w późniejszym etapie będziesz wiedzieć jakie konkretne zadania należy wdrożyć, aby zautomatyzować proces pozyskiwania nowych klientek.
1. Świadomość
Potencjalna klientka szuka usługi, która pomoże wyeliminować jej problem, bądź zaspokoić potrzebę, która najczęściej tkwi w braku akceptacji.
2. Zainteresowanie
Potencjalna klientka szuka informacji na temat usług, które jej mogą pomóc. Zaczyna interesować się tematyką, zwiększa swoją wiedzę na temat makijażu permanentnego i przegląda efekty prac różnych salonów z okolicy.
3. Rozważanie skorzystania z usługi
Po analizie stwierdza, że chce wykonać usługę, jednakże zastanawia się gdzie, a w głowie zaczynają pojawiać się różnego rodzaju obiekcje.
4. Skorzystanie z usługi
Potencjalna klientka staje się Twoją klientką. Teraz w największym stopniu będzie zwracać uwagę na obsługę oraz efekt końcowy.
5. Polecenie usługi i salonu
Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, osoba ta zacznie polecać Twój salon.
4. Brak wykonywania czynności, które wpływają na rozwój
Bardzo często widzę skłonności do wykonywania wielu modnych działań, nie zważając na to, czy są one skuteczne. Jeśli rozwijasz swoją firmę powinnaś skupić się pierwszorzędnie na tym, co generuje najlepsze rezultaty. Nie skupiaj się nadmiernie nad logo Nie skupiaj się nadmiernie nad nazwą Nie skupiaj się nadmiernie nad grafiką reklamową Nie skupiaj się nadmiernie na wyprodukowaniu ulotek Wiele nowych klientek zgłaszających się do mnie narzekało na to, iż nie pozyskują wystarczającej ilości klientek na swoje usługi, często wspominając w swoich marketingowych “osiągnięciach” o wydrukowanych ulotkach, czy zmianie logo za 2000 zł. Patrząc na częstotliwość takich sytuacji doszedłem do jasnego wniosku: właścicielki swoich biznesów skupiają się za bardzo na wykonywaniu czynności, które w żadnym stopniu nie przekładają się na rezultaty.
Nie działaj EFEKTOWNIE a EFEKTYWNIE!
Bardzo dziękuje za przeczytanie całego artykułu! Mam nadzieję, że zawarte w nim wskazówki pomogą Ci w rozwoju Twojej firmy 🙂 Jeśli masz jakieś wątpliwości, pytania to serdecznie zapraszam do kontaktu.
Jeśli interesują Cię inne darmowe wskazówki dla linergistek to koniecznie zapoznaj się:
Zachęcam również do odwiedzenia sklepu w którym znajdziesz produkty dostosowane do Twoich aktualnych potrzeb