You are currently viewing Jak Rozwinąć Social Media Salonu Kosmetycznego Lub Fryzjerskiego? Sprawdzone PORADY!

Jak Rozwinąć Social Media Salonu Kosmetycznego Lub Fryzjerskiego? Sprawdzone PORADY!

Jeżeli zależy Ci na szybkim, dynamicznym i skutecznym rozwoju w Mediach Społecznościowych jako Salon Kosmetyczny lub Salon Fryzjerski to właśnie dla Ciebie przygotowałem poniższy artykuł. Zaprojektowałem Piramidę Rozwoju w Social Mediach, dzięki której wygenerujesz najlepsze rezultaty z możliwych, gdy odpowiednio zrozumiesz i połączysz ze sobą elementy, z których składa się piramida.

PIRAMIDA ROZWOJU

W żadnym wypadku nie powinniśmy podchodzić do PIRAMIDY w sposób konwencjonalny, czyli czym jest coś niżej, tym jest to ważniejszy element. W tym przypadku tak to nie działa, ponieważ każdy element jest bardzo ważny i najlepiej funkcjonuje wtedy, kiedy jest odpowiednio połączony z innym elementem.

TYLKO I WYŁĄCZNIE DZIĘKI TEMU MAMY SZANSĘ NA TO, BY ROZWÓJ PRZEKŁADAŁ SIĘ NA POZYSKIWANIE NOWYCH KLIENTÓW

Z CZEGO SKŁADAJĄ SIĘ POSZCZEGÓLNE ELEMENTY PIRAMIDY?

Najprościej mówiąc jest to zadbanie o przejrzyste profile w Social Mediach. Jest to powiązane z tym, że gdy osoba nas wyszuka, to fajnie gdy będzie widziała wszystko ze sobą spójne ze względu na to, że wzbudzi to przede wszystkim większe zainteresowanie oraz element zapamiętania naszej marki będzie dużo prostszy. 

Na samym początku zawsze polecamy zadbanie o pewnego rodzaju fundamenty! Osobne fundamenty mamy na Instagramie, osobne fundamenty mamy na Facebooku- facebookowym fanpage. Jednakże tego konkretnie dowiemy się z kolejnych lekcji gdzie krok po kroku przedstawimy Wam, co należy poprawić w swoich profilach, jeśli mowa o  dostosowaniu podstawowych elementów na waszym fanpejdżu lub na waszym Instagramie.

Jest to stworzenie pewnego rodzaju szablonu postów, publikacji postów, które będziemy umieszczać na swoich profilach społecznościowych. Czyli jeśli w pierwszej kolejności już ustaliliśmy odpowiednie fundamenty, czyli pewnego rodzaju baza jest już utworzona to w drugiej kolejności warto zastanowić się nad tym co będziemy teraz systematycznie publikować  dla naszych odbiorców, by byli zadowoleni. Treść powinna być przede wszystkim dla nich wartościowa, jednakże jest to bardzo ogólnikowe stwierdzenie. Dlatego też w drugim module tego kursu konkretnie omawiamy Beauty Content Formułe, czyli model-schemat, dzięki któremu ułatwisz sobie publikacje postów w Twoich Social mediach.

KLUCZOWA ZASADA W SOCIAL MEDIACH

Niestety, ale bardzo często wchodząc na profil salonu kosmetycznego, salonu fryzjerskiego nie widać totalnie jakościowych postów skierowanych do potencjalnych klientów. Najczęściej publikowane są tylko metamorfozy, które bardzo często nie wyglądają za dobrze, a więc nie jest to ze sobą spójne! Na przykład instagramowy feed po prostu do siebie nie pasuje, więc jest to niepasujące w szczególności do branży Beauty, gdzie faktycznie należałoby zadbać o takie elementy jak wizerunek i odbiór twojej marki w internecie online. Jednakże, wracając do tematu przewodniego, gdy na takich profilach jestem to też często widzę tylko i wyłącznie na przykład oferty last minute, jakieś tam ostatnie szanse na skorzystanie z czegoś…

I tutaj pojawia się kolejny obszerny temat, który dla Ciebie streszczę. Social media nie mają sprzedawać! To nie jest Allegro, to nie jest OLX! Tutaj powinniśmy skupić się w pierwszej kolejności na budowie relacji z potencjalnymi klientami. Znów w kolejnych etapach to ma doprowadzać do zwiększonej sprzedaży Twoich usług w Twoim gabinecie w Twoim salonie i bardzo często podkreślam tą ważną tematykę Jeśli to sobie uświadomisz i podejdziesz do tego z odpowiednim procesem, odpowiednim nastawieniem to zauważysz ogromną różnicę w efektach naszych działań marketingowych.

Niestety, ale dobrze sporządzona oferta to bolączka branży Beauty, salonów kosmetycznych i salonów fryzjerskich, ponieważ mało który obiekt zadbał o dobrze sporządzoną ofertę. Co to oznacza? Często, tak mi się przynajmniej wydaje, właściciel uważa, że każdy, każda nowa osoba powinna znać przecież ofertę a nawet gdy jej nie ma,  to przecież można zadzwonić, podejść do salonu i ją zobaczyć. Niestety, ale w tych czasach tak to nie działa! Teraz jesteśmy wygodni, powinniśmy mieć wszystko dostępne od ręki, od zaraz, tak więc to po naszej stronie leży obowiązek ułatwienia potencjalnej klientce stania się naszą płacącą klientką!

Fajną sprawą byłoby ułatwienie i również zobrazowanie oferty swojego salonu, czy też swojej oferty szkoleniowej. Tylko i wyłącznie dzięki temu, jesteśmy w stanie być pewni, że marketingiem ściągającym, przyciągającym nowe osoby przyciągamy je na ofertę, która jest dobrze sporządzona! Tutaj oczywiście mógłbym się wypowiadać bardzo długo jak taką ofertę stworzyć, jednakże w tym materiale chcieliśmy tylko i wyłącznie troszkę wspomnień na ten temat.W Module trzecim, skupiamy się na dobrze sporządzonych ofertach. Tak więc nauczymy Cię w module trzecim jak krok po kroku taką też ofertę przyrządzić do swojego przypadku, przypadku usług twojego salonu. 

Jest to nieodzwony element skutecznego marketingu i sprzedaży, jeśli mowa o pozyskiwaniu nowych klientów do Twojego salonu. Głównie ze względu na to, iż Facebook ADS, czyli reklama właśnie w tych platformach społecznościowych, może dynamicznie napędzić ilość pozyskiwanych klientów. Czyli, nie będzie trzeba ruchem organicznym, ruchem darmowym długo czekać na efekty, ponieważ gdy odpowiednio zastosujemy odpowiedni model kampanii reklamowych, możemy pozyskiwać nowych klientów nawet w pierwszym tygodniu od uruchomienia swoich reklam! Oczywiście muszą one być skuteczne, dlatego też module czwartym konkretnie nauczymy Cię jak tworzyć tego rodzaju kampanie reklamowe. Jednakże tutaj bardzo ważne aspekt!

EFEKTY KORZYSTANIA Z FACEBOOK ADS

Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy generowały większą sprzedaż, a nie tylko większą ilość zapytań, większą ilość zainteresowania wokół oferty Twojego salonu, to musisz zadbać o WSZYSTKIE elementy poznane w Rozwojowej Piramidzie w Social Media, jeśli chodzi o skuteczną sprzedaż i marketing w Branży Beauty!

Tylko, gdy zadbamy o każdy z tych elementów możemy być pewni że wygenerujemy większą sprzedaż, ponieważ odpowiednio zadbaliśmy o wszystkie najważniejsze aspekty, o wszystkie najważniejsze części, które do tej sprzedaży prowadzą. Tak więc, naprawdę polecam zadbać po kolei o każdy z tych elementów. Na szczęście, niektóre z nich należy wypełnić, wykonać tylko raz, a później będą one pracować za nas cały czas w tym procesie marketingowym, który będzie napędzał nową ilość klientów do Twojego salonu! Jednakże teraz również chciałbym Ci przestawić trzy elementy skutecznego marketingu i sprzedaży w branży Beauty. Model ten jest bardzo mocno powiązany z Piramidą Rozwojową w Mediach Społecznościowych, którą przed chwilą poznałaś. Jednakże ten model,  który przedstawię Ci teraz składa się z trzech elementów:

W pierwszej kolejności omówię REKLAMY...

Tutaj nie ma jednego brakującego elementu, który był w Piramidzie czyli FUNDAMENTÓW,  jednakże w tym kręgu, w tym modelu reprezentuje i załącza on się również w Content Branding Wizerunek. Tutaj jednakże, ten model ma zobrazować jak duży procent, jak duży udział procentowy ma każdy z tych elementów w skutecznym pozyskiwaniu klientów. Uważamy, że najważniejszym elementem z tego wszystkiego jest reklama Facebook ADS. Dlatego, bo to właśnie dzięki niej mamy szansę pokazać się nowym odbiorcom nawet jeszcze dzisiaj! Tak więc to dzięki reklamom możemy napędzić dynamicznie pokazywanie swoich komunikatów reklamowych do swoich docelowych odbiorców!

W drugiej kolejności...

Postawiliśmy na dobrze przyrządzona ofertę. Tak więc tak jak już wcześniej wspomniałem, i wypowiadałem się troszkę o ofercie, jest to nieodzowny element, by reklamą przekierowywać osoby na dobrze sporządzoną ofertę,  która ma za zadanie przekonać odbiorcę po drugiej stronie ekranu zachęcić go do tego, by skorzystał z usługi. Pokazanie nazwy usługi, napisanie jakie ona problemy rozwiązuje i podanie swojej ceny za wykonanie usługi, może być niewystarczające! Należy użyć odpowiedniej perswazji, odpowiednich elementów sprzedażowych, zbić obiekcje, które pojawiają się w głowie takiej potencjalnej osoby, która JEST zainteresowana tą usługą, tylko potrzebuję więcej przekonania się do tej konkretnej usługi lub zabiegu.

Potrzebuję płatnych reklam w Social Mediach

Trzecim elementem w tym modelu...

Jest Content Branding Wizerunek, gdzie głównie chodzi o to, by dbać o wizerunek w sieci- czyli musimy zadbać o odpowiednie fundamenty, jak już wcześniej wspominaliśmy. O to, żeby nasze profile były atrakcyjne, o to żeby to co publikujemy było atrakcyjne! Musimy zastanowić się kilka razy zanim opublikujemy dany post, bo niestety ale często posty są słabej jakości. Zdjęcia dodawane są rozmazane, dziwnie ucięte,  albo zamiast zdjęć wyprodukowanych, publikuje się screeny… Tak nie można robić! Należy zadbać o naprawdę ładny przejrzysty profil, spójny feed, musimy zadbać o spójność tego wszystkiego w jedną całość, aby to przedstawiało i godnie reprezentowało Twoją markę w sieci! To właśnie tymi sposobami pokazujesz się swoim potencjalnym klientkom, czy też klientom. Dlatego też koniecznie zadbaj o te elementy! 

Tak więc w tej kolejności tego drugiego modelu przedstawiłem teraz jak prezentuje się według nas, jako Marketerów branży Beauty skuteczność w pozyskiwaniu klientów. Jednakże to nie oznacza, że teraz nagle wszyscy powinni rzucić się na płatną reklamę Facebook ADS! Oczywiście, ona zawsze będzie generowała najlepszy rezultat, zgodnie z procentowym rozłożeniem. Jednakże gdy zależy Ci na długofalowym pozyskiwaniu klientów, koniecznie zadbaj o te inne elementy które poznałaś w tym artykule!

Na sam koniec chciałbym zobrazować Dwa Elementy Poznawcze, które z całą pewnością pomogą zrozumieć Ci i wdrożyć kolejne kroki w Twój biznes, w Twoją firmę w mediach społecznościowych!

Uwaga! Mamy dwa elementy poznawcze, takie dwa podstawowe które każdy musi znać, jeśli chce pozyskiwać większą ilość klientów! Pierwszym elementem jest przyciągnięcie uwagi i to właśnie przyciągnięciem uwagi generujemy nowych klientów, ponieważ dzięki reklamom Facebook ADS możemy pokazywać dowolną ilość komunikatów reklamowych, by przyciągać coraz większą rzeszę odbiorców zainteresowanych usługami, które świadczymy. Dzięki temu, cały czas zwiększamy swoją rozpoznawalność lokalną oraz zwiększamy zaufanie do swojej marki osobistej, czy też marki salonu. Drugim elementem poznawczym jest zatrzymanie uwagi, i tutaj na tym pracuje właśnie content marketing, pracują fundamenty oraz pracuje dobrze sporządzona oferta. Mam nadzieję że teraz właśnie na takim podsumowaniu jeszcze bardziej wyjaśniłem jak ważnymi elementami są te wszystkie aspekty poruszone w dzisiejszej lekcji. Czyli na sam koniec…

Zapamiętaj! Przyciągnięcie uwagi coraz większego grona odbiorców i zatrzymanie tej uwagi. Nie da się wszystkiego zrobić naraz, czyli przyciągamy uwagę nowych odbiorców, dzięki czemu cały czas pozyskujemy nową Rzeszę odbiorców!

Jednakże, teraz z tego pułapu żeby te osoby stały się naszymi klientami (oczywiście część się już stanie naszymi klientami), jednakże jeśli z tej grupy docelowej chcemy wyciągać cały czas nowe osoby, które w końcu nam zapłacą za wykonanie usługi, za kupienie naszego produktu, to musimy kierować inne komunikaty reklamowe, bądź odpowiednio do nich docierać interesującymi treściami, które ich zainteresują! Czyli właśnie z tego miejsca content marketing, inne komunikaty reklamowe, zadbane fundamenty, dobrze sporządzona oferta, z pewnością są punktami które będą prowadziły do ostatecznego procesu zwiększonej sprzedaży!

Jeśli chcesz posłuchać o powyższych informacjach w formacie wideo- Stworzyłem Film, W Którym Wszystko Wyjaśniam!

Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz