You are currently viewing Etapy Tworzenia Kampanii Reklamowych Na Facbooku *SPRAWDZONE*

Etapy Tworzenia Kampanii Reklamowych Na Facbooku *SPRAWDZONE*

Z jakich etapów składa się skuteczna kampania reklamowa? W dzisiejszej lekcji, przedstawię Ci trzyetapowe procesy Kampanii Reklamowej! Oznacza to, że dzisiaj dowiesz się jaka jest różnica pomiędzy zestawem reklam, między kreacją reklamową i czym konkretnie jest kampania reklamowa, z czego też ona się składa. Dzięki temu, ta wiedza która będzie zawarta w tym artykule umożliwi Ci zrozumienie, jak funkcjonuje tworzenie płatnych Kampanii Reklamowych w Facebook Managerze Reklam!

Ustalamy konkretny cel jaki nas interesuje. Możemy generować wejścia na ofertę, która znajduje się na stronie, możemy zwiększać zasięg swojego posta, możemy budować silną rozpoznawalność lokalną, możemy pozyskiwać kontakty od potencjalnych klientów.

Strategiczne miejsce, w którym ustalamy takie miejsca jak odbiorców, którzy mają reklamę zobaczyć, umiejscowienie reklamy, czyli miejsca gdzie Twoja reklama ma się wyświetlać, czy kwestie budżetu reklamowego.

To to. co najczęściej kojarzy się z reklamami, czyli kreacja reklamowa, którą widać „gołym okiem”. Czyli to co zobaczy Twój docelowy odbiorca (obraz reklamowy, nagłówek reklamowy, tekst reklamowy)

TRZY GŁÓWNE ETAPY

Facebook Manager umożliwia nam to w takiej tabelce, którą umieściłem poniżej. Można zdecydować się na wybór wybranego celu. Jest to kluczowy moment naszej reklamowej, głównie z tego powodu, że gdy tutaj popełnimy błąd, to niestety, ale też później każdy kolejny etap nie będzie przynosił nam rezultatów! Wszystko ze względu na to, że to właśnie na początku, w fundamentach popełniliśmy błąd. Dlatego też przedstawię Ci w tym artykule jakich my, jako firma polecamy używać celów marketingowych tak, by wygenerować najlepsze wyniki!  

Jednakże na tym etapie chodzi tutaj głównie o to, by zastanowić się co nasza kampania reklamowa, co nasza reklama ma wzbudzić w odbiorcy!

Jeśli przykładowo chcemy pozyskać większą ilość zainteresowania na konkretną usługę,  możemy stworzyć kampanię reklamową na pozyskiwanie większej ilości wiadomości. W sytuacji, gdy mamy witrynę zewnętrzną, gdy ta usługa jest opisana na zasadzie dobrej i skutecznej oferty, możemy przykładowo skierować takie osoby ruchem, czyli przekierowywać z Facebooka, czy Instagrama osoby na witrynę zewnętrzną, czyli  wykorzystamy zupełnie inny cel marketingowy. Tutaj chodzi o to, by na samym początku zadać sobie pytanie co konkretnie chcemy wywołać u odbiorcy co konkretnie chcemy wywołać tworząc taką kampanię reklamową.

Czyli nic innego, jak stworzenie grupy odbiorców do której chcemy docierać swoimi komunikatami reklamowymi. Możemy ustalić tą grupę odbiorców po takich czynnikach jak:  

Dzięki temu, już na samym wstępie, podczas tworzenia swojej kampanii reklamowej, możemy mieć pewność, że nasze reklamy będą docierać do potencjalnie zainteresowanych osób!

Dzięki temu, tak jak już nieraz wspominałem, kampania reklamowa może uzyskiwać świetne rezultaty niskim kosztem. Gdy już grupy odbiorców mamy za sobą, również w drugim etapie możemy wybrać umiejscowienie naszych komunikatów reklamowych, czyli miejsce w którym chcemy wyświetlać się swoimi reklamami! Tutaj najczęściej spotykaną formą jest oczywiście wyświetlanie się na Platformach Facebook czy Instagram, jednakże nawet w tych platformach możemy wybrać konkretne umiejscowienia, gdzie też nasz komunikat reklamowy powinien się wyświetlać. 

Prostym językiem mówiąc to właśnie to, co będą widzieć Twoi odbiorcy, których wybrałaś w kroku drugim, etapie drugim! Nie warto bagatelizować tego etapu ze względu na to, iż gdy już odpowiednio wybraliśmy w etapie pierwszym cel marketingowy, później dobrze wybraliśmy grupę docelową, to teraz musimy mieć coś konkretnego, co też pokażemy swoim odbiorcom, których wybraliśmy w etapie drugim.  

Tutaj należy zwrócić uwagę na to, by nasza kreacja reklamowa w odpowiednim stopniu przyciągała uwagę nowych odbiorców.

Oznacza to, że jeśli Odbiorca po drugiej stronie ekranu skrollluje swojego walla Facebooka, czy też Instagrama, to nasza kreacja powinna być tak stworzona, by przyciągnąć i przykuć uwagę odbiorcy, aby zatrzymał się na naszym komunikacie reklamowym! Funkcjonuje to w ten sposób, że najważniejszym czynnikiem, najważniejszym elementem kreacji reklamowej jest… 

Jest to około 70% sukcesu, ze względu na to, iż to właśnie on zajmuje największy obszar w kreacji reklamowej. 

W drugiej kolejności za przyciągnięcie uwagi, jest uważany…

Który znajduje się przeważnie pod obrazem reklamowym.

 W trzeciej kolejności jest…

Nie należy również bagatelizować tekstu reklamowego, głównie ze względu na to, iż tekst reklamowy ma nieco inne zastosowania- np. zatrzymać uwagę odbiorcy czyli przeczytać nasz cały komunikat reklamowy. 

ZAPAMIĘTAJ!

INDYWIDUALNA WSPÓŁPRACA

Dobra kreacja reklamowa zbudowana jest z trzech elementów: 

NIE POPEŁNIAJ TEGO BŁĘDU...

Na sam koniec chciałbym również przestrzec przed popełnianiem często spotykanego błędu, który udało mi się dostrzec na przestrzeni ostatnie lat czyli… 

Zbyt duże skupianie się na tworzeniu tekstu reklamowego.

Nie zaczynajmy od tekstu reklamowego! Zacznijmy od elementów, które mają największe znaczenie, czyli tak jak już powiedziałem będzie to w tym przypadku obraz reklamowy, w drugiej kolejności nagłówek reklamowy, a później tekst reklamowy. . .

Co z tego, że my napiszemy bardzo dobry tekst reklamowy i go będziemy reklamować, skoro nasza grafika, nasz obraz reklamowy, czy też nagłówek reklamowy totalnie nie przyciąga uwagi odbiorców, co oznacza, że nikt nawet nie zatrzyma się, by przeczytać Twój tekst... Stąd też, bardzo ważną rzeczą jest testowanie różnych kreacji reklamowych! Nasza jedna kampania reklamowa może składać się z dowolnej ilości zestawów reklam. Zestaw reklam możemy nazywać inaczej ustawieniem swojej grupy odbiorców,

INDYWIDUALNE SZKOLENIE

PRZYKŁAD

W sytuacji, gdy przykładowo na początku docieramy do wszystkich lokalnych odbiorców w promieniu 10 km od salonu, to drugi zestaw reklam po zakończeniu wyświetlania się pierwszej reklamy, możemy stworzyć do szerszego grona odbiorców czyli wykluczyć te 10 km, (osoby zamieszkujące ten teren), a na przykład dotrzeć do osób o 5 km więcej! Stworzymy drugi zestaw reklam 🙂

Jednakże, jeśli chodzi o kreacje reklamowe, czyli Etap Trzeci -tutaj również zawsze należy testować! Nigdy nie tworzymy w jednej kampanii reklamowej, w jednym zestawie reklam jednej kreacji!

Zawsze tworzymy od trzech do sześciu różnych kreacji- czyli używamy różnych grafik, różnych obrazów, różnych napisów, różnych nagłówków, ze względu na to, by zobaczyć co najlepiej funkcjonuje i jest klikalne. Bardzo często to, co nam się podoba niekoniecznie jest  klikane przez naszego docelowego odbiorcę, klienta. Z tego też powodu należy zwrócić na to uwagę i jeśli ten błąd występuje, to ewentualnie go poprawić. 

Jeśli chcesz posłuchać o powyższych informacjach w formacie wideo- Stworzyłem Film, W Którym Wszystko Wyjaśniam!

Chcesz poznać DZIAŁAJĄCE wskazówki, które pozwolą rozwinąć Twój Fanpage?

STWORZYŁEM ARTYKUŁ, KTÓRY JEST KOMPENDIUM WIEDZY W ZAKRESIE EFEKTYWNYCH DZIAŁAŃ NA FACEBOOKU

Zapraszam Cię również do innych miejsc, w których dzielę się wiedzą!

530 077 816

Dodaj komentarz