You are currently viewing Jak zwiększyć zasięgi salonu fryzjerskiego na Instagramie?

Jak zwiększyć zasięgi salonu fryzjerskiego na Instagramie?

Zastanawiasz się jak pozyskiwać nowych klientów na Instagramie w sytuacji gdy dotychczas mało kto widzi Twoje posty?  Poznaj 3 kluczowe czynniki, które pomogą za darmo zwiększać Twoje zasięgi na Instagramie wśród potencjalnych klientów Twojego salonu. Dodatkowo na samym końcu przedstawiam sposób dzięki któremu możesz NAWET 10 krotnie przyspieszyć proces pozyskania nowych klientów! 

1. Korzystaj z pasujących do branży hasztagów

Jakich # używać, by przynosiło to zadowalające korzyści dla naszej lokalnej firmy?

Jedno jest pewne. Nie wykorzystując sposobu, który w rzeczywistości nic nas nie kosztuje jesteśmy po prostu stratni. Stratni zasięgu, który ucieka nam przez palce za każdym razem gdy dodamy nowy post. Szczególnie zwracałabym uwagę na # ze względu na lokalny tryb prowadzenia działalności! Naprawdę w prosty sposób możecie zacząć pokazywać się osobom, które są w Waszym pobliżu, jednak dotychczas o Was nie słyszały. Oczywiście samym HASZTAGIEM nie zdobędziecie klienta, ale z całą pewnością dajecie innym szansę, by mogli Was zauważyć. Po to właśnie są hasztagi! Warto zastanowić się czy takie hasztagi pozycjonują nas w miejscu, gdzie faktycznie „przebywa” na Instagramie nasza potencjalna Klientka, bo moim zdaniem zdecydowanie warto tu postawić nie na ilość a jakość.

Podstawowe kategorie hasztagów:

KILIKA WAŻNYCH UWAG!

  • #fryzjerpoznan a #fryzjerpoznań to dwa inne HASZTAGI.
  • Korzystając z # lokalizacyjnych PAMIĘTAJ, że np. salon fryzjerski powinien docierać tylko do lokalnych osób.
  • Pamiętaj o limicie 30 hasztagów na opis i wykorzystaj go w 100%!
  • Nie zaśmiecaj opisu i dodaj HASZTAGI do sekcji komentarzy (sprawdź czy u Ciebie się sprawdzi)
  • Wykorzystuj potencjał różnych #, nie wstawiaj ciągle tych samych.
  • Nie trać czasu, by pisać je za każdym razem gdy dodajesz post. Zrób sobie kilka list w notatniku z gotowymi HASZTAGAMI. Kopiuj-Wklej i po sprawie!

2. Wchodź w interakcje z odbiorcami

Ważnym aspektem jest to, by zawsze doceniać swoją społeczność. Na Instagramie nie liczy się tylko pozyskiwanie obserwatorów, a również budowanie z nimi relacji. Dlatego staraj się tworzyć posty tak, aby wzbudzić chęć skomentowania, a później odpowiadaj na komentarze swoich obserwatorów – radząc im i pochodząc do nich indywidualnie.

Myślę, że osoba ta poczuje się naprawdę wyróżniona – w szczególności gdy dodamy parę miłych słów od siebie. Co więcej inni odbiorcy widząc takie zachowanie będą chcieli również znaleźć się na tym miejscu, co zachęci ich do jeszcze większego zaangażowania w Twój profil. Pamiętaj – bądź dostępna dla swoich widzów!

Innym świetnym pomysłem jest organizowanie co jakiś czas giveaway/konkursów co niesie za sobą wiele korzyści. Tego typu akcje mogą niewielkim, bądź zerowym kosztem pozyskać nam świetne zasięgowe wyniki. Tworząc jednak tego rodzaju akcję rób ją zgodnie z regulaminem panującym w wybranej platformie.

3. Sprytne pozyskiwanie obserwujących innych kont branżowych

Stworzyliśmy specjalne dla Ciebie ebooki o podstawowych zasadach poruszania się w aplikacjach takich jak INSTAGRAM I FACEBOOK, które możesz pobrać całkowicie ZA DARMO!

4. Extra punkt – skorzystaj z płatnych form reklamy

W sytuacji w której nie korzystamy z płatnych kampanii nie dajemy sobie nawet możliwości na to, by dowiedziały się o naszych usługach całkowicie nowe osoby, co oczywiście utrudnia proces ciągłego pozyskiwania nowych klientów. Jest to najważniejszy element głównie ze względu na skuteczność przyciągania nowych klientów. Już samą reklamą jesteśmy w stanie pozyskiwać większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientów na reklamowane usługi, a co za tym idzie zacząć pozyskiwać pierwszych klientów właśnie tą metodologią.

Stąd też, dbając o swoje fundamenty oraz content marketing możemy sprytnie zwiększać przy tym zasięgi, jednakże dodając do tego ruch płatny, czyli reklamy na Facebooku, Instagramie jesteśmy w stanie cieszyć się najlepszymi rezultatami, ze względu na to iż dodajemy do tego element szybkiego dotarcia do większej grupy odbiorców. Pragnę jednak zauważyć, że nic z tego gdy dotrzemy do większej ilości odbiorców postem, który nie będzie atrakcyjny oraz nie wzbudzi zainteresowania u odbiorcy! Chodzi o to, by wykorzystywać reklamy do pokazywania swoich komunikatów szerszej publice, które zainteresują potencjalnych klientów.

Zapewne znasz możliwość korzystania z reklam na Facebooku, czy też Instagramie – czy jednak aby na pewno dotychczas korzystałaś z nich w prawidłowy sposób? 

Czy tworzyłaś swoje reklamy w managerze reklam, gdzie od podstaw wybierałaś swój cel marketingowy, grupę docelową, umiejscowienie, jak i mogłaś skupiać się na 3 najważniejszych elementach kreacji reklamowej, czyli obrazie reklamowym, nagłówku reklamowym oraz tekście reklamowym? 

Czy Twoja kampania była odpowiednio przemyślana, czy tylko zwykłym, losowym podpromowaniem posta? To bardzo wielka różnica i w sytuacji, gdy chcesz wykorzystywać cały potencjał który umożliwiają Ci płatne kampanie reklamowe koniecznie powinnaś zacząć korzystać ze skutecznej strategii i schematu reklamowego. Tylko wtedy możesz mieć pewność, że Twoja reklama będzie bardzo tania, a jednocześnie bardzo skuteczna.

Jeśli chcesz dowiedzieć się wszystkiego co najważniejsze o prawidłowym marketingu salonu fryzjerskiego w social media koniecznie odbierz mój darmowy ebook

Potrzebujesz Więcej Informacji?

Zapraszam Cię na DARMOWĄ, całkowicie niezobowiązującą konsultację, podczas której odpowiem na wszystkie nurtujące Cię kwestie!

Pamiętaj, że rozwój Twojej marki zależy tylko od Ciebie, a ja jestem tutaj, by Ci w tym pomóc!

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz