Strony Internetowe zaliczamy do nieodzownych elementów prawidłowo prosperujących salonów beauty. Mimo dużego rozwoju platform społecznościowych takich jak Facebook nadal nie powinniśmy zaniedbywać aspektu jaki powinna pełnić nasza strona internetowa. Witryna naszej firmy jest wizytówką naszej pracy, a jednocześnie świetnym miejscem do przekonania potencjalnych klientów dlaczego warto skorzystać z naszych usług. Nie od dziś wiadomo, że witryna nie równa się witrynie. Dlatego też bardzo istotnym faktem jest to, by zadbać o nowoczesną stronę Internetową, co niesie szereg zalet związanych z pozyskiwaniem nowych klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się co powinna zawierać strona Twojego salonu/gabinetu zapraszam do lektury.
Strona Internetowa to Serce Twojego Biznesu
Będąc w większości tych miejsc dajesz sobie większą szansę na zauważenie Cię.
Nie popełniaj tego błędu
Musimy pamiętać, że nie wykonujemy strony dla siebie, a dla naszych klientów. To informacje, które im (NIE NAM) są potrzebne powinny znaleźć się na naszej stronie internetowej, więc całość powinniśmy dostosować pod naszych potencjalnych klientów. Z kolei większość firm zajmująca się tworzeniem stroń internetowych nie zna Twojej branży. Nie zna jej specyfikacji. Nie wie czego Twoi klienci chcą się dowiedzieć z tego typu strony. Nie wie jakich narzędzi użyć, by zwiększyć ilość pozyskanych klientów. Nie wie nic co istotne!
Z tego też powodu wiele stron internetowych nie spełnia żadnych oczekiwań właścicieli salonu. Jeśli tak też jest w Twoim przypadku należy to jak najszybciej zmienić.
Poznaj cel Twojej strony
Możemy to robić za pomocą:
- Budowy bazy mailingowej
- Pozyskiwania numerów kontaktowych
- Przekierowywania do rezerwacji online
- Bezpośredniego kontaktu z naszym salonem
- Docieraniem reklamą remarketingową do osób, które odwiedziły naszą stronę
Co powinna zawierać Twoja strona?
- Kontakt
- Adres
- Informacje o salonie
- Przedstawienie zespołu
- Opisy zabiegów
- Cennik
- Efekty pracy
- Opinie
- Odnośniki do Social Media
- Rezerwacje Online
- Newsletter
- Blog
Jak to wszystko rozmieścić, by przynosiło nam zamierzone rezultaty? Zacznijmy od tego, że pod żadnym pozorem nie musimy zamieszczać na stronie wszystkich wyżej wymienionych elementów. W sytuacji w której odpowiednio zadbamy o przedstawienie efektów naszej pracy, może okazać się to w zupełności wystarczające bez dodawania opinii naszych klientów. To tylko jeden z przykładów, by przedstawić Ci, że nie liczy się ilość, a jakość. Nie oznacza to też tego, że nie można wykorzystać metamorfoz, jak i opinii naszych klientów. To wszystko zależy specyfikacji konkretnej strony internetowej.
Poznaj 10 sekretów dobrej strony internetowej
Ustaw system rezerwacji Online
Zdecydowanie najczęściej wybieranymi systemami rezerwacji Online są:
- Booksy
- Versum
- Moment
- Estetio
- Timebox
Jeśli będzie zainteresowanie tą tematyką, będę w stanie napisać osobny artykuł na temat poszczególnych platform, które oferują rezerwację wizyt Online. Chcecie? 🙂
Upewnij się, że masz wizytówkę Google
- Dokładnie Uzupełnij Wszystkie Informacje na Profilu.
- Dodaj Ciekawe Zdjęcia obrazujące Twoją firmę.
- Poproś swoich dotychczasowych klientów o napisanie opinii.
- Systematycznie Aktualizuj Wizytówkę np. Dodawaj Wpisy.
- Podepnij pod Profil Google swoją Stronę Internetową.
Zadbaj o odpowiednią promocję Twojej strony
Podsumowując
Przejrzysta i czytelna strona to MUST HAVE dobrze prosperującego Salonu Beauty, Fryzjerskiego, Gabinetu Kosmetycznego oraz innych placówek o podobnej specyfikacji. Powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje dla potencjalnego klienta. Począwszy od informacji na temat wykonywanych usług, po cennik, czy przedstawienie zespołu wykonującego zabiegi w Twoim Salonie. Pamiętaj, by Twoja strona nie była zbyt krótka lub w żadnym wypadku zbyt długa. Żadna z tych wersji nie sprawdzi się dobrze. Nie używaj specjalistycznych słów, których może nie zrozumieć Twój odbiorca. Posługuj się jasnym, a jednocześnie profesjonalnym językiem. Warto umieścić na stronie najczęściej wyszukiwane frazy przez Twoich potencjalnych klientów, co poprawi darmowe pozycjonowanie i zwiększa szansę na częstsze odwiedzanie naszej witryny. Wystrzegaj się stockowych zdjęć! To robi większość Salonów. Wyróżnij się i wykonaj swoją profesjonalną sesję zdjęciową pokazując swój gabinet i swoich pracowników. Od razu zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach osoby przeglądającej Twoją stronę. Responsywność ponad wszystko. Zadbaj o to, by Twoja strona mogła się przejrzyście wyświetlać na wszelkiego rodzaju urządzeniach.
Z doświadczenia wspomnę, że większość dotychczasowych zapisów Online generowanych na zabiegi kosmetyczne są generowane poprzez urządzenia mobilne.
Bardzo dużo darmowych a przede wszystkim konkretnych informacji dotyczących pozyskiwania klientów. Super!!!
Bardzo mi miło 🙂