Zastanawiasz się jak pozyskiwać nowych klientów na Instagramie w sytuacji gdy dotychczas mało kto widzi Twoje posty? Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pomogą za darmo zwiększać Twoje zasięgi na Instagramie wśród potencjalnych klientów Twojego salonu. Dodatkowo na samym końcu przedstawiam sposób dzięki któremu możesz NAWET 10 krotnie przyspieszyć proces pozyskania nowych klientów!
1. Korzystaj z pasujących do branży hasztagów
Jakich # używać, by przynosiło to zadowalające korzyści dla naszej lokalnej firmy?
Jedno jest pewne. Nie wykorzystując sposobu, który w rzeczywistości nic nas nie kosztuje jesteśmy po prostu stratni. Stratni zasięgu, który ucieka nam przez palce za każdym razem gdy dodamy nowy post. Szczególnie zwracałabym uwagę na # ze względu na lokalny tryb prowadzenia działalności! Naprawdę w prosty sposób możecie zacząć pokazywać się osobom, które są w Waszym pobliżu, jednak dotychczas o Was nie słyszały. Oczywiście samym HASZTAGIEM nie zdobędziecie klienta, ale z całą pewnością dajecie innym szansę, by mogli Was zauważyć. Po to właśnie są hasztagi! Warto zastanowić się czy takie hasztagi pozycjonują nas w miejscu, gdzie faktycznie „przebywa” na Instagramie nasza potencjalna Klientka, bo moim zdaniem zdecydowanie warto tu postawić nie na ilość a jakość.
Podstawowe kategorie hasztagów:
- Specyficzne dla Twojej firmy np. jej nazwa
- Określające lokalizację
- Określające zawód/usługę/produkt
- Połącznie DRUGIEGO&TRZECIEGO punktu
KILIKA WAŻNYCH UWAG!
- #fryzjerpoznan a #fryzjerpoznań to dwa inne HASZTAGI.
- Korzystając z # lokalizacyjnych PAMIĘTAJ, że np. salon fryzjerski powinien docierać tylko do lokalnych osób.
- Pamiętaj o limicie 30 hasztagów na opis i wykorzystaj go w 100%!
- Nie zaśmiecaj opisu i dodaj HASZTAGI do sekcji komentarzy (sprawdź czy u Ciebie się sprawdzi)
- Wykorzystuj potencjał różnych #, nie wstawiaj ciągle tych samych.
- Nie trać czasu, by pisać je za każdym razem gdy dodajesz post. Zrób sobie kilka list w notatniku z gotowymi HASZTAGAMI. Kopiuj-Wklej i po sprawie!
2. Wchodź w interakcje z odbiorcami
Ważnym aspektem jest to, by zawsze doceniać swoją społeczność. Na Instagramie nie liczy się tylko pozyskiwanie obserwatorów, a również budowanie z nimi relacji. Dlatego staraj się tworzyć posty tak, aby wzbudzić chęć skomentowania, a później odpowiadaj na komentarze swoich obserwatorów – radząc im i pochodząc do nich indywidualnie.
- Być może zadaj kolejne pytanie, by jeszcze bardziej zainicjować rozmowę i wymianę zdań?
- Innym sposobem będzie wyróżnienie poszczególnego komentarza i udostępnienie go w swojej relacji z oznaczeniem?
Myślę, że osoba ta poczuje się naprawdę wyróżniona – w szczególności gdy dodamy parę miłych słów od siebie. Co więcej inni odbiorcy widząc takie zachowanie będą chcieli również znaleźć się na tym miejscu, co zachęci ich do jeszcze większego zaangażowania w Twój profil. Pamiętaj – bądź dostępna dla swoich widzów!
Innym świetnym pomysłem jest organizowanie co jakiś czas giveaway/konkursów co niesie za sobą wiele korzyści. Tego typu akcje mogą niewielkim, bądź zerowym kosztem pozyskać nam świetne zasięgowe wyniki. Tworząc jednak tego rodzaju akcję rób ją zgodnie z regulaminem panującym w wybranej platformie.
3. Sprytne pozyskiwanie obserwujących innych kont branżowych
- Komentuj profile osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami. Wyszukuj potencjalnych klientów po hasztagach np. określających ich lokalizację. Zaglądaj na profile swoich fanów i dodawaj pod ich postami serduszka czy komentarze. Możesz to samo robić u innych kont branżowych, które śledzą Twoi potencjalni klienci. Skoro mowa już o lokalizacji ważny TIP – nie zapominaj dodawać lokalizacji do dodawanych przez Ciebie postów!
- Twórz chętnie udostępniające się treści. Najłatwiej dokonać tego poprzez relację na Instagramie, gdzie możemy kogoś oznaczyć, co też daje nam dużą szansę na to, że osoba ta udostępni tą relację u siebie. W sytuacji gdy osobę taką w relacji dziennie ogląda 1000 osób to właśnie za darmo dotarłaś do 1000 osób. Dlatego często podkreślam, że należy tworzyć wyróżniające, kreatywne relacje, ze względu na to, iż jeśli już udało się nam pokazać w relacji drugiej osoby to teraz najważniejszym czynnikiem dla nas powinna być ilość wejść w nasz profil z zasięgów tego działania. Jak zadbać o to, by wiele osób odwiedziło Twój profil dzięki temu, że ktoś udostępni Twoją relację u siebie? Musi się to wyróżniać, przykuwać uwagę oraz prezentować ciekawy przekaz. Kolejnym krokiem będzie już zatrzymanie takiej osoby na profilu poprzez danie nam obserwacji – jak tego dokonać? To proste! Nasz profil musi taką osobę zainteresować. Myślę, że tutaj w sam raz przyda się nasz darmowy poradnik:
Stworzyliśmy specjalne dla Ciebie ebooki o podstawowych zasadach poruszania się w aplikacjach takich jak INSTAGRAM I FACEBOOK, które możesz pobrać całkowicie ZA DARMO!
- Innym ważnym TIPEM będzie zachęcenie swoich klientów, by dzielili się opiniami/efektami w swojej relacji!
- Współpracuj z Influencerami – to jeden z nowszych modeli marketingowych, który prężnie się rozwija, stąd też warto zacząć wdrażać tą metodę w swój biznes. Influencer to wpływowa osoba w swoim kręgu fanów. Zasadniczo influencerem może być każdy, który tworzy treści w Internecie. Często błędnie za influencera postrzega się która ma przynajmniej kilkanaście tysięcy obserwujących. A nie dostrzega się korzyści swoich lokalnych influencerów, którzy może nie mają setek tysięcy followersów, ale śledzą je np. tylko lokalne osoby! Co bardzo często jest najistotniejsze w pozyskiwaniu korzyści z tego rodzaju marketingu. Podczas wybierania influencera musisz zastanowić się czy obserwatorzy takiej osoby będą skłonne odwiedzić Twój salon i skorzystać z usług? Czy pokazanie się szerszemu gronu odbiorców u takiej osoby pomoże Ci budować silniejszą markę Online, wzmocnić swoją pozycję na rynku, wyprzedzić konkurencję, pozyskać klientów z publiczności influencera?
4. Extra punkt – skorzystaj z płatnych form reklamy
W sytuacji w której nie korzystamy z płatnych kampanii nie dajemy sobie nawet możliwości na to, by dowiedziały się o naszych usługach całkowicie nowe osoby, co oczywiście utrudnia proces ciągłego pozyskiwania nowych klientów. Jest to najważniejszy element głównie ze względu na skuteczność przyciągania nowych klientów. Już samą reklamą jesteśmy w stanie pozyskiwać większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientów na reklamowane usługi, a co za tym idzie zacząć pozyskiwać pierwszych klientów właśnie tą metodologią.
Stąd też, dbając o swoje fundamenty oraz content marketing możemy sprytnie zwiększać przy tym zasięgi, jednakże dodając do tego ruch płatny, czyli reklamy na Facebooku, Instagramie jesteśmy w stanie cieszyć się najlepszymi rezultatami, ze względu na to iż dodajemy do tego element szybkiego dotarcia do większej grupy odbiorców. Pragnę jednak zauważyć, że nic z tego gdy dotrzemy do większej ilości odbiorców postem, który nie będzie atrakcyjny oraz nie wzbudzi zainteresowania u odbiorcy! Chodzi o to, by wykorzystywać reklamy do pokazywania swoich komunikatów szerszej publice, które zainteresują potencjalnych klientów.
Zapewne znasz możliwość korzystania z reklam na Facebooku, czy też Instagramie – czy jednak aby na pewno dotychczas korzystałaś z nich w prawidłowy sposób?
Czy tworzyłaś swoje reklamy w managerze reklam, gdzie od podstaw wybierałaś swój cel marketingowy, grupę docelową, umiejscowienie, jak i mogłaś skupiać się na 3 najważniejszych elementach kreacji reklamowej, czyli obrazie reklamowym, nagłówku reklamowym oraz tekście reklamowym?
Czy Twoja kampania była odpowiednio przemyślana, czy tylko zwykłym, losowym podpromowaniem posta? To bardzo wielka różnica i w sytuacji, gdy chcesz wykorzystywać cały potencjał który umożliwiają Ci płatne kampanie reklamowe koniecznie powinnaś zacząć korzystać ze skutecznej strategii i schematu reklamowego. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że Twoja reklama będzie bardzo tania, a jednocześnie bardzo skuteczna.
- Czy wiesz, że za 200 zł możesz wyświetlić się komunikatem reklamowym dosłownie każdej zainteresowanej osobie usługą?
- Czy wiesz, że to najtańsza forma reklamy?
- Czy wiesz, że to właśnie w Social Media masz największą szansę na przykucie uwagi nowego odbiorcy i zainteresowanie go, co będzie ułatwieniem i drogowskazem do tego, by stał się Twoim płacącym klientem?
- Czy wiesz, że możesz już w pierwszym tygodniu generować 10/30/50/100 wiadomości od zainteresowanych osób konkretnie reklamowaną usługą?
- Czy wiesz, że możesz generować tysiące wejść nowych osób na Twoją stronę, na Twój Instagram?
- Czy wiesz, że możesz budować swoją silną i mocną pozycję na rynku dzięki reklamie na Instagramie?
- Czy wiesz, że nadal mało który salon korzysta z dobrze sporządzonych kampanii reklamowych i strategii, które przyczyniają się do budowy silnej marki online oraz pozyskiwania nowych klientów?
Jeśli chcesz dowiedzieć się wszystkiego co najważniejsze o prawidłowym marketingu salonu fryzjerskiego w social media koniecznie odbierz mój darmowy ebook
Potrzebujesz Więcej Informacji?
Zapraszam Cię na DARMOWĄ, całkowicie niezobowiązującą konsultację, podczas której odpowiem na wszystkie nurtujące Cię kwestie!
Pamiętaj, że rozwój Twojej marki zależy tylko od Ciebie, a ja jestem tutaj, by Ci w tym pomóc!
Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!
530 077 816