To nic innego, jak dbanie o utrzymywanie relacji z Twoimi potencjalnymi klientkami. Czyli jest to forma komunikacji między Tobą a Twoim odbiorcą, która nie ma funkcjonować na zasadzie BEZPOŚREDNIEJ SPRZEDAŻY, a budowie silnej relacji oraz zaufania do Twojej marki. Social Media nie sprzedają. Social Media mają napędzać sprzedaż, poprzez odpowiednią komunikację i przekaz. Większość salonów publikuje słabej jakości treści, przez co nie widać większego zaangażowania wśród swoich lokalnych odbiorców. Nic dziwnego w sytuacji, gdy posty w żadnym wypadku nie zainteresują potencjalnej klientki.
Większość mówi “Twórz wartościowe posty”, ja mówię “POSTAW NA PIEDESTALE SWOJEGO IDEALNEGO KLIENTA”.
Nie skupiaj się na tematach, które TY uważasz za słuszne. Publikuj to, czego Twoi odbiorcy oczekują! To takie proste, a tak mało osób się do tego stosuje!
Większość salonów publikuje słabej jakości posty, przez co traci możliwość pozyskiwania coraz większej grupy klientek.
Najważniejsza zasada tworzenia contentu linergistki
Nie publikuj tego, co podoba się Tobie. Publikuj to, co chce zobaczyć potencjalna klientka. Tworząc posty nie kieruj się tym, co znajduje się w Twoich myślach – musisz wejść w buty potencjalnej klientki i rzeczywiście zastanowić się co byłoby dla niej wartościowe. Najłatwiejszym sposobem jest dokładne analizowanie pytań Twoich dotychczasowych klientek, które się powielają. Znajdziesz w nich prawdziwe potrzeby i problemy. To właśnie tym powinnaś się kierować tworząc swoje treści, gdyż to właśnie dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć najlepszym rodzajem contentu do swoich potencjalnych klientek, które z całą pewnością to docenią, a następnie wynagrodzą.
Jak już zapewne się domyślasz, aby dbać o marketing, który będzie zwiększał sprzedaż należy zadbać o szereg czynników, które wpływają na skuteczność Twoich działań. W dzisiejszym artykule skupimy się na CONTENT MARKETINGU, jednak poniżej znajdziesz 6 najważniejszych elementów skutecznego marketingu, które szczegółowo analizuje i rozszerzam w mojej książce: MARKETINGOWA BIBLIA LINERGISTEK. Jeśli chcesz zapoznać się z jedynym na świecie, tak kompleksowym poradnikiem marketingowo-sprzedażowym to koniecznie zajrzyj na stronę i zobacz czego się dowiesz z mojej lektury 🙂
6 najważniejszych elementów skutecznego marketingu i zwiększenia sprzedaży w branży PMU:
1. Jakość usługi
2. Wizerunek
3. Content
4. Oferta
5. Płatna reklama
6. Obsługa klienta
4 rodzaje contentu
Tworząc content musisz być świadoma, że możemy podzielić go na kilka typów. To z całą pewnością pomoże Ci w procesie tworzenia Twojego planu contentu. Wyróżniamy takie typy, jak:
Ogólny
W ten zakres contentu wchodzą wszelkie publikacje związane z efektami pracy, wpisami na temat makijażu permanentnego, ogólnymi i najważniejszymi informacjami, podtrzymywaniem relacji z odbiorcami
Dostosowany
Czy makijaż permanentny jest dobrym rozwiązaniem dla blondynek?
Czy warto wykonać makijaż permanentny brwi po 40 roku życia?
Ekspercki
Jak dobrać odpowiedni kształt brwi?
Który rodzaj makijażu permanentnego jest najlepszy?
Oparty na trendach
Jaki rodzaj makijażu permanentnego jest teraz w modzie?
3 trendy i inspiracje na makijaż permanentny brwi!
Kilka wskazówek jak tworzyć content idealny
ZAPISZ SIĘ NA DWUMIESIĘCZNĄ, BEZPŁATNĄ AKADEMIĘ MARKETINGU DLA LINERGISTEK!
23 gotowe pomysły na posty dla salonu makijażu permanentnego
Pomysł 1
Wszystko co musisz wiedzieć przed wykonaniem makijażu permanentnego brwi
Pomysł 2
Czy makijaż permanentny jest bezpieczny?
Pomysł 3
3 największe mity dotyczące makijażu permanentnego
Pomysł 4
Zalety makijażu permanentnego
Pomysł 5
Przebieg zabiegu
Pomysł 6
Dla kogo jest zabieg makijażu permanentnego?
Pomysł 7
Jak długo się utrzymuje
Pomysł 8
Ile oraz dlaczego tyle kosztuje usługa makijażu permanentnego
Pomysł 9
Makijaż permanentny czy henna? Co wybrać?
Pomysł 10
Jak wybrać odpowiedni salon makijażu permanentnego dla siebie?
Pomysł 11
5 największych obaw przed wykonaniem makijażu permanentnego
Pomysł 12
Jak dobrać odpowiedni kształt brwi?
Pomysł 13
Który rodzaj makijażu permanentnego jest najlepszy?
Pomysł 14
Kiedy nie warto wykonywać makijażu permanentnego?
Pomysł 15
Jak pielęgnować brwi po zabiegu?
Pomysł 16
5 najczęstszych pytań od klientek i odpowiedzi
Pomysł 17
Czy makijaż permanentny jest dobrym rozwiązaniem dla blondynek?
Pomysł 18
Czy warto wykonać makijaż permanentny brwi po 40 roku życia?
Pomysł 19
Przykładowe efekty pracy
Pomysł 20
Film promujący Twój salon i/lub Twoją markę osobistą
Pomysł 21
Film przedstawiający proces zabiegu
Pomysł 22
Filmik z poradami jak przygotować się do zabiegu
Pomysł 23
Akcja specjalna -x%
Jak już omawiamy content marketing to warto również wiedzieć, że w moim sklepie znajduje się produkt pozwalający na szybki sposób tworzenia wyjątkowego profilu na Instagramie i Facebooku, który będzie zachowywał spójność i przejrzystość. Są to gotowe szablony postów w branży PMU. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej i zobaczyć jak to działa koniecznie kliknij „zobacz więcej”.
Jak w 3 dni stworzyć posty na 6 miesięcy w przód?
Czy wiesz, że w dosłownie kilka dni możesz przygotować gotowe posty, które będą Ci służyć przez następne lata, stale pozyskując nową sieć klientek? Zapewne zastanawiasz się jak to możliwe, skoro często spotykasz się z sytuacją, w której totalnie nie wiesz co powinnaś opublikować do swoich mediów społecznościowych. Jednakże po coś zdecydowałaś się na tę książkę i ja zrobię wszystko, aby zainspirować Cię do dużo szerszego spojrzenia na sprawy związane z tworzeniem swojego idealnego planu contentu, dzięki czemu już nigdy nie będzie to dla Ciebie czymś trudnym.
Pamiętaj, jeśli rzeczywiście zależy Ci na tym, aby zbudować silną markę osobistą Linergistki, to Twoje publikacje nie powinny opierać się w 100% na efektach pracy. Metamorfozy są istotne i generują nowe klientki, jednakże gdy robimy tylko to, nie wykorzystujemy pełnego potencjału marketingowego oraz nie wyróżniamy się w żadnym stopniu nad swoją konkurencją.
Model, który polecam zastosować, jeśli chodzi o proporcje publikowanych treści w mediach społecznościowych linergistki to:
70% przedstawione efekty pracy
20% content oparty na edukacji
10% inne
Co oczywiście oznacza, iż najczęściej będziesz publikować metamorfozy, jednak do tego powinnaś zacząć stosować content marketing, by zwiększyć zasięgi oraz zachęcić jak największą grupę zainteresowanych osób na wykonanie usługi w Twoim salonie.
Mój autorski sposób, czyli BEAUTY CONTENT FORMUŁA to metoda, dzięki której tworzenie contentu jest banalnie proste, a ponadto wkładając pracę raz w stworzenie całego planu, skutkuje tym, iż nawet za rok będziesz mogła wykorzystać go jeszcze raz i stale pozyskiwać nowe klientki.
Przykładowo, ja jestem w stanie, dzięki takiemu podejściu, w zaledwie 3 dni stworzyć gotowy i wysokiej jakości content do publikacji na minimum 6 miesięcy w przód.
BEAUTY KONTENT FORMUŁA
W wielkim skrócie polega na stworzeniu bazowego, głównego materiału – dzięki któremu będziemy mogli dokonać dystrybucji (opublikowania głównej treści w innych miejscach, bądź przekierowania z innych miejsc do głównej treści) mikro-kontentu. Co prostym językiem oznacza, iż jeśli raz stworzymy np. artykuł merytoryczny o szerokiej tematyce naszej usługi, to później możemy wycinać z niego fragmenty i publikować je w innych platformach czyli np. na Facebooku i Instagramie w formie posta tematycznego dostosowanego do poszczególnej platformy. Z jednego artykułu może powstać od 3 do 9 interesujących postów. Wykonujesz pracę raz i czerpiesz z niej wiele korzyści – o to w tym wszystkim chodzi. Dobrze wiem, że gdy nie ma się poukładanej strategii nie da się prowadzić dobrze swoich mediów społecznościowych.
Materiałem bazowym, jak już wiesz z wcześniejszych lekcji, najczęściej jest artykuł lub wideo. Główna zaleta posiadania obu tych form przekazu, to zawarcie sporej ilości informacji o usłudze w jednym miejscu.
Poniżej obrazuje cały proces krok po kroku.
Krok 1 – Rozpisanie tematów.
Zapisz minimum 3 pomysły na obszerne tematy, które interesują Twoich odbiorców. Najczęściej jest to temat dotyczący konkretnego problemu lub potrzeby odbiorcy.
Krok 2 – Stworzenie pierwszego artykułu na bloga.
Skup się na jednym z zapisanych tematów. Zbierz najlepsze pomysły dotyczące tego, co warto umieścić w tego typu artykule. Zapisuj konkretne pomysły dotyczące poszczególnych akapitów. Pamiętaj, że celem artykułu nie ma być bezpośrednia sprzedaż, a pomoc swoim potencjalnym klientkom, dla których treść powinna być bardzo wartościowa.
Krok 3 – Przekierowanie do artykułu w Social Media.
Gdy Twój artykuł powstał to poinformuj swoją dotychczasowo zebraną publiczność o jego istnieniu. Przekieruj ich z Facebook’a, czy np. Instagram’a poprzez link, pod którym znajdą interesujący dla nich artykuł.
Krok 4 – Postowanie w Social Media
Wykorzystaj poszczególne akapity Twojego artykułu do stworzenia osobnych postów tematycznych, które opublikujesz w mediach społecznościowych. W sytuacji, w której głównych artykułem było: “Wszystko co musisz wiedzieć na temat makijażu permanentnego brwi przed jego wykonaniem”, poszczególne akapity mogły prezentować się następująco:
Czy makijaż permanentny jest bezpieczny?
3 największe mity dotyczące wykonania makijażu permanentnego brwi
Dlaczego warto wykonać makijaż permanentny brwi?
Zobacz jakich efektów możesz się spodziewać!
Jak wygląda przebieg zabiegu?
Dla kogo jest makijaż permanentny brwi?
Przykładowe opinie moich klientek
Kontakt
Skoro już raz szczegółowo opisałaś każdy z elementów w swoim artykule, głupio byłoby z tego nie skorzystać. Wybierz jeden akapit, skopiuj go lekko modyfikując pod konkretną platformę (zmiany w tekście, dodanie emotikon, wybranie zdjęcia/grafiki/filmiku), na której umieścisz skrawek swojego artykułu. Ważne, aby zawsze na końcu mimo wszystko znów przekazać odbiorcy, że jeśli chce się dowiedzieć więcej na temat usługi, to żeby kliknął “LINK” i zapoznał się z całym artykułem. Dzięki tej metodzie mamy pewność, że z naszą główną, najważniejszą treścią (artykułem) zapozna się większość z naszych odbiorców.
Podsumowując dotychczasowe kroku, mamy stworzony:
1 artykuł
1 bezpośredni post kierujący do artykułu w Social Media
7 postów tematycznych w Social Mediach z poszczególnych akapitów
Krok 5 – Stworzenie wideo.
Jeśli tylko masz taką możliwość stwórz materiał wideo dotyczący tego samego zagadnienia, co artykuł. Chodzi o to, by po prostu powielić przekazywaną wiedzę, jednak w innym formacie. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać moc wideo marketingu.
Krok 6 – Przekierowanie do głównej treści wideo.
Jeśli faktycznie udało Ci się stworzyć wideo poruszające ten sam temat co artykuł, to teraz podczas produkcji zadbaj o to samo, co robiłaś w przypadku artykułu, czyli tym razem: przekierowanie do filmu np. na YouTube.
Krok 7 – Produkcja mikro-contentu wideo
W tym kroku musisz zrobić zupełnie to samo, co z artykułem, czyli wyciąć fragmenty, a później zacząć publikować je do mediów społecznościowych. Pamiętaj jednak, aby zawsze odpowiednio dostosować treść do platformy, w której chcemy ją opublikować. W przypadku wideo na Facebooku i Instagramie często np. dodajemy napisy, gdyż użytkownicy tych platform często przeglądają je np. w windzie bez głosu. Jeszcze innym świetnym sposobem będzie dopisanie w opisie: ,,Jeśli interesuje Cię ta tematyka, jednak wolisz treść pisaną – kliknij w link i zapoznaj się z artykułem”. Dzięki temu dostosowujesz się do każdego typu odbiorcy.
Podsumowując dotychczasowe kroki, mamy stworzony:
1 artykuł
1 bezpośredni post kierujący do artykułu umieszczony w Social Media
7 postów tematycznych w Social Mediach z poszczególnych akapitów
1 bazowe wideo
1 bezpośredni post kierujący do wideo umieszczony w Social Media
7 postów w formie wideo w Social Mediach z poszczególnych wątków głównego wideo
To oznacza, że z jednego artykułu mamy łącznie:
2 materiały bazowe (1 na bogu, 1 na YouTube)
2 bezpośrednie przekierowania w Social Mediach do bazowych materiałów
14 postów w Social Mediach o szczegółowych tematykach
Krok 8 – Obsługa nowych klientek
Co jest najlepsze w całym procesie? Tworzysz go raz, a później tylko zapętlasz. Ponadto, tego rodzaju treści świetnie sprawdzają się w płatnych kampaniach reklamowych Facebook Ads, które dokładnie poznasz w przedostatnim rozdziale.