You are currently viewing Jak sprzedawać więcej szkoleń w branży beauty?

Jak sprzedawać więcej szkoleń w branży beauty?

W dzisiejszym artykule chciałbym przedstawić Wam wynik jaki udało nam się uzyskać u moich kilku klientów, których firmy zajmują się szkoleniami z zakresu makijażu permanentnego, kosmetologii oraz fryzjerstwa. Z samym płatnych reklam na Facebooku i Instagramie udało nam się uzyskać sprzedaż na poziomie 485 000 zł w zaledwie 6 miesięcy. Jak to zrobiliśmy? Tego dowiesz się z dzisiejszego tekstu. Miłej lektury! 

Spójrz na wyniki kilku ostatnich kampanii reklamowych

Poniżej widzimy reklamę na sprzedaż szkoleń fryzjerskich w I kwartale 2022 roku. Pozyskaliśmy 92 zakupy, z czego koszt jednego zakupu to zaledwie 24,35 zł. Przychód z tej jednej kampanii reklamowej to 75 380 zł, co daje ROAS na poziomie 33,65! A to oznacza, że każde 100 zł włożone w reklamę pozyskało 3365 zł. Wkładasz 1000 zł, a wyciągasz 33 650 zł! Dobry deal? 🙂  

Poniżej zamieszczam wynik kampanii reklamowej pozyskującej kursantki na szkolenie z zakresu makijażu permanentnego. Jako, że grupy są maksymalnie 6 osobowe musieliśmy rozłożyć kursantki na 3 terminy. Wydaliśmy zaledwie 195,64 zł, a kampania wygenerowała 21 380 zł przychodu! 

Poniżej można zobaczyć wynik kampanii pozyskującej kursantki na szkolenia z zakresu stylizacji rzęs. Wydaliśmy 1302 zł, a przychód wyniósł 15 718 zł! A to wszystko tylko i wyłącznie, dzięki dobrze ustawionym reklamom na Facebooku i Instagramie.

A poniżej nasz klient z którym współpracujemy już długi, długii czas! Postanowiliśmy zrobić kampanię remarketingową (do wszystkich osób, które na przestrzeni roku miały już kontakt z marką) i uzyskany przychód to 182 980 zł! Co najważniejsze.. Wydaliśmy na tą kampanię TYLKO 2151 ZŁ!

Czego potrzebujesz, aby pozyskiwać takie wyniki?

Odpowiedź jest prosta i krótka – odpowiedniego planu marketingowo-sprzedażowego. Jeśli chcesz zacząć pozyskiwać więcej kursantek na swoje szkolenia, a robisz tylko i wyłącznie to co większość szkoleniowców, to niestety masz małe szanse na wykorzystanie całego potencjału rynku szkoleniowego. Najczęściej spotykanym problemem szkoleniowców jest to, iż totalnie nie wiedzą jak mają dotrzeć do nowych odbiorców, którzy będą zainteresowani ich szkoleniami. 

Poznaj 3 najważniejsze elementy marketingu szkoleniowca!

1. Marka Osobista

Osobiście mogę zauważyć, że kluczem do silnej marki szkoleń jest silna marka osobista. Musisz cieszyć się wysokim standardem zaufania, co wypracowuje się właśnie poprzez budowanie marki osobistej. Obecnie najłatwiej i najszybciej buduje się ją poprzez media społecznościowe, gdyż umożliwiają wygodne podtrzymywanie relacji potencjalna kursantka-szkoleniowiec. Dlatego też powinnaś być aktywna w swoich Social Media. Pamiętaj jednak, by nie popaść w pułapkę CIĄGŁEJ PUBLIKACJI POSTÓW. Brzmi dziwnie, ale tak – samo publikowanie postów niewiele Ci przyniesie, zasadniczo mało kto je zobaczy. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zbudowanie strategii – dzięki której przygotowujesz wszystko raz w odpowiedniej sekwencji i później korzystasz ze stworzonych przez Ciebie materiałów. Tak to możliwe. Nie chodzi o fakt, że już nie będziesz musiała publikować postów, ale nie będziesz musiała się nad tym tak często skupiać, a dwa nagle gdy zastosujesz się do opracowanej strategii wszystko zacznie być poukładane i przejrzyste. 

Nie ma co ukrywać, że bardzo istotnym aspektem jest również Twoja widoczność w sieci. Stąd też bardzo często mówimy, że jednym z pierwszych poważnych kroków marketingowych jest proces „DAJ SIĘ ZAUWAŻYĆ”. 

Ponadto należy pamiętać, że wizerunek w sieci można bardzo szybko zniszczyć poprzez niewłaściwie zarządzanie swoimi profilami szkoleniowymi – a jego odbudowa jest bardzo ciężka. Stąd też zdecydowanie warto jak najszybciej zdać sobie sprawę jak istotnym elementem jest wszystko co publikujemy w social mediach, czy innych miejscach.

 

2. Dobra Oferta

Gdy marketingiem przyciągniesz konkretną ilość nowych osób to połowa sukcesu za Tobą. Jednakże co teraz? No właśnie. Udało się PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ, teraz musisz zrobić wszystko, by tą uwagę ZATRZYMAĆ. A nie ma nic ważniejszego w sytuacji szkoleń, aniżeli dobrze sporządzona OFERTA!  Jeśli Twoja oferta składa się z jednego posta na Facebooku to robisz coś źle. Jeśli ktoś ma wydać u Ciebie ponad 1000 zł musisz odpowiednio go do tego zachęcić, przekonać. Sprzedaż szkolenia to nie sprzedaż gum do żucia. Stąd też jeżeli chodzi o szkolenia bardzo mocno podkreślam, że ważnym aspektem jest posiadanie oferty, co najczęściej wiąże się ze stworzeniem specjalnej strony na której taką ofertę też umieścimy. UWAGA! Dobrze sporządzona oferta to nie AGENDA. Agenda powinna być tylko jednym elementem Twojej oferty. Oferta to nic innego jak proces, który ma na celu przedstawić co mamy do zaoferowania i przekonać odbiorcę do zapłacenia nam za nasz czas/produkt/usługę, jednocześnie obrazując, że cena jest adekwatna do jakości oferowanego szkolenia. 

Jeśli zależy nam na OFERCIE, KTÓRA SPRZEDAJE musimy stworzyć ją z elementami perswazyjno-sprzedażowymi.

Często wiele początkujących szkoleniowców uważa, że ma za mało kursantów, ponieważ szkolenie jest za drogie. Pamiętaj – najczęściej to nie cena wpływa na zakup, tylko sposób w jaki przedstawiasz swój produkt!

3. Płatne Reklamy

Jeśli masz pewność, że Twoja oferta jest przyrządzona zgodnie z najważniejszymi elementami możesz zacząć myśleć o formie pozyskującej coraz więcej zainteresowanych osób Twoją ofertą, a konkretnie szkoleniami. Najprostszym i najszybszym sposobem jest wykorzystanie płatnych kampanii Reklamowych na Facebooku. Istotne jest jednak to, by w prawidłowo sposób stworzyć lejek marketingowo-sprzedażowy. Co oznacza, że musimy stworzyć proces w którym cały czas PRZYCIĄGAMY UWAGĘ nowych zainteresowanych odbiorców, jednocześnie przedstawiając tym najbardziej zainteresowanym kolejne zachęcające reklamy (artykuły tematyczne, materiały wideo, darmowe poradniki, wskazówki), które mają doprowadzić odbiorcę przez cały proces marketingowy do punktu kulminacyjnego, czyli sprzedaży. 

 Wyróżniamy 2 procesy marketingowe: Sposób bezpośredni oraz sposób 3-etapowego lejka marketingowego. Osobiście uważam, że jeśli chcesz działać długofalowo i mocno wdrożyć się w branżę szkoleniową warto zacząć myśleć o tej drugiej metodologii. Polega ona w pierwszej kolejności na przyciągnięciu uwagi wszystkich potencjalnych kursantek np. poprzez skierowanie ich do artykułu. Dzięki temu w sytuacji gdy mamy zainstalowaną wtyczkę Piksela Facebooka – zczytuje ona każdą osobę, która znajduje się na naszej stronie. Co też w drugim i trzecim etapie umożliwia docieranie reklamami tylko do tych osób. A to oczywiście oznacza jedno: tańsza i bardziej skuteczna reklama – głównie ze względu na to, iż docieramy kolejnymi reklamami do ograniczonej ilości osób (które były na artykule). Mogłoby się wydawać, że docieranie do JAK NAJWIĘKSZEJ ilości osób ma sens – jednakże nie sprawdza się to w praktyce. Gdy zastosujesz 3 etapowy model lejka marketingowego uświadomisz sobie jak powinien przebiegać prawidłowy proces marketingowo-sprzedażowy Twoich szkoleń. 

I ETAP – polega na przyciągnięciu całkowicie nowych osób potencjalnie zainteresowanych omawianą tematyką. W praktyce najczęściej opiera się on o przekierowaniu grupy docelowej na materiał w postaci artykułu tematycznego związanego z reklamowanym szkoleniem. Dzięki temu niemalże każdą osobę z grupy ustalonej na samym początku, która skorzysta w naszego linku przekierowującego możemy uznać za potencjalną kursantkę. Niekoniecznie uda Ci się ją pozyskać już na najbliższy termin szkoleniowy, jednak możesz mieć pewność, że jeśli zainteresował ją temat powiązany ze szkoleniem to masz duże szanse na to, że gdy odpowiednio wykorzystasz możliwości reklamy remarketingowej to prędzej czy później osoba ta będzie szkolić się pod Twoim okiem.

II ETAP – gdy w pierwszej części kierowaliśmy osoby z szeroko ustalonej grupy odbiorców na artykuł tematyczny to teraz możemy zawęzić grupę docelową do tych odbiorców, którzy odwiedzili nasz artykuł. Korzyści? Docieranie kolejnymi reklamami do osób najbardziej zainteresowanych oraz bardzo tani model reklamy ze względu na ograniczoną grupę docelową, którą wyłoniliśmy w ETAPIE I.

III ETAP – w tym kroku należy skupić się na stworzeniu bezpośrednich ofert sprzedażowych, co oznacza, że możemy wykorzystać aspekt przekierowania do strony z zapisami, czy stworzyć też system zapisów poprzez Messenger. Najważniejsze jest to, by użyć dobrze skomponowanego CTA (WEZWANIA DO DZIAŁANIA) – gdzie najczęściej wykorzystujemy elementy: specjalnej okazji, limitu miejsc, limitu czasu, rabatu. Co pozwala na skuteczne domknięcie potencjalnych kursantek.

Czy masz jakieś pytania?

Jeśli zainteresował Cię artykuł, to koniecznie zacznij obserwować nas w Social Media, aby być na bieżąco, gdyż już niebawem opublikujemy bardzo treściwy artykuł dotyczący porad związanych z pozyskiwaniem kursantów na szkolenia w branży beauty. Jeśli jednak działasz w branży szkoleniowej i chciałabyś skorzystać z naszej pomocy, to skontaktuj się z nami poprzez formularz. Wystarczy, że klikniesz przycisk poniżej! 

Dodaj komentarz