W dzisiejszym artykule przedstawi\u0119 wady i zalety zlecania marketingu naszego beauty biznesu zewn\u0119trznym agencj\u0105. Poznasz wszystkie najwa\u017cniejsze aspekty, kt\u00f3re pomog\u0105 Ci w dok\u0142adnym zanalizowaniu czy warto skorzysta\u0107 z tego typu pomocy. Ten artyku\u0142 jest dla Ciebie je\u015bli zastanawiasz si\u0119 nad podj\u0119ciem wsp\u00f3\u0142pracy z firm\u0105 zajmuj\u0105c\u0105 si\u0119 marketingiem, b\u0105d\u017a chcesz pozna\u0107 warto\u015bciowe wskaz\u00f3wki, kt\u00f3re pomog\u0105 Ci w przysz\u0142o\u015bci przy podj\u0119ciu tej decyzji. Porady z tego artyku\u0142u z pewno\u015bci\u0105 uchroni\u0105 Ci\u0119 przed pope\u0142nianiem najcz\u0119stszych b\u0142\u0119d\u00f3w kt\u00f3re najcz\u0119\u015bciej objawiaj\u0105 si\u0119 strat\u0105 pieni\u0119dzy , b\u0105d\u017a licznych niezadowole\u0144 z zawartych wsp\u00f3\u0142prac.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
1. Rodzaje agencji marketingowych<\/p>\n
2. Prowadzenie Social Media – HIT czy KIT?<\/b><\/p>\n
3. Kto powinien korzysta\u0107 z p\u0142atnych form reklamy?<\/p>\n
4. Pomijaj\u0105c odpowied\u017a na to pytanie nara\u017casz si\u0119 na pora\u017ck\u0119!<\/b><\/p>\n
5. Najcz\u0119\u015bciej napotkane problemy we wsp\u00f3\u0142pracy z agencj\u0105<\/p>\n
6. Kto najlepiej poprowadzi Twoje Social Media?<\/b><\/p>\n
7. Najskuteczniejszy model publikowania post\u00f3w w Social Media<\/p>\n
8. Jaka forma reklamy przyniesie najlepsze rezultaty w 2020 roku?<\/b><\/p>\n
9. Najlepszy Model Sprzeda\u017cowy us\u0142ug kosmetycznych \/ fryzjerskich w Social Media<\/p>\n
10. Co dalej?<\/b><\/p>\n
11. LIMITOWANA AKCJA!<\/u><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
W pierwszej kolejno\u015bci musimy wymieni\u0107 r\u00f3\u017cnice w dzia\u0142aniach poszczeg\u00f3lnych agencji marketingowych. Nie zawsze ka\u017cda agencja marketingowa zajmuje si\u0119 tymi samymi czynno\u015bciami, a jeszcze szczeg\u00f3\u0142owo opisuj\u0105c – tymi samymi dzia\u0142ami marketingu. Co oznacza, \u017ce nie powinni\u015bmy wrzuca\u0107 wszystkich agencji do przys\u0142owiowego jednego wora, g\u0142\u00f3wnie ze wzgl\u0119du na r\u00f3\u017cne specjalizacje, kt\u00f3rymi agencje te najcz\u0119\u015bciej si\u0119 te\u017c wyr\u00f3\u017cniaj\u0105. Oczywi\u015bcie na rynku znajdziemy tak\u017ce wiele firm oferuj\u0105cych pe\u0142ny zakres marketingu, co oznacza, \u017ce charakteryzuj\u0105 si\u0119 one du\u017c\u0105 wszechstronno\u015bci\u0105 swojej oferty, najcz\u0119\u015bciej zatrudniaj\u0105c przy tym specjalist\u00f3w z ka\u017cdej specjalizacji.\u00a0<\/p>
1. Prowadzenie Social Medi\u00f3w<\/b> – poprzez publikowanie tre\u015bci na Instagramie i\/lub Facebooku<\/p>
2. Pozycjonowania SEO<\/b> – spos\u00f3b, kt\u00f3ry docelowo pozycjonuje stron\u0119 internetow\u0105 w pierwszych wyszukiwaniach Google<\/p>
3. Reklam\u0119 Google Ads<\/b> – reklama w wyszukiwarce Google poprzez linki sponsorowane<\/p>
4. Prowadzenie p\u0142atnych kampanii Reklamowych Facebook Ads <\/b>– reklama na Facebooku oraz Instagramie<\/p>
\u00a0<\/p>
5. Tworzenie stron internetowych<\/b><\/p>
6. Oprawa graficzna\u00a0<\/b><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Oczywi\u015bcie nie s\u0105 to wszystkie us\u0142ugi oferowane przez agencje, jednak z ca\u0142\u0105 pewno\u015bci\u0105 te najcz\u0119\u015bciej wybierane poprzez w\u0142a\u015bcicieli biznes\u00f3w beauty.\u00a0<\/span><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Pakiet ten opiera si\u0119 na zleceniu firmie zewn\u0119trznej publikowania, czyli umieszczania post\u00f3w w naszych mediach spo\u0142eczno\u015bciowych. Najcz\u0119\u015bciej jest to wybierana opcja przez osoby, kt\u00f3re uwa\u017caj\u0105, \u017ce nie maj\u0105 czasu na prowadzenie swoich Social Media, b\u0105d\u017a nie maj\u0105 pomys\u0142\u00f3w na to co mog\u0105 i co powinni publikowa\u0107.<\/b> Z jednej strony mog\u0142oby si\u0119 to wydawa\u0107 rozs\u0105dnym podej\u015bciem, jednak\u017ce jak ju\u017c zdecydowanie niejednokrotnie pokaza\u0142o do\u015bwiadczenie wcale tak w praktyce nie wygl\u0105da to kolorowo. G\u0142\u00f3wnie ze wzgl\u0119du na to, i\u017c:<\/span><\/p>\n
Po pierwsze <\/b>zlecenie publikacji post\u00f3w jest strasznie trudne. Najcz\u0119\u015bciej wi\u0105\u017ce si\u0119 to z tym, \u017ce i tak musisz stworzy\u0107 materia\u0142y, by p\u00f3\u017aniej przesy\u0142a\u0107 je agencji. Co najzwyczajniej nie ma sensu. Skoro mamy ju\u017c im co\u015b wys\u0142a\u0107 (najcz\u0119\u015bciej z opisem) to co za r\u00f3\u017cnica kto opublikuje t\u0105 tre\u015b\u0107. Nie ma magicznych godzin, sposob\u00f3w na opublikowanie post\u00f3w na Fanpage i Instagram,<\/b> a ju\u017c z ca\u0142\u0105 pewno\u015bci\u0105 nie maj\u0105 one \u017cadnego wi\u0119kszego wp\u0142ywu na ilo\u015b\u0107 pozyskiwanych klient\u00f3w z tego typu dzia\u0142ania. Du\u017co lepszym rozwi\u0105zaniem jest nauczenie si\u0119 kilku podstawowych element\u00f3w zwi\u0105zanych z tworzeniem oraz publikowaniem wysokiej jako\u015bci post\u00f3w<\/b>, kt\u00f3re dok\u0142adnie poka\u017c\u0105 Ci jak tworzy\u0107 posty, by nie traci\u0107 na nie czasu, co warto umie\u015bci\u0107 w opisie, kiedy warto je dodawa\u0107 oraz jak tworzy\u0107 posty, kt\u00f3re chc\u0105 widzie\u0107 Twoi odbiorcy, bo to tutaj powinno by\u0107 priorytetowe. <\/p>\n
Po drugie<\/b> je\u015bli agencja ta zabra\u0142a na siebie pe\u0142ne tworzenie post\u00f3w wraz z ich p\u00f3\u017aniejsz\u0105 publikacj\u0105 nale\u017cy upewni\u0107 si\u0119 czy aby posty, kt\u00f3re b\u0119d\u0105 tworzone s\u0105 zgodne z ca\u0142\u0105 misj\u0105 naszego salonu oraz czy aby na pewno s\u0105 w wystarczaj\u0105cym stopniu edukuj\u0105ce dla naszych odbiorc\u00f3w. Bardzo trudnym zadaniem jest publikowanie post\u00f3w w sytuacji gdy agencja sama te\u017c nie wykona\u0142a sesji zdj\u0119ciowej, zjazdu nagraniowego w naszym salonie.<\/b> Generalnie rzecz bior\u0105c w dystrybucji post\u00f3w mo\u017cna korzysta\u0107 ze stockowych materia\u0142\u00f3w (zdj\u0119\u0107, film\u00f3w) – jednak\u017ce osobi\u015bcie odradzam z korzystania z tej metody ze wzgl\u0119du na s\u0142ab\u0105 skuteczno\u015b\u0107. Osoby chc\u0105 widzie\u0107 Tw\u00f3j salon, Tw\u00f3j zesp\u00f3\u0142, Ciebie, Twoje efekty – a nie sztampowe zdj\u0119cia z Internetu. <\/p>\n
Po trzecie<\/b> sama publikacja post\u00f3w na Instagramie i Facebooku na ten moment nie wiele nam daje. Owszem lepiej prezentuj\u0105 si\u0119 posty kt\u00f3re s\u0105 ze sob\u0105 sp\u00f3jne, po\u0142\u0105czone w jeden ca\u0142o\u015bciowy cykl – jednak\u017ce w gruncie rzeczy samo zadbanie TYLKO o ten element nie wiele Ci da. <\/b>W szczeg\u00f3lno\u015bci gdy Twoim celem jest zwi\u0119kszenie ilo\u015bci pozyskiwanych klient\u00f3w z dzia\u0142a\u0144 w Twoich kontach spo\u0142eczno\u015bciowych. Dlaczego? Co z tego, \u017ce na Twojej tablicy znajduj\u0105 si\u0119 pi\u0119knie stworzone posty skoro i tak nikt ich za bardzo nie widzi? Je\u015bli nie korzystasz z p\u0142atnych metod reklamowych do promocji swoich dzia\u0142a\u0144 – nie dajesz sobie wystarczaj\u0105cej szansy na to, by zobaczyli Ci\u0119 Twoi potencjalni klienci.<\/b> Masz oczywi\u015bcie opcj\u0119 opierania si\u0119 tylko na dzia\u0142aniach darmowych, czytaj dzia\u0142aniu organicznym, co w tym przypadku jest np. publikowaniem swoich post\u00f3w (koszt 0 z\u0142), jak i p\u00f3\u017aniejszym dzia\u0142aniem, by ten post za 0 z\u0142 widzia\u0142y inne osoby. To zadanie jest utrudnione, a przede wszystkim bardzo czasoch\u0142onne. By jednak to w pe\u0142ni zrozumie\u0107 przedstawi\u0119 Ci 2 mo\u017cliwo\u015bci zwi\u0119kszania zasi\u0119g\u00f3w:<\/p>\n
W ruchu organicznym opierasz si\u0119 na zadaniach np. takich jak: <\/p>\n
W ruchu p\u0142atnym nie nale\u017cy ca\u0142kowicie zaniedbywa\u0107 dzia\u0142a\u0144 z ruchu organicznego, ale najwi\u0119ksz\u0105 zalet\u0105 tego wyboru jest mo\u017cliwo\u015b\u0107 automatycznego ukazywaniu si\u0119 wi\u0119kszemu gronu odbiorc\u00f3w, dzi\u0119ki temu, \u017ce zap\u0142acimy za to Facebookowi. Czyli post, kt\u00f3ry nie by\u0142 za bardzo przez nikogo wy\u015bwietlony mo\u017ce by\u0107 wy\u015bwietlany ka\u017cdej osobie w poszczeg\u00f3lnym promieniu od naszego salonu. <\/p>\n
Czy to oznacza, \u017ce ruch p\u0142atny jest wa\u017cniejszy? Nie. Czy to oznacza, \u017ce ruch organiczny jest wa\u017cniejszy? Nie. Potraktuj te dwa elementy, kt\u00f3re najlepiej sprawuj\u0105 si\u0119 w symbiozie<\/b>. Ruch organiczny nap\u0119dza ruch p\u0142atny. Ruch p\u0142atny nap\u0119dza ruch organiczny. Sp\u00f3jrz, gdy tworzysz wysokiej jako\u015bci posty, interesuj\u0105ce dla Twoich potencjalnych klient\u00f3w, jednak nie masz na t\u0105 chwil\u0119 zasi\u0119g\u00f3w, kt\u00f3re umo\u017cliwia\u0142yby Ci docieranie do wystarczaj\u0105cej grupy docelowej to zasadniczo nic z tych post\u00f3w nie masz. Jednak\u017ce z drugiej strony gdy korzystasz z p\u0142atnej reklamy, by \u015bci\u0105ga\u0107 ca\u0142kowicie nowe osoby na Fanpage, Instagram Twojego salonu, a Twoje inne posty umieszczone w tych miejscach s\u0105 s\u0142abej jako\u015bci w \u017cadnym stopniu niedostosowane do potrzeb i problem\u00f3w Twoich klient\u00f3w to odbiorca taki najcz\u0119\u015bciej zdecyduje si\u0119 opu\u015bci\u0107 to miejsce. Nasz profil nie mo\u017ce wygl\u0105da\u0107 jak \u015bmietnik. Niestety bardzo cz\u0119sto wchodz\u0105c na bran\u017cowe profile widz\u0119 co\u015b na zasadzie folderu kosz, b\u0105d\u017a w nieco lepszej wersji – SOCIAL MEDIA ALLEGRO oferuj\u0105c w ka\u017cdym po\u015bcie swoj\u0105 us\u0142ug\u0119. <\/b><\/p>\n
<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t