You are currently viewing 3 najlepsze metody reklamowania salonu fryzjerskiego

3 najlepsze metody reklamowania salonu fryzjerskiego

W dzisiejszym artykule przedstawię Ci 3 skuteczne strategie reklamowe dzięki którym zaczniesz pozyskiwać większą ilość klientek na oferowane usługi w Twoim salonie fryzjerskim nawet w pierwszym tygodniu od zastosowania poniższych metod reklamowych.  Co najważniejsze, będziesz mogła odwzorować działania, które poniżej szczegółowo opiszę i przedstawię oraz zastosować w swoim przypadku, by mieć pewność, że wygenerujesz tak samo zadowalające wyniki marketingowe! 

Jak pozyskać 5,10,30 nowych klientek do Twojego salonu?

Marketing salonu fryzjerskiego jest najczęściej mocno powiązany z budową silnej marki lokalnej, która pozwala wyróżniać się nad swoją konkurencją. Co z kolei prowadzi do zwiększenia ilości rezerwacji wizyt na usługi znajdujące się w Twojej ofercie. Pamiętaj, iż to Ty powinnaś zadbać o to w jaki sposób odbierają Cię Twoi nowi odbiorcy oraz czy do nich dotrzesz swoimi komunikatami reklamowymi. Myślę, że się ze mną zgodzisz, że dobra jakość wykonanej usługi to oczywiście najważniejszy element Twojej reklamy, jednakże to już pewnego rodzaju standard. Należy przedstawić swoją ofertę w sposób unikalny i inny niż robi to większość Twojej konkurencji. Tylko tym sposobem możesz mieć pewność, że wystarczająco wyróżnisz się na tle konkurencji i to do Ciebie będzie zgłaszać się większość zainteresowanych osób.

Dobre prowadzenie swoich kont społecznościowych nie powinno skupiać się TYLKO na zwiększeniu ilości polubień, serduszek, obserwujących, czy czegoś tam jeszcze. Social Media powinny napędzać sprzedaż, powinny ułatwić kontakt między nami a potencjalnymi klientami, by w gruncie rzeczy przekładało się to na pozyskanie większej ilości nowych klientów. Czy jest to możliwe? No oczywiście, że tak.. By to zobrazować zapoznaj się z poniższym schematem:

Schemat ten opiera się na 3 elementach skutecznego marketingu i sprzedaży w salonie fryzjerskim

Reklama na Facebooku – w sytuacji w której nie korzystamy z płatnych kampanii nie dajemy sobie nawet możliwości na to, by dowiedziały się o naszych usługach całkowicie nowe osoby, co oczywiście utrudnia proces ciągłego pozyskiwania nowych rezerwacji. Jest to najważniejszy element głównie ze względu na skuteczność przyciągania nowych klientów. Już samą reklamą jesteśmy w stanie pozyskiwać większe zainteresowanie wśród odbiorców na reklamowane usługi, a co za tym idzie zacząć pozyskiwać pierwszych klientów właśnie tą metodologią. 

Dobra Oferta – tutaj najczęściej ten aspekt leży całkowicie. Dobra oferta to nie grafika przedstawiająca usługi, które świadczysz. Owszem, dobra oferta powinna zawierać takie przedstawienie również, jednakże powinna być tylko częścią CAŁEJ OFERTY. Gdy marketingiem przyciągniesz konkretną ilość nowych osób to połowa sukcesu za Tobą. Jednakże co teraz? No właśnie. Udało się PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ, teraz musisz zrobić wszystko, by tą uwagę ZATRZYMAĆ. A nie ma nic ważniejszego w sytuacji takich usług, aniżeli dobrze sporządzona OFERTA! Jeśli Twoja oferta składa się z jednego posta na Facebooku to robisz coś źle!

Content Marketing / Branding – czyli to co ma największy wpływ na postrzeganie Twojej firmy oczami potencjalnych klientów. Pamiętaj, że publikując coś słabej jakości zaniedbujesz i samoistnie przyczyniasz się do psucia wizerunku salonu w sieci, a to niestety niesie za sobą ciężko odwracalne skutki. Nie pozwól na to, by Twoja marka online była postrzegana za nieprofesjonalną! W tym segmencie głównie poruszamy się po takich tematach jak publikowanie postów, mądra dystrybucja oraz prawidłowa komunikacja z Twoimi odbiorcami.

Jeśli chcesz dowiedzieć się wszystkiego co najważniejsze o prawidłowym marketingu salonu fryzjerskiego w social media koniecznie odbierz mój darmowy ebook

3 NAJLEPSZE RODZAJE REKLAM DLA SALONU FRYZJERSKIEGO

PORADA 1

Zwiększenie ilości osób obserwujących Twój profil – co w dłuższej perspektywie czasu daje Ci możliwość kontaktu z potencjalnymi klientkami poprzez publikowane posty. 

Na powyższym obrazku można zauważyć wynik kampanii reklamowej zwiększającej ilość zainteresowanych (lokalnych) mieszkańców usługami salonu fryzjerskiego. Przedstawiamy takim osobom reklamę umożliwiającą polubienie fanpage salonu, dzięki czemu kontakt oraz utrzymywanie relacji z nowym obserwatorem jest maksymalnie ułatwiony, co też przyczynia się do możliwie szybkiego domknięcia sprzedaży.

Do tego celu reklamowego polecam stosować wszelkie przedstawienia efektów pracy w różnych formatach: wideo, animacji, czy też grafiki.

Pozyskaliśmy na powyższym przykładzie 2215 nowych, zainteresowanych odbiorców tematyką Fanpage. Co ważniejsze są to lokalne osoby, które z największym prawdopodobieństwem będą chciały skorzystać z usług salonu. Cała kampania kosztowała nas 1471,58 zł – to chyba mało patrząc na ilość nowych osób, które poznały Ciebie, Twoją ofertę i masz z nimi ułatwioną komunikację poprzez zwykłą publikację kolejnych postów? 🙂 

PORADA 2

 Budowanie silnej marki lokalnej oraz zwiększenie zaufania wśród potencjalnych klientek poprzez zastosowanie artykułu, w którym wypowiadamy się na temat, który je zainteresuje. 

Na powyższym obrazku można zauważyć wynik kampanii reklamowej kierującej do artykułu tematycznego związanego z usługą nanoplastii. Zabiegiem zainteresowało się ponad 5200 osób w zaledwie tydzień kampanii reklamowej. Koszt wejścia jednej zainteresowanej osoby na artykuł to 11 groszy!

Na powyższym obrazku można zauważyć wynik kampanii reklamowej kierującej do systemu rezerwacji online (moment.pl lub booksy). Reklamą tą dotarliśmy do 21 756 osób, a jednocześnie wygenerowaliśmy 2543 wejścia na stronę docelową. Co ważniejsze koszt wygenerowania jednego wejścia na stronę to zaledwie 8 groszy.

Na powyższym zdjęciu widzimy ilość osób, które zdecydowały się wejść z naszej reklamy na artykuł tematyczny. Dzięki takiej reklamie jesteśmy w stanie ze stosunkowo dużej grupy odbiorców (możemy ją kierować do naprawdę każdej kobiety) wyciągnąć najbardziej zainteresowane osoby omawianą tematyką w artykule. Dlaczego? Bo kto wchodzi w artykuł tematyczny, jak nie osoby, które się tą tematyką interesują? A kto taką reklamę omija? Osoby, które nie są zainteresowane tego rodzaju usługami i bardzo dobrze – na tym też powinno nam zależeć. Selekcja potencjalnych klientek od osób, które nigdy nie będą skłonne nam zapłacić. Po co przepalać budżet na takie osoby?

 

CO WIĘCEJ!

Czy wiesz, że dzięki takiej reklamie jesteśmy później stworzyć grupę odbiorców, którzy odwiedzili Twój artykuł/stronę? A dodatkowo stworzyć grupę LOOKALIKE AUDIENCE, czyli grupę odbiorców o podobnej specyfikacji do osób, które przebywały na Twojej stronie/artykule? Tak, listę dotychczasowych klientów również możemy do tego wykorzystać i zlecić algorytmom Facebooka, by znalazł nam jak najbardziej podobne osoby, co jasno oznacza, że zwiększamy sobie tym działaniem szansę na to, że będziemy docierać do IDEALNEJ GRUPY DOCELOWEJ, która z największym prawdopodobieństwem skorzysta z usług salonu 🙂

1. Podstawowa (lokalne osoby, bez większego zawężania) 

2. Grupa niestandardowa (remarketing) 

3. Grupa podobnych odbiorców (osoby, które np. są o podobnych specyfikacjach do naszych dotychczasowych klientów)

Jak pozyskiwać takie wyniki?

Generowane wyniki, które można zobaczyć to nie kwestia przypadku. Bazując na naszych schematach uzyskujemy takie rezultaty za każdym razem, gdy współpracujemy z salonem fryzjerskim. Aby pozyskiwać takie wyniki należy wiedzieć jaki cel marketingowy obrać, do jakiej grupy docelowej kierować poszczególne kreacje reklamowe, jak skutecznie napisać tekst reklamowy oraz jak przygotować obraz reklamowy, który będzie przykuwał uwagę każdej potencjalnej klientki. 

Potrzebujesz Więcej Informacji?

Pamiętaj, że rozwój Twojej marki zależy tylko od Ciebie, a ja jestem tutaj, by Ci w tym pomóc!

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz