You are currently viewing Influencer Marketing w Branży Beauty

Influencer Marketing w Branży Beauty

INFLUENCER MARKETING to po prostu marketing, który oparty jest na współpracy z „osobami internetu”. Są to blogerzy, celebryci, youtuberzy, którzy wzbudzili zaufanie w swojej społeczności i tym samym, stali się atrakcyjni dla partnerów biznesowych. Inaczej mówiąc, Influencer skupia pewną społeczność- którą Ty, prowadząc salon kosmetyczny czy fryzjerski chcesz pozyskać, a Influencer Marketing to sposób, w jaki dotrzesz do tej grupy. Dziś chcę przybliżyć Ci temat Marketingu związanego z Influencerami oraz przedstawić kilka elementarnych wskazówek, aby pozyskanie ich oraz wspólpraca była efektywna i maksymalizowała Twoje zyski. 

Zacznijmy od najważniejszej kwestii... Jak mam pozyskać Influencera?

Rozpoczynając pracę z osobą znaną i wpływową, warto być zdecydowanym, pewnym siebie i pewnym tego, co chce się osiągnąć. Dlatego chciałbym, abyś odpowiedziała sobie na poniższe pytanie: 

NAJCZĘSTSZE ODPOWIEDZI Z JAKIMI SPOTYKAM SIĘ W MOJEJ PRACY...

Chciałbym mocno zaznaczyć, że umiejętne wykorzystanie Influencer Marketingu pomoże Ci zrealizować wszystkie powyższe cele!

ISTOTNA KWESTIA!

INFLUENCER TO NIE TYLKO bardzo znana persona- tutaj liczy się bardziej wpływ danej osoby na jej społeczność. Przykładowo, Influencer z 100 tys Followersów może mieć o wiele mniej zaangażowanych odbiorców i tym samym, być mniej wpływowy od osoby z 10 tys odbiorców z czego 80% jest mocno zaangażowanych w jego działania. Twoim „INFLUENCEREM” może być również Twój potencjalny klient posiadający 500 followersów, bo jeśli udostępni Twój profil to siłą rzeczy poszerza Twoje zasięgi!

POPULARNOŚĆ ≠ WPŁYWOWOŚĆ

Jak Wybrać Odpowiedniego Influencera?

Aby wybór Influencera był adekwatny do tego, co chcesz osiągnąć, przygotowałem kilka pytań pomocniczych, które zdecydowanie ułatwią Ci zadanie.

Kolejnym etapem jest WYBÓR INFLUENCERA

Wiesz już, kogo szukasz i jaki jest Twój cel... GDZIE ZNALEŹĆ INFLUENCERA?

WHITEPRESS

Platforma ułatwiająca znalezienie influencera do przeprowadzenia kampanii. Ambasadorów możesz szukać samodzielnie lub skorzystać z bezpłatnej opcji opiekuna konta.

INDAHASH

Jest to aplikacja mobilna, która pozwala na przeprowadzanie kampanii z popularnymi osobami mającymi na niej konto. Służy głównie do dynamicznych akcji. 

RESEARCH W INTERNECIE

Możesz szukać Influencerów samodzielnie, w sieci! Wystarczy, że wyszukać interesującą Cię tematykę, a popularne w danych dziedzinach osoby same się pojawią. Wystarczy, że odszukasz do nich kontakt. 

Jak zacząć rozmowę z Influencerem? Przydatne wskazówki!

1. Personalizuj wiadomości

Zapomnij o „kopiuj wklej” wysyłanym do wszystkich od dołu do góry. Odnoś się bezpośrednio do Influencera, wplatając w wiadomość jakieś ostatnie wydarzenia z jego życia, nagrody itd. 

2. Poznaj twórczość Influencera

Przejrzyj jego wpisy, filmy, sposób komunikacji z fanami i przede wszystkim- poszukaj zakładki o współpracach! Możliwe, że już na tym etapie Influencer wypadnie z Twojego grona zainteresowań, ze względu na np. zbyt wysoką stawkę. 

3. Przedstaw siebie, swój pomysł oraz cel

Chodzi dokładnie o to, o czym wspominałem na początku. Pewnie opisz to, na czym Ci zależy oraz wszystkie swoje wymagania. 

4. Poproś o ofertę i statystyki dotyczące odbiorców

Poinformuj, jakie rozliczenie Cię interesuję oraz jaki rodzaj wynagrodzenia preferujesz. Postaw warunki jasno. Dodatkowo, wyraź chęć zobaczenia statystyk np. z ostatniego kwartału. Pozwoli Ci to zobaczyć, czy Influencer nie korzysta z botów i czy jego zasięgi są faktycznie realne. 

5. Zbuduj relację i zapytaj o opinię

Nie naciskaj na Influencera. Spokojnie zapytaj o jego opinię dotyczącą Twojego pomysłu- nawet jeśli wyrazi dezaprobatę, pozwoli Ci to na pozostanie w dobrych relacjach- może przyda Ci się do realizacji innego celu. 

W dalszym etapie komunikacji pamiętaj o...

Przedstawiam Ci Formy Współpracy z Influencerami

Krótko mowiąc, jest to dedykowane wideo, w którym Influencer wspomina o Twoim salonie kosmetycznym lub fryzjerskich, o danych kosmetykach itd. 

Treść tworzona tylko i wyłącznie dla Twojego salonu, np. relacja z wizyty, ocena zabiegu lub produktu. 

Publikacja ustalonej treści na kontach społecznościowych Influencera. Ważne, aby post zawierał tagi Twojego salonu!

Angażowanie Influencer do promocji konkursów lub ofert specjalnych. 

Bardziej zaawansowana forma współpracy, w której Wizerunek Influencera promuje salon kosmetyczny lub fryzjerski. 

Jak rozliczać współpracę z INFLUENCEREM?

BARTER

Bezgotówkowa wymiana świadczeń. Na taki rodzaj rozliczenia najczęścniej decydują się mniejsi influencerzy, posiadający małe zasięgi. W ramach barteru, Influencer w zamian za wykonaną np. promocję, otrzymuje voucher na zabieg w salonie, kosmetyki lub inne udogodnienia, które możesz zaoferować mu w swoim salonie. 

WYNAGRODZENIE FINANSOWE

Jest to działanie w oparciu o umowę zlecenie lub rozliczenie FV, w którym Influencer otrzymuje wynagrodzenie finansowe. Kwota takiego wynagrodzenia zależy od Influencera i waha się od kilkudziesięciu złotych do kilkudziesięciu tysięcy złotych za jedno zlecenie. 

Warunki rozliczenia ustal na samym początku działań!

Nie popełnij tych błędów....

Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój instagram?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA INSTAGRAMIE

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz