You are currently viewing Jak Stworzyć Stronę Internetową, Która Zwiększy Ilość Rezerwacji?

Jak Stworzyć Stronę Internetową, Która Zwiększy Ilość Rezerwacji?

Strony Internetowe zaliczamy do nieodzownych elementów prawidłowo prosperujących salonów beauty. Mimo dużego rozwoju platform społecznościowych takich jak Facebook nadal nie powinniśmy zaniedbywać aspektu jaki powinna pełnić nasza strona internetowa. Witryna naszej firmy jest wizytówką naszej pracy, a jednocześnie świetnym miejscem do przekonania potencjalnych klientów dlaczego warto skorzystać z naszych usług. Nie od dziś wiadomo, że witryna nie równa się witrynie. Dlatego też bardzo istotnym faktem jest to, by zadbać o nowoczesną stronę Internetową, co niesie szereg zalet związanych z pozyskiwaniem nowych klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się co powinna zawierać strona Twojego salonu/gabinetu zapraszam do lektury.

Strona Internetowa to Serce Twojego Biznesu​

Witryna Twojego salonu to twarz Twojej firmy. To często miejsce pierwszego kontaktu odbiorcy z Twoim salonem oraz najczęstsze miejsce podjęcia decyzji o skorzystaniu z Twojej pomocy. Twojej branży, wykorzystaj to i wyróżnij się z tłumu.
Spójrz, przypomnij sobie jak szukałaś ostatni raz restauracji, siłowni, gabinetu kosmetycznego. Jak to robiłaś? No oczywiście, że użyłaś do tego Google. Najczęściej wpisujemy konkretną frazę np. danej usługi oraz dopisujemy miasto, w którym chcielibyśmy z tej usługi skorzystać.
Oczywiście, że moglibyśmy wpisać konkretną frazę w wyszukiwarkę Facebook’a – jednak nie ma co się oszukiwać, że nadal częściej wybieramy wujka Google. Co więcej, nawet w sytuacji w której pierwszy kontakt potencjalnego klienta z nami jest na naszym Fanpage lub Instagram’ie to bardzo często osoba ta chce zobaczyć naszą stronę, bądź opinie naszych aktualnych klientów. W wielkim skrócie osoba ta potrzebuje podstawowych informacji o nas, co pozwoli jej ocenić efekty naszej pracy oraz zbudować do nas zaufanie.
Nawet w przypadku, w którym korzystamy z płatnych kampanii reklamowych Facebook Ads, czyli wykorzystujemy potencjał reklamowy jaki oferuje nam serwis Facebook oraz Instagram nadal warto posiadać swoją witrynę Internetową. Dlaczego? Ponieważ najlepiej być wszędzie gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci. Używają Facebook’a – jesteś tam. Używają Instagram’a – jesteś tam. Używają YouTube – jesteś tam. Używają Google – jesteś tam!

Będąc w większości tych miejsc dajesz sobie większą szansę na zauważenie Cię.

Nie popełniaj tego błędu

Podejmując decyzję o stworzeniu strony internetowej szukamy specjalistów od jej wykonania. Znajdujemy firmę, przedstawiamy jej pomysł, oni go realizują. Mogłoby się wydawać, że wszystko przebiega jak należy. Strona nam się podoba, wszystko wygląda pięknie, czego więcej chcieć? No właśnie i tym też sposobem akceptujemy taką stronę i zaczyna być naszą oficjalną witryną salonu. Wpadamy w pułapkę nieskuteczności. Po co nam strona, która nie sprzedaje? Nie mam tutaj na myśli posiadania sklepu internetowego, a sam proces przyciągania nowych klientów. Owszem, wizualny aspekt strony jest naprawdę bardzo ważny – w szczególności gdy mowa o branży beauty! Jednakże prawidłowo wykonana strona powinna zawierać szereg innych funkcji, które pozwolą zwiększać jej konwersję.

Musimy pamiętać, że nie wykonujemy strony dla siebie, a dla naszych klientów. To informacje, które im (NIE NAM) są potrzebne powinny znaleźć się na naszej stronie internetowej, więc całość powinniśmy dostosować pod naszych potencjalnych klientów. Z kolei większość firm zajmująca się tworzeniem stroń internetowych nie zna Twojej branży. Nie zna jej specyfikacji. Nie wie czego Twoi klienci chcą się dowiedzieć z tego typu strony. Nie wie jakich narzędzi użyć, by zwiększyć ilość pozyskanych klientów. Nie wie nic co istotne!

Z tego też powodu wiele stron internetowych nie spełnia żadnych oczekiwań właścicieli salonu. Jeśli tak też jest w Twoim przypadku należy to jak najszybciej zmienić.

Poznaj cel Twojej strony​

Jeśli od początku nie znasz celu swojej strony to lepiej jej po prostu nie robić. Na co nam super przejścia, świetne elementy, ikony, bajery skoro całość nie spełni żadnych oczekiwań? Określ jej główny cel. Zapewne będzie to pozyskiwanie nowych sieci klientów i nic w tym złego, ale.. Potrzebujemy wiedzieć więcej. Jakim sposobem chcemy ich pozyskiwać?

Możemy to robić za pomocą:

Co powinna zawierać Twoja strona?

Zaczynając od najbardziej podstawowych elementów należy oczywiście pamiętać o tym, by znalazło się tam nasze logo, menu oraz stopka. W drugiej kolejności należy dokładnie przemyśleć rozłożenie głównego panelu naszej witryny, czyli miejsca na zawartość strony. To bardzo ważne, by wiedzieć gdzie chcemy rozmieścić zdjęcia/grafiki, a gdzie ulokować tekst. Umieszczając kolejne informacje należy zastanowić się z czym chcieliby zapoznać się nasi potencjalni klienci. Najczęściej są to takie elementy jak:

Jak to wszystko rozmieścić, by przynosiło nam zamierzone rezultaty? Zacznijmy od tego, że pod żadnym pozorem nie musimy zamieszczać na stronie wszystkich wyżej wymienionych elementów. W sytuacji w której odpowiednio zadbamy o przedstawienie efektów naszej pracy, może okazać się to w zupełności wystarczające bez dodawania opinii naszych klientów. To tylko jeden z przykładów, by przedstawić Ci, że nie liczy się ilość, a jakość. Nie oznacza to też tego, że nie można wykorzystać metamorfoz, jak i opinii naszych klientów. To wszystko zależy specyfikacji konkretnej strony internetowej.

Poznaj 10 sekretów dobrej strony internetowej

Ustaw system rezerwacji Online

Mimo, iż wcześniej wspominałem już o zaletach posiadania przycisku Call To Action na swojej stronie internetowej zrobię to jeszcze raz podkreślając tym samym jak ważnym elementem jest umożliwienie innym rezerwacji wizyt Online.
Po pierwsze technika idzie cały czas do przodu, więc nasz salon nie może odstawać od najnowszych trendów.
Po drugie znajdą się klienci, którym wygodniej będzie zapisywać się poprzez rezerwacje Online.
Po trzecie będziemy mieli wszystko poukładane w jednym miejscu, co zwiększy komfort pracy.

Zdecydowanie najczęściej wybieranymi systemami rezerwacji Online są:

Jeśli będzie zainteresowanie tą tematyką, będę w stanie napisać osobny artykuł na temat poszczególnych platform, które oferują rezerwację wizyt Online. Chcecie? 🙂

Upewnij się, że masz wizytówkę Google

Jedno z miejsc w którym potencjalni Klienci mogą Cię znaleźć? Oczywiście, że wyszukiwarka Google! Wykorzystaj całkowicie darmowe narzędzie „Google Moja Firma” i stwórz profil swojej firmy.
Oczywiście, prawdopodobnie Twoja konkurencja również posiada taki profil, ale.. Jest sposób, by wyświetlać się większej ilości użytkowników wyszukujących branżowe frazy kluczowe. Co zrobić?

Zadbaj o odpowiednią promocję Twojej strony

Facebook Ads to zdecydowanie jedno z lepszych narzędzi do pozyskiwania nowych klientów Twojego salonu. W tani i skuteczny sposób możemy przekierowywać zainteresowane osoby na naszą stronę internetową. Nie mam tutaj na myśli „promowania postów”, a prawdziwy Manager Reklam Facebook Ads. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zachęcam do odebrania mojego darmowego poradnika dotyczącego płatnych reklam na Facebook’u oraz Instagram’ie:

Podsumowując

Przejrzysta i czytelna strona to MUST HAVE dobrze prosperującego Salonu Beauty, Fryzjerskiego, Gabinetu Kosmetycznego oraz innych placówek o podobnej specyfikacji. Powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje dla potencjalnego klienta. Począwszy od informacji na temat wykonywanych usług, po cennik, czy przedstawienie zespołu wykonującego zabiegi w Twoim Salonie. Pamiętaj, by Twoja strona nie była zbyt krótka lub w żadnym wypadku zbyt długa. Żadna z tych wersji nie sprawdzi się dobrze. Nie używaj specjalistycznych słów, których może nie zrozumieć Twój odbiorca. Posługuj się jasnym, a jednocześnie profesjonalnym językiem. Warto umieścić na stronie najczęściej wyszukiwane frazy przez Twoich potencjalnych klientów, co poprawi darmowe pozycjonowanie i zwiększa szansę na częstsze odwiedzanie naszej witryny. Wystrzegaj się stockowych zdjęć! To robi większość Salonów. Wyróżnij się i wykonaj swoją profesjonalną sesję zdjęciową pokazując swój gabinet i swoich pracowników. Od razu zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach osoby przeglądającej Twoją stronę. Responsywność ponad wszystko. Zadbaj o to, by Twoja strona mogła się przejrzyście wyświetlać na wszelkiego rodzaju urządzeniach.

Z doświadczenia wspomnę, że większość dotychczasowych zapisów Online generowanych na zabiegi kosmetyczne są generowane poprzez urządzenia mobilne.

Jeśli potrzebujesz mojej pomocy

Chętnie Ci pomogę! Biorąc pod uwagę, że pewnie mowa o stronie internetowej to może nie ja osobiście – (jestem w tym fatalny), ale mój zespół zajmie się tym wyśmienicie! Jeśli potrzebujesz strony internetowej, która zwiększy ilość pozyskiwanych klientów do Twojego salonu, bądź gabinetu, a jednocześnie będzie współgrać z Twoimi mediami społecznościowymi skontaktuj się z nami poprzez zakładkę KONTAKT lub bezpośrednio zadzwoń pod numer: 530 077 816 lub napisz maila na: beautybrandmedia@gmail.com

Ten post ma 2 komentarzy

  1. Marcin

    Bardzo dużo darmowych a przede wszystkim konkretnych informacji dotyczących pozyskiwania klientów. Super!!!

    1. arkadiuszhabrzyk

      Bardzo mi miło 🙂

Dodaj komentarz